Jarda66 Vloženo 18. Červen 2019 Sdílet Vloženo 18. Červen 2019 Dobrý den, mám problém se svým autem, jedná se o Škoda Octavia II 1.9 tdi 77 kw PD rv. 2006, najeto 165 000 km. Při ujetí cca 15-20 kilometrů (a při zahřátí motoru) začne auto v motorové části cukat, většinou když jedu po dálnici cca 130-140km/h a cca 2800-3000 otáčkách a motor občas zdechne->( při vyřazení a dojetí například na křižovatku), za studena je vše v pohodě a auto jede normálně. Chtěl bych se zeptat, zda někdo neměl stejný problém, nebo někdo neví o co jde. Diagnostika ukázala chybu škrtící klapky a špatnou žhavící svíčku. Měnil jsem škrtící klapku, svíčky, vyčistil EGR ventil, vyměnil váhu vzduchu, všechny filtry jsou taky nové, čidlo teploty taky nové. Kontakty na svorkovnicích pročištěné. Vačková hřídel vypadá taky v pohodě. Jediné co mě napadá jsou vstřiky, ale nejde mi do hlavy, že by za studena auto fungovalo normálně. Do přílohy dávám video jak se auto chová. Předem děkuji všem i za názory :) video-1560711811.mp4 video-1560877961.mp4 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
15degren Vloženo 18. Červen 2019 Sdílet Vloženo 18. Červen 2019 Palivový filtr jsi měnil ? Hledal bych problém v dodávce paliva. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda66 Vloženo 18. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 18. Červen 2019 před 18 minutami, 15degren napsal: Palivový filtr jsi měnil ? Hledal bych problém v dodávce paliva. Ano palivový filtr je uplně nový, čerpadlo v nádrži nasává podle zvuku, spíš mě zaráží, že problém nastane, až je auto zahřáté Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 19. Červen 2019 Sdílet Vloženo 19. Červen 2019 To začalo z ničeho nic, nebo se na autě a motoru něco krom napsaného dělalo? Co si tak změřit komprese, za studena a poté po zahřátí? Při tomhle chodu ani nemá cenu koukat na korekce vstřiků, maximálně bych mrkl na skupinu se stavem ventilů na vstřicích (myslím 18, musí být nuly), a pak mrknout i na čidlo otáček motoru a jeho kabeláž. Otáčkoměr a otáčky přes diag lítaj taky a nebo se chovaj jinak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda66 Vloženo 19. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 19. Červen 2019 (editace) před 9 hodinami, rayx napsal: To začalo z ničeho nic, nebo se na autě a motoru něco krom napsaného dělalo? Co si tak změřit komprese, za studena a poté po zahřátí? Při tomhle chodu ani nemá cenu koukat na korekce vstřiků, maximálně bych mrkl na skupinu se stavem ventilů na vstřicích (myslím 18, musí být nuly), a pak mrknout i na čidlo otáček motoru a jeho kabeláž. Otáčkoměr a otáčky přes diag lítaj taky a nebo se chovaj jinak? Ano začalo to z ničeho nic, na autě se nic jineho nedelalo . ze začátku auto cuklo 1-2x většinou na dálnici při 130km/h jak jsem již zmiňoval, poté to začalo dělat víc a víc (rozestp cca 14 dní) až se s autem prakticky nedalo jezdit(bezpečně) . Komprese mě taky napadly akorát to musím dát někomu zkušenějším. Zkusím ještě mrknout na to čidlo otáček. Otáčkoměr ukazuje při nastartování 1000 otáček což je taky divné protože když bylo auto v pohodě tak se držely na 800 .. otáčky přes diag se chovaji stejne Editováno: 19. Červen 2019, autor: Jarda66 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 19. Červen 2019 Sdílet Vloženo 19. Červen 2019 Bezprostředně předcházející příspěvek se necituje - viz pravidla fora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Choseu Vloženo 19. Červen 2019 Sdílet Vloženo 19. Červen 2019 Asi bych začal očištěním a přihnutím kontaktů na vstřikovačích,popř. vyměnit el.instalaci vstřikovačů(pod víkem ventilů) a nebylo by na škodu přetěsnit vstřikovače,to umí udělat taky paseku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rayx