Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj.Je to cca měsíc co mě na volnoběh vydává takto nepříjemné zvuky a v poslední době se mi zdá,že volnoběh není pravidelný a nemá tak dobrý tah.

Pro jistotu jsem zkusil kolegu z práce se stejnou motorizací a jemu jde motor krásně a krásně mu to táhne hlavně na 3,4 stupeň to je u mě bída.

Nevíte co by to mohlo být ?

Díky za radu a jestli jsem otevřel zbytečně vlákno tak se omlouvám

.https://www.youtube.com/watch?v=IWBlHsWJ0RQ&feature=youtu.be

  • Autor

to ano ale sam majitel pak psal,ze to bylo vysokotlaké čerpadlo a že mu ho měnili.. a mě ještě trápí,že to netáhne to auto jakoby bylo přidušené

  • 5 let později...

Zjistil jste co to bylo, ten zvuk mi to dela to same, diagnostika mi nic neukazala. Mam ten samej motor,najeto skoro 70tkm

Upraveno od Josef_1

A nekdo jiny komu to dela takovy zvuk? Jinak jsem zkousel olej a je citit po benzinu, tak nevim zda je to ok,je fakt ze ted jezdim kratke asi 7minutove trasy rano a vecer

Upraveno od Josef_1

U benzínových motorů budeš vždy cítit benzín v oleji dostává se tam bohužel. Pokud ale neroste hladila oleje tak to problém není.

Na videu ti klasicky cvrlikají vstřikovače, nicméně je tam dost výrazný klepot ventilů který by tam být určitě podle mě neměl, ale může to zkreslovat i nahrávání zvuku na mobil.

Obecně TSI motory vydávají mraky zvuků které nemusí být pro lidské ucho ok, ale realita je taková že určitě nemají vydávat zvuky jak TDI. Když jsem si poprvé pustil tvé video, myslel jsem že poslouchám staré TDičko.

Upraveno od informator

Hladina oleje je stale ok. Ano a co to znamena ty ventily kdyz tak klepou a nemuze to byt jeste cerpadlo, jsem nekde cetl. Navic pri sleslapnuti pedalu pri nizsich otackach tak do 2500 je slyset jakoby drnceni a na dalnici mi lehce brni noha mam pocit bud od podlahy nebo od plynoveho pedalu

Upraveno od Josef_1

  • 2 týdny později...

Tak ve 2 autorizovanych servisech mi rikali,ze je to normalni zvuk, ze to vydava palivove cerpadlo. Dohledal jsem jednoho cloveka co to tady taky kdysi resil, ale na Fabce a v servisech mu rikali to same, tak s tim tak jezdil 6 let a nic se teda nestalo a az to prodaval,tak mu kupujici sdelil,ze o tomto problemu vi,ze na to udajne byla i svolavacka na ty palivovy cerpadla, ale zase to byla Fabka z roku 2015,ja mam Rapida z 2017 a co jsem koukal dle VIN, tak na me auto zadna svolavacka neni. Tak nevim co si myslet. Ja uz auto stejne nemam 2 roky v zaruce, tak ze by si nechteli vydelat v servise to se mi zase nezda. Neni zde nekdo z Prostejova nebo Olomouce kdo ma tenhle motor,abych mohl pripadne poslechnout? Jinak zde je to co to delalo na te Fabce a ja to mam stejne,ale zatim ne tak zvukove intenzivni.

Upraveno od Josef_1

Tak jsem to trochu procetl a vypada to, ze ten zvuk se vyskytuje i u jinych tsi motoru a vzdy se shodli,ze to je od vysokotlakeho cerpadla, ale skodovka menit nechce,jelikoz je to pry normalni projev a to i presto,ze ten zvuk tam drive nebyl. Fakt je, ze se s tim evidentne da normalne jezdit a nic se nestane. Nekde jsem cetl,ze diskutujici resili,zda by nestacilo misto celeho cerpadla vymenit jen pist cerpadla nebo-li zdvihatko, ktere nestoji moc, ale uz to nedoresili. Nevim, nejsem technik,tak jen co jsem se tak docetl. Treba mi to nekdo objasni😃.https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/06l109311-zdvihatko-ventilu-skoda-27139.html

Jeste me napadlo jestli s tim cerpadlem nebude souviset i to,ze je v oleji citit benzin. Olej ale neni nad max rysku, tak asi ok.Za 2 mesice mam po roce menit a olej ten je teda stale na max rysce dle merky, takze po roce olej vlastne vubec neubyl

Upraveno od Josef_1

Mě ten benzín je taky cítit, ale jako ty jezdím krátké trasy okolo 7km a pak občas 25km. Vypálit benzín z oleje se mi nikdy nepodařilo, snad jen po 1300km jízdě do HR ve vedrech jsem musel dolít půl litru. 

