Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

 Tímto příspěvkem navazuji částečně na můj předchozí příspěvek.. Ve Škodováckém odboráči č. 18/2024 vyšel článek o tom, jak v dnešní turbulentní době se vedení koncernu VW AG potýká s otázkou jak vlastně dál, jestli elektromobily, nebo diesely, hybridy.......?

"Elektrickým pohonům bohužel zákazníci stále více vzdorují. Dokonce dochází k  až demonstrativnímu příklonu k dieselům. Normálně by se řeklo, že tuto hádanku vždy vyřešil zákazník, to jest neviditelná ruka trhu. Nicméně nikdy v historii nestála mezi výrobci a zákazníky tak dramatická hráz zvaná Green Deal a stále narůstající pokuty za emise CO2", tolik citace z uvedeného článku.

 

image.thumb.png.cf05e00e3bc03af8ddc68ae6f490ea87.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen pouhé eventuální zrušení zákazu výroby konvenčních aut od 2035 bez revize emisní politiky, jejich zánik neodvrátí.  Toliko použitý a částečně upravený nadpis  z  dosti podrobného a komplexního článku od novináře a bývalého mluvčího Škody Auto a.s., Milana Smutného.

A ještě závěrečná věta z citovaného článku, která taktéž vyjadřuje podstatu určitých, dnešních a vysoce pravděpodobně i budoucích  problémů EU nejen v automotive:

"Poté, co jsme se v EU ještě plně nezbavili drtivé náruče agresívního ruského medvěda, lezeme stále hlouběji do tlamy čínského draka. Tato závislost už není ani tak důsledkem ideologie, jako stupidity a geopoliticky strategického uvažování Bruselu limitně blízkého nule."

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-zruseni-zakazu-vyroby-konvencnich-aut-od-2035-bez-revize-emisni-politiky-jejich-zanik-neodvrati-66066#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Již dlouhodobě sleduji  směřování a dost rozdílné názory dvou největších, světových  výrobců osobních automobilů tj. Toyoty a VW AG na budoucnost v oboru automotive.

Proč tomu tak vůbec je? Toť otázka, odpověď stejně není jednoduchá a 100% pravdy se asi nedobereme.

Zatímco Toyota veřejně hlásá, že 100% elektromobilita není podle ní ta správná cesta a i  její vývoj tomu napovídá ( viz. i přiložený odkaz na článek), tak VW AG veřejně, ale určitě dnes zatím taky ne až tak 100%, se k čisté elektromobilitě přiklání.  Samozřejmě je evidentní, že koncern dnes tady  celkem  lavíruje, to může souviset s klesajícím odbytem, ale např. i v přiloženém odkazu dalšího článku s pracovníkem Škody Auto a.s. Františkem Drábkem odpovědným ve fabrice za elektromobilitu jasně vidíme, že automobilka stejně tak jako tak  a pravděpodobně i celý koncern směřují k čisté elektromobilitě. U Toyoty ten její postoj může být klidně dán i tím, že opravdu má široký rozsah prodejů po celém světě, to VW AG zdaleka takový rozsah nemá. Možná i proto Toyota  dnes  vyvíjí nové spalovací motory a taktéž se podílí na vývoji nových paliv do nich.

 

https://www.tipcars.com/magazin/nase-tema/vyvoj-novych-modelu-skoda-rozhovor-frantisek-drabek-232024.html?

 

https://www.autoforum.cz/technika/toyota-upresnila-jak-udrzi-spalovaci-motory-v-prodeji-i-v-dobe-narizovani-elektromobilu-jejich-reseni-je-vazne-ciste/

 

 

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejde to a nejde. No přece zpřístupnit elektromobil masám, aspoň evropské automobilky to zdaleka neumí a ještě asi hodně dlouho umět nebudou. Otázka je, zda-li někdy tomu tak vůbec bude.

