Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Dle nejnovějších zpráv se vyjednávací  rozhovory o zavedení či nezavedení cel na dovoz aut z Číny do EU tak trochu zadrhly, ale i tak mají údajně pokračovat. Údajně pokud EU neustoupí, nebo se jinak nedohodne, tak proklamovaná cla začnou platit od 4.7.2024 a Čína je připravena zavést protiopatření, např. zvýšení cel na luxusní evropské automobily o cca 25%.  Pokud jsou některé zprávy  z veřejně přístupných  médií relevantní, tak Čína byla v rámci dohody ochotna přistoupit i na snížení dovozových cel na evropské auta do své země, ale samozřejmě záleží co a jak zareaguje EU.

 

https://www.reuters.com/markets/china-wants-eu-scrap-ev-tariffs-evs-by-july-4-chinese-state-media-reports-2024-06-24/

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, že by se přeci jen něco nového dělo v rámci zavedení či nezavedení dodatečných cel na čínské elektromobily prodávané v EU?

Nebo to byla jen bouře ve sklenici vody, nebo snaha navenek udělat aspoň nějaké bububu, aby EU a hlavně EK neztratila kredit a že si s námi  Čína může v tomto směru vytřít kdykoliv zadní část těla? Podle všech indicií v rámci čínských protiopatření by bylo bito hlavně Německo a jeho autoprůmysl, no a tak jeho ministr hospodářství  Robert Habeck se snaží v Pekingu osobně vyjednávat, co jen může. Hlavně asi hasí to, co  úředníci a komisaři z EK svým jednáním zažehli. Ono od stolu a na dálku si mohou dovolit ledasco, ale kolikrát nesmyslné a nepromyšlené, teoretické výstupy a nařízení EK v rámci podpory Green dealu a elektromobility jsou již pomalu legendární a netýkají se jen a jen cel. 

Každopádně jaké máme v EU prostředky a technologie, abychom si v rámci zavádění elektromobility mohli dovolit účinně a efektivně  konkurovat a možná i diktovat Číně? 

 

https://www.newstream.cz/nazory/cla-na-cinska-elektroauta-mozna-nebudou-karty-se-obraceji?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=24Vp7MW5SUm-202406251249&dop_id=30230703

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podotýkám, že tenhle příspěvek se vůbec netýká elektromobility, ale princip  mnohdy až nesmyslných restrikcí, nařízení  i v jiných oborech než je elektromobilita a   zaváděných údajně  pro  blaho a záchranu lidstva a pro plnění určitých proklimatických cílů,  je vlastně stejný jako ona vynucená elektromobilita. O co jde? Jde o to, že se konečně daří  v některém státě EU (zde se jedná o Dánsko)  zavést uhlíkovou daň na kravské pšouky a krkání. To, co se nepodařilo dříve například v Nizozemsku, nebo mimo EU na Novém Zélandu, je před konečným schválením v Dánsku, sice až od roku 2030, ale  přeci jen. Mě to spíše připadá, že  někdo  potřebuje další a další peníze na své "bohulibé" projekty a platící, poslušný občan, nebo právnická osoba je přeci zaručený a stálý příjem.

Sama Evropská komise nadále zkoumá, jak by mohla zavést celoevropský systém obchodování s emisemi v zemědělství, a zvažuje možnosti, včetně požadavku, aby zemědělci a vlastníci půdy platili za své emise přímo.

Takže pozor, je to ode mne dnes sice  čistá spekulace, ale ono se může klidně stát, že pokud vlastníte třeba po předcích nějaké to větší pole, les a i když ho třeba pronajímáte, a nic na něm sami  nepěstujete, tak klidně za nějaký čas (pokud se to v EK podaří) vám zvýší daň z nemovitostí o částku rovnající se adekvátní uhlíkové dani. To nám ty daně zase porostou jedna radost. Taková jiná, skrytá  forma  legálního vyvlastňování. To, co komunisti nám po roce 1948 provedli naráz, tak tady to běží pomalu a nenápadně. Prostě až na to všechno občan nebude mít, tak to  nakonec stejně nuceně prodá, dům, pole, zahradu aj..

Ona vlastně nějaká ta námi probíraná elektromobilita je v kontextu toho všeho, co si na nás hodlají ještě vymyslet jen pramalinký důvod k trpkému úsměvu.....

 

https://www.ekonews.cz/dansko-jako-prvni-zdani-kravske-psouky-a-krkani-farmari-budou-platit-uhlikovou-dan-sto-euro-za-zvire/?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ony ty baterie do elektromobilů jsou opravdu drahé jako čert. Ovšem takové baterie do hybridů, mild-hybridů a plug-in-hybridů, ačkoliv jsou  velikostně, výkonově a kapacitně  mnohdy o dost menší než baterie do ryzích elektromobilů, tak jsou poměrově ještě o dost dražší.

