Rostišrot Vloženo 31. leden 2019 Sdílet Vloženo 31. leden 2019 Ahoj lidi, Superb II (2.0TDI 125kW - kód motoru CBBB) Mám následující problém. Na budících svítí chyba motoru (vrtulník). Po přečtení na třech diagnostikách (Delphi, WOW, VCDS) jediná chyba a to: Chyba P261A: Čerpadlo chladící kapaliny B / přerušený obvod. Jednou se ukázala i chyba P0691: Řidící obvod větráku 1, ale ta už po smazání nikdy nevyskočila (viz.přiložené obrázky). Další diagnostika (TSpro) pro změnu ukazuje pouze chybu P2620: Výstup polohy škrtící klapky, tvalé otevřena. - K první chybě: Čerpadlo chladící kapaliny 2, které slouží k chlazení Egr ventilu jsem vyměnil za nové. Kabely jsou ok, proměřeno, jde 12V včetně signálu, pojistky taky ok. Nicméně chyba se po smazaní vždy vrátí po 3-4 startech. (podotýkám, že staré čerpadlo jsem rozebral a bylo spálené, ale vyměnil jsem za nové a chyba ne a ne pryč). -K další chybě, který se ukazuje pouze na jedné diagnostice: Škrticí klapka, pro jistotu jsem klapku vytáhl, vyčistil,dál zpět. Provedl akční členy, dle všeho spíná, otevírá se. Otázka zní, jak tyto všechny věci spolu mohou souviset? Kde dál hledat problém? Chyba motoru stále svítí, 3 diagnostiky háasí čerpadlo, 1 diagnostika hlásí šktící klapku, ale dle všeho by obojí mělo fungovat jak má. V pár forech jsem se dočetl, že to může souviset i s větrákem/saharou, což byla chyba, která vyskočila součásně s čerpadlem, ale po smazaní už tam není. Popřípadě nemůže být vadné ještě nějaké Relé? Pojistky jsem prošel všechny a ok, jediné kde jsem zatím nebyl je pojistná skříň pod volantem, předpokladám, že tam nějaké relátka budou, ale nevím na které se zaměřit. Byl bych rád za každou radu, už nevím čeho se dál chytit a nechci zbytečně jen tak vyměnit půlku auta. Nejvíc jsem zmatený z toho, že ani jedná diagnostika se neshodne na obou chybách. Na fórech je toho mraky, ale vše je to páte přes deváte a totožný problém jsem nenašel. Do přílohy dávám výpisy ze všech diagnostik + foto spaleného čerpadla chladící kapaliny. PS: Auto se chová úplně normálně, spotřeba ok, jízda ok, žádné cukání a podobně. Teplota ok. Ale je mi jasné, že dlouhodobě to nebude asi nic dobrého pro EGR a DPF (regenerace už mi taky neproběhla celkem dlouho a míra zanesení se značně zvedla za poslední dobu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r_e_n_e Vloženo 31. leden 2019 Sdílet Vloženo 31. leden 2019 (editace) Otazka je, ci nemas upchaty EGR ventil. Alebo ci nie je zakarbonovana klapka. Ja som raz videl takyto EGR ventil so zlomenou osou klapky... Editováno: 31. leden 2019, autor: r_e_n_e Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rostišrot Vloženo 31. leden 2019 Autor Sdílet Vloženo 31. leden 2019 před 8 minutami, r_e_n_e napsal: Otazka je, ci nemas upchaty EGR ventil. Alebo ci nie je zakarbonovana klapka. Ja som raz videl takyto EGR ventil so zlomenou osou klapky... EGR nevím. Klapka je ok, měl jsem ji venku a v rámci možnosti i vyčistil. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
r_e_n_e Vloženo 31. leden 2019 Sdílet Vloženo 31. leden 2019 (editace) nemusis citovat prispevok predtym... ;) Inak je zaujimave, ze mas iny EGR ako ma kamos co ma tu istu motorizaciu CBBB, len ma 2010. Inak v dielenskej prirucke mas popisane okruhy a suciastky, ktore su v systeme...Ak ti to pomoze. Editováno: 31. leden 2019, autor: r_e_n_e Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rostišrot Vloženo 8. Únor 2019 Autor Sdílet Vloženo 8. Únor 2019 (editace) Tak, snad asi po měsíci problém konečně vyřešen. Už mi to prostě hlava nebrala, jelikož jsem proměřil konektor k čerpadlu, byl OK pod 12V proudem, taktéž logicky v pořádku byla i pojistka, čerpadlo nové a chyba stále dookola vyskakovala znova vždy po třetím startu. Tak už nezbylo nic jiné, než zkusit koupit opět nové čerpadlo - tentokrát originál (předtím jsem kupoval nové, ale Čínu) a to byla ta největší chyba, jelikož celý problém byl v tomto...auto ten čínský zmetek očividně nepobralo / a nebo bylo od výroby vadné, to ukáže reklamace, ale je mi to vcelku jedno, chci zpět prachy tak či tak. Bohužel mě celou dobu matlo to, že mi vyskakovala na druhé diagnostice i chyba škrtící klapky - vůbec nechápu proč, stejný el. okruh jako čerpadlo to nemá, i přesto jsem ji čistil, dával do základu a beze změn. Nyní po montáži originál přídavného čerpadla zmizeli všechny chyby a je klid. Takže pokud by někdo řešil stejný problém, dávejte jedině originál, chtěl jsem ušetřit a ve finále mě to stálo akorát hodně ztraceného času a nervu. Jen pro info: Číslo dílů čerpadla: 5N0965561A (označení A je přímo prvovýroba od VW, stojí nejvíce, momentálně nějakých 3.600, já ho sehnal z jeté bouračky B7) Potom se dělají ještě Pierburg, ty jsou o něco levnější a toto bylo na autě od výroby - stejné číslo dílů, jen bez koncovky A) - je to bráno také jako prvovýroba A Čína, která mi nefungovala, byla zn. Vika (stejné číslo dílu, koncovka C) Editováno: 8. Únor 2019, autor: Rostišrot Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
George balog Vloženo 13. Června Sdílet Vloženo 13. Června Zdarvim vim ze je to dloho ale vyresilo se to tim originalnim dilem chladici cerpadlo 2? Mam ten samej problem vymnenil jsem za znacku NRF a stale sviti chyba plus klapka skrtici diky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.