Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj všem, inspiroval jsem se uživatelem Palo.k84 a založil tohle téma, protože jsem

zatím nenašel podobné vlákno, kde by toto řešilo, kromě jediného, na sousedním fóru:

https://www.oleje.cz/forum/vw-508-00-0w-20-t6055.html

 

 ... pokud ano, tak se všem moc omlouvám a prosím o přesun, nebo smazání.

 

Vlastním RS245 s motorem 2.0 TSI (180kW, typ DLBA). V manuálu k vozu jsem, ke svému úžasu,

narazil na toto zajímavé téma k požadovanému typu použitého oleje. Příslušnou stránku posílám

v příloze PDF.

 

Z uvedeného vyplívá, že pro servisní interval QI6 (proměnlivý) a pro nové motory TSI a obzvlášť

pro jejich "vrcholný" model, už Škoda výhradně předepisuje oleje normy VW 508.00/509.00,

tedy long-life IV. generace třídy 0W-20 ???

 

Prosím proto místní odborníky o názor, zda už tohle není zhovadilost a ekoterorizmus...

 

Kolik takový olej, v RS245, asi vydrží nájezd v tis. km ??? měnit maximálně po 10 tis. km ??? nebo ještě dříve ???

Nikde jsem nenašel, zda je norma VW 508.00/509.00 mísitelná (nahraditelná) s VW 504.00 o čemž velmi pochybuji...

Nikde jsem nenašel, jakou normu oleje použít, když přejdu na pevný interval... o VW 502.00 opět velmi pochybuji...

 

Díky moc všem za názor.

A.

 

 

Octavia_Owners_Manual_275.pdf

Vloženo

Ještě v příloze přikládám, co jsem našel u Castrolu, s uvedenou výkonostní specifikací jejich produktu

a 2 zajímavé články od Liqui Moly, která již už pracuje na olejích long-life V. a VI. gnerace 0W-16 a 0W-12.

http://motofocus.cz/vyrobci/24756,stale-vetsi-rozmanitost-motorovych-oleju-predstavuje-nebezpeci-pro-ridice

http://motofocus.cz/vyrobci/24750,nova-generace-motorovych-oleju-liqui-moly

 

Kam tohle jednou dospěje... :(

castrol LL IV.pdf

Vloženo (editace)
VW 508.00/509.00
This specification combo (508.00 for petrol, 509.00 for diesel) requires a 0W20 viscosity, fuel economy oil with long life additives. These specifications are NOT backward compatible with the eariler VW specifications. Recommended for the new 2.0 TFSI 140 kW and 3.0 TDI CR 160 kW VW/Audi engines.
 
 
Editováno: , autor: kokta7
Vloženo

No nevím, kam to pospěje. A pokud tu někdo vytáhne argument, že ten motor je na tu 0W20 postaven a že LL podle VW508 je OK, tak ať v manuálu mrkne na to, jaký je povolen olej pro fixní interval ... tím je řečeno, že ten benzínovej motor do nástupu GPF/PPF musí dávat v klidu i dosavadní oleje pro fixní interval a to nesmyslný LL je povoleno jen v regionech s kvalitním palivem a bohatým obyvatelstvem ...

59e4759ac4499_OIII2017olej.thumb.jpg.30e4c76de76cf6345036da71df92e698.jpg

Vloženo (editace)

A možná tím prospěješ (nejen) emisím víc než s LL. Já stále nedovedu pochopit, jak může být zelenější auto, když spotřebuje až 0,5l/1000km nískoviskozitního oleje ve srovnání s motorem, kterej si vezme třeba 1l "normálního" nonLL oleje na 7 a více tisíc km ...

Editováno: , autor: rayx
Vloženo (editace)

AAronek: No upozornil bych te nejdrive, ze skodovka jeste VUBEC nepouziva olej OW20 508.00 .... Porad tam lijou klasiku 5W30 504/00, 507/00 ....

Mam to potvrzene od dvou autorizaku ... 

Editováno: , autor: Jojo91
Vloženo (editace)

na to nejde napsat nic jiného než že si nemáš kupovat sportovní nadupané auto od výrobce který to prostě neumí a dělá primárně rodinná auta a servisní sít je silně amatérská protože odmítá zaplatit techniky. Příšti jdi rovnou do audi...