Vloženo 20. Červen 2019 Sdílet Vloženo 20. Červen 2019 (editace) Když to začlo takle z ničeho nic, to se něco odporoučelo, to nebude jenom postupný opotřebení. Kabeláž i kontakty na vstřicích by byly vidět právě na diagu na stavu ventilů (ta skupina 18), při tomhle chodu není možný, že by to neukázalo kdyby to bylo tím. Čidlo otáček G28 na klice je zásadní, bez něj motor nejde ani nastartovat. No mohlo by fixlovat, proto jsem se ptal na ty zobrazované otáčky. A opravdu by mě zajímalo, jak se to chová za studena a při jakej teplotě motoru se to má změnit v tenhle třasák. Ono je důležitý si uvědomit, že studenýmu motoru taky jednotka dávkuje přes vstřiky více nafty a jak se postupně motor zahřívá, dávku jim snižuje. Ten filtr nafty se měnil před začátky projevů nebo až jako jedno z řešení? Prostě je třeba prověřit dodávku nafty, kdyby to němelo vzduch (třeba něco s EGR nebo jen filtr), nešlo by to na volnoběh takto trhavě. Editováno: 20. Červen 2019, autor: rayx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda66 Vloženo 20. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 20. Červen 2019 před 20 hodinami, Choseu napsal: Asi bych začal očištěním a přihnutím kontaktů na vstřikovačích,popř. vyměnit el.instalaci vstřikovačů(pod víkem ventilů) a nebylo by na škodu přetěsnit vstřikovače,to umí udělat taky paseku. O tomto jsem taky přemýšlel, akorát tohle sám nezvládnu, budu to muset dát někomu zkušenějšímu :) děkuji za názor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda66 Vloženo 20. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 20. Červen 2019 před 10 hodinami, rayx napsal: Když to začlo takle z ničeho nic, to se něco odporoučelo, to nebude jenom postupný opotřebení. Kabeláž i kontakty na vstřicích by byly vidět právě na diagu na stavu ventilů (ta skupina 18), při tomhle chodu není možný, že by to neukázalo kdyby to bylo tím. Čidlo otáček G28 na klice je zásadní, bez něj motor nejde ani nastartovat. No mohlo by fixlovat, proto jsem se ptal na ty zobrazované otáčky. A opravdu by mě zajímalo, jak se to chová za studena a při jakej teplotě motoru se to má změnit v tenhle třasák. Ono je důležitý si uvědomit, že studenýmu motoru taky jednotka dávkuje přes vstřiky více nafty a jak se postupně motor zahřívá, dávku jim snižuje. Ten filtr nafty se měnil před začátky projevů nebo až jako jedno z řešení? Prostě je třeba prověřit dodávku nafty, kdyby to němelo vzduch (třeba něco s EGR nebo jen filtr), nešlo by to na volnoběh takto trhavě. Máte pravdu, při studeném motoru se dodává více paliva a je pravda že když s autem jedu a teplota se dostává k 90° tak auto začne cukat, až to začne třást celým motorem a nejde s tím jezdit-viz video. Filtr jsem měnil cca před půl rokem. Poté co auto začalo poškubávat, mi bylo doporučeno at vymenim pal. filtr nebot jsem mohl natankovat "bahno" v tu dobu jsem vyjezdil nadrž, vymenil filtr a začal tankovat premiovou naftu na benzine a shell od té doby to bylo horší a horší. Palivový hadice kontrolovány a čištěny takže si nemyslím že by byl nekde spatny prutok nafty .Všechno a všichni se směřuji na ty vstrikovace/kontakty takze asi nebude zbytí to dát někomu zkušenýmu a hezky si za to zaplatit . Zítra mám domluvenou diagnostiku, ještě to zkusíme projet a uvidíme kdyžtak budu informovat každopádně děkuji :) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarda66 Vloženo 26. Červen 2019 Autor Sdílet Vloženo 26. Červen 2019 Tak problém byl ve vstřikovači, pro ty nezkušené jako já doporučuji výměnu u někoho kdo tomu opravdu rozumí, není to jen výměna kus za kus. Snad to někomu pomůže a nebude zbytečně vyhazovat peníze. Děkuji všem co se ozvali a snažili se poradit 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.