Přejít na obsah

Chyba čidla pozice vačkové hřídele


čmelda boris

Doporučené příspěvky

Ahoj,
mám 1.2 HTP CGPB.
Po 100 tis. km mi začala svítit kontrolka "systém kontroly výfukových plynů". Na diagnostice jsem vyčetl chybu "10980 - Camshaft Position Sensor" - čidlo pozice vačkové hřídele.
Po výměně tohoto čidla se chyba po pár startech objevila znovu. Původní čidlo vráceno. Občas kontrolka sama zhasne, ale vždy se opět po několika startech rozsvítí znovu.
Nevíte, čím by to mohlo být? Nepozoruji žádné snížení výkonu auta, jízdní vlastnosti subjektivně stále stejné.

Editováno: , autor: čmelda boris
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, čmelda boris napsal:

Co prosím znamená zkontrolovat rozvody "na přípravky"?

Kontrolka občas sama zhasne.

Ve velká chyba s tím takto jezdit?

A ještě podotázka - může při výměně rozvodů zůstat v motoru olej?

Souhlasím s kolegy, že se jedná o vytažený rozvodový řetěz.

Čidlo hlásí chybu synchronizace (mezi čidlem polohy klikového a tohohle čidla polohy vačkového hřídele).

Jezdit se s tím dá jen tak dlouho dokud řetěz nepřeskočí a nepotkají se ventily s písty.

Pak už se dá jezdit až po generální opravě motoru.

Olej můžeš vypustit a pak ho nalít zpátky.

Pokud tě 3 litry oleje finančně zachrání.

Takže když to shrnu:

Nic neměřit a rovnou vyměnit řetěz, napínák, vodící lišty a řetězová kola. Taky těsnění.

Abych rovnou zodpověděl tvůj další dotaz, říkám, že ano, je možné vyměnit pouze řetěz.

S tím vědomím, že ojetá rozvodová kola řetěz vytahají znovu a mnohem rychleji, než kola nová.

A že ojeté lišty a napínák podstatně hůř zabrání ev. přeskočení rozvodu až se ten nový řetěz zase trochu vytahá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za tipy.

Na skoda-dily stojí rozvodová sada 6193 Kč - https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03c109158asad-rozvodova-sada-1-2htp-skoda-25228.html.

Ani v sadě není vodní pumpa.

Kde prosím koupím sadu za 2,5 tis.?

----

A ještě se zeptám - není nějaká další možnost, která by se dala ještě prověřit před výměnou rozvodů?

 

Editováno: , autor: čmelda boris
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vždyť tady nic jinýho nepíšeme....

Dát rozvody na přípravky. To nevyžaduje téměř žádný rozebírání. Pouze se demontuje snímač otáček kliky a místo něj se dá aretační přípravek do setrváku.

Pak se zaaretují vačky. Pokud přípravky na vačky nejdou nasadit, jsou rozvody mimo a je nutný ve vyměnit.

 

Sada za 2500 kč je třeba na Cardu:  https://www.autodily-cardo.cz/_nove/sada-rozvodoveho-retezu-fai-autoparts-tck200/

 

A vodní pumpa s rozvody nijak nesouvisí - žene ji drážkový řemen. Pokud je OK není důvod ji měnit.

Editováno: , autor: Jarda-k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem nevěděl, co to znamená "na přípravky", proto jsem se na to ptal o 6 příspěvků výše. Teď už je to pro mě srozumitelnější.

A tyhle přípravky běžně servisáci mají?

Taky mám pocit, že je cca o 15 % větší spotřeba. Je to možné? Může to souviset?

Editováno: , autor: čmelda boris
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servisáci co tyhle motory opravují přípravky samozřejmě mají, protože bez nich se nedají nové rozvody nastavit.

Rozety na vačkových hřídelích totiž nemají žádnou aretaci, ve správné poloze je drží jen dotáhnutý šroub.

Zvýšení spotřeby může souviset s posunutým časováním. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hovořil jsem se servisákem. Než se mu uvolní místo, ještě mě navedl na čidlo otáček KLIKOVÉ hřídele. Že prý to také může hodit tuto chybu (na vačkové hřídeli). Zkusil bych ho vyměnit. Zhruba tuším v kterých místech je (podle dílenské příručky). Můžu to jako laik vyměnit tak jako v případě čidla vačkové hřídele? Nebo je tam složitý přístup, na který je potřeba pořádné servisácké vybavení?

 

A ještě další tip na prověření je kabeláž - našel jsem zajímavý článek zde. Neřešili  jste to také někdo?

 

Editováno: , autor: čmelda boris
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusmo měnit čidla má smysl jedině v tom případě, že je máš zdarma k dispozici. Pokud je ale kupuješ, tak je to kravina.

Prvně se musí rozlišit jestli je problém v mechanice, nebo elektrice. Což jde v tomto případě snadno - dají se rozvody na přípravky a víš na čem jsi. Pokud ti ale nevadí to řešit stylem pokus - omyl....

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, čmelda boris napsal:

Hovořil jsem se servisákem.

...

...

 

Je to tvoje auto a jsou to tvoje peníze a tvůj čas.

Takže cokoliv chceš podniknout a podnikneš je zcela v pořádku a nelze proti tomu nic namítat.

Máš najeto 100 tis. km.

To je úplně ta správná doba na výměnu rozvodů na tvém motoru.

Ale když tomu nevěříš, klidně vyměň teplotní čidlo v sání...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuju za příspěvky.

Souhlasím s tím, že udělat ty rozvody (nebo přinejmenším je nejdřív nechat změřit) bude vhodné. Proti tomu žádná. A mám to i v plánu.

Co mě ale zaráží, je to, že ta kontrolka občas přestane svítit, takže se to tváří, že je vše ok. Za pár dní se ale rozsvítí znovu. To mě přivedlo na tu myšlenku závady na kabeláži.

 

EDIT: Mám možnost zkusit zánovní čidlo z druhé ruky za 200 Kč, tak jsem si říkal, že by se to za tu cenu dalo. Zase bych to ušetřil za práci servisu (toto bych si vyměnil sám).

 

EDIT 2: Je to tohle čidlo otáček klikového hřídele?

Senzor.thumb.png.11cac3368c755367f331e7dff2dd0a50.png

Editováno: , autor: čmelda boris
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...