Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj, nemáte někdo zkušenost s výměnou klasických předních halogenových světlometů za projektorové s LED denním svícením? Zda pasují na stejné úchytné body a zda jsou stejné konektory? A zda budou vůbec funkční? Děkuji za reakce a zkušenosti.

Vloženo

Copak o to, udělat co to dá. Tady na fóru je určitě pár lidí, kteří to know-how mají. Otázka je, kolik jsi za to ochoten zaplatit, protože to dozajista nebude jen o ceně nových světlometů. 

Vloženo

@Maverick nie som neaky expert na auta... a ani neviem presne aky je v tych dvoch druhoch svetiel rozdiel... (nemyslim tym, ze jedny maju sosovku s dlr svietenim a druhe su klasicke halogeny s w5w parkovackou) oboje svetla musia mat jednu parkovacku, stretavacku a dilkac... (nemyslim ze v zakladnych je h4). ked to bude aj v druhych tak konektory su rovnake a uz len prisposobit parkovaciu paticu (rozumej odrez a napoj dlr)... aspon moje laicke ponimanie tejto vymeny... ci som moc v olbakoch? ake kulehy mozu este z toho vyblafnut?

Vloženo

Za 1) zakladni svetlomety maji H4. 

Za 2) jak to navrhujes ty, tak by to slo na Favoritu/Felicii. Uz na FII nebylo pro laika easy nahradit puvodni H4 za projektorove H7. V pripade FIII to bude kvuli DRL jeste tezsi. Cele je to rizene jednotkou, nejde jen prepojit dratky a frcime. Zapomen. 

Treba se tady vyjadri i nekdo fundovanejsi.

 

Paradoxne sla udelat vymena kus za kus u predFL Rapida, tedy ve smyslu halogen -> xenon. Jestli to jde i teď po faceliftu, nevím. 

Vloženo

Děkuji, počítat ještě umím. Jen jsem můj příspěvek napsal dříve, než jsem si přečetl Ferdy comment :-) Poradí mi někdo s nastavením BCM? Nebo kdo by to mohl provést? Auto je ještě v záruce, tak bych nerad udělal přešlap, aby mi to pak v servisu neomlátili o palici :-)

Vloženo

@Maverick o tom som hovoril, ze prave neviem presne v com je rozdiel medzi halogenami a projektormi... nevedel som ci tam je H4 alebo 2xH7 alebo H7 a H1. v projektoroch je tusim 2xH7 ak sa nemylim... to mi bolo jasne ze aj keby sa to dalo len tak prehodit minimalne ten led pas treba neak nakodovat...

Vloženo

Děkuji za pomoc. Opravdu to vypadá, že to je jen o konektoru a nakodování. Nicméně s ohledem na záruku to nebude asi to pravé ořechové. A jako laik si s překodováním asi určitě neporadím. Škoda, že se většinou kupuje auto v základu a pak není moc možností, tedy je za peníze. Ale to nebylo mé rozhodnutí. Nová světla tedy asi nabídnu k prodeji. Ale i tak je to vůz k nezaplacení i s holou výbavou :-)

Vloženo

Ano, chápeš to správně. Světla už mám, podařilo se mi za příznivý peníz sehnat úplně nová a nerad bych se jich zbavoval, možná se jich budu i zbavovat těžko. Jen se bojím o ztrátu záruky, když se bude "upravovat" nastavení jednotky. Taky jde o to, zda je možné jednotku upravit ještě před osazením nových světel. Přeci jenom s nefungujícími novými světly se budu autem těžko někam přesouvat. Nenápadně jsem si zjišťoval možnosti u svého autorizovaného servisu, ale ti takovou věc nedělají. Jedou jen dle příruček.

Vloženo

Pokud se nebojíš ztráty záruky, tím, že zasáhneš do elektroinstalace, tak ztráta záruky z hlediska zásahu do softwaru se tu řešila xkrát a na dotaz jednoho člena fóra na podporu ve firmě Škoda Auto(email mi přeposlal) mu bylo sděleno, že o záruku nepřichází aktivací HHC. Pokud by totiž Škodovka tvrdila, že neodborným kódováním přijdeš o záruku, tak bude muset zavřít 90% svých autorizovaných servisů. Nemluvě, že pojem "neodborné kódování" je hodně široky pojem a každý servis dokáže pomocí online nastavit jednotku do originálního stavu během max. 10 až 15 minut(ODIS -> Zvláštní funkce -> Konfigurace jednotky). Pokud se následně zjistí, že závadu způsobuje něco jiného, chtěl bych naopak po servise úhradu za způsobenou škodu, jejich neodborným zásahem a po Škodovce náhradu škody za neodborné posouzení vady se snahou poškodit dobré jméno toho kdo na voze aktivoval určitou funkci naprosto shodně, tak jak to dělá přímo Škoda Auto. Pokud se servis domluví a uvede vše do stavu jako z výroby pomocí online(tím se vyloučí neodborný zásah a lze pokračovat v hledání závad - pokud přetrvává, bez možnosti chyby v kódování), tak každý co znám se snaží aktivovat už jednou aktivované vždy zdarma. I zde platí, že pokud někdo chce řešit problém, tak lze vždy najít cestu, v opačném případě najdou na autě něco jiného(třeba neoriginální koberce, které obsahují těkavou látku, která narušila elektroinstalaci....ptákovina, ale jsou v TSC v MB takový, že to jsou schopni podepsat a jít na svačinu).

  • o 3 měsíce později...
Vloženo

Ahoj, víte už někdo postup kódování při výměně světel? Zda je nutná úprava kvůli LED svícení a hlavně postup aktivace potkávacího světla při zapnutých dálkách.

Díky

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Hi! Dokázal som vytvoriť úplný opis výmeny halogénových žiaroviek so svietidlami z DRL. Mám všetko, čo som opísal, len to som urobil v poľštine. Ak potrebujete pomoc vo forme xls odo mňa do vášho auta, radi ju zdieľam.

  • o 3 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...
Vloženo (editace)

Tak provedena výměna a vše funkční kromě naklápění světel, které funguje obráceně. Dle el. schéma je zapojení naklápění stejné u obou typů světel (napadalo mě jestli nejsou motorky u projektoru přepolované). Neví někdo postup jak to to upravit popřípadě kde?

 

Již problém nalezen, liší se ovladač naklápění v interiéru, po výměně vše funkční...lze vyřešit i přepinováním konektoru a použitím původního ovladače.

Editováno: , autor: bunicek
Vloženo

Každopádně je zapotřebí sehnat světla. Na internetu se dají koupit použité cca 6000,- za pár, od Helly nové stojí 7000,- kus a originál nové 11000,- kus. Při výměně světel je nutná demontáž předního nárazníku. Vzhledem k tomu, že projektorová světla mají  2x H7 žárovku je nutné do konektoru světla přidat kostru pro napájení dálkového světla ( jediný volný pin v konektoru)Ve Škodovce se dá koupit kabel, který má potřebný konektor na obou koncích, takže ho stačí rozdělit na dvě části a následně ho vložit do konektorů. Oba opačné konce jsem opatřil očkem a ukostřil u držáků blatníků. Tím je to vlastně hotové, samotné světlomety jsou jinak totožné co se týče upevnění. Po výměně bude hlásit prasklé žárovky denního svícení a parkovacích světel. Bez nakódovaní nefunkční LED svícení a nesvítí potkávací světlo při dálkách (funkce žárovky H4). Jak už jsem psal výše, tak se ješte liší kolečko naklápění světel, které po výměně funguje obráceně.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...