Jump to content

AppleCinaNoNameCina

Uživatel
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

0 Neutral

About AppleCinaNoNameCina

  • Rank
    Nováček

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Teraz som pozrel do dielenskej prirucky a G130 je lambda ZA katalyzatorom a G39 pred. Sonda ZA je štvoržilová, čiže lacnejšia úzkopásmová. Obecne problém môže robiť aj deravý výfuk, alebo olej v spaľovaní, čiže piestne krúžky. Viem, že predná širokopásmová origo "škoda" stojí 120-130€, ale v podstate je to Bosch za 80-90€. Toto by podla mojho amat. pohladu skor hovorilo o kabloch od sondy do RJ, kontakty na konektore... Ja by som si kupil, alebo od niekoho pozical ELM 327 OBD II WiFi modul za 3€ z Číny a ked budete mat stastie(zavisi od SW RJ), pripojite sa cez mobil a budete vidiet signaly z jednej aj druhej sondy. A budete vidiet, kedy sa co deje.
  2. Mozno ano, mozno nie. Auta, co ocakavaju EFB dokazu aj viac dobijat bateriu. Podla mna vydrzi dlhsie, ale ci ochrani majitela pred vybitim pri X startovaniach za den na kratke jazdy v zime, neviem.
  3. Aky je startovaci prud 44kW MPI motoru? V prirucke sa pise, ze bateria sa kontroluje podla jej kapacity prudom 200-300A po dobu 5-10 sec a napatie by nemalo poklesnut pod 9-9,4V podla druhu. Kto to riesil tak, ze si dal do auta voltmeter a ked klesne napatie pod urcitu hodnotu, tak dobija/hra sa s elektrolytom/meni bateriu, tak ake su optimalen napatia naprazdno a pocas startovania, kedy si davat bacha?
  4. V mikrospinacoch dvernych zamkov. Niekedy ide iba ten spinac, vacsinou u vodica a spolujazdca vymenit, niekedy cely zamok. Treba hladat diskusiu k vymene mikrospinaca/zamku. Pripadne v kabloch v husom krku vo dverach. My mame problem, ze tesnenia dveri su uz rokmi scvrknute a zateka cez to do zamkov. Tak sa nemozno cudovat, ze to odchadza. Mr.Tvola, teoreticky mohla byt aj ta druha comfortka zla. Kto to vie predtym, ako sa to spojazdnilo, cim to je?
  5. Vyjadrim sa obcne ako clovek rozumejuci sa do PC systemov, trochu do elektroniky, nie konkretne do RJ motora a LS. Udavana teplota -32C je mimo rozsahu beznych teplot a je to asi teplota, ktoru RJ vyhlasi, ked je teplota ziskana meranim prudu prechadzajuceho sondou bud obecne mimo rozsahu, alebo prilis mala, aby sa nou RJ zaoberala. Mozno to znaci aj ze sonda nezhavi, co moze byt aj zlym kontaktom/kablom/elektronikou v RJ a samotnym prepalenym vlaknom v LS. Preto ja by som zmeral odpor zhaviacich kontaktov na LS a potom skontroloval tie dva kable do riadiacej jednotky a ocistil kontakty. Nevyhrievana LS urcite nebude pracovat spravne. Precital som si vsetky 3 dalsie prispevky o LS na predchadzajucich 2 stranach a zaujimalo by ma, ci okrem toho testu LS funguju dobre a ukazuje zmeny pri zmene sposobu jazdy? Teoreticky to moze byt aj chyba pevodnika napatia na digitalnu informaciu, ktory signal nevie dobre vyhodnotit, softwaru RJ, alebo RJ funguje uplne spravne okrem casti, co posiela informaciu do VAGu, alebo sa to vyhodnocuje zle vo VAGu. Ja som to este netestoval. V ktorej prirucke sa to konkretne pise? V prirucke Elektrická schémata od 1999.pdf je napriklad k motorom 1,4l -4LV/55 kW, typ motoru AUA, od srpna 1999 a 1,4l -4LV/74 kW, typ motoru AUB, od srpna 1999 uvedene toto zapojenie. (Vyhrievaci drot v LS ma bezne teplotnu zavislost svojho vnutorneho odporu. Cim vacsia teplota, tym vacsi odpor. Teplota v LS sa meria meranim odporu zhavenia, respektive meranim prudu pretekajuceho zhavenim. Vyhodnocuje a riadi sa to pomerne zlozitym chipom v RJ.)
