Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím.

Mám dotaz na chybu motoru a výkon auta Fabia I 1.4 MPI.

- Svítí kontrolka motoru

- Motor ztrácí výkon - na neutrál točí jen něco pod 5000, dnes jsem zkusil na 2ku natočit max - 4000 a začne škubat a padat otáčky.

- Diagnostika ukazuje chyby P0130 a P0135.

- Lambda před kat vyměněna - reset chyby - výkon beze změny, kontrolka po pár km opět.

- Měněny svíčky, nové cívky, nový vlnovec, čidlo teploty, vzduchový filtr čistý.

- Olej měněn 110 000, nyní 120 000 - příští týden měním - nemyslím si, že by to mělo vliv - změna nastala celkem skokově - během cca 50 km se zhoršovalo teď je to špatný, ale zdá se mi pořád stejně.

- Startuje napoprvé, jako vždy před chybou.

- Motor/ výfuk má  trochu hučivý/hlubší zvuk, jakoby trochu tuning, ale minimálně

- Vedení výfuku projdeno, nezjištěna netěsnost, ale projdu ještě jednou (jak správně kontrolovat netěsnost?)

- Je cítit dost benzín z výfuku, ale může to být jen dojem.

- Motor při volnoběhu drží stabilní otáčky (což nedělal, než jsem měnil cívky a svíce)

- Klapka sání v motoru normálně otevírá při stojícím autě - nevím, jak zkontrolovat, zda otvírá tak, jak má.

- Teplota motoru 90°C drží.

- Když nechám motor běžet na volnoběh nějakou chvíli, první průšlap je hlučnější, jakoby chtěl vystřerlit výfuk, nestřílí. Pak už zase normální zvuk.

Co si o tom myslíte? Co mám prověřit?

Děkuji.

Upraveno od Mimoa

Že nejde motor vytočit na neutrál přes 5000 je normální - je tak nastavený omezovač otáček.

Pokud motor jede v zatížení jen do 4000 otáček a pak už ne, je podezřelé palivové čerpadlo.

Prověř tedy tlak paliva.

  • Autor
před 12 hodinami, Tonda-B napsal:

Že nejde motor vytočit na neutrál přes 5000 je normální - je tak nastavený omezovač otáček.

Pokud motor jede v zatížení jen do 4000 otáček a pak už ne, je podezřelé palivové čerpadlo.

Prověř tedy tlak paliva.

 

Jak prověřím tlak paliva, je tam nějaký senzor?

Čerpadlo u fabie je v nádrži?

 

Jede sotva do 4000 na 2ku na 3ku nevím, ale 4,5 bych musel mít hodně dlouhou dráhu nebo kopec, abych se k tý hodnotě aspoň blížil.

Upraveno od Mimoa

Čerpadlo je v nádrži a ještě je možné, že nikdo v 60 tis. km nevyměnil palivový filtr.

Ale to ti ukáže měření tlaku paliva.

Auto k tomu účelu žádný senzor nemá.

Je třeba mít tlakoměr, hadičku a šroubení, kterým se připevní k palivové liště.

To obvykle nikdo doma nemá - takže servis.

  • Autor
V 11. 5. 2019 na 15:29, Mimoa napsal:

Koupím, proměřím, dám vědět.

 

Zítra by mě měl přijít manometr tak uvidíme. Mám teď odjeto asi dalších 150km a je to horší - nepčesáhnu 3000 ot - jezdím přes město na 2ku až 3ku - 30 40 kmh. Kolem těch 3000 přestane dávat výkon a začne cukat.

Příjde mi i palivovej filtr - je u Fabie umístěn taky tak debilně jako byl na felicii?

Upraveno od Mimoa

To ano, debilně umístěný je.

A ještě, aby to nebylo jednoduché - jeden filtr má integrovaný redukční ventil, jiný ho nemá.

Tak si napřed zjisti, který potřebuješ.

Není možné, že bys měl přeskočený rozvodový řemen? Byl kontrolován?

  • Autor
před 13 hodinami, graun napsal:

Není možné, že bys měl přeskočený rozvodový řemen? Byl kontrolován?

 

Filtr mi doporučil maník v obchodě dle VIN.

Přeskočený? - To bych slyšel ne?

 

Dneska ráno a odpoledne ale zajímavá věc. Jezdím bez zadních sedadel - vozím matroš - a ráno jsem za sebou slyšel, jako bych měl otevřený 5. dveře nebo něco na kole, ale už jdem dojel do práce. A když jsem jel zpět - málem jsem na 1. nevyjel kopec, kterej dávám na 4-5. Na horizontu umřelo úplně - dojel jsem na neutrál pod kopec a jak jsem jel, slyšel jsem zas ten zvuk - asi jako když čerpadlo nemůže tlačit kapalinu a jen tak rozhání vodu - ucpaná kalovka v bahně. Takže je možný, že je to čerpadlo.

Máte nějaké doporučení, jak odpojit ty hadice od čerpadla tak, abych neurval ty výstupy z čerpadla?

 

Tlakoměr už mám na výdejním místě...jen se tam dostat.

Upraveno od Mimoa

Ty příznaky by tomu mohly napovídat, že ten rozvoďák by byl přeskočený. Nejde to poznat, výkon je snížen a motor je neklidný.
Jinak bych trochu prohlédl YT ohledně výměny.
Např.

před 14 hodinami, graun napsal:

Není možné, že bys měl přeskočený rozvodový řemen? Byl kontrolován?

