DušanV Vloženo 25. Června Autor Sdílet Vloženo 25. Června Dle nejnovějších zpráv se vyjednávací rozhovory o zavedení či nezavedení cel na dovoz aut z Číny do EU tak trochu zadrhly, ale i tak mají údajně pokračovat. Údajně pokud EU neustoupí, nebo se jinak nedohodne, tak proklamovaná cla začnou platit od 4.7.2024 a Čína je připravena zavést protiopatření, např. zvýšení cel na luxusní evropské automobily o cca 25%. Pokud jsou některé zprávy z veřejně přístupných médií relevantní, tak Čína byla v rámci dohody ochotna přistoupit i na snížení dovozových cel na evropské auta do své země, ale samozřejmě záleží co a jak zareaguje EU. https://www.reuters.com/markets/china-wants-eu-scrap-ev-tariffs-evs-by-july-4-chinese-state-media-reports-2024-06-24/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 25. Června Autor Sdílet Vloženo 25. Června Tak, že by se přeci jen něco nového dělo v rámci zavedení či nezavedení dodatečných cel na čínské elektromobily prodávané v EU? Nebo to byla jen bouře ve sklenici vody, nebo snaha navenek udělat aspoň nějaké bububu, aby EU a hlavně EK neztratila kredit a že si s námi Čína může v tomto směru vytřít kdykoliv zadní část těla? Podle všech indicií v rámci čínských protiopatření by bylo bito hlavně Německo a jeho autoprůmysl, no a tak jeho ministr hospodářství Robert Habeck se snaží v Pekingu osobně vyjednávat, co jen může. Hlavně asi hasí to, co úředníci a komisaři z EK svým jednáním zažehli. Ono od stolu a na dálku si mohou dovolit ledasco, ale kolikrát nesmyslné a nepromyšlené, teoretické výstupy a nařízení EK v rámci podpory Green dealu a elektromobility jsou již pomalu legendární a netýkají se jen a jen cel. Každopádně jaké máme v EU prostředky a technologie, abychom si v rámci zavádění elektromobility mohli dovolit účinně a efektivně konkurovat a možná i diktovat Číně? https://www.newstream.cz/nazory/cla-na-cinska-elektroauta-mozna-nebudou-karty-se-obraceji?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=24Vp7MW5SUm-202406251249&dop_id=30230703 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Středa v 15:56 Autor Sdílet Vloženo Středa v 15:56 (editace) Podotýkám, že tenhle příspěvek se vůbec netýká elektromobility, ale princip mnohdy až nesmyslných restrikcí, nařízení i v jiných oborech než je elektromobilita a zaváděných údajně pro blaho a záchranu lidstva a pro plnění určitých proklimatických cílů, je vlastně stejný jako ona vynucená elektromobilita. O co jde? Jde o to, že se konečně daří v některém státě EU (zde se jedná o Dánsko) zavést uhlíkovou daň na kravské pšouky a krkání. To, co se nepodařilo dříve například v Nizozemsku, nebo mimo EU na Novém Zélandu, je před konečným schválením v Dánsku, sice až od roku 2030, ale přeci jen. Mě to spíše připadá, že někdo potřebuje další a další peníze na své "bohulibé" projekty a platící, poslušný občan, nebo právnická osoba je přeci zaručený a stálý příjem. Sama Evropská komise nadále zkoumá, jak by mohla zavést celoevropský systém obchodování s emisemi v zemědělství, a zvažuje možnosti, včetně požadavku, aby zemědělci a vlastníci půdy platili za své emise přímo. Takže pozor, je to ode mne dnes sice čistá spekulace, ale ono se může klidně stát, že pokud vlastníte třeba po předcích nějaké to větší pole, les a i když ho třeba pronajímáte, a nic na něm sami nepěstujete, tak klidně za nějaký čas (pokud se to v EK podaří) vám zvýší daň z nemovitostí o částku rovnající se adekvátní uhlíkové dani. To nám ty daně zase porostou jedna radost. Taková jiná, skrytá forma legálního vyvlastňování. To, co komunisti nám po roce 1948 provedli naráz, tak tady to běží pomalu a nenápadně. Prostě až na to všechno občan nebude mít, tak to nakonec stejně nuceně prodá, dům, pole, zahradu aj.. Ona vlastně nějaká ta námi probíraná elektromobilita je v kontextu toho všeho, co si na nás hodlají ještě vymyslet jen pramalinký důvod k trpkému úsměvu..... https://www.ekonews.cz/dansko-jako-prvni-zdani-kravske-psouky-a-krkani-farmari-budou-platit-uhlikovou-dan-sto-euro-za-zvire/? Editováno: Středa v 16:00, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Čtvrtek v 08:09 Autor Sdílet Vloženo Čtvrtek v 08:09 (editace) Tak ony ty baterie do elektromobilů jsou opravdu drahé jako čert. Ovšem takové baterie do hybridů, mild-hybridů a plug-in-hybridů, ačkoliv jsou velikostně, výkonově a kapacitně mnohdy o dost menší než baterie do ryzích elektromobilů, tak jsou poměrově ještě o dost dražší. Nakonec to mohu prezentovat na svém osobním případu, kdy jsem ze Škodovky přešel nedávno k Suzuki, která bohužel prodává v Evropě již jen hybridní auta a kde za malinkou Li-on