Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím chtěl bych se zeptat:

Ví někdo jak demontovat tlačítka pod climatronicem. Ty kde je výhřev sedaček, esp off, zámek. . .

děkuji

  • Autor

Velké díky

  • 11 měsíců později...

Zdravím, tuhle lištu s tlačítky jsem rovněž zkoušel demontovat, RDP mám, ale nezdařilo se to. Kryt 1 nejde ven, ať páčím, jak páčím. Mám obavu, že ho zničím. Je možné, že u modelu 2017 je to tam nějak jinak, odborníci ve Škoda servisu tvrdí, že se musí nejprve vyndat boční pravé obložení přístrojovky a pak rádio. Tak to už nechápu vůbec, protože pak je tam ještě Climatronic, který bude vadit. Pokavaď by někdo, prosím, věděl, ať poradí, než něco zprasím. Děkuje Pavel.

  • 3 týdny později...

Odpovím si sám. U R v. 2017 se to takto opravdu nedá. Pokavaď to podle DP zkusíte, akorát urvete kus plastu. Tlačítkovou lištu je třeba opatrně vydloubnout, jsou tam takové 4 malé západky 30 mm od kraje. Měl jsem z toho takovou obavu, že to domrvím, že jsem přemluvil značkový servis, aby mi to vyjmuli sami. Za chvilku měli hotovo. Pro doplnění dodávám, že jsem si deaktivoval SS podle návodu http://www.skoda-club.net/video_detail.php?youtube_id=F9FLCRowyd4. Ten pán to vymyslel docela dobře. Pozor, bylo to pro Octavii, u Rapidu je to trochu jinak, hlavně to vyjmutí tlačítkolišty je složitější a PINy jsou odlišné. Zdraví P.

Díky za info. Ona bohužel dílenská příručka, která je zde dostupná, je pro Rapidy od zahájení výroby, takže se ledacos mohlo za ty roky změnit.

  • 1 rok později...
V 2. 8. 2018 na 9:26, Pavel Sg. napsal:

Odpovím si sám. U R v. 2017 se to takto opravdu nedá. Pokavaď to podle DP zkusíte, akorát urvete kus plastu. Tlačítkovou lištu je třeba opatrně vydloubnout, jsou tam takové 4 malé západky 30 mm od kraje. Měl jsem z toho takovou obavu, že to domrvím, že jsem přemluvil značkový servis, aby mi to vyjmuli sami. Za chvilku měli hotovo. Pro doplnění dodávám, že jsem si deaktivoval SS podle návodu http://www.skoda-club.net/video_detail.php?youtube_id=F9FLCRowyd4. Ten pán to vymyslel docela dobře. Pozor, bylo to pro Octavii, u Rapidu je to trochu jinak, hlavně to vyjmutí tlačítkolišty je složitější a PINy jsou odlišné. Zdraví P.

 

Nemohl byste to prosim nafotit a naznacit, kde se to musi vycvaknout? Take bych si chtel tuto vecicku vyrobit, ale i po precteni vaseho prispevku si nejsem jist, jak mam ten panel vyndat.

 

Dekuji,

Petr S.

Na tomhle videu je to celkem dobře vidět.

 

 

Děkuji za video. Obávám se ale, že se jedná o starší verzi Rapidu, protože u mě to vypadá jinak. Nemůžu ten spodní kryt jednoduše vycvaknout, protože je tam ještě "krabička" s USB a AUX konektorama. Pokusil jsem se to nafotit zespodu a fotky přikládám.

 

Myslím si, že bych asi měl strčit nějaký plíšek do těch dvou výlisů, co jsou mezi tím plastovým proužkem a velkým spodník krytem. Jist si tím ale nejsem.

IMG_20200423_171717.jpg

IMG_20200423_173903.jpg

Je to přesně jako na tom videu.

 

Spodní destičku s USB opatrně odklonit dolů nějakým páčidlem, já použil páčidla na telefony a tablety. Potom prsty vytrnkout směrem dolů.

Odpojit z destičky kulatý konektor pro USB a konektor pro audio, pozor na pojistné záskočky konektorů, na tom USB nejdou úplně dobře.

 

Potom jsou zespodu dva TORX štoubky, ty drží tlačítka u Climatronixu.

 

Dále je potřeba vycvaknout rákeček okolo rádia a Climatronixu. Ten jde taky dobře páčidlem někde v levé části levého horního rohu.

 

Následně uvolnit Climatronix uprostřed mezi rádiem a Climatronixem. Je tam takové místo na odcvaknutí.

