Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Dle nejnovějších zpráv se vyjednávací  rozhovory o zavedení či nezavedení cel na dovoz aut z Číny do EU tak trochu zadrhly, ale i tak mají údajně pokračovat. Údajně pokud EU neustoupí, nebo se jinak nedohodne, tak proklamovaná cla začnou platit od 4.7.2024 a Čína je připravena zavést protiopatření, např. zvýšení cel na luxusní evropské automobily o cca 25%.  Pokud jsou některé zprávy  z veřejně přístupných  médií relevantní, tak Čína byla v rámci dohody ochotna přistoupit i na snížení dovozových cel na evropské auta do své země, ale samozřejmě záleží co a jak zareaguje EU.

 

https://www.reuters.com/markets/china-wants-eu-scrap-ev-tariffs-evs-by-july-4-chinese-state-media-reports-2024-06-24/

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak, že by se přeci jen něco nového dělo v rámci zavedení či nezavedení dodatečných cel na čínské elektromobily prodávané v EU?

Nebo to byla jen bouře ve sklenici vody, nebo snaha navenek udělat aspoň nějaké bububu, aby EU a hlavně EK neztratila kredit a že si s námi  Čína může v tomto směru vytřít kdykoliv zadní část těla? Podle všech indicií v rámci čínských protiopatření by bylo bito hlavně Německo a jeho autoprůmysl, no a tak jeho ministr hospodářství  Robert Habeck se snaží v Pekingu osobně vyjednávat, co jen může. Hlavně asi hasí to, co  úředníci a komisaři z EK svým jednáním zažehli. Ono od stolu a na dálku si mohou dovolit ledasco, ale kolikrát nesmyslné a nepromyšlené, teoretické výstupy a nařízení EK v rámci podpory Green dealu a elektromobility jsou již pomalu legendární a netýkají se jen a jen cel. 

Každopádně jaké máme v EU prostředky a technologie, abychom si v rámci zavádění elektromobility mohli dovolit účinně a efektivně  konkurovat a možná i diktovat Číně? 

 

https://www.newstream.cz/nazory/cla-na-cinska-elektroauta-mozna-nebudou-karty-se-obraceji?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_vert_ab=0&dop_vert_id=int1&dop_req_id=24Vp7MW5SUm-202406251249&dop_id=30230703

 

 

 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podotýkám, že tenhle příspěvek se vůbec netýká elektromobility, ale princip  mnohdy až nesmyslných restrikcí, nařízení  i v jiných oborech než je elektromobilita a   zaváděných údajně  pro  blaho a záchranu lidstva a pro plnění určitých proklimatických cílů,  je vlastně stejný jako ona vynucená elektromobilita. O co jde? Jde o to, že se konečně daří  v některém státě EU (zde se jedná o Dánsko)  zavést uhlíkovou daň na kravské pšouky a krkání. To, co se nepodařilo dříve například v Nizozemsku, nebo mimo EU na Novém Zélandu, je před konečným schválením v Dánsku, sice až od roku 2030, ale  přeci jen. Mě to spíše připadá, že  někdo  potřebuje další a další peníze na své "bohulibé" projekty a platící, poslušný občan, nebo právnická osoba je přeci zaručený a stálý příjem.

Sama Evropská komise nadále zkoumá, jak by mohla zavést celoevropský systém obchodování s emisemi v zemědělství, a zvažuje možnosti, včetně požadavku, aby zemědělci a vlastníci půdy platili za své emise přímo.

Takže pozor, je to ode mne dnes sice  čistá spekulace, ale ono se může klidně stát, že pokud vlastníte třeba po předcích nějaké to větší pole, les a i když ho třeba pronajímáte, a nic na něm sami  nepěstujete, tak klidně za nějaký čas (pokud se to v EK podaří) vám zvýší daň z nemovitostí o částku rovnající se adekvátní uhlíkové dani. To nám ty daně zase porostou jedna radost. Taková jiná, skrytá  forma  legálního vyvlastňování. To, co komunisti nám po roce 1948 provedli naráz, tak tady to běží pomalu a nenápadně. Prostě až na to všechno občan nebude mít, tak to  nakonec stejně nuceně prodá, dům, pole, zahradu aj..