  6. Na varenie vody som ani nepomyslel, ale na dlhodobe teploty v priestore motora co ja viem 60-80C. Niektore suciastky by to nemuseli zniest. Najpravdepodobnejsie je, ze je prasknuty blok motora, alebo jeho tesnenie. To uz sa oplati robit aj s inymi opravami. Ak vsak clovek nechce riskovat, ze mu praskne chladic a on si vsimne az vysoku teplotu zvysku chladiacej kvapaliny, je podla mna lepsie bastlit, ako kazde dva tyzdne az 2 mesiace menit nadrzku pre rovnaku funkcnost. ....Aj ked pri obcasnej vymene nadrzky sa olej postupne dostava von zo systemu chladenia a pri zbastlenom rieseni nie.
  7. Ja ten dratik povazujem za vtipne docasne riesenie. Vtipne, ze to takmer nevidiet, takze na STK to prejde, ale docasne preto, ze co sa moze pokazit sa aj pokazi a predpokladam, ze nikto si nevsimne zrazu stupanie teploty CH.K. Predpokladam, ze minutka nevsimania si bude vela a motor bude plakat. Preto ja tam planujem v blizkej dobe dat ubastlene kapacitne meranie hladiny, ktoreho vystup bude simulovat spravanie bezneho meraca. Este sa zamysliet odkila tam dovediem napajanie, nech to je napajane iba pocas nebu motora a kde to bude najvhodnejsie umiestnit, nech to nie je zbytocne tepelne, ani vodou namahane. V podstate ked RJ meria odpor kvapaliny, tak ho meria dakym privadzanym napatim... zmeriam multimetrom napatie, ktore to ma, prud, ktory tam ide a ak to ma aspon 2V a 2mA, tak by sa to dalo napajat priamo zo svojho vedenia!
  8. A ked citam tento prispevok tak je teoreticky mozne, ze to robi aj ine LPG palivo, na ktorom bola fabia nastavovana a ine, ako tankujes bezne. Viac horlavin spotrebuje viac kysliku a ked sa s tym RJ nevie vyrovnat, moze jej to robit problemy a moze si mysliet kadeco o inych castiach motora. To si ty tam nechal namontovat LPG, alebo uz bolo? Siel by som po tejto LPG inicializacnej stope. :)
  9. 1.4 MPI nema spatne vedenie vyfukovych plynov, takze mozno bude uplne mimo, co tu popisem. Chybu LS moze simulovat X veci - derave potrubie, chyba na kabli napajania, alebo na zvysnych kabloch k LS. Moze to byt chybne meranie tlaku a teploty/vahy privadzaneho vzduchu a toto vsetko moze budit v RJ info, ze "to nie je mozne" a RJ prehlasi, ze je LS na figu. Alebo jej vyhrievanie. Dokonca niektore prve fabie mali problem zleho softu v RJ a od neustalej opakovanej vymeny LS pomohla vymena softu v RJ https://motofocus.sk/technika/13715,aktualizacia-software-riadiacich-jednotiek-motora Podla prispevku inde vraj soft prehrieval LS a tieto sirokopasmove su citlive na prehriate zhavenia a tak im odislo zhavenie. Alebo sa tymto znicil v RJ cip CJ125 http://www.bosch-semiconductors.com/automotive-system-ics/engine-management-systems/cj125/ Ja osobne planujem v autorizovanom servise dat skontrolovat dostupnost tejto aktualizacie. Vyhadzuje to vsetky mozne chyby s obidvomi sondami a Readiness code su tiez na figu, ALE fyzickou kontrole emisii to preslo. Je to nastastie auto z 2002 a aspon na Slovensku plati, ze kody nemuseli byt ok, staci, ked to splna limity a lambda je v limite. Novsie auto by nepreslo. Takze udajna chyba vyhrievania je casto iba "dojem" riadiacej jednotky, ze LS nefunguje pre vyhrievanie. Ale je to mozne - treba vyskusat odpor vyhrievania LS pri beznej teplote (10-30C) a mal by byt 5-10ohmov. (Pri prednej sirokopasmovej su to tusim piny 3 a 4 na 6 pinovom konektore. V DP to je popisane.) Ak to bude v poriadku, treba skontrolovat kable od RJ az po konektor LS, ci nie su zalomene a ci im nevypadava signal/nezvysuje sa prechodovy odpor. To umiestnenie je tragedia.... Obrazky sa na PC dau dobre robit funkciou printscreen, kde na pravo od F1-F12 mate tlacitko PrtScr, ktorym to urobite a Ctrl-V vlozite do Malovani/skicaru, alebo ako sa to teraz vola a mozete aj obrezat iba potrebny vyrez. Google pomoze pri nejasnostiach - snimka obrazovky. Pozeram z komentarov ze tam mate aj LPG a to uz som niekde cital problem par ludi s LPG a LS, ked RJ pre LPG nebola spravne nastavena a zmes bola prilis bohata a nevedela sa dostat do korektnej zmesi. To mozno sposobuje aj popisovane "prdenie" (ale zas nie sycanie).