V náhledovém obrázku videa je to vpravo vedle barevného svazku vodičů.

 

Povysunout Climatronix a pak jdou tlačítka vyndat ven.

 

Každá vrstva je blokována tou další, Climatronix blokuje tlačítka a rámeček rádia blokuje Climatronix.

Bez odšroubování TORXů zespodu tlačítka nevyndáš.

 

Rozebíral jsem to už asi 6x.

 

Pokud to nemáš daleko do Kladna u Prahy tak můžu asistovat, eventuelně třeba videohovor po Whatsapp.

 

Moc děkuji za radu. Podle tohoto postupu se mi to opravdu povedlo:)

 

1) Odstranit rámeček kolem autorádia

 

2) Odstranit rámeček okolo klimatizace. Držel docela pevně. Háčky byly přilepené i lepidlem. Přikládám fotku se zakroužkovanými háčky.

 

IMG_20200424_155935.thumb.jpg.440ab270b777f78b13cb1ec879daa246.jpg

 

3) Nakonec jsem nemusel odmontovávat tu krabičku s USB a AUX kontektory. Dal se vyloupnout celý spodní kryt (na fotce jsem naznačil 2 háčky, které ten kryt držely.

 

IMG_20200425_162240.thumb.jpg.2db39ab6a43af72ec77388978388ea10.jpg

 

Takto vypadá panel bez rámečků a krytů.

 

IMG_20200424_155912.thumb.jpg.332a59c7e438e410f1f352a7e097a23f.jpg


4) Pak už jde tlačítková lišta snadno vytáhnout zatlačením zezadu. Já jsem nic šroubovat nemusel, protože nemám Climatronix.

 

IMG_20200424_160242.thumb.jpg.72daad7108b28eb0ee78fd1a28fe73d5.jpg

 

 

Rovnou jsem proměřil zapojení konektoru. Zde jsou mé poznámky:

 

IMG_20200425_115534.thumb.jpg.aad57ae01f937d7ea0a524cf1978b419.jpg

 

Budu stavět tento modul: https://www.nicomania.de/auto/start-stop-automatik-deaktivieren

 

Dobrá zpráva je, že pin č. 3 (černý vodič) má 12V po zapnutí zapalování, což je přesně to, co potřebujeme:)

Pin č. 1 je tlačítko start stopu, který se spíná proti zemi (pin č. 8)

 

Až budu mít hotovo, podělím se o poznatky.

  • 2 týdny později...

A tady je výsledek:

 

IMG_20200502_110928.thumb.jpg.a0b13b3d6dde3fe768608adc761d7932.jpg

 

Udělal jsem si malou "prodlužku" toho 10pin konektoru, na kterou jsem připájel start/stop deaktivátor a rovnou jsem si i vyvedl +12V a GND na konektor, pomocí kterého teď napájím kameru. Díky tomu se mi kamera zapne a vypne současně se zapalováním. Už tedy nemusím kameru neustále zapojovat/odpojovat.

Modul vypadá super, ale s vlastními prostředky se mi ho nechce vyrábět. Mám zaměřeno spíše na SW řešení, škoda že to zatím mimo teplotní a napěťové verze nejde upravit.

Optimální by bylo aby si SS pamatoval poslední stav.

Kolega v práci si teď start-stop nechal na Audi otočit tak, že po nastartování je vždy vypnutý a pokud by chtěl, tak zapne tlačítkem. To mi přijde jako rozumné řešení. Sám ho ve voze nemám, tak jen pro někoho poznatek a možnost.

V 5. 5. 2020 na 14:38, JosefR77 napsal:

Modul vypadá super, ale s vlastními prostředky se mi ho nechce vyrábět. Mám zaměřeno spíše na SW řešení, škoda že to zatím mimo teplotní a napěťové verze nejde upravit.

Optimální by bylo aby si SS pamatoval poslední stav.

 

Jen dodám, že tento modul má paměť. Dokonce dva režimy paměti.

  1. Pamatuje si poslední stav a po zapnutí zapalování tento stav obnoví. Tato funkce se dá deaktivovat propojením propojky na zadní straně plošného spoje
  2. Pokud se podrží tlačítko start-stop při zapnutí napájení, tak se modul zcela vyřadí z činnosti a je tedy nezjistitelný během servisní prohlídky. Stejným postupem ho lze opět aktivovat.

Já nechci, aby si pamatoval poslední stav (chci, aby to start-stop vypínalo pořád), takže jsem u bodu 1) propojil tu propojku.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.