kanky Vloženo Pondělí v 21:05 Vloženo Pondělí v 21:05 (editace) Ahoj a díky za reakci. No a co to teda kope do brzd když jedu krokem a je tam překážka a zastaví to na fleku? I když vlastně to funguje možná jen při couvání 🤔 Jako tohle bych fakt rád vyřešil. Mám dýzla, je mi líto chcípat motor když jdu otevřít vrata. Scala má klasickou ruční brzdu, ne elektronickou. I když ručku při zastavení zatahuju, stejně ji na volnoběh motor přemůže. A když je hlava zasekaná blbostma, buuum🤦 1. vrata na DO 2. naučit se chcípat vždy motor 3. zesílit ten výstražnej zvuk při otevření dveří do obrovskýho kraválu 4. nebejt ko*ot... Každopádně kódovačka by byla ale fajn🙏 (spřáhnout signál od dveří nebo od brzdy s motorem...) Editováno: Pondělí v 22:03, autor: kanky Citovat
hardhouse.trip Vloženo Pondělí v 21:22 Vloženo Pondělí v 21:22 (editace) Ptal jsem se ChatGPT na automatickou aktvaci dálkových po každém startu. Mám matrixLED, a chtěl jsem, jestli bych mohl nějak zautomatizovat světla, abych nemusel za tmy vždycky ty automatické dálkové zapínat levou páčkou od sebe. Zkoušel to někdo u FL a je to tedy reálné podle toho, co píše GPT? https://chatgpt.com/share/686c399e-a40c-800d-aa38-03eaea152589 Editováno: Pondělí v 21:31, autor: hardhouse.trip Citovat
kanky Vloženo Pondělí v 22:54 Vloženo Pondělí v 22:54 V 11. 3. 2024 na 18:00, fsociety19x napsal: dalsia dokodovana vec: light assist zapamatanie jeho zapnutia: central electrics (9) a najst v adaptaciach "Fernlichtassistent Reset" a dat NOT active. Funguje to pekne cize prepinac svetiel ma asi kazdy v rezime auto a potom staci tuknut do packy svetiel a teda automaticke prepinanie dialky a kratke sa zapne a zostane aj zapnute cize rano napr za tmy idete do roboty, vecer zas niekam skocite za tmy tak netreba to zas zapinat- s novymi matrixami na FL scale a kamziku to musi byt pekny chill. Citovat
ExecutedDonut Vloženo Úterý v 08:41 Vloženo Úterý v 08:41 (editace) před 14 hodinami, kanky napsal: No a co to teda kope do brzd když jedu krokem a je tam překážka a zastaví to na fleku? No tak to asi bude ta manevrovaci brzda. kdyz ti v infotaimentu vyskoci parkovaci asistent tak by tam mela byt polozka co to umoznuje aktivovat a deaktivovat, podle toho by se dalo zjistit jestli je to ono nebo ne. Trochu jsem nad tim jeste premejslel a jak si rikal pokud to funguje pouze pri jizde vzad tak to muze byt jeste assistent vyparkovani, ten funguje zase na jinem principu. 1)Front assist - Predni radar brzdi pri zjisteni kolize pri rychlosti nad X km/h 2)Manevrovaci brzda - pouze parkovaci senzory (novejsi technologie) funguje vzadu i v predu, aktivuje se kdyz dva a nebo vice senzoru rozpozna blizkou prekazku 3)Asistent vyparkovani - zadni radary (radary jsou primarne pro funkci slepych uhlu) (starsi technologie) funguje pouze vzadu. Editováno: Úterý v 11:32, autor: ExecutedDonut Citovat
