Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj.Je to cca měsíc co mě na volnoběh vydává takto nepříjemné zvuky a v poslední době se mi zdá,že volnoběh není pravidelný a nemá tak dobrý tah.

Pro jistotu jsem zkusil kolegu z práce se stejnou motorizací a jemu jde motor krásně a krásně mu to táhne hlavně na 3,4 stupeň to je u mě bída.

Nevíte co by to mohlo být ?

Díky za radu a jestli jsem otevřel zbytečně vlákno tak se omlouvám

.https://www.youtube.com/watch?v=IWBlHsWJ0RQ&feature=youtu.be

  • o 5 let později...
Vloženo (editace)

Zjistil jste co to bylo, ten zvuk mi to dela to same, diagnostika mi nic neukazala. Mam ten samej motor,najeto skoro 70tkm

Editováno: , autor: Josef_1
Vloženo (editace)

U benzínových motorů budeš vždy cítit benzín v oleji dostává se tam bohužel. Pokud ale neroste hladila oleje tak to problém není.

Na videu ti klasicky cvrlikají vstřikovače, nicméně je tam dost výrazný klepot ventilů který by tam být určitě podle mě neměl, ale může to zkreslovat i nahrávání zvuku na mobil.

Obecně TSI motory vydávají mraky zvuků které nemusí být pro lidské ucho ok, ale realita je taková že určitě nemají vydávat zvuky jak TDI. Když jsem si poprvé pustil tvé video, myslel jsem že poslouchám staré TDičko.

Editováno: , autor: informator
Vloženo (editace)

Hladina oleje je stale ok. Ano a co to znamena ty ventily kdyz tak klepou a nemuze to byt jeste cerpadlo, jsem nekde cetl. Navic pri sleslapnuti pedalu pri nizsich otackach tak do 2500 je slyset jakoby drnceni a na dalnici mi lehce brni noha mam pocit bud od podlahy nebo od plynoveho pedalu

Editováno: , autor: Josef_1
  • o 2 týdny později...
Vloženo (editace)

Tak ve 2 autorizovanych servisech mi rikali,ze je to normalni zvuk, ze to vydava palivove cerpadlo. Dohledal jsem jednoho cloveka co to tady taky kdysi resil, ale na Fabce a v servisech mu rikali to same, tak s tim tak jezdil 6 let a nic se teda nestalo a az to prodaval,tak mu kupujici sdelil,ze o tomto problemu vi,ze na to udajne byla i svolavacka na ty palivovy cerpadla, ale zase to byla Fabka z roku 2015,ja mam Rapida z 2017 a co jsem koukal dle VIN, tak na me auto zadna svolavacka neni. Tak nevim co si myslet. Ja uz auto stejne nemam 2 roky v zaruce, tak ze by si nechteli vydelat v servise to se mi zase nezda. Neni zde nekdo z Prostejova nebo Olomouce kdo ma tenhle motor,abych mohl pripadne poslechnout? Jinak zde je to co to delalo na te Fabce a ja to mam stejne,ale zatim ne tak zvukove intenzivni.

Editováno: , autor: Josef_1
Vloženo

Tak jsem to trochu procetl a vypada to, ze ten zvuk se vyskytuje i u jinych tsi motoru a vzdy se shodli,ze to je od vysokotlakeho cerpadla, ale skodovka menit nechce,jelikoz je to pry normalni projev a to i presto,ze ten zvuk tam drive nebyl. Fakt je, ze se s tim evidentne da normalne jezdit a nic se nestane. Nekde jsem cetl,ze diskutujici resili,zda by nestacilo misto celeho cerpadla vymenit jen pist cerpadla nebo-li zdvihatko, ktere nestoji moc, ale uz to nedoresili. Nevim, nejsem technik,tak jen co jsem se tak docetl. Treba mi to nekdo objasni😃.https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06l109311-zdvihatko-ventilu-skoda-27139.html

Vloženo (editace)

Jeste me napadlo jestli s tim cerpadlem nebude souviset i to,ze je v oleji citit benzin. Olej ale neni nad max rysku, tak asi ok.Za 2 mesice mam po roce menit a olej ten je teda stale na max rysce dle merky, takze po roce olej vlastne vubec neubyl

Editováno: , autor: Josef_1
Vloženo (editace)

Mě ten benzín je taky cítit, ale jako ty jezdím krátké trasy okolo 7km a pak občas 25km. Vypálit benzín z oleje se mi nikdy nepodařilo, snad jen po 1300km jízdě do HR ve vedrech jsem musel dolít půl litru. 