Snad jedině zkusit zajet do audi servisu tam ten motor znají a dají ti tam olej co tam patří, jestli budou chtít nepracují tam socky za 15 čistého :-D

Editováno: , autor: 15degren
Vloženo (editace)

ad degreen :kol-98:

 

Jojo: Neřeš to a urči si sám, kdy si necháš vyměnit olej a co tam necháš nalít, jinak budeš vždy spoléhat na servisního poradce. Pokud nejsi cesták, co najede "30tkm za 3 měsíce", jezdil bych fixní interval a lil nějakou dosud normální viskozitu viz doporučení výrobce pro fixní interval.

Editováno: , autor: rayx
Vloženo
před 5 minutami, rayx napsal:

ad degreen :kol-98:

 

Jojo: Neřeš to a urči si sám, kdy si necháš vyměnit olej a co tam necháš nalít, jinak budeš vždy spoléhat na servisního poradce. Pokud nejsi cesták, co najede "30tkm za 3 měsíce", jezdil bych fixní interval a lil nějakou dosud normální viskozitu viz doporučení výrobce pro fixní interval.


Nee, tak vis jak chystam se menit max po 15tis ... na ty jejich LL intervaly kaslu 30tis ... Ale me jde o to, ze bych rad vedel co tam mam vlastne za olej ... :) 

Vloženo

a k čemu ti to bude? :D

vůbec bych neváhal a použil olej s normou 502.00, tudíž xW-40

trochu mimo, ale pokud do TDI bez DPF je možné použít olej 505.01 a s DPF možno dolít ACEA C3, takže s klidem lze v TDI CR s DPF používat olej 5W40 s normou 505.01 ACEA C3

Vloženo

To Ti fakt nikdo neřekne. Ale myslím, že to co psal DEFIANT je věrohodné a i vozidla pro ČR s EU6 a příslušným motorem tu řídkou žblundu dostávaj, automobilka se musí vejít do emisních kalkulací ...

Vloženo

ad Pitrs: S tím DPF to je komplikovanější, sama automobilka povoluje max. 0,5l C3 v situaci, kdy není VW507 dostupná. Nemám iluze o testování, ale přicpávat si zbytečně DPF nějakou C3, která ale není schválená od VW a nemá tedy VW507 je nesmysl, když se kouknu na šíři nabídky.

Vloženo (editace)

Pitrs:
Myslis me k cemu mi to bude? 
Tak asi nerad bych to promichaval jednou 0W20 a potom 5W30 ... a pak proc bych mel zbytecne priplacet za olej 0W20 ktery stoji 5L bandaska 3tis ... a 5W30 original VAG kolem tisicovky ... 

Editováno: , autor: Jojo91
Vloženo

pitrs78:
Mam predplaceny servis na 5let ... teda pri garanckach vymenu oleje zdarma ... tudiz ja budu menit sam na sve naklady olej po 15tis dam tam VW502.00 a pak pri 30tis ve skodovce mi tam daji 0W20 nebo 5W30 LongLife ... :D A pak bude ztoho pravy madarsky gulas :)  

Vloženo

skOd@: Olej si umim najit, jen nerad bych stridal 0W20 s 5W30 snad me chapes ... Vim, ze se da sehnat i levneji nez za 3tis ta 0W20 ... 

Jen proste me osobne vadi, ze nevim 100% co tam je od vyroby ... Tady rikate ze uz leji 0W20 a v autorizaku ti budou tvrdit ze porad lejou 5W30 ... To se mi prave nelibi, ze nikdo ti to 100% nerekne ... a ja jsem celkem na tohle puntickar, tak ze bych tam rad daval typ oleje + normu co tam mam od vyroby ... 

Vloženo

to by mě zajímalo, kolik těch sudů budou v AS ve skutečnosti mít. Nedělal bych si iluze, ale aby vyhověli všem motorům, to aby pomalu přistavěli sklady na oleje.

 

olej 0W-20 bych do motoru nenalil, i kdyby tam byl od výroby

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...