kanky Vloženo Úterý v 11:42 Vloženo Úterý v 11:42 (editace) Díky diky. On je to spíš asistent na zaparkování než na "vyparkování" ne? Na vyparkovaní to přece kopat do brzd nemusí. Nebo to chápu špatně? Manevrovací brzdu zřejmě vůbec nemám když je to před faceliftem tj. r. 2019 FA ano kope, ale musí se jet nějakou rychlostí vpřed. Nelze tuto rychlost dokodovat na nulu??? Popř. nelze dokodovat na r. 2019 tu manévrovací brzdu. Kdysi jsem tu dával milion návodu na kodovaní, tohle mě tenkrát vůbec nenapadlo řešit... Díky chlapi Editováno: Úterý v 11:46, autor: kanky Citovat
ExecutedDonut Vloženo Úterý v 12:44 Vloženo Úterý v 12:44 Marketingove to prezentovali jako vyparkovaci, kdyz auto vyparkovava z kolmeho parkovaciho mista a projizdi kolem jine auto tak vyparkovaci asistent ma zasahnout. Rychlost FA pravdepodobne kodovatelna nebude nebo o tom aspon nevim. Pro manevrovaci brzdu musis mit parkovaci jednotku 5QA ne 5Q0 a pokud ji mas tak do ni musis nahrat vhodny dataset, pouze kodovanim to pravdepodobne nepujde Citovat
kanky Vloženo Úterý v 15:44 Vloženo Úterý v 15:44 (editace) Díky 👍 Auto mám teď u pana doktora, ale z logu mám asistenta park./řízení 5QA. log: ;SW:5QA-919-294-G HW:5QA-919-294 --- Asist park./řízení ;Díl:PDC 8 Kanal H08 0061, Kódování:0471155951 ;EV_EPHVA18AU3700000,009046,EV_EPHVA18AU3700000.rod Verze dat: 20210131 DS322.1 ;VCID: 50F9705DAA60CD5BA30-8004 IDE00001-Výrobní režim,Deaktivace ,3 IDE00820-ENG118120-Aktivace a deaktivace všech vývojových odezev-Dev_Id_High_Nibble,neaktivováno ,1 IDE00820-ENG118119-Aktivace a deaktivace všech vývojových odezev-Dev_Id_Low_Nibble,neaktivováno ,1 IDE00845-Obvod kola,1960 mm,2 IDE01165-Aktivační tón pomoci při parkování,zapnuto ,1 IDE01167-Ofset hlasitost stupeň 1 v Cabrio,255 ,1 IDE01168-Krok Cabrio stupně hlasitosti,255 ,1 IDE01169-Požadavek na ztlumení audia,zapnuto ,1 IDE02328-Odstup od chodníku,18 cm,1 IDE02332-Deaktivace výrobního režimu,0 ,3 IDE03782-Vypínací rychlost pomoci při parkování,7 km/h,1 IDE04159-Deaktivace funkce start-stop,Funkce start-stop v ŘJ aktivní ,1 IDE05274-Akustické varování asistenta zadní kapoty,neaktivní ,1 IDE06425-Režim válcové zkušební stolice: funkční,neaktivováno ,1 IDE11215-Automatická aktivace,aktivováno ,1 IDE14666-pomoc při parkování: personalizace,neaktivováno ,1 MAS01426-Hlasitost reproduktoru pomoci při parkování vzadu,Stupeň 5 ,1 MAS01427-Kmitočet reproduktoru pomoci při parkování vzadu,Stupeň 4 ,1 MAS01428-Hlasitost reproduktoru pomoci při parkování vpředu,Stupeň 3 ,1 MAS01429-Kmitočet reproduktoru pomoci při parkování vpředu,Stupeň 1 ,1 MAS10106-MAS10103-Regulace úhlu ARA: parametr-Maximálně říditelný oblouk,0.242 1/m,6 MAS10106-MAS10104-Regulace úhlu ARA: parametr-Maximálně volitelný oblouk,0.180 1/m,6 MAS10106-MAS10105-Regulace úhlu ARA: parametr-Přesah vozidla,1.182 m,6 MAS12129-Jízda terénem orientovaná na zákazníka,neaktivováno ,1 MAS12843-Funkce manévrovacího brzdění,aktivováno ,1 Uplynulý čas: 00:09" _____________________________________________________ Když koukám na posledni řádek - manévrovací brzdění mám aktivováno 😳😳😳 Proč to proboha tedy nezasáhne?????? Zmínka o rychlosti tu opravdi není... Nemusí se to aktivovat někde v infotainmentu??? Jedině zkusit: MAS10106-MAS10105-Regulace úhlu ARA: parametr-Přesah vozidla,1.182 m,6 ??? Nebo IDE14666-pomoc při parkování: personalizace,neaktivováno ,1 ??? A nebo tady dát víc: IDE02328-Odstup od chodníku,18 cm,1 ??? Hlasitost dám určitě naplno: MAS01428 A hnusnější tón: MA S01429 Editováno: Středa v 08:26, autor: kanky Citovat
