Přejít na obsah

Elektromobilita ANO či NE?


DušanV

Doporučené příspěvky

Vloženo (editace)

Agentura Reuters se obrátila na leasingovky v reakci na iniciativu EU, která pod tlakem lobbystů z Transport & Environment zvažuje, že by už od roku 2030 nařídila leasingovým společnostem pronajímat jen elektrická auta. Je to krásný socialistický nápad, který ale může vytanout na mysli jen někomu, kdo absolutně není schopen předjímat jeho ekonomické dopady. A vzhledem k tomu, že EU soustavně dokazuje, že toho schopna buď není, nebo je jí to úplně jedno, může se takovým směrem klidně vydat. Leasingovky jsou z toho u vytržení a říkají, že jsou připraveny celou dosavadní „elektrickou revoluci” v Evropě jednou ranou potopit ještě dřív, než takový nesmysl EU realizuje.

 

https://www.autoblog.com/2024/08/13/leasing-model-behind-europes-ev-drive-at-risk-of-breakdown/?

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Statistiky praví, že spalováci hoří  poměrově k celkovému počtu těchto vozů častěji než elektromobily, to se nedá moc rozporovat.  Otázka je, jak do toho promlouvají takové věci jako je stáří automobilu, všeobecně se jeví, že  je průměr stáří provozovaných elektromobilů nižší než spalováků, ale nikde moc nevidím statistiky, že hořelo tolik a tolik automobilů, takového a takového typu a zároveň se uvádělo, že  takového či oného stáří. Klidně se může časem stát, že s přibívajícím stářím elektromobilů a jejich baterií se tato čísla mohou začít obracet, i když je to z mé strany jen spekulativní úvaha. 

 Proč takhle uvažuji? No třeba i proto, že po nedávném požáru jediného elektromobilu v  Korei bylo poničeno cca 880 okolních, zaparkovaných  automobilů a následně v důsledku požáru bylo dočasně odpojeno 1600 domácností od el. sítě.  Sranda by asi byla, kdyby v té inkriminované podzemní garáži nehořel jediný elektromobil, ale bylo tam třeba 50% elektromobilů z celkového počtu zaparkovaných a to klidně v budoucnu může být, pokud se tedy klimafanouškům podaří ta zaplánovaná elektromobilní doktrína. Aniž bych chtěl malovat čerta na zeď, tak představa několika desítek, či stovek současně hořících elektromobilů v podzemí výškové budovy, inklinuje k představě hořících  "dvojčat" ze září 2001 v USA. 

Abych se vrátil k inkriminovanému požáruv Korei , tak ona Korea, která je  sama  dost velkým výrobcem elektromobilů a taky samotných baterií, tak přesto zavádí dost velké restrikce a omezení ohledně parkování elektromobilů v podzemních garážích. Vše působí dojmem, že Korejci chtěli udělat „prostě něco”, aby utišili vyděšené obyvatelstvo, současně ale nechtěli udělat nic, co by šlo výrazně proti „elektrické doktríně”. Pochybuji, že zaváděnými restrikcemi se vůbec něco vyřeší a hlavně eliminuje, ostatně blíže v přiloženém článku, viz. odkaz.

 

https://www.autoforum.cz/zajimavosti/jizni-korea-po-pozaru-elektromobilu-ktery-ponicil-880-aut-a-odpojil-1-600-domacnosti-od-site-zakaze-jejich-parkovani-s-nabitymi-bateriemi/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já bych zrovna autoforum.cz v tomto ohledu moc nečetl. Tam jde jen o čtenost a prokliky, ne o relevantní informace. Slovensko má tento "web" dokonce na seznamu dezinformačních stránek. Ti dva pánové, co tam toto ani-elektrošílenství tvoří a následně rozdistribuovávají na sociální sítě jsou buď extrémně vypočítaví jedinci žijící z prokliků na články o elektromobilitě bez ohledu na obsah a pravdivost nebo by měli změnit ošetřujícího lékaře.

 

V roce 2021 se třeba ve velkém šířil článek, jak Německo zakáže parkování v podzemních garážích, poté co v Klumbachu hořelo v podzemí auto. No, když se pátrá trochu víc, tak tam hořel 12 let starý dieselový Golf, co neměl s elektroauty nic společného a ani nyní (tj 2024) není v provozním řádu těch garáží (dostupné na stránkách města) o elektromobilech ani čárka. Nebo se mi to alespoň nepodařilo dohledat.

 

Ale uvádět věci na pravou míru, to není prací těchto "novinářů". Na jaký titulek klikneš spíš?  "Omlouváme se za dezinformaci, ale na hořící lodi nehořel jediný elektromobil" nebo "Němečtí řidiči jsou zděšení. Pojišťovny se snaží prodat elektromobily z hořící lodi"? 🤣

Kdyby ta loď byla napěchovaná dieselovými auty, tak se o tom v našem "středozemí" ani nedozvíme, že něco někde tisíce kilometrů od nás na moři hořelo. 🙂 Třeba co se týče kontejnerových lodí, tak ty hoří v průměru 1 loď každých 9 dní. Ale články a odkazy na sociálních sítích o tom moc nevznikají. I když každý by si rád přečetl o kontejneru rybí moučky od kterého blafla skoro celá paluba. Nic. No možná kdyby měl kapitán alespoň v tisíce kilometrů vzdáleném domově elektromobil, nejlépe teslu a povedlo by se to dát do nějaké bombastické souvislosti s titulkem "Kapitán s teslou málem uhořel", tak bychom se o tom dozvěděli, ale jinak máme prostě smůlu.

