Přejít na obsah

ŘJ nevidí lambda sondu


zezr

Doporučené příspěvky

Ahoj,

Vyčetl jsem pomocí OBD2 že lambda sonda před katem ukazuje 1,28V. Tudíž jsem ji vyměnil za novou a ŘJ stále do OBD píše že na lambda sondě je 1,28V. LAmbda sonda při nastartovaném motoru ale normálně ukazuje 350mV, 400mV. no zkrátka pracuje. Kabely do ŘJ jsem proměřil vše průchozí. Čím to může být?

Projev při volnoběho hodně kolísají otáčky. OBD píše chybu P0101 a P0171. Po odpojení lambda sondy se otáčky ustálí na volnoběh ale volnoběh hodně třepe. po opětovném připojení(i nefunkční lambdasondy) opět začně volnoběh velmi houpat, houpe pouze za tepla.

Mám MPI 1,4 r.v. 2002 dvousondovou 44kw(českej motor)

Děkuji za odpovědi 

 

Editováno: , autor: zezr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prva ukazovala stale 1,28V? Mne to robi podobne. Na volnobeh ukazuje 1,28V, ale pri akceleracii uz klesa na rozne hodnoty. Niekto tu, alebo inde pisal, ze ked RJ nema info zo sondy, pouzije referencne napatie a to konkretne toto. Je to sirokopasmova LS a preto treba mozno poucky o skakani napatia medzi 0,1 a 0,8V zabudnut. Mne sa vsak tych 1,28V tiez vrtalo v hlave, ci to nie je RJ sposobene a tak som kupil z vraku a ta ukazuje toto co mam v prilohe. Je to zivsie, ako povodna, ktora je uz dva roky krmena okrem spalinami aj olejom. Lebo to udajne zerie š roky 2l oleja na 1000km. To aj potvrdzuje uplne biely povlak na povodnej sonde.

Podla popisu by to mala byt BOSCH LSU 4.2, co som nasiel v Cine za 30€, ale vraj konkretne pre toto auto za 50€. Bosch stoji 90 a Skoda 120€. Podla prirucky k LSU 4.2 by mala totizto tato LS davat napatie aj 3-4V. Ale co s tym urobi RJ a co da vediet do OBD konektora je druha vec. Mozno je vstupny obvod v RJ zly. Mozno ked je to rozsahu, dava 1,28V a iba ked ma spravne hodnoty, tak nam ich prevedie na rozsah 0-1V ako pri uzkopasmovej LS (zadna LS). Netusim. Ked ju odpojis, tak RJ to vie a nezaobera sa tymi hodnotami. Ja zas mam otacky bez kolisania a motor taha dobre. Mozno by tahal zle, ak by tam nebol ten olej. To tiez netusim zatial. :D

Editováno: , autor: AppleCinaNoNameCina
upresnenie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To som zabudol podotknut, ze aj nam ten vyfuk robi "zavodnejsi zvuk", tak predpokladam, ze niekde nasava falosny vzduch a asi kazi zmes pre meranie v LS. Predpokladam pred zadnou LS. Ale ze aj na zvode z motora v lizkosit LS to casto byva. Pohladom zhora, bez optiky som tam nic nevidel. Tak dajte vediet, som zvedavy. A borec povedal, ze to 1,28 je blbost a sposobene najskor tymito 2 vecami? (diera vo vyfuku, alebo RJ)

Editováno: , autor: AppleCinaNoNameCina
doplnenie otazky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

on říkal že je na 100% špatná lambda. Dám vědět v úterý až vyvaří výfuk. Ale taky říkal že první a druhá lambda se neovlivní. Já musím promyslet výměnu ŘJ. Dal bych tam 50kW místo 44kw  co mám. a ideálně jednotku která umí meřit spotřebu abych si to pak přes obd mohl odečítat na telefonu

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som raz cital nazor jedneho automechanika, co sa zaobera viac meranim, ako vymienanim a pisal, ze podla neho viac, ako 80% problemov vyzerajucich ako LS je sposobenych niecim inym. A predvcerom som nasiel toto:

" Častým problémem, který řeší aktualizace softwaru, se objevuje například na vozidlech Škoda Fabia první generace. Právě zde si uvedeme konkrétní příklad vozidla Škoda Fabia první generace, která byla vyrobena v roce 2001. Jednalo se o motor 1,4 MPi, na kterém byl problém s neustálým hlášením o vadě lambda sond. V servisu tedy vyměnili všechny lambda sondy, dokonce i katalyzátor, ale závada se projevovala dále. Následně se tedy zjistilo, že je možné pro toto vozidlo sehnat novější verzi softwaru do řídicí jednotky motoru. Následující výpis ukazuje původní software v jednotce motoru a jeho aktualizaci. Po přehrání softwaru se již závada neobjevovala a servis předal auto v naprostém pořádku do provozu."
"Aktualizace jsou dostupné u těchto jednotek:
• VAG SIMOS 3PA, 3PB, 3PD, 3PG, 3PE"
Zdroj: https://motofocus.sk/technika/13715,aktualizacia-software-riadiacich-jednotiek-motora

 

Cislo verzie z RJ som sa vsak cez Bluetoothovu OBD hracku nedozvedel, resp. nepoznam aplikaciu, ktora to vie precitat. Respektive nenasiel som este OBD konzolovy prikaz, ktory to vie precitat a cez konzolovu aplikaciu som ho tam neposlal. Podla mna by to vsak mohlo ist. Spotrebu cez OBD tiez nevidim, ale to je vraj sposobene tym, ze stare fabie to nevedeli dat a na znamych fabiu som sa ELM327 ani nepripojil. Takze to, ze precitam 1/2 veci z RJ je aspon fajn. Vraj treba KKL kabel k PC, tak nan cakam. Mate odskusane, ze 50kW RJ tie udaje dava? Mozno by aj ta RJ co mate davala, ale novsia verzia. Ja urcite pojdem do servisu prehrat RJ novym SW, alebo aspon skontrolovat, ci je aktualny. Ale nie do toho, kde hned povedali, ze treba LS vymenit bez toho, aby sa zamysleli nad tymto. A to bol autorizovany servis....

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...