Publikováno Červenec 20, 20196 r Ztrácí se mně někde mezi baterií (alternátorem) a světly (žárovky H7) napětí. Na baterii jsem v klidu (vynutý motor, připojená nabíječka) naměřil 12,5 V, na žárovce bylo 11 V. Na pravých i levých žárovkách je přibližně stejně, na dálkových bylo 10 V. Málo mám i na spínači světel, na relé X-kontaktu .... Diagnostika píše nízké napětí baterie (sporadicky), občas se při zapnutých stěračích vypne tempomat. Všechno by to mohlo být z jedné příčiny, ale nikde na přístupných mistech jsem ubytek napětí nenaměřil nebo nějaký vyhřátý spoj neviděl. Schémata zapojení mám, ale nějak se v ních neorientuju. Kde by mohl být nějaký vyhřátý spoj? Kudy jde elektrika z baterky do světel??
Červenec 20, 20196 r Zem je OK? Pokles napětí na rozsvícené žárovce mně přijde normální (pokud je tedy baterka/dobíjení KO) A čemu v těch schématech nerozumíš? Existuje k nim návod, jak je číst - dá se to najít pod "Skladba schémat zapojení" To nahodilé vypínání tempomatu při stěračích s tím zřejmě souviset nebude - je to nějaký bug.
Červenec 21, 20196 r Autor Zem je OK. Úbytek 1,5 V jsem měl i když jsem měřil úbytek napětí, tj. jeden hrot voltmetru na +12 V na baterce, druhý na plusovém konektoru žárovky. "Skladba schémat zapojení" zkusím pohledat, dík za tip. Na schematech je mně "proti srsti" že tě na jednom listu "drát" skončí v obdélníčku s číslem např. 45, ale kde pokračuje???
Červenec 21, 20196 r Autor Už mně bliklo, asi jen trochu, ale malý krok pro člověka ......... :-) Dole na stránce je "osa" s čísly... Když selže vše, použijte návod.
Červenec 21, 20196 r Autor To mně moc nepomůže. Vzhledem k tomu, že je tam větší ubytek napětí než by měl být bude i odpor vyšší, ale kde je to místo s vyšším odporem se nedovím.
Červenec 21, 20196 r Začal bych pořádným vyčištěním kontaktu ukostření baterie. Může být lehce zkorodovaný a na tom se to napětí lehce ztratí. Že je problém tady poznáš změřením napětí mezi kostrou a "-" pólem baterie při rozsvícení světel. Správně by jsi měl naměřit 0 V.
Červenec 21, 20196 r Autor Wittmann: Úseky bych lokalizoval, ale musel bych vědět odkud kam vede. A to je teď můj problém. Co jsem tak vykoukal ze schematu, tak "tlustý černý" drát od pojistky č. 2 na baterce vede na špatně přístupné (nepřístupně) propojení za přístrojovou deskou. Z něj jde drát na X-relé a jiný drát spínací skříňku.... Tam už jsem měřil a naměřil málo (na baterce a pojistce na baterce bylo dost), ale ještě jsem nevěděl, že je to zapojené takto přímo. Asi to bude chtít postupovat pomalu a systematicky. :-( Casper: Kostra se mně jeví OK, tam jsem naměřil asi 0,15 V (mezi -12 V na baterce a žárovkou), což se mně zdá přijatelné.
Červenec 21, 20196 r ten drát půjde určitě přes svorkovnici na mezistěně, do ní se dostaneš z kaslíku se stěrači
Červenec 21, 20196 r Autor Já koukal z vnitřku auta pod přístrojovku. Bylo tam blbě vidět a byly vidět jen červené dráty. Ale černý drát by mol být (a je tam ) z druhé strany, dobrý typ, a dobrý kandidát na ohnití. dík.
Červenec 29, 20196 r Autor Hmmm, tak dobrý pokus, ale neúspěšný. Už od pohledu zdravé, úbytek napětí zanedbatelný. Když už jsem to měl otevřené, tak jsem to vyčistil a nakozervoval WD40. Na světlech mně pořád schází skoro 2 V. Největší past byla jak otevřít tu krabičku. Všechny ostatní jsou zacvakávací, tady ta měla šroubek. :-)
Červenec 29, 20196 r a kde se to ztrácí? dráha je baterka - mezistěna - relé/spínač/pojistky.... - mezistěna - světla
Červenec 31, 20196 r Autor Tak jsem z toho pořád pitomej. V první řadě mám nějakou "speciální" elektroinstalaci, na releové desce mám relé na pozici 10, kterou jsem ve všech schematech viděl jako neobsazenou. Vedle na 11 je relé pro X kontakt, ale světla svítí i když tam relé není. První úbytek napětí, který stojí za řeč jsem naměřil za spínačem světel. Dál jsem nebádal, došla síla. :-)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.