Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj všem, inspiroval jsem se uživatelem Palo.k84 a založil tohle téma, protože jsem

zatím nenašel podobné vlákno, kde by toto řešilo, kromě jediného, na sousedním fóru:

https://www.oleje.cz/forum/vw-508-00-0w-20-t6055.html

 

 ... pokud ano, tak se všem moc omlouvám a prosím o přesun, nebo smazání.

 

Vlastním RS245 s motorem 2.0 TSI (180kW, typ DLBA). V manuálu k vozu jsem, ke svému úžasu,

narazil na toto zajímavé téma k požadovanému typu použitého oleje. Příslušnou stránku posílám

v příloze PDF.

 

Z uvedeného vyplívá, že pro servisní interval QI6 (proměnlivý) a pro nové motory TSI a obzvlášť

pro jejich "vrcholný" model, už Škoda výhradně předepisuje oleje normy VW 508.00/509.00,

tedy long-life IV. generace třídy 0W-20 ???

 

Prosím proto místní odborníky o názor, zda už tohle není zhovadilost a ekoterorizmus...

 

Kolik takový olej, v RS245, asi vydrží nájezd v tis. km ??? měnit maximálně po 10 tis. km ??? nebo ještě dříve ???

Nikde jsem nenašel, zda je norma VW 508.00/509.00 mísitelná (nahraditelná) s VW 504.00 o čemž velmi pochybuji...

Nikde jsem nenašel, jakou normu oleje použít, když přejdu na pevný interval... o VW 502.00 opět velmi pochybuji...

 

Díky moc všem za názor.

A.

 

 

Octavia_Owners_Manual_275.pdf

Do diskusie sa radsej nezapojim, len pridam aktualny zoznam olejov splnajucich 508ku

508.00&509.00.pdf

  • Autor

Ještě v příloze přikládám, co jsem našel u Castrolu, s uvedenou výkonostní specifikací jejich produktu

a 2 zajímavé články od Liqui Moly, která již už pracuje na olejích long-life V. a VI. gnerace 0W-16 a 0W-12.

http://motofocus.cz/vyrobci/24756,stale-vetsi-rozmanitost-motorovych-oleju-predstavuje-nebezpeci-pro-ridice

http://motofocus.cz/vyrobci/24750,nova-generace-motorovych-oleju-liqui-moly

 

Kam tohle jednou dospěje... :(

castrol LL IV.pdf

Len mala oprava info z prveho odkazu - 0W-16 tu uz nejaky ten japonsky piatok su. Nepopieram ze vagina testuje...

VW 508.00/509.00
This specification combo (508.00 for petrol, 509.00 for diesel) requires a 0W20 viscosity, fuel economy oil with long life additives. These specifications are NOT backward compatible with the eariler VW specifications. Recommended for the new 2.0 TFSI 140 kW and 3.0 TDI CR 160 kW VW/Audi engines.
 
 

Upraveno od kokta7

No nevím, kam to pospěje. A pokud tu někdo vytáhne argument, že ten motor je na tu 0W20 postaven a že LL podle VW508 je OK, tak ať v manuálu mrkne na to, jaký je povolen olej pro fixní interval ... tím je řečeno, že ten benzínovej motor do nástupu GPF/PPF musí dávat v klidu i dosavadní oleje pro fixní interval a to nesmyslný LL je povoleno jen v regionech s kvalitním palivem a bohatým obyvatelstvem ...

59e4759ac4499_OIII2017olej.thumb.jpg.30e4c76de76cf6345036da71df92e698.jpg

Tak holt přejdeš na pevný interval a stále tam můžeš oficiálně lít 502.00...

Upraveno od kokta7

A možná tím prospěješ (nejen) emisím víc než s LL. Já stále nedovedu pochopit, jak může být zelenější auto, když spotřebuje až 0,5l/1000km nískoviskozitního oleje ve srovnání s motorem, kterej si vezme třeba 1l "normálního" nonLL oleje na 7 a více tisíc km ...

Upraveno od rayx

AAronek: No upozornil bych te nejdrive, ze skodovka jeste VUBEC nepouziva olej OW20 508.00 .... Porad tam lijou klasiku 5W30 504/00, 507/00 ....

Mam to potvrzene od dvou autorizaku ... 

Upraveno od Jojo91

Jde o to, co lije linka, to že autorizáky jsou neinformovaný je jiná věc ...

