Přejít na obsah

Termostat


Ovce

Doporučené příspěvky

preto som sa pytal ako sa to meni a čo atd... pretoze v predajni mi povedali ze toto cele sa meni, preto som siel sem, napisal a ak moze niekto poradiť nech da radu, kto nemoze tak nevadi.  

 

https://www.mototech.sk/Original-skrina-termostatu-1-6-TDI-66-55-77kW-03L121111S-d2952.htm

Editováno: , autor: depešmod
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

áno , celý domček , doporučujem nový v škodovky originál , + gumičku čo som ti napísal vyššie

 

výmena je katastrofa , preto kto to nerobil tak pri tom strávi aj deň ... záleží od šikovnosti , klapka dole , trubka od nej a kopa rozoberania na predku motora , pre predstavu kde sa nachádza a čo treba rozobrať ... treba aj poriadne kliešte na spony a dobre nervy  https://www.drive2.ru/l/532338176388237453/  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

konečne niečo čo som hladal, to je veruze pekny pristup k tomu, tam treba taky predlzovaci take klieste na to aby sponu dať dole sa dalo lebo prsty sa tam nevojdu asi moje barz, a ano tu gumičkusom uz pozeral poriadne , cize 4 natrubky sundať a dve šruby odkrutiť a je to, vyznie to tak jednoducho, a dakujem za informaciu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja toto nechávam zručnejšiemu kolegovi , ale pod stovku to robiť nebude :D 

 

prve si podla vin pozri či maš ozaj 2011 , pretože staršie nemali takuto skrinu ale trošku iny termostat , ale tie zase neodchadzali ... 

 

treba podla vin v skodovke , urcite origo , cca 50eur , za tu jebačku nahrady nestoja 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Poradte mi.

Auto pri beznej pomalej jazde 50-90 mesto-mimo mesto, po 15km jazdy v teplotach ake su teraz 2-8°C vonku, olej max 72-75°C, teplota vody podla budikov okolo 70°C.

Vodu dostanem na 90 len ked tomu davam otacky a idem rychlejsie 110+, vtedy ide aj olej nad 80°C.

Auto mam 5 rokov a povedal by som, ze je to rovnake odkedy ho mam.

Auto kuri, pri rychlej jazde sa dostane voda na 90.

Po dialnici viem olej dostat aj nad 100°C, voda drzi pekne 90.

V mrazoch je problem dostat vodu nad 70, ked sa dostane na 90 a ide sa pomaly hned spadne na 70.

 

Jednoducha otazka, ak je vadny termostat, ako sa to prejavuje?

Voda sa nedostane nikdy na stred budikov - 90°C?

Nechcem to menit zbytocne.

Dakujem.

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se to projevovalo tak že ze začátku to trvalo déle než se voda ohřála. Za čas když jsme jel na lehkou nohu či delší kopec dolů padala teplota vody a to i při teplotě nad nulou(do 10°). A než jsme ho vyměnil bylo to tak že voda se na 90° dostala už jen na dálnici či při jízdě pod větším zatížením či při regeneraci filtru. 

Nemám tam teď originál, ale měl by to být jeden z těch lepších. Oproti původnímu se motor trochu dýl ohřívá a tím pádem než se dostane na nějakou teplotu(60-70°) běží na volnoběh na vyšší otáčky. A když byli teploty více pod nulou řekl bych že teplota vody padala trochu více než u původního(ale těžko říct takové mrazy jsem s původním nezažil)

Editováno: , autor: Ovce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co vlastne ziskam ked ho vymenim?

Ake su nevyhody, ze to tak funguje ako to funguje?

Auto kuri, nemam ziaden problem, len sa nezohreje v zime na 90 pri beznej jazde, len pod velkou zatazou.

Myslel som, ze ked je vadny termostat nikdy sa voda nedostane na 90°C.

 

Editováno: , autor: cayc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vadný - propustný termostat by měl jít poznat, když po nastartování studeného motoru, zkoušíš rukou teplotu horní hadice před chladičem. Správně by měla být studená, a zahřívat by se měla až motor dosáhne 80 stupňů. To by měl termostat otevřít a hadice se rychle ohřát. Jestli se teplota na hadici zvyšuje plynule, společně se zahříváním motoru, tak termostat propouští.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 59 minutami, jipol57 napsal:

Vadný - propustný termostat by měl jít poznat, když po nastartování studeného motoru, zkoušíš rukou teplotu horní hadice před chladičem. Správně by měla být studená, a zahřívat by se měla až motor dosáhne 80 stupňů. To by měl termostat otevřít a hadice se rychle ohřát. Jestli se teplota na hadici zvyšuje plynule, společně se zahříváním motoru, tak termostat propouští.

A ktora je to hadica?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když stojíš před autem, čelem k motoru, tak je to tlustá hadice po pravé ruce nahoře, co vede do chladiče. Takže ve směru jízdy je to vlevo nahoře. Jestli bude jen vlažná, při zahřívání motoru, tak to nevadí. Ani nový termostat není dokonale těsný. Ale nesmí být stejně teplá jako motor. Až po dosažení 80 stupňů, kdy má termostat začít otvírat, se má prudce ohřívat.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za práci víc než za samostatný termostat, protože je k tomu děsný přístup.

Nešetři na termostatu a kup komplet i s plastovým potrubím (ne jen termostat) ten plast po sundání už stářím bude lehce deformovaný a celkem běžně po výměně pouze termostatu začne prosakovat v těch to místech voda.

 

https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/03l121114bshr-termostat-s-hrdlem-magneti-marelli-36580.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná jsme to pochopil blbě ale tak nějak mě to říkal kluk co mě ho měnil.

 

PS je to tak kouknul jsem do Kelly a jsou tam i termostaty pro vozidla s nezávislím topením a vypadá jinak než pro ty bez

Editováno: , autor: Ovce
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak po výmene je vidieť rozdiel. 

Chvalabohu som nemal žiadne problémy len voda skoro nikdy nešla nad 70.

Na rovnakej dráhe 10km, predtým voda 70 olej 72, teraz voda 90 a olej 96.

Výmena bola katastrofa, mechanik to robí podľa jeho slov za trest. 😀😀

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...