Tedy abychom jen nekřivdili, tak  Volkswagen plánuje elektromobil za půl milionu. Něco jako inovovaný, zmodernizovaný VW -Up. Otázka jakou baterii a dojezd bude za tu cenu mít, dokonce ani přístrojovku s nějakým tím infotainmentem to prý mít nebude, řidič bez chytrého telefonu  tam nemá co do něj sedat. Už teď ale šéf VW říká, že elektrické miniauto bude muset pravděpodobně dotovat. Thomas Schäfer tím připomněl, že je výroba cenově dostupných elektromobilů obtížná, nákladná a auta jsou ve finále beztak drahá, proto zrodu levných bateriově poháněných vozů musí pomoci rovněž politická podpora a "rovné" tržní podmínky. Tím vedoucí německé automobilky nepochybně myslel vážnou čínskou konkurenci, do které čínská vláda pumpuje nepředstavitelné množství financí, takže proč nezadotovat, nepodpořit i evropské automobilky. Pokud se  šéfovi VW to přání splní, tak nějaké to tržní prostředí tím  bude čím dále, tím více pouhá špinavá a otrhaná hadra......

 

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze-sveta-automobilek-volkswagen-planuje-elektromobil-za-pul-milionu-uz-ted-ale-rika-ze-elektricke-miniauto-bude-muset-dotovat-21012624#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=autoweb.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest255_trending_llm_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plánovaný zákaz spalovacích motorů v roce 2035 je kritizován nejen veřejností , ale třeba i vědci . Není divu, že když se o něm před dvěma lety v evropském parlamentu hlasovalo, prošel s odřenýma ušima. Z celkového počtu 706 europoslanců jich bylo 339 pro zákaz, tedy 48%. O přijetí tak fakticky spolurozhodli ti, kteří  se hlasování nezúčastnili.  Proti byla i většina českých poslanců, nicméně se našlo několik, kteří naopak tento radikální krok podpořili. A protože může nový europarlament původní rozhodnutí přehodnotit nebo posunout do vzdálenější budoucnosti, měl by český volič vědět, kdo pro návrh zákazu spalovacích aut v červnu 2022 z českých europoslanců zvedl ruku.

Pro zákaz spalovacích motorů byli tři pirátští poslanci, kteří jsou v evropském parlamentu součástí frakce Greens-EFA. Jde o Markétu Gregorovou, Marcela Kolaju a Mikuláše Peksu. Všichni jsou aktuálně hlavními kandidáty Pirátů do voleb, přičemž Marcel Kolaja je lídrem kandidátky. Čtvrtým českým europoslancem, který byl pro zákaz spalovacích motorů v roce 2035, je Luděk Niedermayer, který je aktuálně trojkou kandidátky Spolu.

Všichni čtyři jmenovaní mají  dosti velkou šanci se do Europarlamentu dostat znovu. Jak by při plánované revizi o osudu spalovacích aut v roce 2026 hlasovali je celkem jasné......

Každý máme svůj názor a rozum, nebudu říkat koho máme volit, ale mám jasno, koho volit nebudu já......

 

https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/tito-cesti-europoslanci-hlasovali-pro-zakaz-spalovacich-motoru-vsichni-kandiduji-znovu?

Editováno: , autor: DušanV
  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plánované výstavby tzv.  Gigafaktory na výrobu baterií do elektromobilů, mají v současnosti  dočasně tzv. utrum, viz odkaz na článek.  Ostatně i náš premiér ve včerejším duelu s šéfem opozice (5.6.2024) tvrdil, že jeho europoslanci z ODS, pokud budou nově zvoleni a i on osobně  budou dělat vše pro to,  aby zákaz spalovacích aut byl odvolán.  Ovšem tenhle člověk tvrdil již mnohé a lhal v mnohém, i když vykrucovat se a obhajovat nesplněné sliby to on  umí.....

 

https://www.auto.cz/gigafactory-jdou-v-evrope-k-ledu-stoji-za-tim-nizsi-zajem-o-elektromobily-152793?utm_campaign=abtest255_trending_llm_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

PS: I známá agentura Blomberg totiž informuje, že automobilky Mercedes-Benz a Stellantis zastavily výstavbu nových továren na baterie, které měly podpořit jejich někdy až zběsilé elektrické plány.

https://www.autoforum.cz/predstaveni/mercedes-a-stellantis-zastavily-vystavbu-tovaren-na-baterky-nezajem-o-elektromobily-jim-nedava-na-vyber/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadá to, že i rakouský  kancléř Karl Nehammer dostává rozum a svolává  v Rakousku kulatý stůl za účasti odborníků, zástupců veřejného sektoru a podnikatelské sféry, se kterými chce diskutovat o společném postupu v otázce plánovaného zákazu spalovacích motorů, který má platit v Evropské unii  pro nová auta od roku 2035.