  10. Este mam info, ze okolo LS to moze robit prasknuty liatinovy zvod vyfuku v okoli LS. Alebo aj dake vlnovce na vyfuku zvykli byt na tychto fabiach derave. Ako so SW RJ? Aky tam mas a aky tam ma byt?
  11. Ja som raz cital nazor jedneho automechanika, co sa zaobera viac meranim, ako vymienanim a pisal, ze podla neho viac, ako 80% problemov vyzerajucich ako LS je sposobenych niecim inym. A predvcerom som nasiel toto: " Častým problémem, který řeší aktualizace softwaru, se objevuje například na vozidlech Škoda Fabia první generace. Právě zde si uvedeme konkrétní příklad vozidla Škoda Fabia první generace, která byla vyrobena v roce 2001. Jednalo se o motor 1,4 MPi, na kterém byl problém s neustálým hlášením o vadě lambda sond. V servisu tedy vyměnili všechny lambda sondy, dokonce i katalyzátor, ale závada se projevovala dále. Následně se tedy zjistilo, že je možné pro toto vozidlo sehnat novější verzi softwaru do řídicí jednotky motoru. Následující výpis ukazuje původní software v jednotce motoru a jeho aktualizaci. Po přehrání softwaru se již závada neobjevovala a servis předal auto v naprostém pořádku do provozu." "Aktualizace jsou dostupné u těchto jednotek: • VAG SIMOS 3PA, 3PB, 3PD, 3PG, 3PE" Zdroj: https://motofocus.sk/technika/13715,aktualizacia-software-riadiacich-jednotiek-motora Cislo verzie z RJ som sa vsak cez Bluetoothovu OBD hracku nedozvedel, resp. nepoznam aplikaciu, ktora to vie precitat. Respektive nenasiel som este OBD konzolovy prikaz, ktory to vie precitat a cez konzolovu aplikaciu som ho tam neposlal. Podla mna by to vsak mohlo ist. Spotrebu cez OBD tiez nevidim, ale to je vraj sposobene tym, ze stare fabie to nevedeli dat a na znamych fabiu som sa ELM327 ani nepripojil. Takze to, ze precitam 1/2 veci z RJ je aspon fajn. Vraj treba KKL kabel k PC, tak nan cakam. Mate odskusane, ze 50kW RJ tie udaje dava? Mozno by aj ta RJ co mate davala, ale novsia verzia. Ja urcite pojdem do servisu prehrat RJ novym SW, alebo aspon skontrolovat, ci je aktualny. Ale nie do toho, kde hned povedali, ze treba LS vymenit bez toho, aby sa zamysleli nad tymto. A to bol autorizovany servis....
  12. To som zabudol podotknut, ze aj nam ten vyfuk robi "zavodnejsi zvuk", tak predpokladam, ze niekde nasava falosny vzduch a asi kazi zmes pre meranie v LS. Predpokladam pred zadnou LS. Ale ze aj na zvode z motora v lizkosit LS to casto byva. Pohladom zhora, bez optiky som tam nic nevidel. Tak dajte vediet, som zvedavy. A borec povedal, ze to 1,28 je blbost a sposobene najskor tymito 2 vecami? (diera vo vyfuku, alebo RJ)
  13. Ak myslis LS na zvode vyfuku z motora, tak to zvladnes sam. Aka by to mala byt sonda sa pise aj na tejto strane a typ som uviedol aj tu https://forum.skodahome.cz/topic/144256-řj-nevidí-lambda-sondu/?do=findComment&comment=2333707 Niekto je s cinskymi spokojny aj roky a niekto tvrdi, ze sa pokazia hned. Otazka je, ci bola prvotna chyba v sonde, alebo v zmesi, co nici sondu.
