Přejít na obsah

Kolisanie otačok na volnobehu Octavia II, 1,6 MPI, 75kW, BSE


Medino1

Doporučené příspěvky

Mě to nešlo. Kdykoliv sem kliknul na Test tak mi to vyodilo error. Nejdřív jsem to zkoušel u stojícího motoru, potom i u běžícího.

Jak to tedy je.  Já tam měl v bloku 10 adaptace kanál 01 honotu 128.

Jak to vypadalo u tebe, jaká hodnota odpovídala těm 736 a 832 RPM. Viděl si v horních políčkách nějaké hodnoty nebo si tam měl taky N/A.

 

Možná jsme nakonec na slepé stopě. Tak by mě zajímalo jestli jsou ty výpadky zapalování normální. Jestli je máš ty i já, tak začínám věřit tomu, že je to vlastnost těchto motorů. Já mám plně servisovaný auto s najezdem 100t r.v. 2012. ECU jednotka na ty výpadky kašle, tak si řikám proč to tak je. Další na vině může být utahaný motorek škrtící klapky (u 100tis auta asi ne, nevěřim tomu), když jsem otevřel klapku, tak byla jako nová. Dále to můžou dělat lambda sondy, podle nich se reguluje bohatost směsi a podle bohatosti potom taky ECU tahá za škrtící klapku.  Životnost těchto lambda sond je kolem 160 tis, taky nevěřim tomu, že jsou v háji. 

 

Takže normálně začínám věřit tomu, že to je vlastnost těchto motorů. Když sem viděl toho škodováka mekánika, jak kouká přímo na můj motor a říká, že to je suprovej chod, že je to normál, tak tomu začínám věřit. No uvidíme, třeba nás ještě něco napadne. 

 

Až sem mpatrikm přidá jeho videa a screenshoty z jeho motorů, tak možná budeme vědět víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na VCDS mam presne to čo aj ty , teda N/A a 128. Je možné nastaviť hodnotu po jednotkach (teda 129,130,131....) , od 128 po 148 . Ja som dal hodnotu 138 =736 otačok a potom hodnotu 148=832 otáčok. 

Pisal som, že sa mi podarilo poškodiť zapalovaci kábel , ale neverím že by robil problem . Bude vymenený. 

Ja by som tipoval na lambda sondu . B1S1 širokopásmová , mam ju úplne novú za 140 eur. Pred výmenou to bolo omnoho horšie. Ona dokaže posielať pre RJ velmi presné udaje a aj podla toho RJ koriguje volnobeh. Zasa ma napadlo dvihnut volnobeh a odpojit kratkodobo lambdu. 

MPatrik bude mať to isté len on asi nie je tak citlivý na tento problém. 

Mám pocit že toto nevyriešime a je to úplne normálne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A dělal si to za běhu nebo na vypnutém motoru ?

Vypadá to že koupim originál kabel a budu mít po problému.

Jinak u mě systémový test lambda sondy OK, takže to asi už nechám být a smířím se s tím že je to vlastnost.

Až sem případně MPatrik přidá jeho měření tak dojdeme k rozuzlení, je to jak detektivka na díly ?.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sam som zvedavy.Ale stojim si za svojim co som predtym pisal.to ze mate 28-86 znamena ze o polzuba su rozvody menej.kluka je ok vacka pomalsia.Ak by ste mali 27-85 tak to by bolo ine.pomer ok len mimo.to ale som neskusal.no viem zakazdym ked som nastavil zle rozvod boli hodnoty +- 1 na kluke a +-2 na vacke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som nastavil pri studenom motore po príchode do garáže , potom vypol klúčik na 1-2 minúty . Naštartoval a zohrial motor , lebo studený motor ukazoval cca 900 otacok. 

IMG_20190416_140802.thumb.jpg.528ee2ab81205f982fb140b615f267c2.jpg

IMG_20190416_140818.thumb.jpg.4c093651c94d9e701fa72d5580e1c497.jpg

Moj motor má 230 000 km rok 2006. Pri tvojom motore to už mohli nejak lepšie vymyslieť aby to nerobilo. Kábel mám 2 roky a ide s ním všetko. Kupoval som ho za 50 eur. 

 Ktovie možno by to úplne odstranila výmena vačky alebo nový SW do RJ. 

Včera večer mi ukázalo 15 výpadkov horenia a diag nič. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto nie je vôbec originál kábel . Kúpil som ho od pána ktorý mi vravel že s tým pracuje a hocikedy keď bude problém mi pomôže a aj opraví kábel. A že mu nosia na opravy aj tie čínske káble.Odvtedy ale všetko o.k.  Ja som sa už pekne vyhral s káblom : )

IMG_20190416_151657.thumb.jpg.d7edebac217bdc5cf3338d826fac8d3a.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukam na ta videa a u te 2008 se ti to chova stejne jako me. Pri poklesu otacek z 640 na 608 otacek ti dojde k vypadku zapalovani. Uplne stejny projev jako u me. Take koukam ze mas na ni rozvody nastavene na 29-87 a nikoliv na 28-87 jako my. Na te druhe 2012 oktavce mas 28-87, ta se také ocividne chova velmi kultivovane a ma tam dost vypadku zapalovani na prvnim valci a na volnobeh ti to kolisa od 608 pres 640 do 672. Podle me je to proste vlastnost těchto motorů.