Nyní je třeba nastavit kurz pro Evropu jako místo pro podnikání, uvedl kancléř v neděli 2.6.2024, přičemž odkázal na volby do Evropského parlamentu , které se v Rakousku uskuteční 9. června. Automobilový průmysl a jeho dodavatelé čelí nadměrným regulacím a zákazům, které snižují atraktivitu Evropy, dodal. 

Něco takového bychom potřebovali napříč celou EU ve všech jejich  jednotlivých státech jako kůň drbání, tj. diskusi všech příslušně zainteresovaných, když už tedy nemáme např. i ty podrobné dopadové studie, které tady prý nějaké jsou, či spíše nejsou.  Mimo jiné i proto, aby  vrcholoví unijní a státní  politici  v Radě Evropy, tak i noví europoslanci  měli silný mandát (spíše tlak) od veřejnosti, tak i od odborníků.

 

Stále mě ten prozatím schválený zákaz spalovacích aut po roce 2035 přijde tak šíleně až hrubiánsky zasahující do života lidí, jako třeba hypotetický zákaz jíst maso, zákaz čerpat a  používat vodu z vlastních studní, nebo třeba zákaz vlastnit více jak jednu nemovitost apod., těch případných nesmyslů, které mohou kdykoliv napadnout EK a jejich úředníky  si tam můžete dosadit vícero.   Na všech těchto lidsky běžných činnostech, věcech a  potřebách lidí lze vydedukovat nějakou (pro někoho nepřiměřeně nadměrnou) emisní stopu. To po nesmyslu zákazu spalováků budou  následovat další a další  fantasmagorické šílenosti.......???? 

 

https://www.autojournal.cz/rakousko-odmita-zakaz-spalovacich-motoru-evropa-potrebuje-technologickou-otevrenost/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejenom šéf Toyoty ČR Martin Peleška, ale už i  šéf  Hyundai Motor Czech Martin Sainz našel taktéž tu odvahu veřejně  prezentovat své názory na elektromobilitu. Člověk, který jezdí i v soukromí elektromobilem rovnou říká, že zákaz spalovacích motorů by zrušil, jelikož i on elektromobilitu nepovažuje za jedinou cestu budoucí mobility.  U českých šéfů Škodovky ( tedy z výrobního závodu, ne prodejců, neboť mnozí prodejci s kterými se roky osobně dobře znáte a důvěřují vám, že je jmenovitě neshodíte, tak s nějakou 100% elektromobilitou až tak moc nesouzní ) je to rozporuplné, objevují se oficiální názory a vyjádření  vrcholových manažerů co propagují a obhajují 100% elektromobilitu, objevují se neoficiální náznaky, že někteří smýšlí jinak, ale samozřejmě Škodovka spadá pod VW AG a asi se nevyplatí navenek prezentovat jiný než oficiální názor koncernu. Snad jen Ing. Martin Hrdlička (šéf vývoje podvozku a agregátu v Škoda Auto a.s.) dokáže veřejně podporovat spalovací motory i do budoucna a taktéž pravděpodobně nepovažuje čistou elektromobilitu za jediné a správné řešení viz. odkazy na jeho přednášky v mých dřívějších příspěvcích. Ostatně je docela dobře znám názor na 100% elektromobilitu u jeho otce a tvůrce vývoje Škody Favorit  Ing. Petra Hrdličky, který ji nemůže přijít na jméno (slušně řečeno).  

 

Ostatně podcasty Martina Vaculíka (redaktora časopisu Svět motorů a zastánce jak spalováků, tak i elektromobilů) v němž vystupuje i dnes zmiňovaný šéf Hyundai Motor Czech jsou opravdu "odborně výživné", ostatně v tomto podcastu se dost podrobně probírá  elektromobilita, dále např. i  vztahy a konkurence Škodovky a Hyundaie,  aj. zajímavé věci.  Doporučuji tyto podcasty sledovat , pokud chcete mimo jiné znát i názory českých vrcholových managerů v automotive ....