Ona vlastně nějaká ta námi probíraná elektromobilita je v kontextu toho všeho, co si na nás hodlají ještě vymyslet jen pramalinký důvod k trpkému úsměvu.....

 

https://www.ekonews.cz/dansko-jako-prvni-zdani-kravske-psouky-a-krkani-farmari-budou-platit-uhlikovou-dan-sto-euro-za-zvire/?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ony ty baterie do elektromobilů jsou opravdu drahé jako čert. Ovšem takové baterie do hybridů, mild-hybridů a plug-in-hybridů, ačkoliv jsou  velikostně, výkonově a kapacitně  mnohdy o dost menší než baterie do ryzích elektromobilů, tak jsou poměrově ještě o dost dražší.

Nakonec to mohu prezentovat na svém osobním případu, kdy jsem ze Škodovky přešel nedávno k Suzuki, která bohužel prodává v Evropě již jen hybridní auta a kde za malinkou Li-on baterii mild-hybridu 0,8 kWh budu nucen po jejím konci dát cca 70.000,- Kč (počítám, že tak za 5 až 10 let provozu auta, 5 let je na baterii záruka). Ovšem s tím jsem sám dopředu počítal a šel jsem do toho i z důvodu, že Škodovka mě již nebyla schopna ve svém portfoliu nabídnout vůz, který jsem požadoval, no  a Suzuki ano. To je samozřejmě každého věc jak k tomu přistoupí a musí si spočítat mínusy a plusy takové volby.

 Ale tak jako to má s cenami baterií do hybridů dnes Suzuki, tak to mají i ostatní značky např. FIAT, Honda, Toyota aj. Sám jsem si to osobně před koupí nového vozu zjišťoval a ceny prťavých baterií v mild-hybridech jsou někde mezi 50.000 až 120.000,- Kč u hybridů to není o moc lepší. No a taky nezapomínejme, že zatímco baterie v elektromobilech se nenabijí a nevybijí za několik málo sekund, tak baterie v hybridech (nejvíce právě v mild-hybridech) právě takto drasticky cyklují, což se určitě projeví na podstatně nižší životnosti daných baterií a tím častější výměně než u ryzích elektromobilů. To by měli případní zájemci o dnes široce zaváděnou hybridní techniku vědět. V tom uznávám, že je Škodovka dobrá, že tam stále můžeme kupovat jen ryzí spalováky.

Jak jsem napsal, já jsem dopředu věděl do čeho jdu a nemám potíž si koupit a zaplatit novou i když neadekvátně drahou mikrobaterii do mild-hybridu, ale z principu odmítače nucené  elektromobility mě to křiví hubu a  rve boky. Ale co už, pravděpodobně za pár let tam chtě, nechtě budeme všichni. 

O tom jak je to s cenami baterií hybridů i u jiných značek (a tam jsou ceny baterií ještě násobně vyšší) si můžete přečíst v  přiloženém článku, s kterým se plně ztotožňuji....

 

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/majitele-hybridu-dojizdi-na-zivotnost-akumulatoru-nove-stoji-extremne-mnoho-servis-si-stezuje-ze-auta-ani-nestiha-opravovat/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, věděl jsem o nich a po očku tu expedici po Africe s Enyaqem sledoval. Mají můj obdiv, vždyť nabíjení někde v poušti a v horku  s tím rozložením a skládáním fotovoltaiky  není asi nic moc zábavného. Chtělo by to nějaké větší  a třeba i technické podrobnosti, třeba i knížku, něco jako cestopis. Je to asi dost extrémní cestování, které dokazuje, že když se chce tak všechno jde, ale asi nic pro běžný, nekomplikovaný  provoz s automobilem někde v odlehlých oblastech.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíše může být otázka jestli má smysl po Africe jezdit s vozy dnešního evropského typu, tedy s těmito sofistikovanými , protiemisními vozy. Pokud vím a stále to snad platí, tak např. Toyota dodává do Afriky své nové vozy seřízené na tu nižší kvalitu benzínu, tedy pravděpodobně i na nižší oktany. Na druhou stranu nevím jestli už i v Africe  cpou do benzínu produkty řepkového pole apod. svinstva v zájmu emisního náboženství.  Takový benzín bez biopřísad pak může i v té Africe ležet třeba rok v sudu a nic se s ním neděje, což naše benzíny E10 asi nezvládnou. Ostatně sám vzpomínám na doby, kdy nám 200l sud s benzínem sloužil a vydržel neomezeně dlouho, tedy vlastně tak  dlouho než se spotřeboval, ostatně domácí sekačky trávy a domácí zahradní traktorky jsme na zimu z nádrží nevypouštěli.  

