Publikováno Prosinec 20, 20177 r Zdravim. Potřebuji radu, už nevim co s tim autem dělat, rozebirame s mechanikama vše v servise furt nemužeme najit zavadu. Jedna se o Fabii 2 1.4tdi Problem začal takto: ztratil se vykon,ale auto ještě něco ujelo. Potom se začalo kouřit černě a to docela dost, zkontrolovali jsme turbo a to bylo v oleji, tak jsme tam dali repas sadu a začalo se kouřit bilym dymem. Dnes jsme zkontrolovali turbo a je tam opět olej. Taky jsme zkontrolovali naftu a z palivoveho filtru vyteklo něco hodně černeho, ale v potrubi od nadrže teče čista nafta - což je divne. Filtr zitra vyměnim. Zkontrolovali jsme kompressi na valcich a maji 9.5-10 je to ok? Na co bysme se měli podivat nejdřive? V čem muže byt problem? Dobra, když jsme špatně udělali repas turba (to byla zkouška) tak se ale ztratil černy kouř a ted je pouze bily,takže se něco pohlo... Na forumech jsem se dočetl, že někomu to dělalo EGR někomu zase ucpany vyfuk (DPF) atd... ale přeci bily kouř? Upraveno Prosinec 21, 20177 r od Pawouk Upraven název tématu.
Prosinec 20, 20177 r Všeobecně vím, že černý znamená špatné spalovaní nafty, to znamená buď špatně načasovaný předvstřik, nebo vadná tryska, taky turbo může dávat malý tlak. Bílý znamená spalování oleje. Kroužky, ale spíš turbo propouští olej do výfuku.
Prosinec 20, 20177 r Autor Taky si rikam turbo, protoze uprostred ta tocici spiralka nebo jak se tomu rika se docely volne hybala... no a krouzky nebo hlava - kolik maji mit valce baru kdyz je zmerim na tesnost?
Prosinec 21, 20177 r Tady nejsi někde na tržnici - dodržuj tedy pravidla fora a příště dávej tématu jasný a srozumitelný název a ne infantilní nesmysly typu "Bláznivá Fabia ....." a ještě s kupou gramatických chyb. Název tématu opraven.
Prosinec 21, 20177 r před 15 hodinami, GubaXann napsal: Zkontrolovali jsme kompressi na valcich a maji 9.5-10 je to ok? To ten mechanik nemá ani páru, co vlastně měří a kolik má naměřit? Motor bude KO, navíc se ti do zpátečky nafty (hlava nebo tandem?) dere olej, kterej pak "zasírá" i filtr ... Hodnoty kompresního tlaku Nový motor 2,5...3,1 MPa (25,0...31,0 bar)Mez opotřebení 1,9 MPa (19,0 bar) a už toto je moc málo Max. přípustný rozdíl mezi válci 0,5 MPa (5,0 bar) Má být měřeno při Teplota oleje min. 30 °C, ale to není nutný, neudělá to tolik, aby ses dostal na předepsaný hodnoty.
Prosinec 21, 20177 r Pokud jsou komprese OK, tak Ti nejspíš prolínaj gumky na vstřikovačích (hlavně ta horní) a nebo je tandem KO, do nafty jde olej a pravděpodobně i nafta do oleje, tím se ředil olej (ubíval, musels dolívat nebo hladina stála nebo dokonce přibývala?) no a turbo to odneslo jako první, proto je i binec ve filtru. Už jste sundali víko motoru, aby jste skoukli stav vačky, hydroštely a záslepky na vahadlech? Před sundáním krytu a pravděpodobnou demontáží vstřikovačů si změřte tlak nafty na tandemu, a pro sichr i dopravovaný množství od čerpadla v nádrži. Upraveno Prosinec 21, 20177 r od rayx
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.