Nakonec to mohu prezentovat na svém osobním případu, kdy jsem ze Škodovky přešel nedávno k Suzuki, která bohužel prodává v Evropě již jen hybridní auta a kde za malinkou Li-on baterii mild-hybridu 0,8 kWh budu nucen po jejím konci dát cca 70.000,- Kč (počítám, že tak za 5 až 10 let provozu auta, 5 let je na baterii záruka). Ovšem s tím jsem sám dopředu počítal a šel jsem do toho i z důvodu, že Škodovka mě již nebyla schopna ve svém portfoliu nabídnout vůz, který jsem požadoval, no  a Suzuki ano. To je samozřejmě každého věc jak k tomu přistoupí a musí si spočítat mínusy a plusy takové volby.

 Ale tak jako to má s cenami baterií do hybridů dnes Suzuki, tak to mají i ostatní značky např. FIAT, Honda, Toyota aj. Sám jsem si to osobně před koupí nového vozu zjišťoval a ceny prťavých baterií v mild-hybridech jsou někde mezi 50.000 až 120.000,- Kč u hybridů to není o moc lepší. No a taky nezapomínejme, že zatímco baterie v elektromobilech se nenabijí a nevybijí za několik málo sekund, tak baterie v hybridech (nejvíce právě v mild-hybridech) právě takto drasticky cyklují, což se určitě projeví na podstatně nižší životnosti daných baterií a tím častější výměně než u ryzích elektromobilů. To by měli případní zájemci o dnes široce zaváděnou hybridní techniku vědět. V tom uznávám, že je Škodovka dobrá, že tam stále můžeme kupovat jen ryzí spalováky.

Jak jsem napsal, já jsem dopředu věděl do čeho jdu a nemám potíž si koupit a zaplatit novou i když neadekvátně drahou mikrobaterii do mild-hybridu, ale z principu odmítače nucené  elektromobility mě to křiví hubu a  rve boky. Ale co už, pravděpodobně za pár let tam chtě, nechtě budeme všichni. 

O tom jak je to s cenami baterií hybridů i u jiných značek (a tam jsou ceny baterií ještě násobně vyšší) si můžete přečíst v  přiloženém článku, s kterým se plně ztotožňuji....

 

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/majitele-hybridu-dojizdi-na-zivotnost-akumulatoru-nove-stoji-extremne-mnoho-servis-si-stezuje-ze-auta-ani-nestiha-opravovat/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, věděl jsem o nich a po očku tu expedici po Africe s Enyaqem sledoval. Mají můj obdiv, vždyť nabíjení někde v poušti a v horku  s tím rozložením a skládáním fotovoltaiky  není asi nic moc zábavného. Chtělo by to nějaké větší  a třeba i technické podrobnosti, třeba i knížku, něco jako cestopis. Je to asi dost extrémní cestování, které dokazuje, že když se chce tak všechno jde, ale asi nic pro běžný, nekomplikovaný  provoz s automobilem někde v odlehlých oblastech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíše může být otázka jestli má smysl po Africe jezdit s vozy dnešního evropského typu, tedy s těmito sofistikovanými , protiemisními vozy. Pokud vím a stále to snad platí, tak např. Toyota dodává do Afriky své nové vozy seřízené na tu nižší kvalitu benzínu, tedy pravděpodobně i na nižší oktany. Na druhou stranu nevím jestli už i v Africe  cpou do benzínu produkty řepkového pole apod. svinstva v zájmu emisního náboženství.  Takový benzín bez biopřísad pak může i v té Africe ležet třeba rok v sudu a nic se s ním neděje, což naše benzíny E10 asi nezvládnou. Ostatně sám vzpomínám na doby, kdy nám 200l sud s benzínem sloužil a vydržel neomezeně dlouho, tedy vlastně tak  dlouho než se spotřeboval, ostatně domácí sekačky trávy a domácí zahradní traktorky jsme na zimu z nádrží nevypouštěli.  

Prý sehnat kanystr benzínu je v odlehlejší Africe o dost jednodušší,  než sehnat kanystr dobré, pitné  vody, nebo přípojku na elektriku, ostatně známý cestovatel Kolbaba nám to kdysi na přednášce o Africe sám potvrdil....