Mám 1.2 s řetězem a studený motor cvaká podobně. I když ne jako ta F3 na videu, tam je to opravdu až nezdravé. A jelikož má řemen, pak nejspíš fakt bude na vině to čerpadlo. Případně vyzkoušet nalít do motoru řidší olej 0W-40, ten jsem dával, když si šlo vzít do autorizáku vlastní olej. Na něj byl motor šepot květin. Případně vyzkoušet nějaký přípravek na hydroštely https://www.liqui-moly.cz/prisada-pro-hydraulicka-zdvihatka-p5/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA5-uuBhDzARIsAAa21T-UpQKWzgjaWFIPK9HBA_1OzDrzDReyJZ04EeylT1DX3kSd3scoZakaAhJhEALw_wcB, to mě pomohlo kdysi u motoru AEE na O1, taky to ztichlo jak se to vyčistilo.

Editováno: , autor: miklisek
Vloženo (editace)

Jestli to výrazně cvaká hlavně když je chladno, tak to dělá to čerpadlo a tuším že na VW fórum se to řešilo taky a mám za to že to zdvihátko ten problém řeší, ale nechce se mi to hledat...

Editováno: , autor: informator
Vloženo (editace)

Podle DP na motor CBZA, kde je to dobře přístupné, to.není nic složitého, že to ani nezmiňují. Čerpadlo na dva šrouby, vyměnit O kroužky, dát pozor na to, aby se závity trubek nepřekroutily. 

V principu je čerpadlo podobné, jako vstřikovací čerpadlo na dieseelu, vačka pohání píst, takže je tam mechanický pohon a prostě rachotit to bude, pokud to není dobře mazané. Čemuž benzín v oleji rozhodně nepřispěje. A jestli už je vydřená vačka, pak výměna pístu nepomůže. 

Editováno: , autor: miklisek
Vloženo

Je to poměrně jednoduché, video na 2.0 TSI:

 

Sice je to jiný motor, ale technicky je to čerpadlo řešené úplně stejně.

Vydřená vačka určitě nebude, je z mnohem tvrdšího materiálu než je samotné zdvihátko.

Nicméně to cvrlikání u těch čerpadel při chladném počasí je slyšet snad u všech TSI co mají najeto přes 100K km a cvrlikají bez jakéhokoli problém klidně dalších 100K km. Já bych to neřešil. Když už tě to tak deptá tak bych víc jak to zdvihátko neměnil. 

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Tak pridam dalsi info, nechal jsem vymenit nakonec komplet palivove cerpadlo a je zatim klid. Tedy nejaky zvuk to samozrejme stale vydava,ale uz ne tak hlasite,tak uvidime jak to dlouho vydrzi.

Vloženo

Tak jak se rika zpatky na stromy😃. Zvuk se vratil,resp ani neodesel😃. Vypada to,ze je dost zavislej na teplote venku. Kazdopadne co jsem vcera zkousel kolegyni s tim samym autem a nejezdem 120 oproti memu 70,tak ta to ma zcela bez tohoto zvuku. Myslim,ze se mi podarilo identifikovat odkud to jde viz obr. Vzdy kdyz dam totiz plyn na volnobeh a bezim🙂 mrknout do motoru tak po nejake chvilce jak  otacky spadnou a ustali se to zacne delat,jinak dela to samozrejme i pri pridani plynu.

IMG_20240328_071802.jpg

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...