baterii mild-hybridu 0,8 kWh budu nucen po jejím konci dát cca 70.000,- Kč (počítám, že tak za 5 až 10 let provozu auta, 5 let je na baterii záruka). Ovšem s tím jsem sám dopředu počítal a šel jsem do toho i z důvodu, že Škodovka mě již nebyla schopna ve svém portfoliu nabídnout vůz, který jsem požadoval, no a Suzuki ano. To je samozřejmě každého věc jak k tomu přistoupí a musí si spočítat mínusy a plusy takové volby. Ale tak jako to má s cenami baterií do hybridů dnes Suzuki, tak to mají i ostatní značky např. FIAT, Honda, Toyota aj. Sám jsem si to osobně před koupí nového vozu zjišťoval a ceny prťavých baterií v mild-hybridech jsou někde mezi 50.000 až 120.000,- Kč u hybridů to není o moc lepší. No a taky nezapomínejme, že zatímco baterie v elektromobilech se nenabijí a nevybijí za několik málo sekund, tak baterie v hybridech (nejvíce právě v mild-hybridech) právě takto drasticky cyklují, což se určitě projeví na podstatně nižší životnosti daných baterií a tím častější výměně než u ryzích elektromobilů. To by měli případní zájemci o dnes široce zaváděnou hybridní techniku vědět. V tom uznávám, že je Škodovka dobrá, že tam stále můžeme kupovat jen ryzí spalováky. Jak jsem napsal, já jsem dopředu věděl do čeho jdu a nemám potíž si koupit a zaplatit novou i když neadekvátně drahou mikrobaterii do mild-hybridu, ale z principu odmítače nucené elektromobility mě to křiví hubu a rve boky. Ale co už, pravděpodobně za pár let tam chtě, nechtě budeme všichni. O tom jak je to s cenami baterií hybridů i u jiných značek (a tam jsou ceny baterií ještě násobně vyšší) si můžete přečíst v přiloženém článku, s kterým se plně ztotožňuji.... https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/majitele-hybridu-dojizdi-na-zivotnost-akumulatoru-nove-stoji-extremne-mnoho-servis-si-stezuje-ze-auta-ani-nestiha-opravovat/ Editováno: Čtvrtek v 08:56, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ondra16V Vloženo Sobota v 05:57 Sdílet Vloženo Sobota v 05:57 https://www.hybrid.cz/po-vice-nez-33-000-km-skrz-afriku-miri-elektromobil-skoda-enyaq-do-skoda-muzea/?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3kNd3sdEEEoJ-CeFDSLdQL9yaZrlffqiyoHqAp35u_dY9xbmvuo6rUKKI_aem_qYcUHSdvXJZwZUoPdrpSfw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo Sobota v 09:42 Autor Sdílet Vloženo Sobota v 09:42 Ano, věděl jsem o nich a po očku tu expedici po Africe s Enyaqem sledoval. Mají můj obdiv, vždyť nabíjení někde v poušti a v horku s tím rozložením a skládáním fotovoltaiky není asi nic moc zábavného. Chtělo by to nějaké větší a třeba i technické podrobnosti, třeba i knížku, něco jako cestopis. Je to asi dost extrémní cestování, které dokazuje, že když se chce tak všechno jde, ale asi nic pro běžný, nekomplikovaný provoz s automobilem někde v odlehlých oblastech. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Martab Vloženo Sobota v 10:24 Sdílet Vloženo Sobota v 10:24 Tak ona je otázka, o kolik jednodušší je v takto odlehlých oblastech sehnat benzin (něco co je dostatečně kvalitní, aby to moderní motor se všemi těmi emisními systémy byl schopen zkonzumovat). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo včera v 13:03 Autor Sdílet Vloženo včera v 13:03 (editace) Spíše může být otázka jestli má smysl po Africe jezdit s vozy dnešního evropského typu, tedy s těmito sofistikovanými , protiemisními vozy. Pokud vím a stále to snad platí, tak např. Toyota dodává do Afriky své nové vozy seřízené na tu nižší kvalitu benzínu, tedy pravděpodobně i na nižší oktany. Na druhou stranu nevím jestli už i v Africe cpou do benzínu produkty řepkového pole apod. svinstva v zájmu emisního náboženství. Takový benzín bez biopřísad pak může i v té Africe ležet třeba rok v sudu a nic se s ním neděje, což naše benzíny E10 asi nezvládnou. Ostatně sám vzpomínám na doby, kdy nám 200l sud s benzínem sloužil a vydržel neomezeně dlouho, tedy vlastně tak dlouho než se spotřeboval, ostatně domácí sekačky trávy a domácí zahradní traktorky jsme na zimu z nádrží nevypouštěli. Prý sehnat kanystr benzínu je v odlehlejší Africe o dost jednodušší, než sehnat kanystr dobré, pitné vody, nebo přípojku na elektriku, ostatně známý cestovatel Kolbaba nám to kdysi na přednášce o Africe sám potvrdil.... Podle všeho doporučení pro motoristy, kteří chtějí v rozsáhlejší formě křižovat Afriku mimo hlavní komunikace a velká sídla je to, nejezděte tam se současnými evropskými vozy na současné emisní evropské normy, možná se mýlím, možná to tam již mají jinak, ale nic o tom zatím nevím.... Editováno: včera v 13:13, autor: DušanV Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.