Publikováno Říjen 18, 200618 r Snad mohu říct,že jsem rád když mohu jezdit s českým výrobkem,ALE chtěl bych pochopit,proč konstruktéři české škodovky nezohledňují,že musíme platit v čechách za kubaturu do 1000,do1350 atd.Málem jsem si koupil 1349 o konkurence,ale patriotismus zvítězil,ale cítím se poškozený.Myslím si,že kdyby byl větší obsah 1.2 HTP,mohla být i menší spotřeba,nebo se mýlím?Co vy na to?
Říjen 18, 200618 r A nemyslis, ze by bylo lehci na papire zmenit hodnoceni pojisteni nez menit kubatury u motoru? Zatimco kubatury motoru jsou slozita matematika, pojisteni uz davno melo byt podle vykonu a ne podle kubatury - protoze podle kubatury je to dost nespravedlive. Vsichni vime, ze muze byt dvou litrovy motor se 115 konmi, ale muze byt dvou litr take se 250 konmi.
Říjen 18, 200618 r Velký M má zase pravdu, mělo by to být podle výkonu, proč má někdo s 1.9 SDI a 47KW platit stejnou pojistku jako někdo s 1.9 TDI 96KW...měly by se pojišťovny zamyslet..
Říjen 18, 200618 r Pojistovny se uz davno zamyslely, a o tom to je. Oni totiz taky pocitaly, no a dosly k tomu, ze by na takove zmene systemu byly skodny... Takze cim pozdejc, tim lip...
Říjen 18, 200618 r bych řekl, že sazba by měla být jedna a to proto, že i s vozidlem o výkonu pár koní nebo malým obsahem můžeš udělat velkou škodu. Je úplně jedno jestli máš auto s malým objemem nebo malým výkonem, když to narveš do drahýho auta tak uděláš větší škodu než když to s drahým autem narveš do 120-ky. Jedna sazba a hotovo
Říjen 18, 200618 r bych řekl, že sazba by měla být jedna a to proto, že i s vozidlem o výkonu pár koní nebo malým obsahem můžeš udělat velkou škodu. Je úplně jedno jestli máš auto s malým objemem nebo malým výkonem, když to narveš do drahýho auta tak uděláš větší škodu než když to s drahým autem narveš do 120-ky. Jedna sazba a hotovo No na takový jediný sazbě by jsme zase prodělávali mi, co máme malý obsahy, ono je to taky trochu o tom, že většinou jsou auta s velkým obsahem dražší a proto maj i vyšší pojistný...
Říjen 18, 200618 r Ale ty platíš za svoji blbost (že bouráš) a je přece úplně jedno jakou kubaturou. Platíš za to že škoda kterou způsobíš někomu jinému nepůjde z tvé kapsy a škodu uděláš jak s drahým tak s levným autem. Něco jiného je havarijní, ale tady se bavíme o povinném
Říjen 18, 200618 r Přesně tak - z výkonem nebo kubaturou by to nemělo mít nic společného. Kamaradka co měla Jarise s motorem 1l nebo tak něco a vykonem par koní to narvala na křižovatce do A8 v hodně velké rychlosti. Její auto totalka ona 3 měsíce v těžkém stavu a na A8 škoda pokud si vzpomínam kolem 300 nebo i víc tisic. No a jaký měl na tuto nehodu vliv výkon nebo kubatura. Další věci je - auto které ma motor 1,2 s výkonem řekněme 45kw přeci taky může uhánět rychlosti 150km/h a přeci při nehodě má největší význam právě narazová rychlost. Takže uděla stejnou škodu jako auto z 2,5l motorem a výkonem 250kw které jede taky rychlosti 150km/h. Nebo snad ne. Ale jak napsal Maverick - pojišťovny si to pořadně spočitaly. Upraveno Říjen 18, 200618 r od brunoos
Říjen 18, 200618 r Jasně, maj to spočítaný, hodně pojištěnců má menší kubaturu... jinak sám jsem už několik bouraček zažil a vím, že i malý auto dokáže pěkně bourat, ale dle mýho se s tím větším a silnějším udělá zpravidla škoda vyšší..
Říjen 18, 200618 r 2Olo 2 Martin: Akorát furt nechápu proč by měla třeba fábie 47 kw platit míń než fábie 96kw apod.
Říjen 18, 200618 r Autor Milý čtenáři,reakce pana moderátora vaši diskusi nasměrovala směrem k jinému předmětu,ale to posuďte sami,připojuji původní tex o kterém jsem předpokládal,že diskuse bude:Snad mohu říct,že jsem rád když mohu jezdit s českým výrobkem,ALE chtěl bych pochopit,proč konstruktéři české škodovky nezohledňují,že musíme platit v čechách za kubaturu do 1000,do1350 atd.Málem jsem si koupil 1349 o konkurence,ale patriotismus zvítězil,ale cítím se poškozený.Myslím si,že kdyby byl větší obsah 1.2 HTP,mohla být i menší spotřeba,nebo se mýlím?Co vy na to?
Říjen 18, 200618 r Se mýlíš . 1: žádný vývojář motoru asi nebude brát ohled na to, že zrovna v ĆR je pojištění nastaveno tak a tak, hlavně když sazby můžou být nastavené za rok úplně jinak a navíc motory nejsou určeny jen pro škodu. 2:Jak psal martinoslav, přizpůsobit by se měly pojiš´tovny 3: Větší objem neznamená nižší spotřebu 4: Přesouvám, neb v novinkách nemá co dělat
Říjen 18, 200618 r Je to hold tak.Porad se bude platit 1.9 47kW-jako 74 kW.. a proc by to menili, kdyz z toho tezi, jako krava a lidi tu pojistku stejne potrebujou, tak jim to zaplati...Ale stejne s tim nesouhlasim..Hau.