Prý sehnat kanystr benzínu je v odlehlejší Africe o dost jednodušší,  než sehnat kanystr dobré, pitné  vody, nebo přípojku na elektriku, ostatně známý cestovatel Kolbaba nám to kdysi na přednášce o Africe sám potvrdil....

Podle všeho doporučení pro motoristy, kteří chtějí v rozsáhlejší formě křižovat Afriku mimo hlavní komunikace a velká sídla je to, nejezděte tam se současnými evropskými vozy na současné emisní evropské normy, možná se mýlím, možná to tam již mají jinak, ale nic o tom zatím nevím....

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když před pár desetiletími pronesl Ronald Reagan (bývalý americký prezident) slavnou větu „Když to funguje, zdaň to, když to pořád funguje, zreguluj to a až to fungovat přestane, tak to dotuj“, asi netušil, že to někdo, někdy vezme až tak doslova.  A EU to vzala doslova a to se vším všudy. Přiložený odkaz na článek ukazuje, co všechno se v EU vymýšlí a co všechno firmy ještě navíc čeká. Jen tak si říkám, kde všechny ty firmy vlastně vezmou čas a peníze  na to základní, tedy na výrobu, vývoj aj., když budou muset plnit to všechno ostatní, co EK a EU po nich požaduje. A podle článku aplikování Green dealu je tady velký viník popisovaného. Tohle snad ani už nemůže být přeci normální. Proč to nedělat jednoduše, když to jde i složitě, že....

 

https://www.hrot24.cz/clanek/komentar-potvrzeni-i-na-spejli-od-jitrnice-eu-se-zrejme-rozhodla-firmy-regulacemi-zlikvidovat?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Elektromobilita se stala politickým tématem a automobilový průmysl nástrojem volebních kampaní, tvrdí Martin Peleška, dlouholetý ředitel českého zastoupení Toyoty. Politická rozhodnutí a nejistota na trhu komplikují nejen byznys, ale i rozhodování spotřebitelů.

Automobilky jsou dnes podle něj natolik efektivní, že mohou vyrábět auta se spalovacími motory, elektromobily i vodíková auta. Aspoň u Toyoty to jde, tak proč to nejde jinde?

Zajímavé je, že podle Pelešky až 70 procent zákazníků neřeší technologie. „Chtějí především bezpečné a kvalitní auto, které uspokojí jejich potřeby. Chápu, že pro běžného člověka se trh stal nepřehledným,“ dodává.

Tohle, ale i mnohé jiné se dozvíte v přiloženém odkazu na rozhovor s ním.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak šrouby se nadále utahují a utahují, i když pomalu, nenápadně a plíživě. Taky mě to docela překvapilo, když jsem se dozvěděl, že v Nizozemsku od 1. července 2024 začala platit pro všechny tamní zaměstnavatele s více jak 100 zaměstnanci povinnost evidovat a státu předávat informaci o tom, jak zaměstnanci dojíždějí do zaměstnání - jak daleko, jakým vozem, a tedy s jakými emisemi CO2, tedy abychom si rozuměli nejenom najeté kilometry tzv. služebně, ale i naše soukromá cesta do práce, či z práce a to i tehdy, pokud k tomu použiji svůj soukromý vůz.

Rozkliknul jsem si pokyny přímo určené pro Nizozemské firmy (viz. druhý odkaz) a tam mimo jiné stojí doslovně psáno:

 

Vaše role jako zaměstnavatele

Jako zaměstnavatel máte hlavní roli při zajišťování udržitelnější osobní mobility související s prací. Například tím, že svým zaměstnancům umožníte pracovat z domova, pokud je to možné. Nebo tím, že je necháte přijet do práce hromadnou dopravou, na kole či elektromobilem. Vaše zpráva uvádí, kdo vám může poskytnout na míru šitou radu, jak dále zlepšit udržitelnost.

