Jump to content

Montáž originálního tažného zařízení Superb II


Recommended Posts

Ahoj klubáci a nadšenci,

 

protože je tady hrozně moc málo návodů, rozhodl jsem se zase jeden přidat :-). Tentokrát to bude montáž tažného zařízení do superba II. V mém případě combi, ale pro sedan to bude skoro stejná pakárna. Protože v autě nebyla příprava pro tažné a to je škoda, musel jsem absolvovat tahání kabelů až k pojistkovému boxu. Jinak pro montáž tažného jsem se rohodl z několika důvodů superb 2,0l TDI 125kW může tahat 1800kg (4x4 až 2000kg), pak jsem slíbil dětem, že pojedeme na výlet s domečkem za autem(karavan)(ten slib jsem neměl nikdy dávat :-)) a pak tažné se čas od času prostě hodí. Já jsem se rozhodl sehnat origo tažné s origo jednotkou, abych se vyhnul dalším nepříjemnostem s funkčností přívěsu.

 

Potřebný materiál:

1x EEA 800 001 (3T0 092 155) Tažné zařízení

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/eea800001-tazne-zarizeni-odnimatelne-sedan-i-combi-skoda-24368.html

1x EEA 800 001 EL - elektrika

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/eea800001el-elektricka-instalace-pro-tazne-zarizeni-bez-pripravy-skoda-23332.html

V těchto dvou položkách je vše co potřebujete pro montáž tažného

 

Pokud si budete shánět starší tažné je potřeba:

Konektory do ŘJ tažného

6Q0 937 713 + piny

6Q0972 883 + piny

Piny do pojistkového boxu, očka pro kostření

Matice rozpínací 2 x N 908 338 01

Šroub 2x N 909 562 02

Kabeláž

3x 2,5mm2 - 6m

3x 0,5mm2 - 6m

1x CAN komfort - 4m

2x 2,5mm2 - 2m hnědý

1x 2,5mm2 - 2m

1x 1,0mm2 - 2m hnědy

7x 0,075mm2 - 2m

 

Pokud je vše připraveno, tak jdeme na to(předem se omlouvám, že nemám dostatek fotek, ale pokud nemám osobního fotografa(můj bratr) tak prostě dělám a zapomínám fotit)

 

Montáž tažného jako takového není tak velký problém

- sundat nárazník, odepnout kabeláž od senzoru v nárazníku(pokud senzory jsou)

- odmontovat plechový kryt pod nárazníkem

- vložit do nosníku tažné a zašroubovat 4 šrouby co tažné drží(pozor u strany výfuku, je plechové stínění, to je potřeba povolit z držáku, aby bylo možné zašroubovat šrouby co drží tažné. Jde to bez nutnosti vyvěšení výfuku)

- vyříznout do spodku nárazníku díru pro tažné( je to tam naznačené, takže se nelze splést)

 

Po montáži to vypadá asi takto:

20180623_171429.thumb.jpg.0fe36b9c20f2eba455b3617aea95987f.jpg

 

V dalším kroku jsem se vrhnul na interiér v kufru, kdy jsem z kufru vyházel vše až po rezervu:

20180913_084214.thumb.jpg.b15898e47bb4cb799a93c40db56bf894.jpg

Kabely od zásuvky jsem protáhnul do interiéru kufru připravenou dírou od výroby:

20180913_084221.thumb.jpg.7dbd4d9fc993b88d40d52aaab8fccf61.jpg

Dále bylo potřeba rozebrat levou stranu interiéru v kufru, to tu nebudu rozepisovat, ale docela pakárna, vyndání zadní sedačky a rozebrání boku u sedačky:

20180913_102724.thumb.jpg.05d1aa78936b4caa6455cca6df427a0c.jpg

Montáž jednotky a dotažení kabelu od zásuvky tažného:

20180913_123402.thumb.jpg.4e5598e97d5c20cb37fd43cd107e1ed2.jpg

Pak jsem si připravil druhý konektor co vede přes celé auto až do pojistkového boxu, CAN jsem napojil v kabelovém svazku pod bočním airbegem zadní sedačky, ale CAN jde zapojit i u zadních, předních dvěří, v BCM konektoru... Následovalo provizorní zapojení drátů na baterii a zkouška diagnostikovat ŘJ tažného:

20180913_154604.thumb.jpg.97dd0193199bba07dc0c03717e63c4c2.jpg

To se povedlo na výbornou a tak jsem začal tahat kabely od zadního blatníku až k pojistkovému boxu. V cestě mi stálo obložení prahu, sedačka řidiče, to muselo vše ven. Pak odhrnutí koberce:

20180913_163654.thumb.jpg.3d9a42171af3426692e4a84e91e02369.jpg20180913_163733.thumb.jpg.16db8e351dbda634f3414b5cfbf9b2d1.jpg

Po té hrůze mě čekala další hrůza a to napojení kabelů do pojistkového boxu:

Musel ven ofuk nohou, kolenní airbag, BCM jednotka, a v rámci možností i pojistkový box.