Říjen 18, 200618 r bych řekl, že sazba by měla být jedna a to proto, že i s vozidlem o výkonu pár koní nebo malým obsahem můžeš udělat velkou škodu. Je úplně jedno jestli máš auto s malým objemem nebo malým výkonem, když to narveš do drahýho auta tak uděláš větší škodu než když to s drahým autem narveš do 120-ky. Jedna sazba a hotovo Naprosty souhlas. I malym fiatkem muzes udelat velikanskou skodu na (treba) medvedovi.
Říjen 18, 200618 r Souhlasim z Gilem - To bych jako vyvojař motoru musel pak počítat z tím jak se platí zakonné ve všech státech a to by asi nešlo. A propo - kolik motoru co se montuje do škodovek je origo vyvoj škoda a kolik je převzatych.
Říjen 18, 200618 r Povinne ruceni je v celkovych nakladech tak zanedbatelna castka, ze je mi uplne jedno jestli platim za 1,2 nebo 1,8.
Říjen 18, 200618 r A co dělali požárníci v době kdy lidi ještě neměli oheň? Pochopitelně napřed byly motory, potom přišly pojišťovny a rozškatulkovaly si je tak, aby jim to nejvíc vydělalo, ne abys ty platil co nejméně.
Říjen 18, 200618 r Povinne ruceni je v celkovych nakladech tak zanedbatelna castka, ze je mi uplne jedno jestli platim za 1,2 nebo 1,8. Bohužel naprostý souhlas
Říjen 18, 200618 r Tak to možná v kapitalistickejch zemích. U nás na to měl vliv komunismus a jejich princip solidarity - velký objem motoru měli velký drahý auta, tak když na ně někdo má, tak ať platí... Stejně mi přijde, že je tenhle princip pojištění postavený na hlavu. Vždyť škodu zpravidla nespůsobí vozidlo samo o sobě, ale téměř vždy za to může řidič - neměl by být povinně pojištěn právě vlastník řidiského oprávnění? Například bagrista (ať živnostník nebo zaměstnanec, či zaměstnavatel) může mít uzavřenou pojistku na blbost a když něco překopne, platí se to z týhle pojistky. Žádná pojišťovna neuzavře pojistku na bagr, z který se platí škoda způsobená obsluhou.
Říjen 18, 200618 r ono je to tazko povedat co by bolo vyhodnejsie. ale keby to bolo podla vykonu tak nejaky majitel fabie 1,4 74kW sa moze citit ukrivdeny ze majitel 1,4 55kW plati menej a pritom je to rovnaky objem. ked to clovek vezme s oboch pohladoch tak sa dostava do zacarovaneho kruhu kde bude vzdy jedna skupina v nevyhode.
Říjen 18, 200618 r Snad mohu říct,že jsem rád když mohu jezdit s českým výrobkem,ALE chtěl bych pochopit,proč konstruktéři české škodovky nezohledňují,že musíme platit v čechách za kubaturu do 1000,do1350 atd.Málem jsem si koupil 1349 o konkurence,ale patriotismus zvítězil,ale cítím se poškozený.Myslím si,že kdyby byl větší obsah 1.2 HTP,mohla být i menší spotřeba,nebo se mýlím?Co vy na to? jednoducha odpoved, co by robili s motormi 1,4 ked by HTP malo 1,35. alebo by 1,4 zmensili na 1,35 lenze ten vyvoj by si zase zaplatil ty. pre skodovku je terajsi stav vyhodny lebo ak chce niekto motor na poistku tak mu ponukne htp a ked chce niekto 4- valec tak mu ponukne 1,4 za ktoru si priplati.
Říjen 18, 200618 r Vždyť škodu zpravidla nespůsobí vozidlo samo o sobě, ale téměř vždy za to může řidič - neměl by být povinně pojištěn právě vlastník řidiského oprávnění? To by asi neproslo a navic by to pro nas bylo nevyhodne. Nekteri drzitele RP nejezdi, tak proc by meli platit? V nekterych rodinach jsou napr. 3 drzitele RP ale maji jen jedno auto. Myslis ze by se jim libilo, kdyby najednou meli misto jednoho, platit 3 povinne ruceni?
Říjen 18, 200618 r Vždyť škodu zpravidla nespůsobí vozidlo samo o sobě, ale téměř vždy za to může řidič - neměl by být povinně pojištěn právě vlastník řidiského oprávnění? To by asi neproslo a navic by to pro nas bylo nevyhodne. Nekteri drzitele RP nejezdi, tak proc by meli platit? V nekterych rodinach jsou napr. 3 drzitele RP ale maji jen jedno auto. Myslis ze by se jim libilo, kdyby najednou meli misto jednoho, platit 3 povinne ruceni? zase u nas doma by se to vyplatilo meli jsme 4 auta a jen tri ridicaky :D
Říjen 18, 200618 r A to samé může říkat každý, kdo jede s autem jednou za měsíc k doktorovi, za rok najede třeba 100km... ...tak by pak mohl ŘP deponovat jako dnes RZ... A nakonec jakákoliv změna v systému by znamenala zdražení. Už takhle pojišťovny nevědí, jak zdražit, aby nepřišli o klienty
Říjen 19, 200618 r Myslím, že výrobci spíš řeší unifikaci dílů, tedy tříválec je odnož čtyřválce bez jednoho hrnku, tudíž obsah vyjde odpreparování toho jednoho hrnku, podobně pětiválce a pod.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.