 

Tedy  musím říci, že když to veškeré počínání v EU sleduji trochu podrobněji posledních pár let, tak zase až tak moc mě to nepřekvapilo.

 

 PS: Každý jednou budeme starý, pokud je mu dáno, tak se  tomu nevyhne, ale když už, tak jsem tak trochu rád, že jsem starý již dnes.  Vám dnes mladým nezávidím budoucnost  ani trochu, spíše je mi to líto, co Vás všechno čeká.......

 

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/zapomente-ze-by-vas-nechali-jezdit-do-prace-vlastnim-autem-podle-sveho-gusta-v-nizozemsku-se-to-musi-hlasit/

 

https://werkgeverslijn.nl/vanaf-1-juli-verplichting-rapporteren-werknemerskilometers-voor-grote-bedrijven/

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by si nedovolil ani ten příslovečný bolševik... Nechtělo se mi to číst celé a překládat, nicméně by mě zajímalo, jaké sankce tam hrozí zaměstnanci, pokud tyto údaje odmítne sdělit. Mimochodem, v ČR mají zaměstnavatelé v rámci postupného povinného zavádění ESG reportů (Report o udržitelnosti) také sbírat data o tom, jak se jejich zaměstanci dopravují do práce a to v rámci výpočtu uhlíkové stopy Scope 3. Aktuálně je to ovšem na dobrovolném základě, neexistuje totiž žádná legislativa, na základě které by to na nich mohli vymáhat. Vypadá to asi tak, že firma pošle svým lidem nějaký dotazník a možná že jim ho někdo vrátí vyplněný. Oni to pak vykáží v ESG reportu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak trochu toho humoru by i tady nezaškodilo, alias opětovně nastala "okurková sezóna", jak jinak si  vysvětlit, že zase se nám objevila pravděpodobně už doopravdy revoluční baterie pro elektromobily. Tentokrát je z Číny a vyvinul ji  Čínský automobilový gigant Geely (pod jehož křídla dnes patří Volvo, Smart, Lotus nebo Lynk & Co)  a tím představuje světu svou vizi baterie nové generace, která by se v brzké budoucnosti měla začít objevovat v moderních elektromobilech napříč jednotlivými značkami.

A co je na tom tak humorného, když podobné  zprávy se objevují v médiích prakticky denně? No to, že ta nová a revoluční baterie má údajně vydržet až 50 roků , nebo nájezd až 1.000.000 km a to tu rozhodně ještě nebylo.

Což o to, taková výdrž baterie 50 let to bych ještě pojmul, nakonec v garáži mám po dědovi baterii ze skůtru a ta tam dokonce leží  již více jak 50 let, tedy funkční není ani trochu, ale jako muzejní exponát se může na nás smát ještě další stovky a stovky let. No a tady se přitom výdrží 50 let myslí určitě ne výdrž muzejní, ale provozní, tak to bych tedy rád viděl.

Takže jako obvykle si počkejme a uvidíme, nebo spíše zase neuvidíme? Ale jako humor v okurkové sezóně tedy fakt dobrý.

 

PS: Stejně bych byl nakonec rád, pokud to humor fakt už není.....

 

https://www.garaz.cz/clanek/novinky-nova-baterie-s-vydrzi-50-let-nebo-milion-kilometru-ktera-nehori-a-odola-snad-vsemu-cinane-pry-maji-recept-na-revoluci-21012820

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na začátek mého příspěvku uvádím, že tentokrát jsem  si v mém komentu vypůjčil celkem dosti  vět z přiloženého článku.

 

Snaha chránit planetu je naprosto chvályhodná. Že dochází ke klimatickým změnám, o tom nepochybuje snad už  žádný člověk. Co je však přesně příčinami těchto změn a nakolik se která příčina podílí na zhoršení stavu, tak to pořádně  neví nikdo a to navzdory všem vědeckým, výzkumným studiím a pracím, ostatně  výsledky a průběh klimatu v praxi postupem času  kolikrát i nahlodávají  a zpochybňují závěry a predikce  těchto studíí.  Někdy na onu, jindy na druhou stranu.