Diky za videa Patriku. určitě se budou hodit při případné diagnostice v budoucnu.

 

Ja na tu moji už prdim dokud se to nerozkolísá více.  Budu se spoléhat na to, že je všechno v normě, jinak by to hlásila ECU. Mám najeto 107tis. Lambda sonda by se měla měnit kolem 140 tisíc. Možná už jí mám taky unavenou, podle ní se řídí. bohatost směsi. Jak to řikal ten škodovák, že když budu chtít něco ladit, tak si musím bejt 100 procentně jistý, že mechanika a čidla jsou 100 procentní. Rozvody mám 28-87, šktící klapka čistá. Olej měním po 10-15 tis - longlife olej. Silentbloky jako nový. Čidlo klepání a MAP sensor plně funkční. Jak řikám, jedinné co mi zbývá je ta lambda a tu vyměnim až při příští nebo další výměně oleje, nebo když se to více rozkolísá. Zase na druhou stranu, tyhle motory, pokud jim měníš olej, chladivo a staráš se o to, tak jsou v podstatě nesmrtelný.

Editováno: , autor: endru81
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Všetky hadičky boli o.k. Už aj predtým som ich snáď 100 krat kontroloval. Toto mi spravilo prvýkrat za 2 roky. Mal som so sebou PC a zasa žiadna chyba. Akurát regulátor volnobehu mimo tolerancie.

IMG_20190502_165728.thumb.jpg.46e90dcf0262ba59b9d058469b3b254b.jpg

Chystám sa rozobrať cele sanie a meniť vsetky tesnenia , čistiť klapku , pozrieť vstrekovače , sviečky . A potom spraviť nastavenia. Ale až neskôr , ráno odchádzam do Italie. 

IMG_20190502_165720.thumb.jpg.a3da528e749f3711574fc8c02637e964.jpg

Tu číslo sacej hadice. 

IMG_20190502_180533.thumb.jpg.59cd3aa2ccddc9a03260305d1823be20.jpg

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele možná si narazil na chybu. Ten reagulátor volnoběhu ma -14 Nm, to znamená že nemá sílu na to, aby jí udržel v klidu. Je možný, že to je přímo škrtící klapkou, přeci jenom tohle je hodně časta chyba těhle aut - škrtící klapka. Taky si psal, že máš starší ročník 2006 a už dost nalítano přes 200 tis. Klidně může být ta klapka utahaná už. Tohle bude opět dobrý zdiagnostikovat a hodit to sem čim to bylo. Nemyslim s že to bude vstřikováním, nebo zapalováním. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja už dlhodobo riešim velmi jemný výkyv otáčok na volnobehu ( ručička sa ani nepohne )a sem tam vypadky horenia . Dnes som zobral PC , zohrial motor a odpojil lambdu cez diag . , nič sa nezmenilo. Kod readines ostal všetko o.k. Zobral som auto pred garaž , zastavil a vtedy sa udialo toto na videu. Predtym som to nikdy nemal až tak brutálne. 

Základne čidlá (snimač klukovky a vačky, teplota vody, snimač podtlaku , čidlo detonacné) su podla mňa aj diag. v poriadku. Doteraz som s klapkou zatial nič nerobil. Ale hádam u niekoho aj po výmene klapky problem ostal. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mino22 : Jojo vim, ty vypadky zapalovani a velmi jemne nepostrehnutelne kolisani mame v podstate vsichni stejne i Mpatrikm ma ty vypadky videt na videiich, ja je mam taky na O2 tour 2012, 107tkm, jedno z posledních co vyjelo z vyroby techhle motoru. To je podle mě vlastnost těchto motorů, jinak by zareagovala ECU a vyhlasila chybu, skodovka o tom vedome ví a proto tyhle výpadky nehlásí. Největší škoda je že nemáme porovnání nového auta, které právě vyjelo z výrobní linky. Kdybychom věděli ty měřící bloky u nového auta potom by se dalo dedukovat mnohem lépe. Co vim tak si řikal, že lambda sondy si měnil. Podotýkám, že je nutné vždy vyměnit obě 2 naráz a dát při tom klapku do základní polohy. 1 lambda (před katem) slouží pro přímé řízení bohatosti směsi a 2 lambda za katem má 2 účely (jemně dolaďuje směs a hlavně kontroluje funkci právě katalyzátoru). Takže špatnou lambdu 2 bych vyloučil jinak by to bylo spojené s nějakou chybou katalyzátoru. Řízení směsi lambdou 1 má podle mě trochu jiné projevy, nikoliv takhle přesné kolísání - nicméně to netvrdím na 100 procent, klidně může být lambda už pomalejší i přestože je nová, na lambdě prostě nešetřit a koupit výrobce co tam dává škodovka. Přisávání vzduchu - to bys podle mě viděl na měření podtlaku v sání, bylo by to taky velmi nepravidelné. Mě tam vrtá hlavou právě ta škrtící klapka, ale bohužel to není čislo za pár korun ale hračka za pár tisíc. Zapalování to podle mě nebude, to by tě vypadávaly válce i při jizdě a cukalo by to i při záběru a jízdě, stejně tak výpadky vstřikování benzínu. Podle mě to bude ten regulátor volnoběhu - ale bohužel je na klapce u těchto motorů zalisovaný. Na druhou stranu je pravda, že zlaté pravdilo zní postupně měnit od nejlevnějších komponent, které s tím mohou souvisset. Takže přetěsnění je za "pár" kaček.

