Publikováno Leden 8, 20196 r Dobrý den! Chci se zeptat, dá se tento motor předělat na CNG? Vím, že s LPG to je tak nějak přibližně stejný provoz ( kvůli nákladům), ale s CNG? Už to někdo z vás někdy viděl, jak funguje toto? Díky za odpovědi!
Leden 8, 20196 r Ehm, ono je dost divne, ked ma niekto 3.6 atmosferu a chce ju prerabat na plyn, obraz nech si urobi kazdy sam :) ... co tak tomu vedie? kolko mas mesacny najazd?
Leden 9, 20196 r Proč se nezeptat spíš v nějakém servisu, kde CNG či LPG dělají, ty budou mít jistě víc zkušeností. Tady nikoho takového nenajdeš (pár pokusů o LPG tady bylo a jako to dopadlo si můžeš tady na fóru najít) Neznám nikoho, ani v okolí ani na fóru, kdo by CNG dělal. A ty "chytráci" mají pravdu, kvůli kombinované kolem 10-11 l/100 to nemá cenu předělávat, když někdo lítá opravdu velké dálky koupí si raději naftu (i když zrovna dálky jezdí tohle auto za 8-9 l a ještě se svezeš). Investice 50-60 tis (přeci jen je to V6) jen za přestavbu...., dej pokoj,to radši vraž prachy do benzínu :-D
Leden 9, 20196 r 2 hours ago, Michal Hadáček said: Nepotřebuji tady chytráky. Chci vědět tenhle motor + CNG. Nic víc díky Prepac, trochu odveci niekoho nazvat chytrakom, spytal som sa, co ta takej myslenke vedie, ale ok.... Preto je o tom malo informaci, pretoze to nevychadza ekonomicky vyhodne, Ak vychadzame z toho, ze CNG by bolo hodne podobne LPG, tak zratanim montaznych + prevadzkovych nakladov + realnej spotreby + zobratim k uvahu charakteristiky tohto motora mne osobne (a nielen mne) pride proti logike ho prerabat. Leda ak chce nikto mat nizsi vykon a platit rovnako... Niekde na fore je tu zratana navratnost LPG, ktora zacina niekde pri mesacnom najazde okolo 2000-2500km a to sa nerataju vstupne naklady, prerabka pri LPG sa robi na mieru a zacina na cenach ako pisal kolega. PS: ano, toto je typicka otazka, ktora zavana tym, ze si niekto kupi auto s vykonon, aby mohol "frajerit" a prve co ho napadne je, ako to dat na plyn, az "usetri", pretoze nena na benzin, poistku, servis... o podobnych typkov nna starych bmw, ktore zeru aj travu okolo cesty nieje nudza. Takze pred tym, ako sa zacnes do niekoho navazat, sa skus trochu chovat ako clovek a odpovedat slusne, ked sa ta tu niekto nieco spyta, inak sam vyzeras na "frajera" hore... :)
Leden 9, 20196 r CNG potrebuje väčšiu nádrž, takže ak LPG ukrojí z kufra, tuto prídeš o kufor úplne. Keďže je to priamovstrek, pálili by sa benzínové vstrekovače, takže potrebná komplikovaná technika. Na šesťvalec rátaj s cenou zástavby okolo 3000€ a ani to nemusí byť strop, takže o návratnosti sa veľmi nedá rozprávať. Čo som počul, tak to nikto neodporúča, lebo sú s tým problémy. Ani nie tak so samotnou zástavbou. Málokto to vie poriadne nastaviť, aby to fungovalo tak ako má a nie len na heslo. Zjednodušene povedané, prídeš o výkon, nič neušetríš a dodrbeš si motor.
Leden 15, 20196 r V 8. 1. 2019 na 15:49, Michal Hadáček napsal: Dobrý den! Chci se zeptat, dá se tento motor předělat na CNG? Vím, že s LPG to je tak nějak přibližně stejný provoz ( kvůli nákladům), ale s CNG? Už to někdo z vás někdy viděl, jak funguje toto? Díky za odpovědi! Zdar nejde předělat na CNG. Jde předělat na LPG jenom.
Únor 12, 20196 r @Marčas Co jsem se tak dočetl ani LPG to nemá moc rádo. Já tohle fakt nepochopím - tak prostě na to MÁM abych provozoval benzínový šestiválec nebo na to NEMÁM... ?
Říjen 3, 20195 r Autor V 15. 1. 2019 na 21:44, Marčas napsal: Zdar nejde předělat na CNG. Jde předělat na LPG jenom. Mockrát děkuji za všechny odpovědi, přišlo mi to zajímavé nad tímto uvažovat a hledal jsem někoho přímo tady, jestli už nad tím také uvažoval ! :)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.