Evropská unie plánovala, že se stane světovým lídrem v inovacích a změnách, které by měly za cíl snížit uhlíkovou zátěž, která se na zhoršování klimatu s velkou pravděpodobností značně podílí. Asi každému je dnes už jasné, že lídrem na tomto poli zase až tak moc není. Aspoň ne po výzkumné, technické a praktické stránce. Prvenství držíme možná tak na poli byrokratickém.

 Ostatně celý ten přiložený článek je zajímavý a mimo jiné vysvětluje i to, proč zainteresovaní lidé v rámci zavedení  nových emisních povolenek  i za silniční dopravu, mluví o zvýšení cen za fosilní PHM o 10 až 12,-  Kč za litr,  zatímco EU tvrdí, že půjde v rámci jejich teorie o zvýšení  o pouhých 2 až 3,- Kč....

 

Ostatně, třeba německý europoslanec Peter Liese, který tento systém podporuje jako nejlepší možnost ke snížení emisí, k tomu řekl:

„Země EU by měly své občany připravit na svět, ve kterém budou fosilní paliva vzácná a drahá.“

 

 

A to všechno proto, aby nás Evropská unie přiměla k přechodu na elektromobily, které jsou podle ní ekologické, zatímco mnohé nezávislé studie upozorňují na to, že je potřeba srovnávat nikoliv samotný provoz automobilu, ale celý jeho životní cyklus od získávání potřebných surovin, po zpracování a výrobu součástek, montáž, následný provoz, servis a také možnost recyklace.

Zajímalo by mě, kolik lidí bude myslet na ekologii, nejen na tu týkající se dopravy, když budou kvůli dalšímu zdražování muset řešit každou korunu v rodinném rozpočtu.

 

https://medium.seznam.cz/clanek/tomi-forik-pripravme-si-penezenky-kvuli-zelene-eu-znovu-zdrazi-paliva-a-asi-ne-malo-budeme-na-to-jeste-mit-73057?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jsou naši politici schopni, neřku-li ochotni si zjistit pro co vlastně v rámci  Green dealu vůbec hlasují? Kdysi to byl tehdejší premiér Andrej Babiš, nyní náš současný premiér Petr Fiala. Něco odhlasují, schválí, podepíší, aby následně jeden tvrdil to, že vlastně podepisoval jen něco rámcového (tzv. základní vizi) a neměl tucha co z toho vlastně vzejde, druhý tvrdí zase to, že to ten první nedvolatelně zpackal a následně podepíše a schválí to, co za pár měsíců mu členové jeho strany a kabinetu vyčítají a zjištuje se kde vlastně na to vzít, aby se nám tzv. "plebs" nevzbouřil. .  Kocourkov by se od nás mohl učit......

 

https://infopuls.cz/ministr-stanjura-tercem-kritiky-za-obrat-v-otazce-klimatu/?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Pana Juříčka, co by majitele firmy Brano Group, který přesouvá určitou část své výroby z Evropy do USA a Číny, jsme tu již kdysi měli.  Tentokrát popisuje tu rozdílnost byznysových podmínek, vzdělání místních lidí, zákonné a regulatorní podmínky aj. důvody proč se v Evropě v poslední době děje to, co se děje a proč Evropský podíl na celosvětovém HDP se za poslední dekádu propadl z 27% na 17% !!! Evropa se jasně propadá, v nejlepším můžeme říci, že stagnuje, zatímco okolní svět roste.

A to prosím Ursula dále v EK jako její šéfka sedí jako nějaká žába na prameni. Takže co? Máme čekat nějaké zlepšení.....?

 

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-rozhovory-juricek-evropa-je-dnes-skoro-horsi-nez-rvhp-256773#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest247_clanky_podle_okresu_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Zajisté jste si i tady mnohokráte přečetli o tom, že elektromobilita je sice politicky aj. protlačována a upředňostnována, ale majitelé starších aut na  fosilní paliva prý nemusejí mít strach, že o ně přijdou, tedy pokud je budou udržovat v provozuschopném stavu a projdou pravidelnými STK.

Tak ono to nemusí být v budoucnu tak docela pravda. To, že EU, potažmo EK pořád zkouší naší občanskou výdrž a trpělivost je známo, no a nyní za pomocí Evropského soudního dvora se chystá vytvořit past na celkem nová dieselová auta s emisní normou Euro 5, dokonce i s Euro 6.