  14. Prva ukazovala stale 1,28V? Mne to robi podobne. Na volnobeh ukazuje 1,28V, ale pri akceleracii uz klesa na rozne hodnoty. Niekto tu, alebo inde pisal, ze ked RJ nema info zo sondy, pouzije referencne napatie a to konkretne toto. Je to sirokopasmova LS a preto treba mozno poucky o skakani napatia medzi 0,1 a 0,8V zabudnut. Mne sa vsak tych 1,28V tiez vrtalo v hlave, ci to nie je RJ sposobene a tak som kupil z vraku a ta ukazuje toto co mam v prilohe. Je to zivsie, ako povodna, ktora je uz dva roky krmena okrem spalinami aj olejom. Lebo to udajne zerie š roky 2l oleja na 1000km. To aj potvrdzuje uplne biely povlak na povodnej sonde. Podla popisu by to mala byt BOSCH LSU 4.2, co som nasiel v Cine za 30€, ale vraj konkretne pre toto auto za 50€. Bosch stoji 90 a Skoda 120€. Podla prirucky k LSU 4.2 by mala totizto tato LS davat napatie aj 3-4V. Ale co s tym urobi RJ a co da vediet do OBD konektora je druha vec. Mozno je vstupny obvod v RJ zly. Mozno ked je to rozsahu, dava 1,28V a iba ked ma spravne hodnoty, tak nam ich prevedie na rozsah 0-1V ako pri uzkopasmovej LS (zadna LS). Netusim. Ked ju odpojis, tak RJ to vie a nezaobera sa tymi hodnotami. Ja zas mam otacky bez kolisania a motor taha dobre. Mozno by tahal zle, ak by tam nebol ten olej. To tiez netusim zatial.
  15. Takze ono je to vlastne kontrolka oleja v nadrzke! Je to blbe, ked ignorujes realny ucel kontrolky, pre drobny unik oleja do kvapaliny. Mohli to urobit tak, ze by blikala roznymi rychlostami pri roznych problemoch. Tiez si chcem uzivat ten klud, ale ked uz to dokaze v RJ snimat aj hladinu, bola by skoda to uplne obist. Napadlo ma tam okrem vyssie popisanej skrutkovacovej metody strcit 2 rozzeravene droty cez obal nadobky a zalepit. Ale pretlak by mohol lepeny spoj znicit. Alebo zavrtne skrutky do dreva zavrtat do vhodneho miesta a ich konce spojit s konektorom. Aku hodnotu to ma namerato som nenasiel nikde - ani v "1. Motor 1.0 37 kW, 1.4 44 kW, 1.4 50 kW vstřikování.pdf", ani v "1. Motor 1.0 37 kW, 1.4 44 kW, 1.4 50 kW mechanika.pdf" a ani v "Elektrická zařízení.pdf". V "Elektrická schémata od 1999.pdf" som nasiel na str. 22 info, ze "G32 -snímaè hladíny chladící kapaliny" je odporovy snimac . Koho by zaujimalo, akej farby su kable(kto mal vyssie problem to hladat), tak na kostru vedie hnedobiely a do svorkovnice "T11 b -svorkovnice, 11-pólová, na příčné stěně vlevo (červená)" modrocerveny a odtial modrocerveny do riadiacej jednotky panelu pristrojov. Mozno by to slo pouzivat aj v zaolejovanom stave, ale so zosilovacom signalu, respektive so senzorom akeho takeho odporu, co mozno zaolejovana kvapalina ma oproti cistemu vzduchu. Pohram sa so sadou rezistorov a zistim, pri akom najvacsom to prestane obtazovat. Podla diskusie https://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,23749.msg174648.html#msg174648 je odpor takejto vody 180kohm/m. Z toho predpokladam, ze pre vzdialenost odhadom 3mm ktoru podla fotky tipujem v snimaci hladiny je vo vodivom stave odpor 540ohm. Mozete to prosim niekto odmerat v nadobke, kde nie je primiesany olej? Ja este dnes odmeriam v tej s olejom. Pisu tam, ze vodivost malo vodivej vody(destilovanej?) zvysili malym mnozstvom octu. Co urobi ocot v chladiacom systeme? Ako funguju tieto snimace? https://race-shop.sk/sk/nadrze-na-vodu/54975-snimac-hladiny-kvapaliny.html a https://www.autoricambi.sk/senzor-hladiny-chladiacej-kvapaliny-iveco-trakker-p6989/? Tu