Červen 14, 20214 r Mám dotaz, skoro shodný, jako autor - v koloně... je třeba s SIII (jak čtu, už má el. parkovací brzdu "na páčku") možné stát v koloně (i do kopce) jen se zataženou park. brzdou, bez sešlápnutého pedálu? Potřebuju totiž argument a začít vysvětlovat, že stát v koloně, která se jen tak nebude hýbat (buď prostě kolona na semaforu, nebo taky žel. přejezd), na brzdě a oslňovat řidiče za sebou, je špatný nápad. Nejvíc mi to vadí v zimě, když je ráno/večer brzy tma, a moje oči nějak nedávají laser 3x21W nebo ekvivalent. Většinou jsou to "holani" s manuálem, ale určité procento jezdí brzda-plyn, spojkový pedál nemaje. Lze to uskutečnit bez brzdového pedálu? Vždyť spojky jsou rozpojené, jako u autoholdu atd. Mně to připadá jako nesmírně bezohledné chování. Sám utahuji ruční brzdu na první zub a v koloně nepálím.
Červen 14, 20214 r Já jezdím běžně se zapnutou funkcí autohold, co pak v praxi znamená, že parkovací brzdu (manuálně) nepoužívám a při zastavení např. před přejezdem těmi brzdovými světly svítím těm za mnou celou dobu.
Červen 15, 20214 r Při el. ručce jde samozřejmě nechat kvalt a stát na spojce, popřípadě mít zařazeno D a zatáhnout ručku. Sama se při rozjezdu odbrzdí a brzdová světla v době zatažené ručky nesvítí.
Září 14, 20214 r K tomu plachtění tady, mám Karoq 4x4 DSG381 motor 2.0TDI s 110kW z února 2021 a mám dopředu jen volby D(olů z kopce) a S(toupat do kopce), žadný režimy jako ECO nebo SNÍH či OFFROAD tam k dispozici nemám, a vypozoroval sem při jízdě, že když jen tak brnkám o plynový pedál když jedu z velmi mírnýho kopce, tak mi to jen tak někdy samo přepne z brždění motorem na neutrál a naskočí spotřeba na cca půl litru na 100km podle rychlosti. Aktivuje se to jaksi samo, asi jak chce, nemohu to sám cíleně vyvolat určitým mačkáním plynu, prostě náhodou, když to lochtám z mírnýho kopce, protože to motorem brzdí až moc, a s plynem to zas moc zrychluje, tak to někdy naskočí, hodí to neutráĺ, a na display u volantu nahoře (mám už display místo klasických dvou budíků rychlosti a otáček) se mi zjeví malinký nápis (ECO). Asi až moc příliš chytrý auto to je, ale jezdí fakt supr, je to docela ideál vůz na rozflákaný a děravý pražský uličky a křižovatky s nechtěnými retardéry z tramvajovejch kolejí.
Září 14, 20214 r Nové modely plachtí i mimo ECO mód, ty tam nemáš to přepínání.Tím "tuknutím" do plynu jde aspoň u 1.5 TSI docela pěkně řídit, kdy má plachtit a kdy ne, chce to ale vychytat jak na to.
Listopad 6, 20213 r S3 2018 206 kW a naštěstí to plachtí jen při ECO, které jsem použil jen jednou a to ze zvědavosti.
Srpen 23, 20223 r Mod ECO a plachtenie sa da vyvolat stale. Napr ked brzdis a hodi ti rychlost tak az dobrzdis staci jemne tuknut do plynu ale len tuknut a hned tam mas plachtenie je jedno ci ides dolu kopcom alebo po rovine alebo hore kopcom ked si dost rozbehnuty. A inac otazocka na to plachtenie a vsetko okolo toho. Nenici sa tym prevodovka turbo atd? Niekde som zacul ze tym riadne trpi mechatronika
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.