 

I Němci se proti tomu bouří a např.  strana FDP k tomuto kroku vydala vlastní komentář, ve kterém ostře kritizuje zejména Ursulu von der Leyen za její snahu dostat ze silnic spalovací auta jakýmikoli prostředky: „Evropská komise svými nezodpovědnými postoji vyvlastňuje nejméně osm milionů německých majitelů naftových aut. Odborníci i odpovědní politici se vždy shodli na tom, že musí být definovány testovací scénáře, ve kterých musí být dodrženy limitní hodnoty. Ale rozhodně ne tak, že bude zpětně vyžadováno plnění norem za okolností, které nebyly v době uvedení aut na trh ani známy,” uvádí FDP.

 

A pozor! Dnes jsou v hledáčku EK dieselová auta, nikde není zaručeno, že na benzínová auta se nic takového nechystá.

 Já to říkám pořád, že tahle baba ve funkci šéfky EK tam dávno neměla co dělat,  tohle všechno z vlastní hlavy  určitě nemá, no ale co už, dalších 5 let bude zase škodit.....

 

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/eu-chce-milionum-majitelu-modernich-dieselu-zakazat-pouzivat-jejich-auta-jeste-letos-nemci-jsou-ostre-proti/

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

„Pokud se EU pomalu nezačne přibližovat k životní realitě obyčejných lidí místo toho, aby se sama sebe pokoušela odstřelit ve své ekologické kosmické lodi mířící k 'zelenější' planetě, ideálně zcela bez aut, pak nemůže být překvapena tím, že budou lidé z její politiky stále více rozčarovaní.” -  toliko trefná glosa redaktora z německého Focusu, kterou  se vracím k  mému bezprostředně předcházejícímu  příspěvku, ohledně snahy EK za pomocí Evropského soudního dvora, co nejdříve "odstřelit" dieselová auta.  O tom, že to může být docela kontraproduktivní a že EK pravděpodobně opět těžce nedomýšlí svá ekologická  přání a pochybná rozhodnutí,  se dozvídáme z přiloženého odkazu. 

Ostatně na tuhle kauzu prvotně veřejnost upozornil sám německý ministr dopravy Volker Wissing a samotný  Wissing varuje Evropskou komisi před možným zákazem provozu milionů dieselových aut. Wissing je přesvědčen, že dle výkladu nových pravidel týkajících se emisních limitů by na silnice nesmělo mnoho aut splňujících normu Euro 5 a v některých případech i Euro 6.

Jen v Německu by se to týkalo více než osmi milionů starších dieselových osobních aut, uvádí politik ve svém dopise adresovaném předsedkyni Evropské komise Ursule von der Leyen. Wissing zdůrazňuje, že novými předpisy není ohrožen pouze automobilový průmysl, ale především řidiči, kteří si taková vozidla zakoupili a používají je v souladu se stávajícími předpisy.

 

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/pokus-eu-zakazat-lidem-provozovat-miliony-modernich-dieselu-by-se-obratil-proti-ni-varuji-nemci-mel-by-totiz-presne-opacny-nasledek/ 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

V Německu se od elektromobility odklánějí masivně jak soukromí, tak už i firemní zákazníci.  To, že mnoho řidičů ve Spolkové republice se elektromobilům vyhýbá, výmluvně dokládá průzkum mezi 348 prodejci automobilů. Podle něj si soukromí zákazníci od začátku roku objednali o 47 % méně elektromobilů než ve stejném období loňského roku. Objednávky plug-in hybridů klesly o 37 %. Naopak poptávka po naftových a benzinových vozech vzrostla o 24 %. Průzkum provedl Německý svaz obchodu s automobily (ZDK).

Co se týče firemních zákazníků, tak např.  27 % prodejců uvedlo, že firemní zákazníky odrazuje vysoká pořizovací cena či vysoké leasingové sazby, zatímco 23 % označuje za překážku nejistou hodnotu elektromobilů při dalším prodeji.

Průzkum doplňují údaje o registracích Spolkového úřadu pro motorovou dopravu. Ty od začátku roku u elektromobilů ve srovnání s předchozím rokem poklesly. V červnu se podíl elektromobilů na nových registracích držel na úrovni roku 2022 a výrazně pod rokem 2023.

