Leden 19, 20205 r Tak tady se nejedná o seřizování geometrie jako takové, ale jen na vyrovnání volantu. A to pokud se řídící tyč na jedné straně o kousek zatočí do rejdovýho čepu a na druhý straně se o ten samý kousek vytočí, tak geometrie zůstane nezměněná, jen se upraví poloha volantu. Dělám auta a je to tak jak popisuje DiKey. Sklon silnice má svůj vliv a stav podvozku taky. Když udělám GO podvozku tzn. nový tlumiče, jejich uložení, pružiny, čepy a silentbloky, tak volant zafixuju rovně, a geošku udělám přesně souměrně, tak auto jede jak má a volant je rovně. Když ale u staršího auta měním jen jeden vymlácený čep a geošku udělám tak jak jsem popsal výše, tak volant bude při jízdě rovně na 99% mírně doleva. Takže si zapamatuju výchylku při jízdě rovně, tu samou výchylku nastavím doprava, volant zafixuju a geošku upravím. Je mi jasný, že v žádné DP se tohle nepopisuje, ale zákazník chce mít po opravě volant rovně, tak mu to prostě splním. Opraváři na to ale na jízdní zkoušku prostě kašlou, goošku udělají podle DP a tím to pro ně hasne a nespokojený zákazníky vyhánějí s tím, že geo je tak jak má být.
Leden 19, 20205 r Přitom v DP je napsáno, že pokud po jízdní zkoušce není volant rovně, má se vyrovnat právě tím způsobem posunutím tyčí a pak znovu zkontrolovat sbíhavost. Problém prostě bude v času, který na danou operaci mají, resp. když se na to vykašlou můžou vzít dalšího zákazníka. Přitom určitě na to v tom celkovém čase operace geometrie myšleno je.
Leden 20, 20205 r Menil som vpredu tlmiče, dorazy, prachovky, pružiny, horné uloženia s ložiskami, ložiska kolies, tyčky stabilizátora, cely stabilizátor s gumami, predné silentbloky s ramenami 4ks, kotúče a platnicky majú 5000km. Všetky kĺby a manžety majú 5000km. Vzadu sú nové tlmiče, dorazy, prachovky, tyčky stabilizátora, ramená,, silentbloky, pružiny, ložiská kolies, brzdy tiež 5000km. Auto ma 200tis km a servis stal 4000eur. Takže neexistuje, že je niekde vola, všetko originál Škoda diely, akurát ramena sú lemforder. Prikladám foto po geo. Gumy Continental ts860 majú 1500km, neverím, že sú zlé zjazdene. Upraveno Leden 20, 20205 r od cayc
Leden 20, 20205 r A máš Rapida? Na protokolu je Octavia..... Ale hodnoty kupodivu sedí. Jinak chybí mi na protokolu měření záklonu kola. Jestli si vše měnil, je otázka, jestli není třeba u jednoho kola rozhozený záklon. A jak to, že máš u zadní nápravy seřízení sbíhavosti, to je dost velký rozdíl (-0,19´ před seřízením a +0,05´ po seřízení) na to, aby to byla chyba měření. U zadní sbíhavosti na RAPIDu se nic nedá seřídit a obvykle tam bývají hodnoty po seřízení jen o pár minutek víc nebo míň, podle toho, jak si stolice sedne po spuštění do koncové polohy.
Leden 20, 20205 r Jsou tam nepatrně rozdílný odklony, ale v toleranci, jinak je to OK. Vyrovnat volant, jak je popsáno výše a bude to OK. miklisek: zadní náprava u O2 je víceprvková a tam jdou seřídit odklony a tím i sbíhavost.
Leden 21, 20205 r 2 mm se mně zdá moc. Řídicí páka je kratší než průměr disku, na kterém se měří sbíhavost. Mělo by jít odměřit o kolik se pohne kolo, když otočíš volant do "rovna". Z tohoto rozměru bych na spojovačce prodloužil / zkrátil tak o polovinu.
Leden 21, 20205 r Ještě takový detail, já bych to počítal na šestiny, podle šestihranu matice, otočit o 3/6. A jde to blbě povolit - utáhnout, největší "úspěch" jsem dosáhl se dvěma plochými klíči do dlaní, prsty rukou propléct mezi sebou a dlaně přitáhnout k sobě. ;-) To dáš.
Leden 21, 20205 r 1 mm na délce tyče je cca jedna otočka závitu, na srovnání volantu do roviny mě většinou (u RAPIDa) stačilo cca 4-5mm, měřeno jako vzdálenost mezi ryskami, které jsem si udělal na tyči a hlavici řídící tyče před povolením, jako je to na fotkách v osmém příspěvku. 3/6 je strašně moc, to si rozhodíš polohu volantu úplně. Měřit o kolik se ti posune kolo je nezměřitelné.
Leden 21, 20205 r ja som myslel 1-2mm na tetive, resp. na kolmici tyce 2mm na tyci je velmi vela podla mna
Leden 21, 20205 r OK, asi jsme každý uvažovali jiný způsob měření. Zaskočili mně výše uvedené 2 mm. Každopádně stačí maličko. Postupovat pomalu, s rozmyslem, nejlépe si poznamenávat kde a o kolik jsem točil, na jedné straně spojovačku "prodlužovat", na druhé "zkracovat".
Leden 21, 20205 r Hlavně nesplést si ty strany a točit vždy stejným směrem, jinak si rozhodíš sbíhavost. Ideálně vždy se potom projet pokud možno na příčně rovné silnici za bezvětrnného dne. Já to obvykle dělám tak, že vyjedu na okresku s malým provozem a s novým asfaltem a jedu po dělící čáře, čímž eliminuju vyspádování silnice směrem k obou krajnicím. Upraveno Leden 21, 20205 r od miklisek
Leden 21, 20205 r Pokud máš volant doprava,pravou tyč zašroubuji,levou vyšroubuji.Já si dělám na tyčky čárku a vím,že oběma otočím stejně
Leden 21, 20205 r Ano, tak to je. Šipky u kol na mém obrázku jsou směr, kam se otočí kolo při daném pohybu tyče.
Leden 25, 20205 r Takže nepodarilo sa mi tu kontramaticu povoliť. Axialna tyč, matica aj čap majú pol roka. Pôjdem s tým do servisu.
Leden 28, 20205 r Zajtra idem zasa ale skúsime 5mm, 2mm nepomohlo nič. Stalo to 5eur. Robota na 3 ninuty, akurát potrebuje človek zdvihák na cele auto.
Leden 28, 20205 r Vůbec se to nezměnilo??? Točil s tím na správnou stranu? Netočil na každé straně na jinou stranu, což by jen změnilo sbíhavost?? Udělal sis čárky na označení polohy tyče a kloubu? Ona je to stupidní, jednoduchá operace, ale stejně jednoduše se to splete. ;-)
Leden 28, 20205 r Přesně,museli ti něco podrbat.Když si udělám částky na tyčky a oběma otočím o čtvrt otáčky,už je to znát na volantě.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.