Přejít na obsah

Skrytá funkce - vypnutí protiprokluzu (a stabilizace?)


Sir_Jarek

Doporučené příspěvky

1) Zapnout zapalování, ale ještě nestartovat!

2) Zapnout výstražné blinkry

3) Sešlápnout 5x pedál plynu na podlahu - při pátém šlapu by to mělo (a možná nemuselo) pípnout a rozsvítit se kontrolka ESP a rozblikat kontrolka tlaku v pneu

4) Nastartovat a poté vypnout výstražné blinkry (nebo někde píšou i nevypínat) - kontrolka ESP by měla stále svítit, nicméně krátce po rozjezdu mi zhasne

 

Jak dlouho a co vše je vypnuté, jestli jen protiprokluz nebo i stabilizace a jak dlouho a do jaké rychlosti je třeba vyzkoušet (což jsem zatim neměl možnost, první zimu jsem o skryté funkci nevěděl, druhou mi to se zpatlaným čipnutým softem nefungovalo (a stejně u nás nebyl sníh), třetí zima teprv bude, (a na asfaltu nebo ve štěrku to nemíním mučit))

 

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já nevim, jezdils někdy v hlubokym sněhu - rozhoupával zapadlé auto střídáním 1-ky a zpátečky? Přiznám, že s rozjezdem s protiprokluzem v hlubokym sněhu (písku, blátě...) vlastní zkušenost nemám (nebyla příležitost, předchozí FI 2006 byla z posledních kusů i bez ABS a nechybělo mi), ale někdo tu nevim kde psal, jak se pokušel s protiprokluzem ve sněhu rozjet a výsledkem bylo x chcípnutí motoru vlivem ubírání řídící jednotkou (podobně kritizovali protiprokluz někteří na německém fóru, jeden psal, že jezdit s tim v Norsku je katastrofa) - neřeknu přibržďování protáčejícího se kola - to je OK, ale ubírat až do chcípnutí? - už jen vůči motoru a startéru a baterce je to prasečina.

 

Nemluvim o ubírání motoru, když pomůžu autu na sněhu do zatáčky ručkou (tuhle zkušenost mám) a stává se tak prakticky neovladatelným, auto by radši nabouralo, než projelo zatáčku bokem. Nebo když při prudkém ťuknkutí do brzdy auto brzdí víc, než při plynulém šlápnutí - jak mám naučit mozek, že auto brzdí pokaždé jinak (a nemít třeba někoho v kufru)? Chápu, že tomu, kdo neumí jezdit, brzdit apod. to může možná v mezní situaci pomoct, ale když se jezdit naučíš a máš nějaký návyky jak reagovat v mezních situacích, tak tě tohle chování auta totálně rozhodí (alespoň mě ano).

 

Proto uvažuju, jak tyhle "vymoženosti" nařízené idioty v EU "jako povinné" (které lidi stejně neodnaučí jezdit nepozorně, neúměrně svému umu a bourat) - jak je vypnout - třeba výměnou jednotky ABS za jihoamerickou verzi (šla-li by bez problémů nakódovat) ta má jen ABS a TSI má navíc protiprokluz - jak jsem pochopil z nějakého jejich fóra - to je ale na extra vlákno. Přitom by stačil od výrobce blbej vypínač těchhle asistentů jako třeba v POLU GTI... (takže to jde, když se chce)

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, korcaka napsal:

PS kdyz jsem si naposledy na OII 4x4 vypnul ESP malem me predbehl zadek a skoncil jsem v semaforu....od te doby na nic nesaham :-)

Když jsem poprvé s Octavií z r. 1960 na sněhu záměrně vyvolal přetáčivej smyk, tak i když jsem dokonale ovládal teorii jeho zvládnutí, taky mě zadek taky málem předběhl a málem jsem skončil v zaparkovaných autech. Ale našel jsem si bezpečnější terén, trpělivě jsem se to naučil a projížděl pak skoro každou zatáčku a křižovatku smykem - auto zcela pod kontrolou jelo tam, kam jsem chtěl já.

