Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Před nedávnem jsem tady psal, že letošní, celkem vzrůstající prodeje elektromobilů jsou tak trochu manipulativní hry čísel. Některými   bylo naznačeno, že je to přebráno z propagandistického  kanálu, no a že by tedy pro tohle   převzetí to  nebyla pravda, ale jen  účelová demagogie? Dobře, Váš názor, já mám jiný názor. Ale co tedy řeknete na oficiální článek, zveřejněný asociací německých prodejců aut (KZF), která se mimo jiné odvolává i na data získaná pro změnu německým svazem automobilového průmyslu (ZDK)? To je taky propaganda, nebo demagogie? 

 KZF k věci říká: „Obchodní realita mnoha prodejců automobilů a autoservisů je podstatně napjatější, než naznačují oficiální prodejní statistiky. Rostoucí počet nových registrací elektrických aut zakrývá realitu v maloobchodním sektoru. Co se zdá být statisticky úspěšné, je často výsledkem samoregistrace výrobců a prodejců, fleetových obchodů nebo taktických opatření - nikoli skutečné poptávky zákazníků v maloobchodním sektoru.”  

Z dat získaných ZDK vyplývá, že během prvního letošního pololetí automobilky a jejich dealeři v Německu registrovali hned 65 401 elektromobilů na sebe. To je dvakrát vyšší číslo, než jak tomu bylo v v roce 2023. A podle asociace na pilu skutečně tlačí automobilky, u nichž se počet samoregistrací za poslední dva roky zečtyřnásobil. Něco takového jen koresponduje s přerozdělovacími mechanismy EU, které na určité procento prodaných elektrických aut potichu tlačí už dnes. Nedostát mu znamená platit pokuty, takže automobilkám přijde lepší vytvářet fiktivní prodeje.

Ovšem v Německu dle dat neklesají jen prodeje elektromobilů v maloobchodním sektoru, ale stagnuji i tzv. fleetové prodeje elektromobilů. No, ale data jejich registrací tedy vesele stoupají a tak se nám čile prezentuje, jak mají lidé a firmy čím dále, tím větší zájem o elektromobilitu.

 

Zde je odkaz na onen článek  na oficiálním webu KZF, překladač pomůže...

 

https://www.kfzgewerbe.de/kfz-gewerbe-warnt-eigenzulassungen-taeuschen-ueber-e-auto-flaute-hinweg

 

 

Upraveno od DušanV

  • Autor

Otázka, jestli otočí Evropská komise  a hlavně některé státy EU, které jsou v trendu urychleného, až neuváženého  zavádění elektromobility  podle mne až přehnaně  agilní (Nizozemí, Dánsko), nebo se přidají k  pragmatičněji zaváděné  elektromobilitě rozhodující státy jako je Německo, Francie, Itálie, Španělsko. EK otočí jen tehdy, pokud na ni bude vyvíjen dostatečně velký tlak. Nakonec, zažili jste někdy politika/ky, kteří veřejně na plnou hubu uznali že se mýlili a ještě se k tomu ochotně domluví na rozumnějším řešení? To dříve asi  bude   objeveno perpetuum mobile....

Ja myslim ze tlak je cim dal vetsi a bude silit. Uršula se vrati zpatky na gyndu odkud prisla a spalovaky se budou vyrabet dal. :)

  • Autor

6 roků to zde v tomto tématu mnozí omýláme stále dokola, tedy to, že elektromobilita a evropský Grenn deal svět nespasí a rozhodně nebudou po světě v budoucnu jezdit jen elektromobily. Určitě ne v té podobě a tím způsobem, jak si to doposud představovala a prosazovala EU prostřednictvím svého rádoby legislativního, řídícího a kontrolního orgánu, tedy EK. Proč tomu tak je a bude, když stále dost lidí věří tomu , že Evropa svým příkladem nakopne ostatní? Což tak si přečíst úryvek z doloženého článku na Fórum 24, tedy toho internetového média, které doposud skoro 100% horovalo pro Green deal a elektromobilitu. Jak se lidi a jejich názory v celkem krátkém čase mění, co říkáte? A při tom by stačilo používat obyčejný rozum , nebo nebát se říkat svůj názor již od začátku.

Argument, že ostatní části světa se k nám v dohledné době připojí, když uvidí kladný příklad, je zásadní omyl a ilustruje popletené představy vedení Evropské unie. Miliardy lidí v třetím světě se nebudou řídit podle EU. Je jim to jedno. Jde jim primárně o peníze, o živobytí. Netrpí žádnou potřebou obětovat se pro „dobro“.  Vztah Evropské unie k mimoevropským národům by se dal popsat jako vztah matky ke zlobivým dětem. My jsme ti moudří a musíme vám pomáhat. Dali jsme vám svobodu a můžete si vládnout sami, ale jenom tak, jak chceme my. Budeme vás hodnotit a pak uvidíme, komu dáme „dáreček“.  

https://www.forum24.cz/eu-by-mela-zrusit-sve-emisni-cile-a-prestat-poucovat-cely-svet?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

Jak se nedávno řešilo, že se manipuluje s prodeji elektroaut, tak dcera si koupila roční hybridní Oktávku a v techničáku je první majitel Škoda Auto. ;-)

  • Autor

V návaznosti na dříve vzpomínanou manipulaci se stoupajícími prodeji elektromobilů, zde dávám statistiku, kde je jasně vidět, jak je to (či spíše není) s podílem čistě elektrických aut na celkovém prodeji aut v Evropě za červenec 2025 a to dle dostupných dat z Data Force. V první třicítce prodejů není žádný, vyložený elektromobil, i když musím uznat, že některé, zde uvedené modely mají i svoje čistě elektrické verze ( nikoliv hybridy), např. Peugeot 208, Opel Corsa. Ovšem rozklad jejich prodejů na jednotlivé verze ukazuje, že podíl elektrických verzí na celkovým odbytu se pohybuje okolo pouhých 10 procent a žádná nespadá mezi nejžádanější elektrické vozy. A ano, některá ze zde uváděných aut mají svoje mild-hybridní , hybridní nebo plug-in hybridní verze, ovšem nejsou to elektromobily, vždy je tam spalovací motor.