Mám 1.2 s řetězem a studený motor cvaká podobně. I když ne jako ta F3 na videu, tam je to opravdu až nezdravé. A jelikož má řemen, pak nejspíš fakt bude na vině to čerpadlo. Případně vyzkoušet nalít do motoru řidší olej 0W-40, ten jsem dával, když si šlo vzít do autorizáku vlastní olej. Na něj byl motor šepot květin. Případně vyzkoušet nějaký přípravek na hydroštely https://www.liqui-moly.cz/prisada-pro-hydraulicka-zdvihatka-p5/?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiA5-uuBhDzARIsAAa21T-UpQKWzgjaWFIPK9HBA_1OzDrzDReyJZ04EeylT1DX3kSd3scoZakaAhJhEALw_wcB, to mě pomohlo kdysi u motoru AEE na O1, taky to ztichlo jak se to vyčistilo.

Upraveno od miklisek

Jestli to výrazně cvaká hlavně když je chladno, tak to dělá to čerpadlo a tuším že na VW fórum se to řešilo taky a mám za to že to zdvihátko ten problém řeší, ale nechce se mi to hledat...

Upraveno od informator

Ok a nevite do jake miry je to slozita vymena toho zdvihatka?

Podle DP na motor CBZA, kde je to dobře přístupné, to.není nic složitého, že to ani nezmiňují. Čerpadlo na dva šrouby, vyměnit O kroužky, dát pozor na to, aby se závity trubek nepřekroutily. 

V principu je čerpadlo podobné, jako vstřikovací čerpadlo na dieseelu, vačka pohání píst, takže je tam mechanický pohon a prostě rachotit to bude, pokud to není dobře mazané. Čemuž benzín v oleji rozhodně nepřispěje. A jestli už je vydřená vačka, pak výměna pístu nepomůže. 

Upraveno od miklisek

Je to poměrně jednoduché, video na 2.0 TSI:

 

Sice je to jiný motor, ale technicky je to čerpadlo řešené úplně stejně.

Vydřená vačka určitě nebude, je z mnohem tvrdšího materiálu než je samotné zdvihátko.

Nicméně to cvrlikání u těch čerpadel při chladném počasí je slyšet snad u všech TSI co mají najeto přes 100K km a cvrlikají bez jakéhokoli problém klidně dalších 100K km. Já bych to neřešil. Když už tě to tak deptá tak bych víc jak to zdvihátko neměnil. 

Nevěř na zázračnou vodu... Takové lektvary to je jak Kolumbova manželka.

  • 3 týdny později...

Tak nakonec mi to nedalo,zdvihatko vymeneno a bohuzel stale stejne

Upraveno od Josef_1

Tak pridam dalsi info, nechal jsem vymenit nakonec komplet palivove cerpadlo a je zatim klid. Tedy nejaky zvuk to samozrejme stale vydava,ale uz ne tak hlasite,tak uvidime jak to dlouho vydrzi.

Kolik ta sranda stála?

Tak jak se rika zpatky na stromy😃. Zvuk se vratil,resp ani neodesel😃. Vypada to,ze je dost zavislej na teplote venku. Kazdopadne co jsem vcera zkousel kolegyni s tim samym autem a nejezdem 120 oproti memu 70,tak ta to ma zcela bez tohoto zvuku. Myslim,ze se mi podarilo identifikovat odkud to jde viz obr. Vzdy kdyz dam totiz plyn na volnobeh a bezim🙂 mrknout do motoru tak po nejake chvilce jak  otacky spadnou a ustali se to zacne delat,jinak dela to samozrejme i pri pridani plynu.

IMG_20240328_071802.jpg

Tady jsem to nahral. Je to patrne jak to zacne cca od 3-4sekundy

Upraveno od Josef_1

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.