Přejít na obsah

Nová OIII má to pro mě smysl?


tomvtomv

Doporučené příspěvky

V 23. 10. 2019 na 8:57, Jardapažout napsal:

Mám necelé tři roky 1.6 tdi. Jezdil jsem do práce 30 km, zpět také tolik. Výlety, dovolená atd. celkem ročně asi 20 tisíc km. Filtr DPF vypaluje, podle aplikace v chytrém telefonu a díky zástrčce do OBD zásuvky vím, že celkem pravidelně po asi 400 km, záleží na délce trasy - na delších se to zanáší pomaleji. Nyní mám najeto asi 56.000 km a ve filtru po vypálení zůstává okolo 5 - 6 gramů popílku nebo čeho. Když jsem se na to ptal v servisu při poslední prohlídce, bylo mi řečeno, že k nim jezdí auta která mají ve filtru 60 gramů a ještě to jezdí. Poslední rok jezdím do nové práce asi 18 km a nafťák první kilometry ani v létě ani v zimě  samozřejmě nehoním, protáhnu ho až na výletech - o víkendech, nyní asi každý druhý víkend. Možná můj nájezd a jízdy nejsou ideální, průměrnou dlouhodobou spotřebu mám 4,4 l/100 km, celková za dobu používání auta je 4,6 l.

      Samozřejmě, najdou se kritici, kteří se na mě vrhnou se svými názory, ale já kupoval auto v lednu 2017, to byly 1.4 benzíny tsi ještě na trhu " krátce" a zkušenosti s nimi byly mírně řečeno rozporuplné. Chrastilo to, vysoké spotřeby oleje, různé dětské nemoci a já jen uvažoval, zda mi to stojí za ten risk, koupit léty neověřený motor, byť to jelo výborně a za dobrou spotřebu atd..... A dávat půl milionu, který jsem opravdu našetřil z rodinného rozpočtu, jako fyzická osoba, které nikdo zadarmo nic neodepíše a nedá, za neověřený motor, jsem se bál. Ano, 1.6 tdi  je chrochta, motor spíše letargický než supervýkonný. Má to dlouhé rychlosti, ve městě na pětníku se s tím jezdí blbě, je to spíš na delší a dlouhé trasy, kde dovede být opravdu úsporný. Nicméně je to motor, který je s malými změnami na trhu od roku 2009 a celkem asi bez větších průšvihů typu prvních tsi u Fabií, prvních tsi u Octavií II, prvních 1.4 tsi u Octavií III a nyní když čtu problémy s novými 1.5 tsi, tak si říkám, že přes můj malý nájezd ( a to si měním olej po 10.000 km) bez měřitelné spotřeby oleje, s tím jak se na delších trasách svezu

( ono existují esteticky a designově hezčí a poutavější auta) a to nejsem žádný příznivec Škodovky ani nafty ( jsem zarytý a ještě úplně nepřevychovaný příznivec LPG, ale nová auta se předělávají těžce a draze...) jsem nakonec rád, že jsem koupil Škodovku a 1,6 tdi.

 

Snůška nesmyslů - 1.4 TSI v roce 2017 byl v OIII již dávno vychytaný motor bez jakýchkoli problémů. 1.6 TDI v OIII nemá nic společného s motorem 1.6 TDI z roku 2009. To jen aby se uvedly na pravou míru zásadní omyly v tomto příspěvku. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

V současné chvíli by měly být 1.5 TSI v Octavii bez problémů. Já sám jsem měl cukavou 1.5, ale po updatu ŘJ je to v pořádku. Obecně mám dojem, že čím více má motor najeto, tím lépe jede. Rozhodně bych se toho nebál a s takovým nájezdem bych si 100% koupil benzín a pokud nevěříš 1.5 TSI, klidně bych vzal 1.0 TSI. Obzvlášť pokud hledáš ekonomické auto s nižší cenovkou, spíš bych si připlatil za výbavu a vzal litrový benzín, než ušetřit na výbavě a vzít naftu.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...
V 23. 10. 2019 na 8:57, Jardapažout napsal:

Mám necelé tři roky 1.6 tdi. Jezdil jsem do práce 30 km, zpět také tolik. Výlety, dovolená atd. celkem ročně asi 20 tisíc km. Filtr DPF vypaluje, podle aplikace v chytrém telefonu a díky zástrčce do OBD zásuvky vím, že celkem pravidelně po asi 400 km, záleží na délce trasy - na delších se to zanáší pomaleji. Nyní mám najeto asi 56.000 km a ve filtru po vypálení zůstává okolo 5 - 6 gramů popílku nebo čeho. Když jsem se na to ptal v servisu při poslední prohlídce, bylo mi řečeno, že k nim jezdí auta která mají ve filtru 60 gramů a ještě to jezdí. Poslední rok jezdím do nové práce asi 18 km a nafťák první kilometry ani v létě ani v zimě  samozřejmě nehoním, protáhnu ho až na výletech - o víkendech, nyní asi každý druhý víkend. Možná můj nájezd a jízdy nejsou ideální, průměrnou dlouhodobou spotřebu mám 4,4 l/100 km, celková za dobu používání auta je 4,6 l.

      Samozřejmě, najdou se kritici, kteří se na mě vrhnou se svými názory, ale já kupoval auto v lednu 2017, to byly 1.4 benzíny tsi ještě na trhu " krátce" a zkušenosti s nimi byly mírně řečeno rozporuplné. Chrastilo to, vysoké spotřeby oleje, různé dětské nemoci a já jen uvažoval, zda mi to stojí za ten risk, koupit léty neověřený motor, byť to jelo výborně a za dobrou spotřebu atd..... A dávat půl milionu, který jsem opravdu našetřil z rodinného rozpočtu, jako fyzická osoba, které nikdo zadarmo nic neodepíše a nedá, za neověřený motor, jsem se bál. Ano, 1.6 tdi  je chrochta, motor spíše letargický než supervýkonný. Má to dlouhé rychlosti, ve městě na pětníku se s tím jezdí blbě, je to spíš na delší a dlouhé trasy, kde dovede být opravdu úsporný. Nicméně je to motor, který je s malými změnami na trhu od roku 2009 a celkem asi bez větších průšvihů typu prvních tsi u Fabií, prvních tsi u Octavií II, prvních 1.4 tsi u Octavií III a nyní když čtu problémy s novými 1.5 tsi, tak si říkám, že přes můj malý nájezd ( a to si měním olej po 10.000 km) bez měřitelné spotřeby oleje, s tím jak se na delších trasách svezu

( ono existují esteticky a designově hezčí a poutavější auta) a to nejsem žádný příznivec Škodovky ani nafty ( jsem zarytý a ještě úplně nepřevychovaný příznivec LPG, ale nová auta se předělávají těžce a draze...) jsem nakonec rád, že jsem koupil Škodovku a 1,6 tdi.

 

       Tedy jen názor někoho, kdo nejezdí brzda - plyn, jezdí takzvaně jako strýc z dědiny, ale autko slouží a zatím se nic nekazí. Než jsem se rozhodl, také jsem hledal část odpovědí jestli naftu nebo benzín na zdejším fóru, do posledka jsem vlastně ani o naftě moc nepřemýšlel.

Doplnění v 8/2024 - auto má nyní najeto 150.000 km, prům. spotřeba 4,6 l/100 km. Závady : 77 000 km - vodní čerpadlo, 80.000 zámek kufru, 83.000 km - výměna klimakompresoru. Vše pokryla tovární  5-ti letá záruka. Jinak vůbec nic, ve 100.000 km nové přední i zadní brzdy, + běžný servis, kapalina, brzdovka, filtry atd. Olej měním po 10.000 km. 

 

Na cesty 40 km do práce jsem si pořídil Citigo, přestavěl ho na plyn a před měsícem si pořídil dalšího mazlíka,   Karoq Drive, 2.0 TDI. 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...