Publikováno Březen 20, 20187 r Zdravím páni, vlastním Rapid 1,2TSI 66KW, Ambition, r.v.5/2016,naj. cca. 19000km, vlastním ho 11mesacov od 10500km, auto kúpené zo salónu škoda, vlastnili ho VW finančné služby, jazdené jediným finančným agentom, auto som preberal od neho, mal zaňho hmotnú zodpovednosť. Auto nebolo nikdy búrané ani nijak opravované. A mám taký problém, že čidlo vonkajšej teploty mi ukazuje rôzne údaje, pozorujem to od kedy ho mám. Ráno sadnem do auta ktoré stálo celú noc vonku, palubák ukazuje -5 stupňov, po prejdení 17 km, ukazuje stále -5 stupňov, čo je aj reálna hodnota, motor zohriaty na 90, olej 88 stupňov. Po hodine prídem k autu a vonkajšiu teplotu ukazuje +4 stupne, no reálne je stále -5 stupňov. Naštartujem a po prejdení pár metrov sa teplota začne meniť, zhruba po 1km už ukazuje opäť -5stupňov, čiže reálnu hodnotu. Deje sa to aj v lete, to znamená že ukazuje reálnu hodnotu počas jazdy, alebo keď auto stojí dlhšie (pár hodín), no ak stojí len pár minút, hodinu až dve už ukazuje cca.7-9 stupňov viac. Pravdepodobne sa nahreje od tepla pod kapotou. Deje sa to aj vám, alebo je to čidlo chybné? Chcel by som to reklamovať nakoľko je auto stále v záruke. Upraveno Březen 20, 20187 r od jano495
Březen 20, 20187 r Nevím jak u tohoto motoru, ale já mám čidlo vlevo za spodní mřížkou v nárazníku. Není čidlo vypadlé z držáku a otočné k chladiči? Je možné, že při stání s ohřátým chladičem se prostě čidlo ohřeje salavým teplem.
Březen 20, 20187 r Ono čidlo bývá ovlivněno od teplého motoru, jestli má auto spodní kryt motoru tak to ovlivňuje ještě více.
Březen 20, 20187 r Co já vím, tak už historicky od Octavie MR00 pokud stojí auto hodinu, dvě tak se měří reálná teplota až od 20km aby nebylo čidlo ovlivněno teplotou od motoru a nedocházelo např. k plnému náběhu klimatizace. Mám na to někde celý text ale teď jsem ho nenašel. Bude to i v manuálu sekce Climatronic nebo hledat už se to tu probíralo...
Březen 21, 20187 r To isté som si všimol poslednú dobu aj na svojej F3 1.2TSI 81kW.... všimol som si to hlavne túto zimu, keď už mám celý spodný kryt motora. Minulý rok s polovičným krytom teplotné zmeny neboli až také veľké. Pripisujem to tomu teplu z motora a nejak to riešiť neplánujem...
Březen 21, 20187 r Tak to je jina, nějak mi to nedávalo smysl. Dík Upraveno Březen 21, 20187 r od Dodi 15
Březen 21, 20187 r Autor Snímač sa nachádza pri ľavej hmlovke za mriežkou chladiča, vypadnutý nie je. Krytovanie mám pod celým motorom. Keď som mal FI 1,2HTP, či OII 1,6MPI tiež som mal celý spodok zakrytovaný no také rozdiely v snímaní teploty som nikdy nezaznamenal, max tak 1-2 stupne, tak mi to prišlo zvláštne tých 7-9 stupňou. No nič mi asi neostane len to brať ako vlastnosť, aj podľa vaších odpovedí, že sa to nahreje od chladiča. Každopádne dík za vaše odpovede.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.