 

Mimo jiné i v důsledku výše zmiňovaného se na stránkách listu Bild  šéf BMW Oliver Zipse nezvykle ostře pustil do Evropské komise a její staronové předsedkyně, Němky Ursuly von der Leyenové.

"Nesmí se stát, že Evropská komise předloží falešné řešení, v němž zákaz spalovacích motorů od roku 2035 zmírní pouze e-paliva. A pak se vyhne své odpovědnosti a neudělá nic pro urychlení náběhu nízkouhlíkových paliv. Jedná se o cílený zákaz spalovacích motorů zadními vrátky.“ 

Mimoevropští partneři BMW podle něho kroutí nad postupem Evropské komise nevěřícně hlavou: „Ptají se: Proč EU zakazuje technologii, v níž má Evropa největší konkurenční výhodu a která díky palivům s nízkými emisemi CO₂ stále nabízí tolik potenciálu? A zároveň se má vše soustředit právě na technologii, která vede Evropu k obrovské závislosti na surovinách?“

 

https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-od-elektromobilu-se-odvraceji-uz-i-nemecti-zakaznici-40482127#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=abtest247_clanky_podle_okresu_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Americký ekonom Dr. Benjamin Zycher z konzervativního think tanku American Enterprise Institute  nedávno prezentoval své poznatky,  co se týče ovlivnění globální teploty v důsledku naší dekarbonizační snahy na konferenci pořádané Evropským institutem pro klima a energetiku ve Vídni.  Z jeho výsledků je patrné, že  obrovské dekarbonizační úsilí 27 zemí EU včetně Česka, jež doslova podrývá sociálně-ekonomickou a politickou stabilitu, do konce století pomůže snížit oteplování planety jen o 0,052 °C  a to v případě předpokládané růstu teploty o 2 °C a jen o 0,087 °C v případě růstu průměrné teploty na Zemi do roku 2100 o 4 °C. Na celé planetě se růst teploty pozastaví o 0,206 °C, respektive o 0,343 °C.

Zajímavé výsledky že, i když mnozí klimatologové budou oponovat, že to je jen jedna z protichůdných studií a prací a že vysypou z rukávu tisíce jiných  s právě opačným výsledkem. No právě o to jde, každý si dnes nechá  a může nechat zpracovat studie a vyjet výsledek jaký se mu hodí a který si zaplatí. 

 

Ale pojďme dále. Závěry amerického ekonoma Zychera korespondují s výpočty dánského statistika Bjorna Lomborga, který konstatoval, že kdyby všech 300 milionů osobních aut v Evropské unii bylo přeměněno na elektromobily, teplotní změnu do roku 2100 by to směrem dolů ovlivnilo jen v řádu tisícin stupňů Celsia. Také nositel Nobelovy ceny William Nordhaus konstatoval, že adaptace místo investic do snahy zmírnit klimatickou změnu je nejefektivnější a nejlevnější cestou pro lidstvo. Chtělo by se rovnou říci, že planeta Země opakovaně zažívá klimatické změny a že  nynější dekarbonizační pokus ji odvrátit je nesmyslný a biliony dolarů, eura a korun vydaných na dekarbonizaci a zchudnutí občanů růst teploty na Zemi neomezí.

 Osobně jsem při pátrání po tom  proč jedni tvrdí oné a druzí tvrdí opak, přišel na to, že již 4 nositelé Nobelovi ceny  za fyziku, nebo ekonomii tvrdí, že prostředky dávané do dekarbonizace jsou špatně směrované a měly by být směrované na onu výše zmiňovanou adaptaci lidstva.

Že by ti  nositelé Nobelovky najednou neočekávaně zhloupli, nebo se z nich stali protiklimatičtí populisti...?

 

https://medium.seznam.cz/clanek/milan-smutny-biliony-na-dekarbonizaci-a-zchudnuti-obcanu-rust-teploty-na-zemi-neomezi-78402#utm_source=subscription_notification&utm_medium=email&utm_campaign=subscribe

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Teoretický dojezd elektromobilů na plně nabitou baterii se začíná vyrovnávat teoretickému dojezdu spalováků na plnou nádrž! Samozřejmě praxe a to i vzhledem ke klimatickým podmínkám v  daném čase a místě bude mnohdy jiná, ale je docela zajímavé, že teoreticky se to pomalu srovnává.