je snimac vhodny pre olejnate tekutiny http://www.sensit.cz/shop/opticke-snimace-hladiny-do-140-c/optsn140/0cd5baf4.html ! Este som rozmyslal plavakovy system so spinacom, ale akceleracia a naklon vozidla ma vyrusuje z tohoto napadu. Moznosti je vela - http://www.jsp.cz/cz/sortiment/seznam_dle_kategorii/snimace_hladiny/magneticke_spinace_hladiny/ Najlepsie asi budu opticke http://www.jsp.cz/cz/sortiment/seznam_dle_kategorii/snimace_hladiny/teorie-hladina/opticke-hladinomery/snimace-vyuzivajici-pruchod-svetla.html a mozno aj kapacitne http://www.jsp.cz/cz/sortiment/seznam_dle_kategorii/snimace_hladiny/kapacitni_spinace_hladiny/ Pre zaujimavost aj http://www.techpark.sk/technika-562014/opticke-snimace-hladiny-kvapalin.html Opticky by mohol byt lacnejsi a jednoduchsi na vyrobenie a mohol by fungovat aj z vonku nadobky. Jedno z rieseni je vnutorne opticke https://www.aliexpress.com/item/5pcs-lot-Liquid-Level-Sensor-Water-Level-Monitoring/1911249233.html na urovni MIN hladiny, alebo tu https://www.aliexpress.com/item/Relay-switch-output-Liquid-level-sensor-liquid-level-detection-module-Dual-level-alarm-switch-Infrared-optical/32873251413.html aj s relatkom(na 220V) kde by sa zapojil konektor k cidlu a bolo by vyriesene. Senzor sa vsak moze zababrat od oleja. Je tu aj samotny senzor za velmi lacno https://www.aliexpress.com/item/15mA-5V-Optical-Infrared-Water-Liquid-Level-Sensor-Liquid-Water-Level-Control-Switch-Favorable-Level-Sensors/32752456624.html. Alebo radsej rovno senzor zakalenosti https://www.aliexpress.com/item/Turbidity-Sensor-Liquid-Suspended-Turbidity-Value-Particles-Sensor-Water-Turbidity-Detection-Module/32833501483.html? Alebo kapacitne snimanie hladiny https://www.aliexpress.com/item/capacitance-sensor-CR18-8DP-PNP-level-water-proximity-sensor-quality-guaranteed/32284399611.html? Ale tento je len do 70C. Iba ak by sa elektronika vyviedla mimo nadrzky a samotny snimac by sa mohol spustit s prederaveneho veka nadrzky. Toto https://www.aliexpress.com/item/Water-Liquid-Level-Switch-Contactless-Detector-Outer-Adhering-Type-Level-Sensor-NPN-PNP-Rs485-Interface-Compatible/32833417039.html by tiez mohlo riesit nase problemy. Pouzitie je na obrazku https://www.aliexpress.com/item/Fast-Free-Ship-2PCS-Sewage-Treatment-Plant-liquid-level-Sensor-Liquid-level-Monitoring-Sensor-Probe-liquid/32798221575.html? Alebo iny model https://www.aliexpress.com/item/Free-Ship-Tube-Type-Non-contact-liquid-level-Sensor-Non-contact-liquid-level-Switch-Non-contact/32798261206.html Najlacnejsi je tento plavak aj s tesnenim, ale ako ma byt umiestneny netusim. https://www.aliexpress.com/item/52mm-PP-Liquid-Water-Level-Sensor-Horizontal-Float-Switch-Down/32816496293.html Najlacnejsie vyjde tento https://www.aliexpress.com/item/5pcs-Smart-Car-Obstacle-Avoidance-Obstacle-Sensor-Module-Barrier-IR-Infrared-Tube-Module-Photoelectric-Reflection-Sensor/32800559667.html kde za 2€ ziskam okrem seba este 4ks pre znamych. Co to taram, ze 0,29€ 1ks https://www.aliexpress.com/store/product/Smart-Electronics-New-for-Arduino-Diy-Smart-Car-Robot-Reflective-Photoelectric-3pin-IR-Infrared-Obstacle-Avoidance/1326062_32462888575.html ! Uz len odkial napajat tie neplavakove? Kde by tam mohlo byt najblizsie 5V pri zapnutom motore, alebo kolko znesie RJ, keby sa nahodou napajacie napatie skratovalo na vystupne snimaca/elektroniky snimaca?
×
×
  • Create New...