 

noxi600 : A co ti to dělá, špatný chod motoru, nebo něco jiného? Tolerance je (26-30) - (86-90). Pokud nemáš problém s chodem motoru, potom si s tím ECU poradila. ECU je odladěná na to co jde od výroby a to je 28-87. Ale jak řikám pokud motor běží kultivovaně, tak to je v mězích a nemusíš to řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, provozuji motor BSE v OII momentálně v cca 340 000 km a vzpomínám si, že když jsem auto v cca 140 000 km pořizoval, také jsem si všiml drobných záškubů při volnoběhu. Toto jsem řešil už dříve i na OI (motor MPI 1.6 typ AKL) a zajímavé bylo, že u obou aut jsem měl "štěstí" na drobné vlasové prasklinky plastové části těla zapalovacího vn trafa. Výboj si občas našel cestu ven a o jeho energii byl potom slabší (nebo žádný) výboj na jiskřišti svíčky. Tyto svodové "výboje mimo" byly dobře vidět hlavně tehdy, když jsem pozoroval zapalovací trafo v co největší tmě, to jsem se až divil, jak to po tělesu trafa výboje hezky tančí... Jen u OII tam nechutně překáží čerpadlo sekundárního vzduchu...

U mé OII jsem za 200 000 km, po kterých ji provozuji, trafo měnil už dvakrát a vždy se jemné volnoběžné záškuby znatelně zlepšily. Jen pro úplnost dodám, že oba zmiňované typy OI a OII mají ten samý typ zapalovacího trafa a nikdy jsem při výměnách nekupoval to nejlevnější "nejčínštější".

Jinak mám radost, že se tu na fóru dokážou sejít lidi, kteří mají tolik zkušeností a znalostí, že se diskuse posunuje někam smysluplně dál a rád toho brzo využiji založením tématu s mým problémem s tímto motorem. Nechci jím znečišťovat toto vlákno.

Editováno: , autor: missbow
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec borci. Mám dotaz a týká se to i kolísání volnoběhu. Mám Octavii 2 rv 2009 motor BSE a občas se mi stane, že když zastavím například na křižovatce, otáčky na volnoběh povyskočí na cca 2 vteřiny na zhruba 1000ot a vzápětí motor chcípne. Po opětovném nastartování vše funguje jak má. Napíchl jsem auto na diagnostiku a mám tam následující chybu. Jen podotknu, že kontrolka emisí se mi rozsvítila 2x, ale po smazaní chyb teď nesvítí, i když se ty chyby zapsaly znovu.  Chyba se mi znovu zapíše po ujetí cca 60km. Myslíte, že je v hájí lamda a že to může mít vliv na to občasné chcípnutí? Díky za případné info. :-)

 

 18675 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 
            P2243 - 006 - Reference Voltage Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 2336 /min
                    Mass Air / Rev.: 365.2 mg/str
                    Voltage: 0.000 V
                    Bin. Bits: 00000010
                    RPM: 1888 /min
                    Mass Air / Rev.: 92.7 mg/str
                    Voltage: 0.000 V
                    Bin. Bits: 00000110

 

Někdy tam mám těch chyb více.

 

17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1 
            P1103 - 009 - Performance too Low - Intermittent
             Freeze Frame:
                    RPM: 3072 /min
                    Mass Air / Rev.: 261.6 mg/str
                    Resistance: 0.07 kOhm
                    Hex Value: 0x0004
                    RPM: 2912 /min
                    Mass Air / Rev.: 267.1 mg/str
                    Resistance: 0.07 kOhm
                    Hex Value: 0x0004

 

16556 - Fuel Trim; Bank 1 
            P0172 - 007 - System Too Rich - Intermittent - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Speed: 0.0 km/h
                    Lambda Factor: 1.008
                    Voltage: 0.880 V
                    Lambda: -22.3 %
 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...