 

https://www.auto.cz/martin-vaculik-zpovida-sefa-ceskeho-hyundaie-zakaz-spalovacich-motoru-bych-zrusil-152803?utm_campaign=abtest255_trending_llm_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po přečtení přiloženého článku se ani zas tak nedivím, že jsme v Evropě s energiemi, elektromobilitou, průmyslem, bezpečností,  migrací, klimatickým směřováním a z toho všeho  příslušnou legislativou  v takovém stavu, v jakém jsme. A to ten článek jen něco málo naznačuje, jak se v EU dnes mimo jiné i v energetické politice uvažuje.  Jen tak dál a houšť........😟

 

https://oenergetice.cz/obnovitelne-zdroje/ministr-e-paliva-dovezeme-ze-zemi-mimo-eu-vyrobena-ale-budou-z-unijniho-co2?q_id=D8CKX81Vbvq-202406090601&dop_id=29760377

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pouze 2 čeští europoslanci, kteří hlasovali pro zákaz spalovacích motorů, se vrací do Bruselu. Osobně doufám, že k  tématu a prosazování až 100% elektromobility  je i tímto dáno, že obyčejní občané  (a nejen ti čeští) mají jiný názor a řekl bych, že i pragmatičtější uvažování než kolikrát jen  ideologizovaní  nebo snad i někým a něčím tlačení "hurá" politici.

Pro mne jasno, co se týče elektromobility zda ano či ne zatím není a jak to tak vypadá, tak úplně jasno nikdy nebude, ale o to snad ani nikdy nešlo. Jde  o to, abychom  fungovali a žili v rámci rozumného přístupu a v rámci možného. Nikdo nechce popírat klimatické změny, ale  to, že "přikázaná a nalajnovaná" elektromobilita důrazně pomůže  k záchraně planety mě stále připadá spíše jako zbožné přání než prosazování zdravého rozumu.

Bláznů v Europarlamentu a v EK bude asi pořád dost a i Layenová se jen tak nevzdá, o čemž svědčí její snaha o další nominaci na šéfku EK. 

Pokud má elektromobilita v budoucnosti prorazit a prosadit se, tak nechť se tak koná v rámci normálního tržního prostředí  a obyčejného selského uvažování a ne toho, čeho jsme byli svědky za posledních 5-ti let...

 

https://autosalon.tv/novinky/ridicuv-chleba/pouze-ava-europoslanci-kteri-hlasovali-pro-zakaz-spalovacich-motoru-se-vraci-do-bruselu?

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak a je to tady. Evropská komise ještě před jejím definitivním rozpuštěním a následným sestavením úplně nové EK po nedávných volbách do Europarlamentu, se opravdu rozhodla zavést dodatečná cla na dovoz čínských elektromobilů. Nynější clo je ve výši 10% a nově k těm dosavadním 10% ještě přibude od 4. července 2024 dodatečné clo ve výši 17 až 38%. Ta variabilní výše dodatečných cel  u jednotlivých výrobců je dána podle toho, jestli jednotlivé čínské automobilky při vyšetřování nedovolené státní podpory  s Evropskou komisí spolupracovaly či nikoliv. 

Dle přiloženého dokumentu EK se má jednat o tzv. prozatimní cla a definitivní opatření mají být zavedena do 4 měsíců od zavedení oněch  prozatimních cel.

Objevují se zprávy, že i při 100% nových clech by čínské automobilky byly schopny vydělávat, samozřejmě s úplně jiným ziskem. Ovšem jak zareaguje čínská vláda a jak a v čem  to EU vrátí, toť otázka. Každopádně určitě to nenechá jen tak a taky nezapomeňme, že cca 80% trhu s výrobou bateriových zdrojů pro elektromobily má Čína stále pod palcem, o surovinových zdrojích ani nemluvě.

Volby, nevolby, současná  EK si jede stále své, samozřejmě za naše peníze, které budeme muset vydat navíc z našich peněženek, ostatně jak jinak......

 

image.thumb.png.ab10108fbdd85b86163d79ad73494c8a.pngimage.thumb.png.38faea64a5010fa83fff1e94a935194c.png

 

Odkaz na internetové stránky EK je zde:

https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_24_3231

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Něco málo více informací ohledně zavedení nových cel na čínské elektromobily v EU. Každopádně se proti clům ohradily automobilky VW AG, BMW a Mercedes, neboť ty mají stále celkem vysoké prodeje svých výrobků v Číně a odvetná opatření čínské vlády, která se dají očekávat, dopadnou především na ně....