 

A o tom to je = když tě jezdit baví a trochu se jezdit naučíš - anebo tě holt baví něco jinýho vyhovuje ti spoléhat na asistenty, který aktuálně člověka v umění řídit auto nepředčí.

 

před 3 hodinami, Wittmann napsal:
před 11 hodinami, Sir_Jarek napsal:

vlastní zkušenost nemám ...., ale někdo tu nevim kde psal,...

a pak se člověk diví, že světu vládnou dezinformace

Tak mě teda pouč - když se chceš rozjet do kopce v hlubokym sněhu, tak se podle tebe stane co? Tzn. přidáváš plyn, pouštíš spojku - protočí se kola nebo ti protiprokluz ubere plyn a motor ti chcípne? (abysme si to upřesnili s těma dezinformacema...)

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Sir_Jarek je to tak, tata jezdni autocross a je jine kafe jet v aute kde je trvala ctyrkolka se špérou a vykon 400koní....tam jen kdyz si sednes do zavodniho auta a jedes napriklad na trati v Nové Pace to je ten spravny pocit adrenalinu....a pak uz clovek na silnici spoleha na asistenty....je pravda ze kdyz umis jezdit a bavi te to pak je moderni technika k nicemu....

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 23 hodinami, Sir_Jarek napsal:

Tak mě teda pouč - když se chceš rozjet do kopce v hlubokym sněhu, tak se podle tebe stane co? Tzn. přidáváš plyn, pouštíš spojku - protočí se kola nebo ti protiprokluz ubere plyn a motor ti chcípne? (abysme si to upřesnili s těma dezinformacema...)

 

chtěl jsem poukázat na fakt, že poměrně sáhodlouze řešíš problém, který nemáš, jen si o něm někde slyšel.

 

Jakožto majitel chalupy na horách (a na kopci) mohu prohlásit, že se stabilizací se mi tam výjíždí podstatně líp, než bez ní. Protože dokud jsem ji neměl, tak se stačilo jedním kolem dostat do nějaké břečky nebo na led a bylo vymalováno - to druhé kolo se zastavilo a to první kolo bez adheze o to víc prokluzovalo. Dokonce i v kombinaci s automatem (a to je na sněhu co říct) to funguje lépe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pleteš víc věcí dohromady:

1) protiprokluz - kterej ti ubírá plyn, aby se ti neprotočily kola

2) lektronickou uzávěrku, která ti přibržďuje to kolo, který ztratilo adhezi

3) stabilizaci, která dělá obojí, aby vyžehlila tvoje průšvihy a nedostatky ve schopnosti řídit vozidlo v krizových situacích.

- každá má svojí zkratku, byť je všechny ovládá jedna řídící jednotka. Ty věci můžou bejt a jsou užitečný - viz tvoje zkušenost s elektronickou uzávěrkou, kterou nijak nepopírám, naopak SUPER, že ti to pomáhá. Elektronická asistence ovšem neřeší všechny situace a některé i zhorší - viz zapadnutí v hlubokém sněhu, o kterém píšu (a osobní negativní zkušenost se zásahem stabilizace do řízení motoru - ubrání plynu při řízeném smyku a tim ztrátu ovladatelnosti).

 

Možná patříš k té skupině lidí, kteří se spoléhají na asistenty jak na Boha a když selžou a třeba zapadnou ve sněhu, zavolají si pomoc, než aby situaci řešili sami. Pak chápu, že tě tohle téma nudí.

 

Já ale patřim k těm lidem, co se učili jezdit a poradit si i v náročných podmínkách - a založil jsem tohle vlákno pro lidi, které to baví a zajímá.

 

PS:

před 1 hodinou, Wittmann napsal:

Dokonce i v kombinaci s automatem (a to je na sněhu co říct) to funguje lépe.

S automatem ti pochopitelně protiprokluz při zapadnutí ve sněhu motor nechcípne - jak řeší elektronika zapadnutí konkrétně u tvého auta nevim (s automatem má mnohem víc možností), ani nevim jaký auto máš. Když píšu o chcípnutí motoru protiprokluzem, mám samozřejmě na mysli auta s manuálem.

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...