Ani se vším tím ohýbáním trhu v prospěch elektromobilů, umělému zlevňování, záplavě marketingových aktivit i mediálnímu roztleskávání nejsou s to se ani zdaleka blížit prodejům dávno vyvinutých, neinovovaných, zatracovaných a uměle zdražovaných spalovacích aut. Neříkám co je lepší řešení, každý má stále možnost si vybrat to svoje řešení mobility, jen se onou statistikou prodejů ukazuje, jak diametrálně odlišné jsou světy nabídek a poptávek po těchto dvou řešeních.

(pořadí, model - počet prodaných aut, meziroční trend)

1. Dacia Sandero - 21 040 (-7,9)
2. VW T-Roc - 20 737 (+8,2)
3. Toyota Yaris Cross - 16 983 (-1,8)
4. VW Tiguan - 16 209 (+7,9)
5. VW Golf - 15 615 (+14,0)
6. Skoda Octavia - 15 361 (+19,4)
7. KIA Sportage - 14 909 (-4,6)
8. Dacia Duster - 14 847 (-6,3)
9. Renault Clio - 14 341 (-4,5)
10. Opel Corsa - 14 035 (+4,9)
11. Hyundai Tucson - 13 798 (-2,2)
12. Peugeot 2008 - 13 737 (+7,3)
13. Toyota Yaris - 13 021 (-15,2)
14. Ford Puma - 12 482 (+22,3)
15. Peugeot 208 - 12 183 (-6,5)
16. Toyota Corolla - 10 744 (+1,4)
17. Audi A3 - 10 443 (+25,7)
18. Citroen C3 - 10 392 (-8,1)
19. VW T-Cross - 10 221 (-0,9)
20. Škoda Kodiaq - 9 960 (+29,6)
21. Škoda Fabia - 9 880 (+13,1)
22. Nissan Qashqai - 9 762 (-1,0)
23. BMW X1 - 9 746 (-1,6)
24. Mercedes GLC - 9 710 (+7,3)
25. Škoda Kamiq - 9 514 (+7,2)
26. Dacia Bigster - 9 432 (+/-0,0)
27. Toyota C-HR - 9 156 (-7,7)
28. Hyundai Kona - 9 149 (-1,7)
29. MINI One/Cooper - 9 146 (+27,6)
30. MG ZS - 9 135 (+9,9)

Upraveno od DušanV

4 minut zpět, DušanV řekl:

7. Škoda Sportage - 14 909 (-4,6)

asi mensia chybicka. alebo novy model?? :)

  • Autor

Opraveno......

  • 2 týdny později...
  • Autor

Zástupci Evropské komise v čele s její šéfkou Ursulou von der Layenovou se minulý týdem setkali s vrcholnými zástupci evropského automobilového průmyslu, kteří EK přednesli požadavek na přehodnocení tzv. nepřímého, ale faktického zákazu prodeje nových aut se spalovacími motory od roku 2035 s tím, že tento termín je pro přežití mnohých evropských automobilek nesplnitelný. Bohužel nic podstatného, nebo zlomového dle dostupných informací ono jednání nepřineslo, další jednání má pokračovat v prosinci tohoto roku. Dle všeho nemá EK zatím pražádný zájem, aby se něco, třeba jen termínově změnilo.....

O tom, že zástupci EK a jejich výkonní úředníci nejsou schopni reflektovat technologické konsekvence nejen elektromobility a přicházejí s nápravou většinou pozdě, svědčí i nový požadavek Ursuly, na zavedení nové kategorie pro malé, cenově dostupné elektromobily, když se automobilkám dnes spíše vyplácí produkovat velké, elektrické vozy. Nebo, že by to bylo tak, že na velkých elektromobilech nemají takové ztráty jako na malých?

Kdopak před několika lety navrhoval a zaváděl emisní limity v závislosti na hmotnosti automobilů? Ty limity, které nesmyslně znevýhodňovaly malé, spalovací automobily a spíše nahrávaly automobilkám, aby dále a více produkovaly velké, těžké, spalovací mastodonty. Ano, malé městské automobily se již pomalu nevyplatí vyrábět. Tedy ty automobily, co mají ze spalovacích aut ty emise nejnižší, ale jsou i tak drahé a to nejen z hlediska emisních pokut za tzv. zpackané, hmotnostní limity emisí, ale i za přehršel, povinných a drahých jízdních asistentů, stejných jako ve vozech vyšší kategorie. I na základě tohoto dnes obyčejní lidé nemají moc možností. Malé a nové spalovací automobily s nejnižšími emisemi jsou drahé, elektromobily stále podstatně dražší, takže zbývá pro mnohé jen nákup ojetiny. Těch nesmyslů a těžko a draze proveditelných ideologických plánů bychom při podrobnějším zkoumání našli určitě vícero....

image.png

Upraveno od DušanV

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.