Dle zveřejněných dokumentů EU se stále čeká na datum 4. července 2024, dokdy má čínská strana zavést opatření, které by odstranilo dle EU "nekalou konkurenci". Tak nějak se mi promítají  v hlavě všechny ty  netržní, ale prý systémová a nutná  opatření, nařízení, dotace a další kroky v rámci elektromobility, která EU zavedla. Jestli to není dvojí metr pro různé pohony automobilů, tak nevím co už by to mělo být. Asi mnozí znáte to rčení "zloděj volá, chyťte zloděje....."

 

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/evropa-zavede-cla-na-elektromobily-z-ciny/r~d5c2c90e28a811ef9af20cc47ab5f122/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak nebezpečná pro fungování a život  běžného občana je a může i nadále být případná staronová  šéfka EK Ursula von der Layenová a to nejenom strany elektromobility, popisuje článek v odkazu a částečně napovídá, co a proč se nyní tohle vše v EU děje.  Opravdu výživné počteníčko, závěry z napsaného si každý vyvodí sám.

Mimochodem všimli jste si již někdo odlišné rétoriky ohledně  podpory či nepodpory zrušení zákazu spalovacích aut od hnutí ANO 2011 (konkrétně od pana Havlíčka)? No, není to již striktní podpora zrušení zákazu spalováků od roku 2035, nyní je to jen oddálení termínu jejich dalšího prodeje a fungování.  Tak trochu to vypadá jako ústupek vůči europarlamentní frakci Obnova (Renew), kde ANO se svými 7 europoslanci tvoří ( aspoň se tam nyní hlásí) dost vlivnou skupinu, která může Renew a její vliv v Europarlamentu klidně významně omezit  a žádá mandát pro Kláru Dostálovou ve výboru   pro regionální politiku, vnitřní trh a ochranu spotřebitele, nebo výboru pro otázky životního prostředí a pro vnitro a občanské svobody.  Nakonec proč bychom nějaký ten kšeft neuzavřeli, nějaký volič a jeho hlas a jeho přání  nám může být ukradený. Tak takhle se dělá dnešní politika, nějaká zástupná elektromobilita pro naše voliče  nám může být nyní docela fuk, když se volič ozve, tak okecat se to nějak zase dá....... 

Je jasně vidět, že dosavadní "prozelené"  síly v EU to mají pojištěné a vykolejit se po volbách jen tak nedají, natož něco podstatně změnit.

Spoleh na naše největší politické strany a uskupení stran  a jejich sliby je opravdu "veliký", ať už se jedná o koalici, tak i opozici a to pouhý týden po volbách. Ovšem nutno dodat, že téma zákazu či nezákazu spalovacích aut nerezonovalo v předvolebních debatách a bojích  nikde tak silně jako u nás v ČR.......

 

https://medium.seznam.cz/clanek/liberalni-institut-hodnoceni-ursuly-von-der-leyenove-druhy-mandat-by-ziskat-nemela-68279#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak Škoda Auto a.s., tak i SAP (sdružení automobilového průmyslu ČR), které zastupuje tuzemské automobilky se staví negativně k rozhodnutí EK ohledně zavedení nových, dodatečných cel na dovoz a prodej čínských  elektromobilů. 

Škoda Auto považuje načasování rozhodnutí Evropské komise (EK) o uvalení obchodních cel na dovoz elektromobilů z Číny kvůli aktuálně nízké poptávce po bateriových elektromobilech (BEV) za nešťastné. Negativní dopady rozhodnutí převažují nad možnými přínosy, uvedl vedoucí komunikace Škody Auto Tomáš Kotera.

 

https://www.novinky.cz/clanek/auto-skoda-auto-cla-na-cinske-elektromobily-nevita-negativni-dopady-prevazuji-40476153#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=6&utm_campaign=abtest258_redesign_vyhledavani_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz 

 

Ostatně, co všechno se může zkazit a prodražit v odvetném opatření ze strany Číny si můžete přečíst níže. A pamatujme na jeden z Murphyho zákonů: "Co se může pokazit, to se pokazí..." Když zafajruje EK pod kotlem, tak tomu spíše  pomůže...

