Přejít na obsah

Škoda Octavia Tour 2009 - 1,6 MPI - 75kW - škubání


Zabral68

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny na fóru!

 

Již od prosince 2009 vlastním jako první majitel Škodu Octavii Tour 1,6 MPI - 75 KW.

V roce 2016 jsem si nechal udělat plynovou nádrž - LPG. Do nynějška jezdil automobil na plyn i benzín bez problémů (až na dvě výměny vstřikovačů - vadné kusy).

Začalo to asi před dvěma měsíci, kdy mi auto jelo jen tři válce a špatně startovalo. Závada byla ve vahadle (vyměnilo se, nebylo v poloze a bylo nalomené) a jelikož už se blížím hranici ujetých 90 000,-, tak se provedla i výměna řemenu, vodní pumpy, nových svíček.

Po této opravě už auto startovalo v pohodě a jelo na 4 válce, ale všiml jsem si dalšího problému, který nikdy předtím nebyl, že při větším stlačení plynu auto cuká, škube (jak na benzín, tak i plyn). Při zapnutém motoru - stání (neutrál) co asi 4 sekundy také razanntněji škube. 
Samozřejmě už jsem to konzultoval s několika automechaniky a bylo mi řečeno, že to může být ve svíčkách (ty jsou nové, né originální), v zapalovacím modulu (ten je také nový), v kabelu pod válci (byl odzkoušen jiný a také žádná změna), v klapě sání (budeme zkoušet), ve snímači vačkového hřídele (budeme také zkoušet).

Ještě přidávám jednu zajímavost. Při studených startech (když auto delší dobu stojí, cca 8 hodin), dokud se motor nepřepne na plyn (cca 1 min.), tak vozidlo jezdí bez cukání. 
Po zahřátí na příslušnou teplotu motoru (přepnutí na plyn) auto začne znova škubat při větší námaze (zda do kopce) nebo při silnějším sešlápnutím pedálu na plyn jak na režim benzínu tak plynu.

 

Budu komukoliv vděčný za případnou radu či podobný případ.

:wacko:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Taky mě škubala moje octa a už jsem nevěděl co s tím, vyčištěn egr ( dost zasviněnej), klapka vyčištěna, nové svíčky, kabely, ale nakonec jsem to objevil náhodou, protože mi začla téct jedna vodní hadice, tak jsem si nastartoval auto a koukal jsem odkud to teče a najednou jsem slyšel jak kolem jedné svíčky občas přeběhne jiskra, vidět nebyla a le slyšet ano, tak jsem vyčistil kabel a pořádně zasunul na svíčku a je po škubání klid :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

Dobrý deň. Tiež sa pridám. Mám 1,6 75kw BFQ rok 2002 nabehané 210000km. Veľká spotreba oleja tak sa zrobila výmena krúžkov,repas hlavy. Po tejto oprave spotreba oleja žiadna ale začali problémy pre ktoré to tu vlastne píšem. Takže pri preradení a stlačení plynu motor škubne a potom sa rozbehne robí to aj pri ubraní plynu a pri opätovnom pridaní. Voľnobeh niecelkom kultivovaný ale otáčky nekolíšu. Diagnostika závady ventil odvetrávanie nádrže, EGR ventil a lamda sonda 2.

Prevedená výmena týchto komponentov + lamda 1 + sviečky + káble

                                                               vyčistená klapka

                                                               kontrola sacieho potrubia

  Vymazané adaptačné hodnoty urobené základné nastavenia klapka, EGR ventil. Teraz diagnostika bez závad a problém pokračuje.

 Ešte jeden poznatok sviečky sú úplne do biela vypálené akoby bola chudobná zmes.

 Už neviem ako ďalej keď vie niekto poradiť budem samozrejme vďačný.

Editováno: , autor: barnalad
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...