McMatej Vloženo 20. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2019 Ztrácí se mně někde mezi baterií (alternátorem) a světly (žárovky H7) napětí. Na baterii jsem v klidu (vynutý motor, připojená nabíječka) naměřil 12,5 V, na žárovce bylo 11 V. Na pravých i levých žárovkách je přibližně stejně, na dálkových bylo 10 V. Málo mám i na spínači světel, na relé X-kontaktu .... Diagnostika píše nízké napětí baterie (sporadicky), občas se při zapnutých stěračích vypne tempomat. Všechno by to mohlo být z jedné příčiny, ale nikde na přístupných mistech jsem ubytek napětí nenaměřil nebo nějaký vyhřátý spoj neviděl. Schémata zapojení mám, ale nějak se v ních neorientuju. Kde by mohl být nějaký vyhřátý spoj? Kudy jde elektrika z baterky do světel?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 20. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2019 Zem je OK? Pokles napětí na rozsvícené žárovce mně přijde normální (pokud je tedy baterka/dobíjení KO) A čemu v těch schématech nerozumíš? Existuje k nim návod, jak je číst - dá se to najít pod "Skladba schémat zapojení" To nahodilé vypínání tempomatu při stěračích s tím zřejmě souviset nebude - je to nějaký bug. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 21. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 21. Červenec 2019 Zem je OK. Úbytek 1,5 V jsem měl i když jsem měřil úbytek napětí, tj. jeden hrot voltmetru na +12 V na baterce, druhý na plusovém konektoru žárovky. "Skladba schémat zapojení" zkusím pohledat, dík za tip. Na schematech je mně "proti srsti" že tě na jednom listu "drát" skončí v obdélníčku s číslem např. 45, ale kde pokračuje??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 21. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 21. Červenec 2019 Už mně bliklo, asi jen trochu, ale malý krok pro člověka ......... :-) Dole na stránce je "osa" s čísly... Když selže vše, použijte návod. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 21. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2019 Zkusil bych změřit odpor vedení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 21. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 21. Červenec 2019 To mně moc nepomůže. Vzhledem k tomu, že je tam větší ubytek napětí než by měl být bude i odpor vyšší, ale kde je to místo s vyšším odporem se nedovím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 21. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2019 myslel jsem to proměřit po svorkovnicích a lokalizovat konkrétní úsek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Caster Vloženo 21. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2019 Začal bych pořádným vyčištěním kontaktu ukostření baterie. Může být lehce zkorodovaný a na tom se to napětí lehce ztratí. Že je problém tady poznáš změřením napětí mezi kostrou a "-" pólem baterie při rozsvícení světel. Správně by jsi měl naměřit 0 V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 21. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 21. Červenec 2019 Wittmann: Úseky bych lokalizoval, ale musel bych vědět odkud kam vede. A to je teď můj problém. Co jsem tak vykoukal ze schematu, tak "tlustý černý" drát od pojistky č. 2 na baterce vede na špatně přístupné (nepřístupně) propojení za přístrojovou deskou. Z něj jde drát na X-relé a jiný drát spínací skříňku.... Tam už jsem měřil a naměřil málo (na baterce a pojistce na baterce bylo dost), ale ještě jsem nevěděl, že je to zapojené takto přímo. Asi to bude chtít postupovat pomalu a systematicky. :-( Casper: Kostra se mně jeví OK, tam jsem naměřil asi 0,15 V (mezi -12 V na baterce a žárovkou), což se mně zdá přijatelné. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 21. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 21. Červenec 2019 ten drát půjde určitě přes svorkovnici na mezistěně, do ní se dostaneš z kaslíku se stěrači 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 21. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 21. Červenec 2019 Já koukal z vnitřku auta pod přístrojovku. Bylo tam blbě vidět a byly vidět jen červené dráty. Ale černý drát by mol být (a je tam ) z druhé strany, dobrý typ, a dobrý kandidát na ohnití. dík. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 29. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 29. Červenec 2019 Hmmm, tak dobrý pokus, ale neúspěšný. Už od pohledu zdravé, úbytek napětí zanedbatelný. Když už jsem to měl otevřené, tak jsem to vyčistil a nakozervoval WD40. Na světlech mně pořád schází skoro 2 V. Největší past byla jak otevřít tu krabičku. Všechny ostatní jsou zacvakávací, tady ta měla šroubek. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 29. Červenec 2019 Sdílet Vloženo 29. Červenec 2019 a kde se to ztrácí? dráha je baterka - mezistěna - relé/spínač/pojistky.... - mezistěna - světla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 31. Červenec 2019 Autor Sdílet Vloženo 31. Červenec 2019 Tak jsem z toho pořád pitomej. V první řadě mám nějakou "speciální" elektroinstalaci, na releové desce mám relé na pozici 10, kterou jsem ve všech schematech viděl jako neobsazenou. Vedle na 11 je relé pro X kontakt, ale světla svítí i když tam relé není. První úbytek napětí, který stojí za řeč jsem naměřil za spínačem světel. Dál jsem nebádal, došla síla. :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.