Eddie Vloženo 5. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2006 Dnes mi jeden kamos tvrdil, ze vo fabke si riadiaca jednotka dlhodobo uchováva rozne udaje, ktore odzrkadluju styl soferovania vodica. Na zaklade dlhodobeho pozorovania potom podla tychto udajov nastavuje jazdne vlastnosti auta. Napriklad ked si nejaky dedo sadne do fabie a prejazdi na nej napr. 10000km tak ze vobec nevytaca do otacok a maximalne jazdi 80 km/h, potom si jednotka na zaklade tohoto jazdenia nastavy parametre napr. uspornej jazdi a pri zrychlovani nenecha zrychlovat prudko motor.... Co je na tomto pravdy? Podla mna je to totalna blbost.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 5. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2006 Pravda to je, obecně si jednotky uchovávaj styl jízdy posledních cca 50km. Si vem, když jezdíš celý den po městě a pak vezmeš auto na dálnici, že není tak pružné jako kdyby si jel po dálnici pořád. Ale teuhle paměť maj jednotky od cca roku 1985 to není žádná horká novinka :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
peetr Vloženo 10. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 10. Říjen 2006 to jako že jedu se studeným jen do práce 3km polehoučku, tak z toho bude lemra? styl si mám řídit já a ne jednotka, k čemu je to dobré? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DIAGNOSTIK Vloženo 10. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 10. Říjen 2006 Ř.J si uchovávají adaptační hodnoty pro nastavení klapky,bohatosti směsi,tak krátké,ale i dlouhé adaptační hodnoty.Po odpojení akumulátoru se tyto hodnoty ztratí a znova se načítají.Auto se může chovat po tento čas trocha divně,ale stabilizuje se.Proto by se neměla odpojovat baterie,třeba. Takže ,pokud si ji naučíš jezdit líně,tak taky tak jezdit bude.Potom ji pujč nějakému dravci a on Ti ji zase naučí jezdit normálně.Nebo smazat na diagnostice adaptace a znova nastavit.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tomas.cz Vloženo 11. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2006 Něco jako převodovka se systéme Fuzzy Logic... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Eddie Vloženo 11. Říjen 2006 Autor Sdílet Vloženo 11. Říjen 2006 Ř.J si uchovávají adaptační hodnoty pro nastavení klapky,bohatosti směsi,tak krátké,ale i dlouhé adaptační hodnoty.Po odpojení akumulátoru se tyto hodnoty ztratí a znova se načítají.Auto se může chovat po tento čas trocha divně,ale stabilizuje se.Proto by se neměla odpojovat baterie,třeba. Takže ,pokud si ji naučíš jezdit líně,tak taky tak jezdit bude.Potom ji pujč nějakému dravci a on Ti ji zase naučí jezdit normálně.Nebo smazat na diagnostice adaptace a znova nastavit.... Teda ak ju mam lenivu, tak asi kolko kilometrov treba na nej naslapat agresivnejsie aby sa zobudila? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martinoslav Vloženo 11. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 11. Říjen 2006 Ono to neni az tak uplne presne. RJ ma nekolik map, mezi kterymi prepina podle stylu jizdy. Styl jizdy si RJ pamatuje za poslednich 50 km, kterym se prizpusobuje a voli nejvhodnejsi mapu. Neni to az tak uplne, ze by fuzzy logika nastavovala detailni parametry, ale jisty druh prizpusobovani tam je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Soprano_Tony Vloženo 12. Říjen 2006 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2006 davam zapravdu Martinoslavovi tak nejak som cital ze to je. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ruger Vloženo 28. Říjen 2010 Sdílet Vloženo 28. Říjen 2010 Co vše do souhrnu adaptačních hodnot patří? Je tam nastavení škrtící klapky, EGR ventilu a co vše dalšího? Jak je lze vymazat? Odmontováním baterie na min 30min nebo jde to i přes Vag? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kerow Vloženo 2. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2010 Obecně lze říct, že ŘJ si hlídá hodnoty všech čidel i akčních členů a adaptuje se na ně. Čím novější ŘJ tím to má promokanější. Odpojením baterky adaptivní hodnoty neodstraníš. To možná platilo na prvních Favoritech. Adaptivní hodnoty se dá nejefektivněji odstranit ve Vagu. Kdyby jsi je nenastavil, tak se to časem nastaví samo. Podotýkám, že se nejedná o jednotky kilometrů ale desítky popř. stovky. Záleží, jak se s tím autem jezdí. Pokud někdo jezdí dlouhodobě s autem "lanza" nebo jak závodník, nemá na adaptivní hodnoty žádný vliv. (Bavíme-li se o Fábiích) Adaptivní hodnoty se přizpůsobují stavu motoru ne stylu jízdy. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.