fsociety19x Vloženo Středa v 21:39 Vloženo Středa v 21:39 On 7/8/2025 at 10:41 AM, ExecutedDonut said: No tak to asi bude ta manevrovaci brzda. kdyz ti v infotaimentu vyskoci parkovaci asistent tak by tam mela byt polozka co to umoznuje aktivovat a deaktivovat, podle toho by se dalo zjistit jestli je to ono nebo ne. Trochu jsem nad tim jeste premejslel a jak si rikal pokud to funguje pouze pri jizde vzad tak to muze byt jeste assistent vyparkovani, ten funguje zase na jinem principu. 1)Front assist - Predni radar brzdi pri zjisteni kolize pri rychlosti nad X km/h 2)Manevrovaci brzda - pouze parkovaci senzory (novejsi technologie) funguje vzadu i v predu, aktivuje se kdyz dva a nebo vice senzoru rozpozna blizkou prekazku 3)Asistent vyparkovani - zadni radary (radary jsou primarne pro funkci slepych uhlu) (starsi technologie) funguje pouze vzadu. hrusky a jablka...asistent vyparkovania funguje na zaklade jednotiek pre side assist? to je blbost scala ma nudzove brzdenie aj bez side assistu-nieco o tom viem kedze ho tam z vyroby nemam a inak staci si otvorit manual, vsetko je tam napisane. Citovat
fsociety19x Vloženo Středa v 21:43 Vloženo Středa v 21:43 On 7/8/2025 at 5:44 PM, kanky said: Díky 👍 Auto mám teď u pana doktora, ale z logu mám asistenta park./řízení 5QA. log: ;SW:5QA-919-294-G HW:5QA-919-294 --- Asist park./řízení ;Díl:PDC 8 Kanal H08 0061, Kódování:0471155951 ;EV_EPHVA18AU3700000,009046,EV_EPHVA18AU3700000.rod Verze dat: 20210131 DS322.1 ;VCID: 50F9705DAA60CD5BA30-8004 IDE00001-Výrobní režim,Deaktivace ,3 IDE00820-ENG118120-Aktivace a deaktivace všech vývojových odezev-Dev_Id_High_Nibble,neaktivováno ,1 IDE00820-ENG118119-Aktivace a deaktivace všech vývojových odezev-Dev_Id_Low_Nibble,neaktivováno ,1 IDE00845-Obvod kola,1960 mm,2 IDE01165-Aktivační tón pomoci při parkování,zapnuto ,1 IDE01167-Ofset hlasitost stupeň 1 v Cabrio,255 ,1 IDE01168-Krok Cabrio stupně hlasitosti,255 ,1 IDE01169-Požadavek na ztlumení audia,zapnuto ,1 IDE02328-Odstup od chodníku,18 cm,1 IDE02332-Deaktivace výrobního režimu,0 ,3 IDE03782-Vypínací rychlost pomoci při parkování,7 km/h,1 IDE04159-Deaktivace funkce start-stop,Funkce start-stop v ŘJ aktivní ,1 IDE05274-Akustické varování asistenta zadní kapoty,neaktivní ,1 IDE06425-Režim válcové zkušební stolice: funkční,neaktivováno ,1 IDE11215-Automatická aktivace,aktivováno ,1 IDE14666-pomoc při parkování: personalizace,neaktivováno ,1 MAS01426-Hlasitost reproduktoru pomoci při parkování vzadu,Stupeň 5 ,1 MAS01427-Kmitočet reproduktoru pomoci při parkování vzadu,Stupeň 4 ,1 MAS01428-Hlasitost reproduktoru pomoci při parkování vpředu,Stupeň 3 ,1 MAS01429-Kmitočet reproduktoru pomoci při parkování vpředu,Stupeň 1 ,1 MAS10106-MAS10103-Regulace úhlu ARA: parametr-Maximálně říditelný oblouk,0.242 1/m,6 MAS10106-MAS10104-Regulace úhlu ARA: parametr-Maximálně volitelný oblouk,0.180 1/m,6 MAS10106-MAS10105-Regulace úhlu ARA: parametr-Přesah vozidla,1.182 m,6 