Podle všeho doporučení pro motoristy, kteří chtějí v rozsáhlejší formě křižovat Afriku mimo hlavní komunikace a velká sídla je to, nejezděte tam se současnými evropskými vozy na současné emisní evropské normy, možná se mýlím, možná to tam již mají jinak, ale nic o tom zatím nevím....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když před pár desetiletími pronesl Ronald Reagan (bývalý americký prezident) slavnou větu „Když to funguje, zdaň to, když to pořád funguje, zreguluj to a až to fungovat přestane, tak to dotuj“, asi netušil, že to někdo, někdy vezme až tak doslova.  A EU to vzala doslova a to se vším všudy. Přiložený odkaz na článek ukazuje, co všechno se v EU vymýšlí a co všechno firmy ještě navíc čeká. Jen tak si říkám, kde všechny ty firmy vlastně vezmou čas a peníze  na to základní, tedy na výrobu, vývoj aj., když budou muset plnit to všechno ostatní, co EK a EU po nich požaduje. A podle článku aplikování Green dealu je tady velký viník popisovaného. Tohle snad ani už nemůže být přeci normální. Proč to nedělat jednoduše, když to jde i složitě, že....

 

https://www.hrot24.cz/clanek/komentar-potvrzeni-i-na-spejli-od-jitrnice-eu-se-zrejme-rozhodla-firmy-regulacemi-zlikvidovat?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektromobilita se stala politickým tématem a automobilový průmysl nástrojem volebních kampaní, tvrdí Martin Peleška, dlouholetý ředitel českého zastoupení Toyoty. Politická rozhodnutí a nejistota na trhu komplikují nejen byznys, ale i rozhodování spotřebitelů.

Automobilky jsou dnes podle něj natolik efektivní, že mohou vyrábět auta se spalovacími motory, elektromobily i vodíková auta. Aspoň u Toyoty to jde, tak proč to nejde jinde?

Zajímavé je, že podle Pelešky až 70 procent zákazníků neřeší technologie. „Chtějí především bezpečné a kvalitní auto, které uspokojí jejich potřeby. Chápu, že pro běžného člověka se trh stal nepřehledným,“ dodává.

Tohle, ale i mnohé jiné se dozvíte v přiloženém odkazu na rozhovor s ním.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak šrouby se nadále utahují a utahují, i když pomalu, nenápadně a plíživě. Taky mě to docela překvapilo, když jsem se dozvěděl, že v Nizozemsku od 1. července 2024 začala platit pro všechny tamní zaměstnavatele s více jak 100 zaměstnanci povinnost evidovat a státu předávat informaci o tom, jak zaměstnanci dojíždějí do zaměstnání - jak daleko, jakým vozem, a tedy s jakými emisemi CO2, tedy abychom si rozuměli nejenom najeté kilometry tzv. služebně, ale i naše soukromá cesta do práce, či z práce a to i tehdy, pokud k tomu použiji svůj soukromý vůz.

Rozkliknul jsem si pokyny přímo určené pro Nizozemské firmy (viz. druhý odkaz) a tam mimo jiné stojí doslovně psáno:

 

Vaše role jako zaměstnavatele

Jako zaměstnavatel máte hlavní roli při zajišťování udržitelnější osobní mobility související s prací. Například tím, že svým zaměstnancům umožníte pracovat z domova, pokud je to možné. Nebo tím, že je necháte přijet do práce hromadnou dopravou, na kole či elektromobilem. Vaše zpráva uvádí, kdo vám může poskytnout na míru šitou radu, jak dále zlepšit udržitelnost.

 

Tedy  musím říci, že když to veškeré počínání v EU sleduji trochu podrobněji posledních pár let, tak zase až tak moc mě to nepřekvapilo.

 

 PS: Každý jednou budeme starý, pokud je mu dáno, tak se  tomu nevyhne, ale když už, tak jsem tak trochu rád, že jsem starý již dnes.  Vám dnes mladým nezávidím budoucnost  ani trochu, spíše je mi to líto, co Vás všechno čeká.......

 

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/zapomente-ze-by-vas-nechali-jezdit-do-prace-vlastnim-autem-podle-sveho-gusta-v-nizozemsku-se-to-musi-hlasit/

 

https://werkgeverslijn.nl/vanaf-1-juli-verplichting-rapporteren-werknemerskilometers-voor-grote-bedrijven/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by si nedovolil ani ten příslovečný bolševik... Nechtělo se mi to číst celé a překládat, nicméně by mě zajímalo, jaké sankce tam hrozí zaměstnanci, pokud tyto údaje odmítne sdělit. Mimochodem, v ČR mají zaměstnavatelé v rámci postupného povinného zavádění ESG reportů (Report o udržitelnosti) také sbírat data o tom, jak se jejich zaměstanci dopravují do práce a to v rámci výpočtu uhlíkové stopy Scope 3. Aktuálně je to ovšem na dobrovolném základě, neexistuje totiž žádná legisltiva, na základě které by to na nich mohli vymáhat. Vypadá to asi tak, že firma pošle svým lidem nějaký dotazník a možná že jim ho někdo vrátí vyplněný. Oni to pak vykáží v ESG reportu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...