Přejít na obsah

ACT - dvouválcový režim


nepoj

Doporučené příspěvky

Pokud si pamatuji, v horní liště. Pokud se nezobrazuje, potom by jsem si pročetl diskuzi: 

a hledal chyby zapalování na diagnostice. Popřípadě pokud je auto ještě v záruce, reklamovat.
 

Edit: tady to jde vidět, hned vedle hodin: 

 

 

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle videa mám graficky jiné budíky a určitě vím, že tam to ECO ještě nevyskočilo. U Octavie ho vidím stále dle videa. Našel jsem zde, cituji "1.5 TSI DSG Sportline a 2válcový režim vidím jen tehdy, když mám spotřebu uprostřed konzole mezi otáčkoměrem a tachometrem" Tak až pojedu, tak to zkusím a dám zde vědět.

 

SportLine 1.5TSI DSG 10/2023

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak se opet hlasim.. po 14 dnech AS zjistil že jsou povolené svicky😀a ze je po problemu,tak tomu za prve neverim a za druhe taky ne,protoze mi po tydnu volal(respektive ja jemu )ze uz jede suto na dilnu a budou se kontrolovat svicky a vstriky..a az po dalsim tydnu mi zavola tuhle hloupost..jedine pozitivum je,ze ikdyz uz je auto cca tyden po zaruce,zakazku nechaji otevrenou ,kdyby se to po par dnech stalo znova a mohlo to jit jeste na zaruku..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Moja skúsenosť. Olej menený čo 8 max 10 tis. km.

 

Nájazd 160tkm, ACT som teraz vypol kvôli remapu, inak doteraz bez akýchkoľvek problémov... Žiadne, trhanie, skákanie... ACT sa zapínalo a vypínalo úplne okej. Olej 5W-30 od začiatku

 

1.5 TSI EVO pred 2018rv, bez OPF

 

DSv24b44AltX_20241126_102040_lmc_8.4.thumb.jpg.4823b0222ab7835081665731afa09623.jpg

Editováno: , autor: KapriQ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Jak tady čtu ty příspěvky na 2 válcový režim, tak si dovolím také zareagovat. Pánové a dámy nechte to vypnout a jezděte na 4 válce. Několik techniků mi řeklo, ať se kouknu jak ty prostřední 2 válce, které se vypínají, vypadají po pár desítkách tisíc km a už to nebudu chtít. Nějaká domnělá náprava ekologie mi je úplně u pr-de-le. Já zachraňovat planetu na pokyn zelených de-bi-lů nehodlám. Nyní k motoru. Nechal jsem odborně u specializované firmy upravit software, tedy deaktivovat to nesmyslné vypínání válců. Zároveň mi zvýšili kroutící moment z 200 na 250 (více nemohli kvůli DQ 200). Kdyby tam byla DQ 250, tak mohli jít ještě výše. Nechal jsem si nahrát i nové mapy řazení, jsou logičtější a lepší než originál. Někdo nad tím průběhem při programování přemýšlel.  Nyní se auto chová jako "diesel". Při sešlápnutí pedálu nepodřazuje o 2 stupně a nevytáčí motor do otáček jak uječená koza, ale díky zvýšenému krouťáku si podřadí o jeden stupeň a pěkně potáhne od spodu (v rozsahu, kde má krouťák nejvyšší účinek). K čemu je motor ječící na 6 tisíc otáček, když nejvyšší kroutící moment je někde na polovině. Výsledek je neječící motor v otáčkách, snížená spotřeba, plynulejší jízda a pocit silnějšího motoru jako u 2 litru (který mám mimochodem v Kodiaqu, tak umím porovnat). Výkon je cca 140kW (původně 110kW). Po úpravě se mi ještě cca o půl litru snížila spotřeba, ale o to mi ani nešlo. Auto už kovově nechrastí při jízdě na dva válce, motor pěkně ševelí, má příjemný zvuk a ihned reaguje. Nechápu jak s tím nesmyslným dvouválcem může někdo jezdit. STK procházím zcela bez problémů, auto má emise jak má mít. A hlavně charakteristika motoru je nyní taková, že mě s tím baví jezdit.         

Editováno: , autor: dafis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevim no,mam kolem sebe par lidi co maj nad 150 tkm a bez problemu,navic mi to v nicem nevadi ze se to vypina/zapina,zalezi taky,co tam kdo tankuje,kdy dela olej..a pokud nejezdi nikdy nad 3 tisice otacek a jen to smudla ,tak to budou vypadat hrozne i ty ostatni valce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 2. 2. 2025 na 10:07, dafis napsal:

Já to mám v plánu vypnout to ACT ale ve škodovce mluví něco jiného že to dělat nemám  a známí mechanici zase říkají ať to vypnu tak se pořád rozhoduji jestli to vypnout nebo ne. 

Editováno: , autor: David Grič
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, přidám svou zkušenost, pokud by to někoho zajímalo. Koupil jsem OIII před rokem (80k km) a víc a víc jsem si postupně ACT všímal, jak jsem si na auto zvykal a popravdě to bylo dost otravné a získal jsem tendenci nárazově přišlápnout plyn, aby se to přepnulo... nepěkný dunivý zvuk při jemné akceleraci lehkou novou (pozorovatelné pouze ve městě, na dálnici vůbec) a jakmile dosáhl požadavek na točivý moment 75 Nm, došlo k zapnutí vyřazených válců a jemnému, i když citelnému "cuknutí". Až od té chvíle měl motor očekávanou akceleraci. Před týdnem jsem byl na remap DSG kvůli podtáčení + vypnutí Stop-Start a i když neplánovaně, nechal jsem si nakonec deaktivovat i ACT. Asi to bude i kombinací s remapem řazení, ale od té doby mám pocit, že řídím jiné auto, v jakémkoli okamžiku mám dostatek točivého momentu, motor má hezký zvuk a okamžitou příjemnou akceleraci (i bez podřazení). Zatím nejsem schopen posoudit, jaký to bude mít vliv na spotřebu, to se ukáže časem, ale nepředpokládám žádný dramatický rozdíl. Co se týče diskutovaného "nerovnoměrného opotřebení", jsem laik, ale pán, co mi to dělal, prý viděl tento motor po 100k a rozdíl na 2. a 3. válci byl více než znatelný, měly několikanásobně vyšší úroveň karbonizace. Koncern samozřejmě bude tvrdit, že to žádný problém nedělá, ale novější generace (asi EVO2?) údajně při ACT střídají válce, které se odpojují... a proč by tento vylepšovák dělali, kdyby k tomu nebyl žádný důvod..? Je to sice "jeden pán povídal", nepodařilo se mi o tom nic najít, ale možná někdo jiný bude vědět a řekne, jestli je to nesmyl nebo tomu tak opravdu je.

Každopádně už jsem v procesu dekarbonizace (BG aditivum do benzinu a příští týden proplach motoru) a věřím, že to motoru prospěje, chystám se auto vlastnit dlouho a preventivní údržba se vyplatí. Nyní najeto 95k a doufám, že jediným strašákem zůstane DSG DQ200 a bude chtít (dříve či později) pouze výměnu dvouspojky a nic horšího... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

mám model Karoq 1,5 ročník 2025. Pokud jde o režim jízdy na dva válce, tak ten je indikován v 8 palcovém kokpitu jen při navoleni “okamžitá spotřeba” ve středu kokpitu. Při přechodu ze 4 válcové jízdy na 2 a naopak nejsou slyšet žádné zvuky nebo škubání motoru. Zřejmě oproti stavu před 5 lety se to výrazně zlepšilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...