Přejít na obsah

Chyba 16985


Smoke

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny Oktaváky. Před více než dvěma roky jsem zakoupil Oktávu 1.8T motor AUM r.v.2001. Koupil jsem ji v létě, auto se chovalo docela v pohodě. Už první zimu nastaly problémy se studeným rozjížděním.

 

Info: měněny všechny zapalovací cívky, svíčky, olej, snad všechny filtry atd...

 

1) Po nastartování motoru by měl člověk alespoň trochu počkat a ne se rozjet hned na plný plyn - to je asi jasné, ale zase by se snad mělo dát rozjet i na sytič, což není můj případ. Auto začne při pokusu o rozjezd silně poskakovat a dusit se, začnou skákat otáčky nahoru a dolů, no prostě se motor zblázní dokud mu nepřidám více plynu, pak už je docela klid, ale i přesto motor škube takže je potřeba počkat dokud nevypne sytič, pak už se dá rozjet docela v klidu. Vždy závidím, když můj kolega v zimě nastartuje svoji 1.6 Oktávku a normálně odjede a zmizí v dáli, když já mezitím čekám 1-2minuty než vypne sycení. Jinak motor běží jakžtakž, je běžné, že motor se chová trochu neklidně při volnoběhu.

 

2) Asi před třemi měsíci (skoro po dvou letech provozu) se mi rozsvítila kontrolka motoru, hned jsem zajel na diagnostiku do obyč. servisu jen abych zjistil co se děje. Auto jelo pořad stejně, nic zvláštního. Byla mi zjištěna chyba "Chyba kontrolního součtu paměti 16985", která se po vymazání objeví znova a to po najetí asi 50-200km. Chybu jsem nechal vymazat několikrát. Občas i problikla kontrolka ASR (reagoval jsem na výměnu děravých hadic nasávání klikovky - hadice děravé nejsou tak jsem preventivně vyměnil aspoň ten ventilek od nasávání) - od té doby se kontrolka ASR nerozsvítila, ale jinak se nezměnilo nic.

 

3) Tento měsíc mě čekala technická tak jsem tam zajel a hned mě vyhodili z emisí s bohatou směsí. Spotřeba vozu s jízdou po městě mi nikdy nebyla schopna klesnout pod 9.0 litrů, po výměně ventilku klikovky klesla o jeden litr na 8.0 l/100km, což si myslím, že už je docela normal. Takže nevím proč by měla být bohatá směs, když je spotřeba docela v normálu. Nevím co dělat abych emisema prošel (samozřejmě lze na technickou i jiným způsobem).

 

 

Musím dodat, že při koupi vozu, ale až po zaplacení a všech přepisech mi prodávající sdělil, že je motor načipovaný. Nejsem zastánce jakýchkoli úprav motorů od výroby, takže jsem byl pěkně naštvaný, když mi bylo toto sděleno.

 

Moje otázky jsou:

 

1) Hlavní problém - svítící kontrolka motoru jak se ji zbavit? Dle zkušeností a přečtení mnoha fór a diskuzí to vypadá na vadnou řídící jednotku motoru (chyba 16985), špatně načipováno anebo špatně stočený tachometr (stočeno před koupí asi o 100000km) zjištěno v autorizovaném servisu škoda. Napadlo mě nechat zpátky přečipovat do orig. stavu, ale to by bylo cenově asi nerentabilní. Taky mě napadlo koupit jinou nebo novou řídící jednotku, což by bylo časově jednodušší, ale nová je moc drahá a u použité nelze zaručit, že bude taky čipnutá nebo vadná. Prostě bych rád kdybych se dostal do bodu, kdy bude jednotka v origo stavu a potom bych viděl co se stane. Má někdo nějaké postřehy či zkušenosti, rady, než se do toho pustím? Byl by nějaký problém vyměnit řídící jednotku? Je možné, že přečipování má vliv na ty emise? Logicky pokud je motor čipnutý na RS verzi což podle informací majitele je, tak by emise neměly odpovídat správným hodnotám. Budu rád za názory a za diskuzi okolo mého problému.

 

2) emise bych řešil až pak.

 

Moc děkuji za rady

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je motor načipován správně tak emise nejsou problém, naopak u benzínovejch motorů nesmí bejt dlouhodobě směs moc bohatá ani chudá protože hrozí poškození. Může to bejt způsobeno dírou ve výfuku (před lambda sondou), vadná lambda sonda, vynecháváním zapalování (to by si ale poznal i podle projevu motoru navíc by auto mělo hlásit příliš bohatou směs), špatnej čip, možná i váha vzduchu ale tu by si taky poznal při jízdě, netěsnost vstřikovačů (s projevy jako u zapalování). Chce to pořádné zkontrolovat na diagnostice tím, kdo to umí. Nestačí vyčíst jen paměť závad.

Editováno: , autor: obrbaz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejradši bych toho hnusáka prodal, ale s kontrolkou chyby motoru to pujde asi tezko. No jsem zvedavy kdo mi to vyresi, protože nikomu se do toho fakt nechce, všichni davaji od toho ruce pryc. Děkuji velice za odpověď, nasmeruje me to asi do ofic. servisu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se s " hnusákem" zastav. Chip tam bude asi od Cimbu, či Sportmotor a lambda bude potřeba nová  a orig. Dále možná jeden ventil, a bude OK.

Bez peněz se to však neobejde. Ještě mě napadlo zda jsou tam orig svíčky, případně kolik mají najeto,

Jednotka motoru je stoprocentně OK, jen je potřeba jí přeflashovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravím. Čerstvý majiteľ O1RS 1.8 t 132 kW 2003. Motor AUQ

Mam problem ktorej sa tady řesil a řeši. Muj problem- nastartuje za studena a tepla bez problému. Pak začne skubat a dusit motor a na pridani plynu proste skube a cuka do 2500-3000 ot. Nad 3000 jede v pohode.

Resili se tady hadice , Ano byli Ko ted jsou nové . Pak jsem menil svicky a zapalovaci moduly - vse origo- a chyba porad stejna.

Sviti kontrolka motoru zluta a soused ma diagnostiku a piše závadu 16985 - řidici jednotka. 

Pak jsme to smazali ale dela to porad neplechu. U 1.8 t Vim, kde je řidici jednotka zapalovani ale je u RS vubec a kde? A jsou prídem 2.

Poprosim o radu, nebo co ted? Uz jsem pročetl co jsem mohl. Dekuju hoši

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdar. Dik. Podivam se na to. Dnes to znova hlási chybu. Jede ale sviti. Uz jsem preštudoval vsechno možný , informaci milion tak uz to snáď vyřesim. Je k tomu pribeh protoze jsem se zastavil v Nemecku ve skoda servis a Ach pane bože ? soudruzi s ndr v tom maj celkem chaos. Nápisu pak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...