Jarda-k Vloženo 31. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2018 (editace) Dovolil jsem si vytvořit fotonávod na repasi alternátoru Bosch. Jedná se o výměnu prvků které podléhají mechanickému opotřebení a dá se tak za asi 450 kč zabránit tomu, že altík vypoví službu někde na dovolené, kdy se to nejmíň hodí. Repasi je vhodné udělat po nájezdu nějakých 200 - 250 tkm. Hodně ale záleží na druhu provozu. Pokud má auto větší spotřebu elektrické energie, roste opotřebení uhlíků u kroužků, protože roste budící proud kotvy. Výhodou těchto alternátorů je to, že při demontáži není, na rozdíl od staršího provedení odpojovat přívody statoru od diodového můstku, takže se není třeba opravy bát. Editováno: 31. Červenec 2018, autor: Jarda-k 3 2 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 31. Červenec 2018 Autor Sdílet Vloženo 31. Červenec 2018 Dále vyměníme uhlíky v regulátoru. Oficiálně jsou sice nevýměnné, ale při troše snahy jdou vyměnit. Ušetří se tím koupě nového regulátoru. 3 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 31. Červenec 2018 Autor Sdílet Vloženo 31. Červenec 2018 Ložiska se snažíme koupit kvalitní - patří tam 6303 2RS C3 a 6003 2RS C3 a v třeba v prodejně SKF přijdou na necelý 200 kč. Uhlíky a sběrný kroužky jdou koupit třeba v Auto Kelly pod kódy které jsou uvedené na obrázku. 4 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Effendi Vloženo 31. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2018 V AutoKelly by som si nekúpil ani zápalky ..... 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 31. Červenec 2018 Autor Sdílet Vloženo 31. Červenec 2018 Opravdu smysluplná reakce.... Nikoho nenutím aby nakupoval auto kelly. Mě šlo hlavně o označení konkrétních náhradních dílů, které jdou koupit pod těmito kódy i na netu. Jenže po přičtení dopravnýho je cenová úspora pryč, proto jsem zmínil Kelly, který je v každý pr.eli a stačí tam brnknout a druhý den tam díly jsou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 31. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 31. Červenec 2018 dobrá práce, přehledné (v tom prvním návodu myslím, že poslední obrázek patří někam za stahovák) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda-k Vloženo 1. Srpen 2018 Autor Sdílet Vloženo 1. Srpen 2018 Ano ten patří víc dopředu, ale zapomněl jsem ho tam dát, tak jsem ho dodatečně dal na konec řady - nechtělo se mi mazat a znovu nahrávat tolik obrázků. Myslím, že pozorný čtenář se dovtípí.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kartar Vloženo 23. Březen 2021 Sdílet Vloženo 23. Březen 2021 Děkuji za obsáhlý a přesný fotonávod. Po provedení rozborky a sborky na 280tkm/15let bych rád přidal pár postřehů pro ostatní kdo se do toho pustí jako já v garážových podmínkách: - Připravte se na to, že nějaký šroub (regulátor, příložka ložiska) bude zarezlý a nepůjde povolit ani úderovým šroubovákem. Takže je dobré mít po ruce vrtačku, vytahováky a náhradní šrouby. - Ložiska jsou přirezlá na hřídeli, a je k nim přístup na prd, takže bez stahováku se neobejdete - Přední ložisko bude přirezlé k hřídely a nepůjde stáhnout. Takže je lepší podložit přední část alternátoru z boku špalíky a hřídel přes vhodnou podložku z ložiska vymlátit, teprve poté demontovat ložisko z karteru. V případě poškození závitu na hřídeli je potřeba závitové očko M16x1,5. - Před montáží je dobré karter a ložiska nahřát, popř. hřídel zamrazit - Před montáží volnoběžky zpět zkontrolujeme její funkčnost, popř. vyměníme Výhoda vynaložené práce je vedle finanční úspory znalost použitých dílů a jakosti ložisek stejně jako prvovýrobní kvalita zpracování alternátoru. Regulátor jsem koupil nový, takže výměna uhlíků třeba za dalších 250 tkm :-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
leri000 Vloženo 21. Červen 2023 Sdílet Vloženo 21. Červen 2023 Super návod aj keď som naň nenatrafil skôr ale pri výmene ložísk a ostatných vecí to išlo celkom v pohode bez komplikácií. Riešim si repas alternátora tiež taky bosch ale 023F všetko už mám hotove len objednával som regulátor F00M144128 ale poslali mi 1986AE0124... je tam v niečom rozdiel? Rozmerovo všetko sedí ale čo som na rychlo pozeral tak väčšinou je udávaný na staršie auta ako Octavia 1 alebo Golf 4 ja mám O2 2.0tfsi a ten čo by mal byt ma medené oko a ten čo mi poslali ma poniklované alebo aké to je , ide mi len o to či tam je nejaký rozdiel vo funkčnosti alebo napájaní? Dik za odpoveď. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.