U motoru 1.4 MPI? To asi ne, když je tam řetěz.

Ok. Já měl za to, že 1.4 měly řemen. Předpokládám, že v těch km asi nebude ještě vytahaný, že by přeskočil.
Tak teda paliv.čerpadlo.

  • Autor
před 17 hodinami, graun napsal:

Ok. Já měl za to, že 1.4 měly řemen. Předpokládám, že v těch km asi nebude ještě vytahaný, že by přeskočil.
Tak teda paliv.čerpadlo.

 

Je někde postup měření tlaku. Je tam někde nějakej ventilek?

Nevím jak u tohoto motoru. Já to měřil na jednom motoru pomocí rychlospojky (na liště byl plnící ventil), na jiném zase pomocí T-kusu (součástí sady) a propojený vstup do rozvodu paliva. To bude i Tvůj případ. Zkus opět YT.

  • Autor
před 39 minutami, graun napsal:

Nevím jak u tohoto motoru. Já to měřil na jednom motoru pomocí rychlospojky (na liště byl plnící ventil), na jiném zase pomocí T-kusu (součástí sady) a propojený vstup do rozvodu paliva. To bude i Tvůj případ. Zkus opět YT.

 

Na liště je ventilek. Mno takže ukazuje 3 bary stabilně i při vytočení a i při zhasnutí motoru. Ale předpokládám, že to čerpadlo nebo filtr nějak reguluje ten tlak. Takže může sice natlačit, ale nedává správné množství při jízdě...?

  • Autor
před 23 hodinami, Mimoa napsal:

 

Na liště je ventilek. Mno takže ukazuje 3 bary stabilně i při vytočení a i při zhasnutí motoru. Ale předpokládám, že to čerpadlo nebo filtr nějak reguluje ten tlak. Takže může sice natlačit, ale nedává správné množství při jízdě...?

 

Tak mi dnes přišlo čerpadlo... bohužel nefunkční, takže zase nevím. Zítra vyměním palivový filtr. Vstřiky jsem dnes zkoušel - těsní, vstřikují - ač nevím, jestli správně - takhle - auto chytlo a drželo brumlavý volnoběh i při vytažených vstřicích (chvilku samozřejmě, vstřiky cca 3cm od děr).

Takže: když je na manometru po spuštění klíče 3bar - je čerpadlo v cajku? a drží i po zhasnutí motoru i jednotky?

 

Jak by se projevoval ucpaný výfuk/katík? Dělala by takovouto paseku i špatná (odpojená) sonda před/za? - Auto jede tak 10 na jedna sotva, dnes jsem musel dojet pár metrů přes startér. Už ho nechám být, dokud nebude zas trochu v cajku.

Upraveno od Mimoa

Podle popisu bych řekl, že paliv.čerpadlem to nebude. Budeš muset pátrat jinde. Ty vstřikovače by měly jít vidět v diagnostice - časy otevření.
Co se týče katalyzátoru, to zjistíš na ME.

V 17. 5. 2019 na 17:23, Mimoa napsal:

Takže: když je na manometru po spuštění klíče 3bar - je čerpadlo v cajku? a drží i po zhasnutí motoru i jednotky?

Nemusí být, pokud jsou 3 bary maximum.

Za redukčákem jsou 3 bary OK, ale proti zdi by mělo tlačit 5 až 6 barů.

  • Autor
před 22 hodinami, graun napsal:

Podle popisu bych řekl, že paliv.čerpadlem to nebude. Budeš muset pátrat jinde. Ty vstřikovače by měly jít vidět v diagnostice - časy otevření.
Co se týče katalyzátoru, to zjistíš na ME.

 

Čerpadlem to není, vyměněno, problém přetrvává. Dneska zkusím povolit sondu - tak zjistím, jestli je průchozí výfuk.

Včera jsme zjistili, že je tam řemen a ten rozvod je posunutej - Dírky se nepotkávají - spravím to doma sám?

Asi bych to nechal na servisu. Jde to dělat "ze země", ale budeš se u toho trápit (PP kolo dolů, sundat kryty, řemeny, povolit řemenici,...).
A potom, že tam máš řetěz...zřejmě nemáš ten motor v popisu.
Myslím si, že ten posun je kámen úrazu všech problémů.

Děláš v tom bordel - to ani nevíš, jaký máš motor v autě? To pak ty opravy vypadají. Napiš kód motoru a já to přesunu do odpovídajícího tématu/sekce.

  • Autor
V 20. 5. 2019 na 19:32, Pawouk napsal:

Děláš v tom bordel - to ani nevíš, jaký máš motor v autě? To pak ty opravy vypadají. Napiš kód motoru a já to přesunu do odpovídajícího tématu/sekce.

 

Dal jsem to do servisu, zítra by se na to měli mrknout, tak jsem zvědav.

Typ motoru BKY

  • Autor
před 17 hodinami, Mimoa napsal:

 

Dal jsem to do servisu, zítra by se na to měli mrknout, tak jsem zvědav.

Typ motoru BKY

Původně jsem dotaz zakládal jako nové téma s popisem motoru, sem bylo přeřazeno.

Njn, jenže pod označením "1,4 MPI" se historicky vede stará škodovácká strojovna a ne šestnáctiventil od VW. I když v principu je to samozřejmě také MPI...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.