Jump to content
zezr

ŘJ nevidí lambda sondu

Recommended Posts

Ahoj,

Vyčetl jsem pomocí OBD2 že lambda sonda před katem ukazuje 1,28V. Tudíž jsem ji vyměnil za novou a ŘJ stále do OBD píše že na lambda sondě je 1,28V. LAmbda sonda při nastartovaném motoru ale normálně ukazuje 350mV, 400mV. no zkrátka pracuje. Kabely do ŘJ jsem proměřil vše průchozí. Čím to může být?

Projev při volnoběho hodně kolísají otáčky. OBD píše chybu P0101 a P0171. Po odpojení lambda sondy se otáčky ustálí na volnoběh ale volnoběh hodně třepe. po opětovném připojení(i nefunkční lambdasondy) opět začně volnoběh velmi houpat, houpe pouze za tepla.

Mám MPI 1,4 r.v. 2002 dvousondovou 44kw(českej motor)

Děkuji za odpovědi 

 

Edited by zezr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prva ukazovala stale 1,28V? Mne to robi podobne. Na volnobeh ukazuje 1,28V, ale pri akceleracii uz klesa na rozne hodnoty. Niekto tu, alebo inde pisal, ze ked RJ nema info zo sondy, pouzije referencne napatie a to konkretne toto. Je to sirokopasmova LS a preto treba mozno poucky o skakani napatia medzi 0,1 a 0,8V zabudnut. Mne sa vsak tych 1,28V tiez vrtalo v hlave, ci to nie je RJ sposobene a tak som kupil z vraku a ta ukazuje toto co mam v prilohe. Je to zivsie, ako povodna, ktora je uz dva roky krmena okrem spalinami aj olejom. Lebo to udajne zerie š roky 2l oleja na 1000km. To aj potvrdzuje uplne biely povlak na povodnej sonde.

Podla popisu by to mala byt BOSCH LSU 4.2, co som nasiel v Cine za 30€, ale vraj konkretne pre toto auto za 50€. Bosch stoji 90 a Skoda 120€. Podla prirucky k LSU 4.2 by mala totizto tato LS davat napatie aj 3-4V. Ale co s tym urobi RJ a co da vediet do OBD konektora je druha vec. Mozno je vstupny obvod v RJ zly. Mozno ked je to rozsahu, dava 1,28V a iba ked ma spravne hodnoty, tak nam ich prevedie na rozsah 0-1V ako pri uzkopasmovej LS (zadna LS). Netusim. Ked ju odpojis, tak RJ to vie a nezaobera sa tymi hodnotami. Ja zas mam otacky bez kolisania a motor taha dobre. Mozno by tahal zle, ak by tam nebol ten olej. To tiez netusim zatial. :D

Edited by AppleCinaNoNameCina
upresnenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, byl jsem u frajera a ten že zavařímý výfuk a že mi donese funkční lambádu ať zkusíme se 100% funknční), jinak výměna ŘJ

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To som zabudol podotknut, ze aj nam ten vyfuk robi "zavodnejsi zvuk", tak predpokladam, ze niekde nasava falosny vzduch a asi kazi zmes pre meranie v LS. Predpokladam pred zadnou LS. Ale ze aj na zvode z motora v lizkosit LS to casto byva. Pohladom zhora, bez optiky som tam nic nevidel. Tak dajte vediet, som zvedavy. A borec povedal, ze to 1,28 je blbost a sposobene najskor tymito 2 vecami? (diera vo vyfuku, alebo RJ)

Edited by AppleCinaNoNameCina
doplnenie otazky

Share this post


Link to post
Share on other sites

on říkal že je na 100% špatná lambda. Dám vědět v úterý až vyvaří výfuk. Ale taky říkal že první a druhá lambda se neovlivní. Já musím promyslet výměnu ŘJ. Dal bych tam 50kW místo 44kw  co mám. a ideálně jednotku která umí meřit spotřebu abych si to pak přes obd mohl odečítat na telefonu

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som raz cital nazor jedneho automechanika, co sa zaobera viac meranim, ako vymienanim a pisal, ze podla neho viac, ako 80% problemov vyzerajucich ako LS je sposobenych niecim inym. A predvcerom som nasiel toto:

" Častým problémem, který řeší aktualizace softwaru, se objevuje například na vozidlech Škoda Fabia první generace. Právě zde si uvedeme konkrétní příklad vozidla Škoda Fabia první generace, která byla vyrobena v roce 2001. Jednalo se o motor 1,4 MPi, na kterém byl problém s neustálým hlášením o vadě lambda sond. V servisu tedy vyměnili všechny lambda sondy, dokonce i katalyzátor, ale závada se projevovala dále. Následně se tedy zjistilo, že je možné pro toto vozidlo sehnat novější verzi softwaru do řídicí jednotky motoru. Následující výpis ukazuje původní software v jednotce motoru a jeho aktualizaci. Po přehrání softwaru se již závada neobjevovala a servis předal auto v naprostém pořádku do provozu."
"Aktualizace jsou dostupné u těchto jednotek:
• VAG SIMOS 3PA, 3PB, 3PD, 3PG, 3PE"
Zdroj: https://motofocus.sk/technika/13715,aktualizacia-software-riadiacich-jednotiek-motora

 

Cislo verzie z RJ som sa vsak cez Bluetoothovu OBD hracku nedozvedel, resp. nepoznam aplikaciu, ktora to vie precitat. Respektive nenasiel som este OBD konzolovy prikaz, ktory to vie precitat a cez konzolovu aplikaciu som ho tam neposlal. Podla mna by to vsak mohlo ist. Spotrebu cez OBD tiez nevidim, ale to je vraj sposobene tym, ze stare fabie to nevedeli dat a na znamych fabiu som sa ELM327 ani nepripojil. Takze to, ze precitam 1/2 veci z RJ je aspon fajn. Vraj treba KKL kabel k PC, tak nan cakam. Mate odskusane, ze 50kW RJ tie udaje dava? Mozno by aj ta RJ co mate davala, ale novsia verzia. Ja urcite pojdem do servisu prehrat RJ novym SW, alebo aspon skontrolovat, ci je aktualny. Ale nie do toho, kde hned povedali, ze treba LS vymenit bez toho, aby sa zamysleli nad tymto. A to bol autorizovany servis....

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potřebuješ na to přímo VAG. Ten já mám, takže to zkusím, supr ty kráso, to by mohlo pomoct :D zítra to snad zkusím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Este mam info, ze okolo LS to moze robit prasknuty liatinovy zvod vyfuku v okoli LS.  Alebo aj dake vlnovce na vyfuku zvykli byt na tychto fabiach derave. Ako so SW RJ? Aky tam mas a aky tam ma byt?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...