 

Nevím, jestli ty prokliky tolik sypou nebo to platí výrobci paliv a olejů, ale přijde mi, že strach z elektomobilů za chvíli překoná i strach z pavouků, hadů a podobné havěti. A když se podíváš, jak málo lidí v ČR za vytvářením té fobie u tisíců až desetitisíců lidí ve skutečnosti stojí, tak mají víceméně i můj obdiv.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Nerozporuji názory některých na web autofórum, opravdu tam občas píší účelově, někdy  až bulvárně to se musí přiznat, ale  třeba uváděná  čísla poškozených automobilů v Korei se dají v pohodě vyčíst i z jiných zdrojů, to že jsem použil odkaz na autofórum není žádným účelem, mohl jsem použít klidně i jiný odkaz.

Chtěl jsem i tímto odkazem poukázat, že mně osobně se zdá, že mnohé, nehodící se problémy a přešlapy v konceptu elektromobility a v konceptu samotného Green dealu se spíše zametávají pod koberec a relativizují se. 

Tak jak se v tzv. středněproudých médiích vyzdvihují přednosti a úspěchy elektromobilů a elektomobility, což určitě mnohé  jsou a mají je, tak nevidím problém poukazovat i na tu druhou, negativní  stránku věci.

PS: lidi strach z elektromobilů podle mne až tak nemají, spíše jsou naštvaní, že jim někdo bere možnost výběru a káže jim, co je pro ně to jediné správné a proč to tak  musí být, no  a i proto se mnozí proti nim vymezují...

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

Tradiční světové automobilky jsou tak docela v pasti. Prodej ryzích elektromobilů aspoň u nás v Evropě nyní pokulhává a zákazníci pravděpodobně i s vidinou, že klasická, spalovací auta pomalu nebudou tak snadno k mání, prostě kupují to, co považují pro sebe za smysluplné a racionální. Ačkoliv nebyla v plné a  EK plánované výši schválena emisní norma EURO7, tak automobilky jsou ve zmiňované pasti tím, že i tak se max. výše vypouštěných emisí CO2 až do inkriminovaného roku 2035 bude nadále podstatně snižovat.

Pro rok 2024 byl limit CO2 u osobních automobilů v průměru 116 g/km, během roku 2025 se však bude snižovat v průměru na 93,6 g/km, což představuje omezení o 19 %.

Limit je přitom průměrný a zohledňuje se také hmotnost vozidel, které automobilka vyrábí. Pokuta je pak 95 eur (cca 2380 kč) za každý gram nad limit krát počet registrovaných vozidel. 

Další zásadní krok by měl následovat v roce 2030, kdy se mají emisní limity omezit v průměru z 93,6 g/km až na 49,5 g/km !!!

 

Podle grafu společnosti DataForce, na který upozornil Motor1, se letošní limity daří plnit většině velkých automobilek, limity pro rok 2025 ale zatím splňují pouze dvě společnosti. Tou první je Tesla, která má nulové emise, tou druhou pak čínská společnost Geely, pod kterou spadají značky jako Volvo a Polestar.

Z velkých tradičních automobilek je na tom aktuálně nejlépe Toyota (105 g/km), kterou následuje skupina BMW (106 g/km) a skupina Daimler (108 g/km). U skupiny VW AG se však bavíme o hodnotě 123 g/km, zatímco u Fordu o 125 g/km. Automobilky se tak budou muset pokusit snížit emise o pěkný kus, nebo prodávat více elektromobilů, což ale s ohledem na trh a jeho nynější priority asi nebude nejsnazší.

 

https://www.novinky.cz/clanek/auto-automobilky-musi-vyrazne-srazit-emise-jinak-jim-budou-hrozit-pokuty-40485531#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=5&utm_campaign=abtest247_clanky_podle_okresu_varA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záznam přednášky Engineering Student Club z 9. dubna 2024, který proběhl na Fakultě strojní ČVUT v Praze s názvem "Elektromobilita a obecnější otázky elektrifikace vozidel". Podotýkám, že na materiálech k tématu přednášky se podílela i Škoda Auto a.s., co vím konkrétněji tak  Ing. Martin Hrdlička, co by  šéf vývoje pohonu a podvozku ve jmenované firmě. 

Ze samotných, jiných  přednášek Ing. Martina Hrdličky taktéž na ČVUT jsem pochopil, že otázka nucené a EU prosazované  elektromobility mu samotnému nejde až tak pod fousy a rozhodně se tím na veřejnosti netají.....

Jelikož je to dosti dlouhé, tak nepředpokládám, že většina z nás to dokouká až do konce, nakonec tohle téma zde na Škodafóru je pravděpodobně dost okrajové, ale pro ty co chtějí mít podrobnější náhled na danou problematiku je to příležitost, např. i v možném porovnávání s jinými zdroji a názory na danou věc. Doufám, že  snad i dnes pořád platí to, abychom   studovali, četli porovnávali, a přebrali si to v hlavě sami, i když občas o tom v dnešním světě už i já pochybuji.....

 

 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...