Brzdový singál jsem připojil na drát od BCM hnědá svorkovnice pin č. 17

drát pro spínané + (svorka 15) šel do pojistkového boxu pojistka č.8

a tři dráty napojit do pojistkek 43, 44, 45, tam bylo potřeba dodělat i přívod.

 

Po zapojení jsem ještě musel nakodovat Gateway, respektivně v ní zaškrtnou, že je přítomná jednotka pro tažné a předokovat parkovacího asistenta. Pak jen test tažného. a závěrečné složení ineriéru.

20180914_110254.thumb.jpg.3d9c1301a844aac4d2ccc777657ce86a.jpg20180914_105103.thumb.jpg.0076239aa8fec0d5166e7bf3f692e514.jpg20180914_105102.thumb.jpg.3147ca138621b7fdf3e8d11fd57213b5.jpg

Protože já jsem hračička a chtěl jsem to mít hezké, jako z výroby, tak jsem se s tím mazal 18 hodin, ale asi by to šlo stihnout za lepší čas.

 

Teď už jen na STK aby mi vystavili protokol, uřad zapsal a můžeme jet s tím domečkem za autem.

 

 

20180913_163657.jpg

Edited by FrantisekM
  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Ahoj prosím o radu. jak jsi rozebral bok v kufru u S2 combi, montáž byla v pho kabeláž?

Budu kupovat

https://www.tazne-zarizeni-vamot.cz/tazna-zarizeni-skoda/4529-tazne-zarizeni-skoda-superb-ii-kombi.html

 

Mám právě senzory

Link to post
Share on other sites

Když chceš rozebrat bok, je nutné rozebrat nejdřív spodek kufru, pokud máš dvojitou podlahu, tak i ty vodící lišty, pak je potřeba rozebírat bok od zadní sedačky, dále plast, kde jsou na boku ty háčky. Háčky je potřeba vyndat, protože pod nimi jsou šrouby. Pokud se ti to povede sundat, tak pak půjde sundat celý ten bok. Montáž kabeláže je asi to nejtěžší, protože musíš dotáhnout kabely až pod přístrojovou desku, pokud nemáš už přípravu na tažně.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Ahoj, je možné nějak předem zjistit zda ve voze (stejný auto Superb 2 combi) příprava na tažné zařízení je či není bez rozebrání kufru? Třeba z toho typového štítku nalepeného v kufru u rezervy? Případně někde jinde? Nebo se musí sundat celý bok kufru předem před objednáním kabelových svazků a tam zjistit zda příprava je nebo není (jestli si to představuju správně tak tam prostě končí svazek s nezapojenou svorkovnicí?) Nebo to tam dávali jak se jim zrovna chtělo? :) Díky moc :)

Link to post
Share on other sites

Tak doplním informace:

Když se podíváte do kufru na štítek s PR číslami tak

 

1D0 - úplně bez ničeho (tahat dráty až dopředu, ŘJ)

1D7 - příprava na tažné (jednotka v kufru a dráty do pojistkové skříně)

1D2 - tažné z výroby (ale to je asi zbytečné jsem psát :-D)

  • Thanks 1
Link to post
Share on other sites

Tak ještě bych měl jednu otázku k tématu :) Jak jsi to rešil na STK, když jsi provedl montáž svépomocí? Chtěli po tobě typový list? Já jsem žil v tom, že typový list nepotřebuješ a že ti vystaví jakýsi potvrzení o montáži a s tím zajdeš zapsat tažné to techničáku na úřad.

Paní na stanici STK mi dnes oznámila, že typový list potřebuji a že oni ho potvrdí. Bez toho to nepůjde.

Jak to tedy vlastně je? Typový list s tažným samozřejmě nepřišel. Jedná se o originální díl přesně jak je zmíněno v prvním příspěvku.

Díky moc! :)

Link to post
Share on other sites

No s tím už lze jít přímo na úřad zapsat jestli se nepletu?(bez kontroly na STK) Namontováno autorizovaným místem? To je mi jasný.

Ale jak to chodí, když mi to namontuje neautorizovaný servis, přes následnou kontrolu na STK a následně přihlášení na úřadě? 

Potřebuji/nepotřebuji typový list na tu kontrolu na STK (měl jsem za to, že mi vystaví něco právě místo toho typového listu)

Jestliže potřebuji kde ho získám :)

to je pakárna zase :D

Link to post
Share on other sites
  • 9 months later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...