Přejít na obsah

1.4 TDI - černý a bílý kouř


GubaXann

Doporučené příspěvky

Zdravim.

Potřebuji radu, už nevim co s tim autem dělat, rozebirame s mechanikama vše v servise furt nemužeme najit zavadu.
Jedna se o Fabii 2 1.4tdi 

Problem začal takto: ztratil se vykon,ale auto ještě něco ujelo.  Potom se začalo kouřit černě a to docela dost, zkontrolovali jsme turbo a to bylo v oleji, tak jsme tam dali repas sadu a začalo se kouřit bilym dymem.

Dnes jsme zkontrolovali turbo a je tam opět olej.
Taky jsme zkontrolovali naftu a z palivoveho filtru vyteklo něco hodně černeho, ale v potrubi od nadrže teče čista nafta - což je divne. Filtr zitra vyměnim.

Zkontrolovali jsme kompressi na valcich a maji 9.5-10 je to ok?

 

Na co bysme se měli podivat nejdřive? V čem muže byt problem? Dobra, když jsme špatně udělali repas turba (to byla zkouška) tak se ale ztratil černy kouř a ted je pouze bily,takže se něco pohlo...

 

 

Na forumech jsem se dočetl, že někomu to dělalo EGR někomu zase ucpany vyfuk (DPF) atd... ale přeci bily kouř?

Editováno: , autor: Pawouk
Upraven název tématu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 hodinami, GubaXann napsal:

Zkontrolovali jsme kompressi na valcich a maji 9.5-10 je to ok?

To ten mechanik nemá ani páru, co vlastně měří a kolik má naměřit? Motor bude KO, navíc se ti do zpátečky nafty (hlava nebo tandem?) dere olej, kterej pak "zasírá" i filtr ...

 

Hodnoty kompresního tlaku
Nový motor 2,5...3,1 MPa (25,0...31,0 bar)
Mez opotřebení 1,9 MPa (19,0 bar) a už toto je moc málo
Max. přípustný rozdíl mezi válci 0,5 MPa (5,0 bar)

 

Má být měřeno při Teplota oleje min. 30 °C, ale to není nutný, neudělá to tolik, aby ses dostal na předepsaný hodnoty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud jsou komprese OK, tak Ti nejspíš prolínaj gumky na vstřikovačích (hlavně ta horní) a nebo je tandem KO, do nafty jde olej a pravděpodobně i nafta do oleje, tím se ředil olej (ubíval, musels dolívat nebo hladina stála nebo dokonce přibývala?) no a turbo to odneslo jako první, proto je i binec ve filtru.

Už jste sundali víko motoru, aby jste skoukli stav vačky, hydroštely a záslepky na vahadlech? Před sundáním krytu a pravděpodobnou demontáží vstřikovačů si změřte tlak nafty na tandemu, a pro sichr i dopravovaný množství od čerpadla v nádrži.

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...