Přejít na obsah

Montáž originálního tažného zařízení Superb II


FrantisekM

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, dá někdo typ, kde je možno sehnat pro připojení trvalého + do pojistkové skříně kabel s trojitým můstkem, který se pak táhne do motoru na pojistkovou lištu vedle baterie? Označení dílu je VAG 000937524C -  samozřejmě něco z bouračky, nový díl vím kde koupit? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
V 2. 5. 2019 na 19:10, FrantisekM napsal:

Tak doplním informace:

Když se podíváte do kufru na štítek s PR číslami tak

 

1D0 - úplně bez ničeho (tahat dráty až dopředu, ŘJ)

1D7 - příprava na tažné (jednotka v kufru a dráty do pojistkové skříně)

1D2 - tažné z výroby (ale to je asi zbytečné jsem psát :-D)

Dobry den ,muzete mi tez zjistit jestli mam pripravau na tazne moc dekuji-TMBJF73T0E9009544

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Poradí někdo jaké piny koupit do konektorů, které přijdou do řídící jednotky rozpoznání přívěsu? Ty, které uvádí v prvotním vláknu FrantišekM:

 

 

6Q0 937 713

6Q0 972 883

 

příp. ještě čísla pinů, které se připojují do pojistkové skříně... (malý a velké)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
V 2. 5. 2019 na 19:10, FrantisekM napsal:

Tak doplním informace:

Když se podíváte do kufru na štítek s PR číslami tak

 

1D0 - úplně bez ničeho (tahat dráty až dopředu, ŘJ)

1D7 - příprava na tažné (jednotka v kufru a dráty do pojistkové skříně)

1D2 - tažné z výroby (ale to je asi zbytečné jsem psát :-D)

VIN: TMBAR6NH8J4521196 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 2 týdny později...
V 19. 9. 2018 na 9:01, FrantisekM napsal:

Ahoj klubáci a nadšenci,

 

protože je tady hrozně moc málo návodů, rozhodl jsem se zase jeden přidat :-). Tentokrát to bude montáž tažného zařízení do superba II. V mém případě combi, ale pro sedan to bude skoro stejná pakárna. Protože v autě nebyla příprava pro tažné a to je škoda, musel jsem absolvovat tahání kabelů až k pojistkovému boxu. Jinak pro montáž tažného jsem se rohodl z několika důvodů superb 2,0l TDI 125kW může tahat 1800kg (4x4 až 2000kg), pak jsem slíbil dětem, že pojedeme na výlet s domečkem za autem(karavan)(ten slib jsem neměl nikdy dávat :-)) a pak tažné se čas od času prostě hodí. Já jsem se rozhodl sehnat origo tažné s origo jednotkou, abych se vyhnul dalším nepříjemnostem s funkčností přívěsu.

 

Potřebný materiál:

1x EEA 800 001 (3T0 092 155) Tažné zařízení

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/eea800001-tazne-zarizeni-odnimatelne-sedan-i-combi-skoda-24368.html

1x EEA 800 001 EL - elektrika

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/eea800001el-elektricka-instalace-pro-tazne-zarizeni-bez-pripravy-skoda-23332.html

V těchto dvou položkách je vše co potřebujete pro montáž tažného

 

Pokud si budete shánět starší tažné je potřeba:

Konektory do ŘJ tažného

6Q0 937 713 + piny

6Q0972 883 + piny

Piny do pojistkového boxu, očka pro kostření

Matice rozpínací 2 x N 908 338 01

Šroub 2x N 909 562 02

Kabeláž

3x 2,5mm2 - 6m

3x 0,5mm2 - 6m

1x CAN komfort - 4m

2x 2,5mm2 - 2m hnědý

1x 2,5mm2 - 2m

1x 1,0mm2 - 2m hnědy

7x 0,075mm2 - 2m

 

Pokud je vše připraveno, tak jdeme na to(předem se omlouvám, že nemám dostatek fotek, ale pokud nemám osobního fotografa(můj bratr) tak prostě dělám a zapomínám fotit)

 

Montáž tažného jako takového není tak velký problém

- sundat nárazník, odepnout kabeláž od senzoru v nárazníku(pokud senzory jsou)

- odmontovat plechový kryt pod nárazníkem

- vložit do nosníku tažné a zašroubovat 4 šrouby co tažné drží(pozor u strany výfuku, je plechové stínění, to je potřeba povolit z držáku, aby bylo možné zašroubovat šrouby co drží tažné. Jde to bez nutnosti vyvěšení výfuku)

- vyříznout do spodku nárazníku díru pro tažné( je to tam naznačené, takže se nelze splést)

 

Po montáži to vypadá asi takto:

20180623_171429.thumb.jpg.0fe36b9c20f2eba455b3617aea95987f.jpg

 

V dalším kroku jsem se vrhnul na interiér v kufru, kdy jsem z kufru vyházel vše až po rezervu:

20180913_084214.thumb.jpg.b15898e47bb4cb799a93c40db56bf894.jpg

Kabely od zásuvky jsem protáhnul do interiéru kufru připravenou dírou od výroby:

20180913_084221.thumb.jpg.7dbd4d9fc993b88d40d52aaab8fccf61.jpg

Dále bylo potřeba rozebrat levou stranu interiéru v kufru, to tu nebudu rozepisovat, ale docela pakárna, vyndání zadní sedačky a rozebrání boku u sedačky:

20180913_102724.thumb.jpg.05d1aa78936b4caa6455cca6df427a0c.jpg

Montáž jednotky a dotažení kabelu od zásuvky tažného:

20180913_123402.thumb.jpg.4e5598e97d5c20cb37fd43cd107e1ed2.jpg

Pak jsem si připravil druhý konektor co vede přes celé auto až do pojistkového boxu, CAN jsem napojil v kabelovém svazku pod bočním airbegem zadní sedačky, ale CAN jde zapojit i u zadních, předních dvěří, v BCM konektoru... Následovalo provizorní zapojení drátů na baterii a zkouška diagnostikovat ŘJ tažného:

20180913_154604.thumb.jpg.97dd0193199bba07dc0c03717e63c4c2.jpg

To se povedlo na výbornou a tak jsem začal tahat kabely od zadního blatníku až k pojistkovému boxu. V cestě mi stálo obložení prahu, sedačka řidiče, to muselo vše ven. Pak odhrnutí koberce:

20180913_163654.thumb.jpg.3d9a42171af3426692e4a84e91e02369.jpg20180913_163733.thumb.jpg.16db8e351dbda634f3414b5cfbf9b2d1.jpg

Po té hrůze mě čekala další hrůza a to napojení kabelů do pojistkového boxu:

Musel ven ofuk nohou, kolenní airbag, BCM jednotka, a v rámci možností i pojistkový box.

Brzdový singál jsem připojil na drát od BCM hnědá svorkovnice pin č. 17

drát pro spínané + (svorka 15) šel do pojistkového boxu pojistka č.8

a tři dráty napojit do pojistkek 43, 44, 45, tam bylo potřeba dodělat i přívod.

 

Po zapojení jsem ještě musel nakodovat Gateway, respektivně v ní zaškrtnou, že je přítomná jednotka pro tažné a předokovat parkovacího asistenta. Pak jen test tažného. a závěrečné složení ineriéru.

20180914_110254.thumb.jpg.3d9c1301a844aac4d2ccc777657ce86a.jpg20180914_105103.thumb.jpg.0076239aa8fec0d5166e7bf3f692e514.jpg20180914_105102.thumb.jpg.3147ca138621b7fdf3e8d11fd57213b5.jpg

Protože já jsem hračička a chtěl jsem to mít hezké, jako z výroby, tak jsem se s tím mazal 18 hodin, ale asi by to šlo stihnout za lepší čas.

 

Teď už jen na STK aby mi vystavili protokol, uřad zapsal a můžeme jet s tím domečkem za autem.

 

 

20180913_163657.jpg

Zdravím pěkný návod , kolega v práci mi říkal že někde slyšel , že auta s tažným mají oproti původním silnější chladič a Saharu a tajcty věci.. a že při dodělání tažného se to mění za lepší , neslyšel jste i tom taky něco ? Nebo jinak teď jak máte tažné a táhl jste něco těžšího a přišlo vám že by origo chlazení nestačilo ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, Hubáč napsal:

Zdravím pěkný návod , kolega v práci mi říkal že někde slyšel , že auta s tažným mají oproti původním silnější chladič a Saharu a tajcty věci.. a že při dodělání tažného se to mění za lepší , neslyšel jste i tom taky něco ? Nebo jinak teď jak máte tažné a táhl jste něco těžšího a přišlo vám že by origo chlazení nestačilo ? 

Ahoj, to kolega slyšel dobře, některé automobilky to tak mají a ještě to občas rozdělují na země podle toho jak moc horko tam je, ale k tomu je samosebou ale. Pokud automobilka dává tyto rozdílné chladiče a sahary a nechce si vzít na triko, že když někdo dodělá tažné, tak bude auto vařit jako rychlovarka, do techničáku k hmotnostem zapíše 0 kg a je vymalováno, žádné takže nenamontuješ, teda namontuješ, ale můžeš tahat 0 kg.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 22 hodinami, FrantisekM napsal:

Ahoj, to kolega slyšel dobře, některé automobilky to tak mají a ještě to občas rozdělují na země podle toho jak moc horko tam je, ale k tomu je samosebou ale. Pokud automobilka dává tyto rozdílné chladiče a sahary a nechce si vzít na triko, že když někdo dodělá tažné, tak bude auto vařit jako rychlovarka, do techničáku k hmotnostem zapíše 0 kg a je vymalováno, žádné takže nenamontuješ, teda namontuješ, ale můžeš tahat 0 kg.

A jak jste to řešil vy třeba ve vašem případě ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

online etka pise PR 1D0 takze bez , realne tych priprav bolo malo , ale je to uplne jedno lebo podla mna origo elektriku uz kupis len bez pripravy a natiahnut kable dopredu na SupII je malina a krasna robota , aj zapojit aj nakodovat ..to viac roboty je rozobrat ten bok kufra

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...