MAS12129-Jízda terénem orientovaná na zákazníka,neaktivováno ,1 MAS12843-Funkce manévrovacího brzdění,aktivováno ,1 Uplynulý čas: 00:09" _____________________________________________________ Když koukám na posledni řádek - manévrovací brzdění mám aktivováno 😳😳😳 Proč to proboha tedy nezasáhne?????? Zmínka o rychlosti tu opravdi není... Nemusí se to aktivovat někde v infotainmentu??? Jedině zkusit: MAS10106-MAS10105-Regulace úhlu ARA: parametr-Přesah vozidla,1.182 m,6 ??? Nebo IDE14666-pomoc při parkování: personalizace,neaktivováno ,1 ??? A nebo tady dát víc: IDE02328-Odstup od chodníku,18 cm,1 ??? Hlasitost dám určitě naplno: MAS01428 A hnusnější tón: MA S01429 ja uz sa sice stracam vtom co vlastne riesis ale ak riesis brzdenie pri cuvani cize ked ignorujes senzory a ze ti da auto kopanec tak to sa skutocne musi zapnut v infotainmente... Citovat
kanky Vloženo Středa v 22:35 Vloženo Středa v 22:35 (editace) ne, řeším brzdění před překážkou při pomalé jízdě vpřed (bez plynu, bez nožní brzdy, bez řidiče 🤦). Tedy zda by měla manévrovací brzda zastavit auto když jede dopředu? Myslím, že @ExecutedDonut (a snad i ostatní) to chápou velice dobře soudě dle mého prvního příspěvku a kolize která se mi stala. Editováno: Středa v 22:52, autor: kanky Citovat
ExecutedDonut Vloženo Středa v 23:38 Vloženo Středa v 23:38 před 1 hodinou, fsociety19x napsal: hrusky a jablka...asistent vyparkovania funguje na zaklade jednotiek pre side assist? to je blbost scala ma nudzove brzdenie aj bez side assistu-nieco o tom viem kedze ho tam z vyroby nemam a inak staci si otvorit manual, vsetko je tam napisane. No očividně asi nevíš 😀 Hele nehci se hádat ale to co koncern oznacuje jako asisten vyparkovani a informace, že mu to brzdilo pouze při couvání by na to sedělo. Pro dovzdělání 😉 https://www.vw-scene.cz/prevence-nehod-diky-asistentu-vyparkovani-a-sledovani-mrtveho-uhlu/ Pokud ti scala brzdí při parkování i bez blind assistu, tak to bude nejspíš to, co koncern označuje jako manévrovací brzdu. Osobně jsem si myslel, že i když na to scala podporující jednotky má, tak že to do výbavy v predfaceliftu ještě nedostala. Citovat
ExecutedDonut Vloženo Středa v 23:43 Vloženo Středa v 23:43 před 1 hodinou, fsociety19x napsal: tak to sa skutocne musi zapnut v infotainmente... No a u tohohle tvrzeni, uz si par lidi stezovalo na to, ze se jim to samo pri kazdem startu aktivuje a oni to pri parkovani pokazde musi vypinat. (Mozna si to jeste predfaceliftova scala dokazala pamatovat?) Citovat
Martab Vloženo Čtvrtek v 05:20 Vloženo Čtvrtek v 05:20 Minimálně v 2020 zmiňuji že manévrovací brzdu Scala má: https://auto-dubina.cz/asistencni-systemy-ve-vozech-skoda/ Nicméně si nejsem jist, jestli toto funguje ikdyz není řidič přítomen a není zapnut bezpečnostní pás, a ani nezazněla informace, zda má vůbec dané auto přední parkovací senzory😕 FA funguje az od určitě rychlosti, ten určitě při pomalém rozjeti zasahovat nebude. K situaci, říkáš ze možnost je vypnout motor, což se ti moc nechce (chápu). Ale nestačí dat jen volič do polohy P? Jinak Scala toto asi řešit neumí, říční brzdu sama nezatáhne, fyzicky volíš