Přejít na obsah

Prodleva při sešlápnutí plynu


PropeThy

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Má angličtina je tragická a tak nemám tušení, o čem je tam řeč. 

Nicméně zeptám se jinak. Známý mi říkal, že je potřeba nějak nastavit motor na druh paliva aby využilo potenciál lepšího paliva. Pokud něco takového opravdu je, jak to udělám nebo to vyhodnocuje auto samo podle toho, jaký benzín tam natankuji. 

Vím, že rozdíl mezi 95, 98 a 100 je ve vlastnostech spalování, efektivity, složení apod. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

myslím, že rozdíl 95, 98, 100 je jen ve schopnosti odolávat detonačnímu spalování - samozápalům. Čím vyšší kompresní poměr, tím je potřeba odolávat více a volí se vyšši oktanové číslo při stejníém předstihu. Jinak musíš směs zapalovat dříve než vznikne prostředí pro samozápal a tím vlastně přicházíš o plné využití zvýšeného kompresního poměru = snižuješ si výkon. Ovšem u motoru, který je stavěn na 95 oktanů, vyšším oktanovým číslem moc nepomůžeš.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

https://www.autorevue.cz/uz-90-let-jsou-na-svete-oktanova-cisla-co-nam-o-benzinu-prozrazuji

 

http://www.autolexicon.net/cs/articles/oktanove-cislo/

 

https://www.autorevue.cz/zmerili-jsme-benzin-s-oktanovym-cislem-95-98-a-100-vysledek-prekvapil

 

TSI motory mají poněkud vyšší kompresi, ECU si ty oktany sama přebere. Na předchozí 1.4 TSI CAXA 90 kW byl třeba N100 od MOLu pocitově znát pod plným plynem na trojku/čtyřku od cca 3500 ot., ovšem u 1.4 TSI 110 kW CZDA jsem nic takového nějak nezaregistroval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Popisovaný jev jsem poprvé zaregistroval u KIA CEED 1,4CRDi r.2013.  Myslel jsem, že je to tím malým dieselem, ale postupně jsem se s tím už setkal u VW Passat 2,0TDi r.2016 -byl to fakt silný motor, ale holt to trvalo, než se uráčil zabrat- teď to samé v Touranu 1,6TDi r.2013, někdy kurvuju, až se hory zelenají, a bavil jsem se s kolegou, co má Audi A6 2,0TDi s automatickou přev. a dělá to i ve sportovním režimu.

Byl jsem zvyklý z Hyundai i30, 1,6CRDi r.2008 na okamžitou odezvu, to se hnedka jinak předjíždí! Ale tam bylo tuším ještě z plynového pedálu lanko.
Takže to bude buď něco s elektronickým snímačem polohy plynového pedálu, nebo s aktuálně moderním ekologickým kurvením aut, jak už se tady kdosi zmiňoval.
Každopádně jsem se s tím stále nesmířil a budu hledat cestu, jak to eliminovat. Snad nějaký chiptunning, nebo zas natáhnout z pedálu lano :-D
Uživateli PropeThy gratuluji a také vyjádřuji obdiv k trpělivému přístupu ohledně dechberoucích závěrů Martina Bednáře :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...