Proč? No třeba proto, že zatímco mnohé elektromobily si prodlužují dojezd  stále větší a tím i těžší baterií (zatím legislativně nic podstatného jim v tom nebrání, ale prý se již něco v rámci EU připravuje), tak spalováci v rámci snižování emisí hledají jak by ušetřili a jedním z kroků je i umělé snižování objemu palivových nádrží, neboť v rámci emisních zkoušek se započítává i hmotnost na 80% zaplněné nádrže a je rozdíl jestli má nádrž objem 66 litrů (současný Superb), nebo pouhých 32 litrů (současný Suzuki Ignis).  Docela zajímavá úvaha o tomto a i o tom, jak se spalovákům kladou překážky kde a jak to jen jde, zatímco elektromobilům se všemožně umetá čestička, je v přiloženém článku.....

 

https://autosalon.tv/novinky/nova-auta/dojezd-elektromobilu-se-vyrovnava-spalovacim-autum-duvodu-si-ridici-casto-ani-nevsimnou?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, budeš mít ten elektromobil a budeš. I kdybys nechtěl. My ti ho vnutíme (pokradmu, nenápadě, ale i natvrdo nápadně), víme přece lépe, co je pro tebe dobré. A že s ti to nelíbí? Tak to máš smolíka a mazaje na autobus, vlak, etc... Tak to bude a na věčné časy. Holt bolševika vyhodíš dveřmi a on se vrátil oknem. I když namalovaný na zeleno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Při pohledu na tabulku 40-ti nejprodávanějších automobilů v Německu (tedy největšího trhu v Evropě) za červenec 2024, se člověk ptá, kde že je ta elektromobilní revoluce? No a to prosím již jen za jednu dekádu  se mají prodávat jen a jen bezemisní vozy, tj.v současném stavu věcí a technologií myšleno primárně asi jen elektromobily. EU míní, trh mění,  i když horké hlavy mohou striktně zakázat cokoliv, otázkou je jestli pak dokáží zkrotit rozezlený a nasraný dav..........

 

40 nejprodávanějších modelů aut v Německu, červenec 2024

1. VW T-ROC - 7 856 prodaných aut
2. VW GOLF - 5 026
3. Škoda OCTAVIA - 4 634
4. VW TIGUAN - 4 394
5. Opel CORSA - 4 006
6. VW PASSAT - 3 714
7. Opel ASTRA - 3 565
8. Škoda KAROQ - 3 438
9. BMW X1 - 3 434
10. BMW řady 3 - 3 359
11. VW TRANSPORTER - 3 351
12. BMW řady 5 - 3 212
13. Toyota YARIS - 3 149
14. Toyota YARIS T-CROSS - 3 136
15. Mercedes-Benz třídy GLC - 3 124
16. Mercedes-Benz třídy E - 3 090
17. Fiat DUCATO - 2 919
18. VW POLO - 2 847
19. Ford FOCUS - 2 737
20. Audi A3 - 2 717
21. Seat LEON - 2 592
22. Audi Q3 - 2 585
23. Mini MINI - 2 544
24. Fiat 500 - 2 521
25. Mercedes-Benz třídy V - 2 519
26. Audi A4 - 2 502
27. Audi A6 - 2 501
28. Škoda FABIA - 2 500
29. Mercedes-Benz třídy C - 2 448
30. Dacia SANDERO - 2 416
31. BMW X3 - 2 404
32. Škoda KODIAQ - 2 379
33. VW TAIGO - 2 255
34. Seat IBIZA - 2 237
35. VW TOURAN - 2 209
36. Dacia DUSTER - 2 187
37. Seat FORMENTOR - 2 103
38. Škoda KAMIQ - 2 027
39. Opel MOKKA - 2 014
40. Seat ARONA - 1 945

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Videorozhovor na ČRo plus a to se zaníceným příznivcem elektromobility tj. panem Janem Staňkem, známým spíše jako ElektroDAD a Zdeňkem Petzlem, výkonným ředitelem AutoSAPu, ohledně současné situace v elektromobilitě v EU, ČR, potažmo v celém světě. Trochu se rozcházejí v názorech, ale tak už to bývá....

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...