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/eu-uvali-cla-na-cinska-auta-v-zavislosti-na-tom-kdo-je-vyrabi-nejvice-potresta-majitele-uspesneho-mg-tesla-se-docka-zvlastni-pece/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

„Úspěchy“ klimatického hospodářství připomínají časy „reálného“ socialismu. Zelení plánovači  z EK zavinili zaostávání a teď zakáží, spíše tedy omezí  importy (věděli jste, že na začátku funkčního období dnes již končící EK byla většina  členů EK proti tzv. tvrdému zavádění  Green dealu, jak jej prosazovala  jejich šéfka Ursula von der Leyenová?).

Evropská komise svůj současný krok zdůvodnila tím, že čínští výrobci jsou neférově dotováni. To určitě ano. Nicméně nucené zavádění elektromobility v EU je rovněž doprovázeno dotacemi a pokřivováním trhu. Místo abychom si udrželi konkurenceschopnost díky kapitalismu, soupeříme s pekingskými bolševiky,  kdo nabídne větší balík subvencí a vymyslí tvrdší ochranářská opatření.....

 

https://e-news.cz/nazory/schmarcz-uspechy-klimatickeho-hospodarstvi-pripominaji-casy-realneho-socialismu-zeleni-planovaci-zavinili-zaostavani-a-ted-zakazi-importy/?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dějí se to ve světě divné a dost protichůdné věci. Zatímco např. koncern Stellantis  vrací do hry spalovací motory do modelů aut u kterých předpokládal dříve jen a jen elektrický pohon, jako je Jeep Avenger, nový FIAT 500,  Citroen Berlingo aj., nebo koncern VW AG již veřejně avizuje, že 1/3 prostředků, které chtěl dát jen na vývoj elektromobilů dává zpět do vývoje spalovacích aut,  BMW,  Mercedes, Toyota  deklarují, že spalovací motory budou vyrábět a prodávat tak dlouho jak to jen půjde a Ford zatím zavírá některé továrny pro elektromobily, dále  TESLA omezuje výrobu elektromobilů, tak taková Velká Británie (ačkoliv již není členem EU) má v plánu otočit již jednou otočené a plánuje něco docela jiného. 

Tedy aspoň tak deklaruje Labouristická strana, která je dle volebních průzkumů velkým favoritem ve volbách do Dolní sněmovny, konaných začátkem července 2024. Tedy zatímco v EU  platí nepřímý zákaz prodeje nových aut se spalovacím motorem od roku 2035 ( s revizí a možností jiného v roce 2026), tak  ten zákaz spalováků  ve VB změnili dříve již na rok 2030, následně vláda v čele s Konzervativci to vrátila zpětně na rok 2035 a nyní to Labouristé (pokud ty volby vyhrají) chtějí opět vrátit na rok 2030. Strana Zelených chce ve VB  dokonce zákaz spalováků již od roku  2027!!! Vypadá to, že prvně jmenovaní jsou nuceni reagovat na požadavky a odbyt trhu, zatímco někteří politici ve VB reagují na co?

A to jsem si myslel, že VB  a její obyvatelstvo je technicky a inteligenčně na výši, ale jak, vidno mocenská  ideologie  a boj o zrno semele všechno..... 

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/favorizovana-levice-jde-do-britskych-voleb-s-planem-hodnym-genia-opet-zavest-zakaz-spalovacich-aut-od-roku-2030/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dožívající (já bych řekl spíše dohnívající) Evropská komise je asi mimo mísu realistického vidění a dění světa, aspoň tedy, co se týče Green dealu a s tím spojené nucené elektromobility. I významné evropské automobilky si částečně myslí (nebo byly trhem donuceny  si to myslet) něco jiného. To že EK zavádí nová cla ne elektromobily dovážené z Číny je jedna věc, druhá věc je ta (aspoň dle agentury Blomberq) že v zákulisí se jedná o zmírnění cel a jedná jak Čína, tak i Německo a tak i  EU. No Němcům se ani moc nedivím, tam je vidina velkých ztrát prémiových automobilek a EU pravděpodobně reaguje pod silným tlakem Německa....

 

https://www.autoforum.cz/predstaveni/nemci-jiz-tlaci-na-eu-aby-jeste-prehodnotila-cla-na-auta-z-ciny-domacim-firmam-mohou-zasadit-tezko-ranu/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...