do polohy P take nijak nelze kódováním nastavit. Vyšší modely s el. ruční brzdou umějí brzdu zatáhnout a potom se převodovka nesnaží auto rozjet (není případ MQB A0 na které je postavena Scala). ještě mne napadá, zkusit deaktivovat creep mode na převodovce, jít by to možná mělo: https://www.mytiguan.com/threads/disable-dsg-creep-control.54424/ A jen tak náhodou jsem při tom narazil, asi by mělo jít deaktivovat vyřazování na neutral (par lidem to zde na fóru vadilo): https://www.briskoda.net/forums/topic/513598-disabling-coasting-function-in-facelift-dsg-cars/ https://forum.obdeleven.com/thread/9155/disable-sailing-function-normal-profile Citovat 1 Gateway module 19 - Long coding - FPA function freilauf defaultON change value to "not active" 2 Adaptive Cruise Control module 13 - Long coding - Sailing_function change value to "no_predictive_sailing" Netestováno bez záruky. Citovat
kanky Vloženo Čtvrtek v 07:40 Vloženo Čtvrtek v 07:40 (editace) Ahoj Martičko😉 Po delší době zdravím a děkuji za supr příspěvek!!!!!!! Ano přední senzory mám... Deaktivaci plazivého chodu DSG určitě v ŘJ pohledám, zda to bude na Scale možné. To by bylo nejelegantnější řešení. Long coding nemám bohužel v logu s popiskama, takže až bude auto doma. A vyřazování na neutrál taky vyzkouším. Marto 🙋👍 Edit: a funkce plachtění by se taky u režimu normal hodila😉 Editováno: Čtvrtek v 07:49, autor: kanky Citovat
fsociety19x Vloženo Čtvrtek v 08:43 Vloženo Čtvrtek v 08:43 8 hours ago, ExecutedDonut said: No očividně asi nevíš 😀 Hele nehci se hádat ale to co koncern oznacuje jako asisten vyparkovani a informace, že mu to brzdilo pouze při couvání by na to sedělo. Pro dovzdělání 😉 https://www.vw-scene.cz/prevence-nehod-diky-asistentu-vyparkovani-a-sledovani-mrtveho-uhlu/ Pokud ti scala brzdí při parkování i bez blind assistu, tak to bude nejspíš to, co koncern označuje jako manévrovací brzdu. Osobně jsem si myslel, že i když na to scala podporující jednotky má, tak že to do výbavy v predfaceliftu ještě nedostala. ja som skor narazal na to ze scala urcite dokaze vzadu brzdit a nepotrebuje na to ziadne radary pre side assist. ano terminologia je na scale manevrovacia brzda aj ked tie nazvoslovia sa casto v skodovke menia podla modelov, staci si pozriet ofiko videa od skodovky na utube...a pred FL scala tuto funkciu ma a treba ju pri pred FL zapnut cez infotainment v menu manevorvanie+parkovanie. side assist ako iste vies brzdi prakticky rovnako akurat ze prijima data cez radary a teda ma ta brzda vacsi dosah. inak cakam kedy to tu moderator premaze ked sa zase v kodovani riesia asistencne systemy... Citovat
Pawouk Vloženo Čtvrtek v 08:53 Vloženo Čtvrtek v 08:53 Tak správně - zde se má řešit kódování. Citovat
kanky Vloženo Čtvrtek v 21:29 Vloženo Čtvrtek v 21:29 A ještě dodám, že mám přední park. senzory a mám i zapnutý pás i když v autě nesedím jako řidič. Mám tam tu vložku mezi pásem a zástrčkou... Dám vědět jestli se povede nakódovat vypnutí plazení a popř. i zapnutí plachtění ve všech režimech dsg (umí to jen eco režim) Díky chlapi Citovat
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.