 

rayx: Parada ... a kdo mi ted zjisti co tam vlastne mam ... nejlepsi bude, ze od vyroby mam 0w20 a pri vymene mi tam daji 5w30 ... bordel vtom nic jineho ... 

na to nejde napsat nic jiného než že si nemáš kupovat sportovní nadupané auto od výrobce který to prostě neumí a dělá primárně rodinná auta a servisní sít je silně amatérská protože odmítá zaplatit techniky. Příšti jdi rovnou do audi...

Snad jedině zkusit zajet do audi servisu tam ten motor znají a dají ti tam olej co tam patří, jestli budou chtít nepracují tam socky za 15 čistého :-D

Upraveno od 15degren

ad degreen :kol-98:

 

Jojo: Neřeš to a urči si sám, kdy si necháš vyměnit olej a co tam necháš nalít, jinak budeš vždy spoléhat na servisního poradce. Pokud nejsi cesták, co najede "30tkm za 3 měsíce", jezdil bych fixní interval a lil nějakou dosud normální viskozitu viz doporučení výrobce pro fixní interval.

Upraveno od rayx

před 5 minutami, rayx napsal:

ad degreen :kol-98:

 

Jojo: Neřeš to a urči si sám, kdy si necháš vyměnit olej a co tam necháš nalít, jinak budeš vždy spoléhat na servisního poradce. Pokud nejsi cesták, co najede "30tkm za 3 měsíce", jezdil bych fixní interval a lil nějakou dosud normální viskozitu viz doporučení výrobce pro fixní interval.


Nee, tak vis jak chystam se menit max po 15tis ... na ty jejich LL intervaly kaslu 30tis ... Ale me jde o to, ze bych rad vedel co tam mam vlastne za olej ... :) 

a k čemu ti to bude? :D

vůbec bych neváhal a použil olej s normou 502.00, tudíž xW-40

trochu mimo, ale pokud do TDI bez DPF je možné použít olej 505.01 a s DPF možno dolít ACEA C3, takže s klidem lze v TDI CR s DPF používat olej 5W40 s normou 505.01 ACEA C3

To Ti fakt nikdo neřekne. Ale myslím, že to co psal DEFIANT je věrohodné a i vozidla pro ČR s EU6 a příslušným motorem tu řídkou žblundu dostávaj, automobilka se musí vejít do emisních kalkulací ...

ad Pitrs: S tím DPF to je komplikovanější, sama automobilka povoluje max. 0,5l C3 v situaci, kdy není VW507 dostupná. Nemám iluze o testování, ale přicpávat si zbytečně DPF nějakou C3, která ale není schválená od VW a nemá tedy VW507 je nesmysl, když se kouknu na šíři nabídky.

Pitrs:
Myslis me k cemu mi to bude? 
Tak asi nerad bych to promichaval jednou 0W20 a potom 5W30 ... a pak proc bych mel zbytecne priplacet za olej 0W20 ktery stoji 5L bandaska 3tis ... a 5W30 original VAG kolem tisicovky ... 

Upraveno od Jojo91

Jojo91:

Proto bych to právě vůbec neřešil a trvale lil olej s VW 502.00 (pokud máš tedy benzín)

pitrs78:
Mam predplaceny servis na 5let ... teda pri garanckach vymenu oleje zdarma ... tudiz ja budu menit sam na sve naklady olej po 15tis dam tam VW502.00 a pak pri 30tis ve skodovce mi tam daji 0W20 nebo 5W30 LongLife ... :D A pak bude ztoho pravy madarsky gulas :)  

Videl a co stim? To tam mam jako lit TOTALA? .... :D no dobree i to se da noo .... 

skOd@: Olej si umim najit, jen nerad bych stridal 0W20 s 5W30 snad me chapes ... Vim, ze se da sehnat i levneji nez za 3tis ta 0W20 ... 

Jen proste me osobne vadi, ze nevim 100% co tam je od vyroby ... Tady rikate ze uz leji 0W20 a v autorizaku ti budou tvrdit ze porad lejou 5W30 ... To se mi prave nelibi, ze nikdo ti to 100% nerekne ... a ja jsem celkem na tohle puntickar, tak ze bych tam rad daval typ oleje + normu co tam mam od vyroby ... 

to by mě zajímalo, kolik těch sudů budou v AS ve skutečnosti mít. Nedělal bych si iluze, ale aby vyhověli všem motorům, to aby pomalu přistavěli sklady na oleje.

 

olej 0W-20 bych do motoru nenalil, i kdyby tam byl od výroby

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.