Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím. Chci se zeptat jak hodnotíte prvek volnoběžky který nejde vypnout. Já tedy velice negativně. Podle mě je to zase system, který je kontraproduktivní.  V našich podmínkách akorát zvyšuje spotřebu, tím pádem emise a zatěžuje nadměrným opotřebením brzdové destičky. Misto toho aby člověk mohl brzdit motorem a tudíž s nulovou spotřebou, tak to jede na volboběh se spotřebou volboběhu a jeste pak musí brzdit. Navíc to je náhodné, takze se  tomu nedá ani přizpůsobit jizda. Nedá se to nějak odblokovat? Jezdí se s tím příšerně. 

Upraveno od Pawouk
Upraven název tématu.

myslím že na polohu sport to normálně brzdí motorem.mam yeti a tam to funguje.

  • Autor
před 14 minutami, mičurin napsal:

myslím že na polohu sport to normálně brzdí motorem.mam yeti a tam to funguje.

No jo, ale to jezdí ve zbytečných otáčkách, s tím se nedá jezdit pořád. To nic neřeší. 

já si právě přepnu na sport při jízdě z kopce,když potřebuju brzdit mot,

  • Autor

No, ale to je otravujici úkon navíc. To už můžu rovnou ťuknout do brzdy aby naskocilo brzdění motorem. To jsem si nemusel kupovat automat abych tam kvrdlal klackem. 

No nevím jestli jsem pochopil tvůj dotaz správně, ale system plachtění funguje jen v modu ECO. V jiném ne. Pokud jsem to pochopil dobře, tak jezdí na jiný mod. Stejně se na ECO nedá jezdit. 

Nevidím v tom problém,lehce tukni na brzdový pedál a brzdí ti to motorem

  • Autor
před 9 hodinami, Martin Rušaj napsal:

No nevím jestli jsem pochopil tvůj dotaz správně, ale system plachtění funguje jen v modu ECO. V jiném ne. Pokud jsem to pochopil dobře, tak jezdí na jiný mod. Stejně se na ECO nedá jezdit. 

Ja tam ale přepínání módu nemám. Nemam to jak změnit. Nebo je to nekde v nastavení? 

  • Autor
před 4 hodinami, Jarec27 napsal:

Nevidím v tom problém,lehce tukni na brzdový pedál a brzdí ti to motorem

Dost otravné ne? To jsou prostě další zbytečný úkony. Měla by stačit sundaná noha z plynu. 

Je to o zvyku,po roce ježdění spokojenost.

Záleží na rychlosti a sklonu kopce. Pokud jedu z mírného kopce, tak se zapne plachtění. Jakmile je kopec strmější, tak se plachtění nezapne a probíhá brždění motorem. Nebo takto to mám vypozorováno u sebe.

Aha. Tak to jsem nevěděl, že tam nemáš mody. To nemůžeš to plachtění nějak vypnout?

  • Autor
před 37 minutami, Martin Rušaj napsal:

Aha. Tak to jsem nevěděl, že tam nemáš mody. To nemůžeš to plachtění nějak vypnout?

No právě že ne. Prolezl jsem všechno možný a nikde to nenašel. 

Jezdil jsem teď OIII a narazil jsem na to taky, prolezl jsem nastavení a vypnout to nejde. Je to dementní tím spíš u 1.5 TSI, kdy tento motor sám o sobě skoro vůbec v nízkých otáčkách nebrzdí.

Jsem z ostatních aut zvyklý pustit třeba před křižovatkou nohu z plynu, nechat lehce přibrzdit motorem a pak třeba pokračovat, tady to plachtí.

Aspoň, že na S to nedělá. Blbé je, že po každém startu se dává zase D.

Upraveno od Lancelot

Ono se vyplatí investovat při nákupu do možnosti nastavení modu. V tomto případě jde jezdit na normál. nebo individuál.

  • Autor
před 8 hodinami, Martin Rušaj napsal:

Ono se vyplatí investovat při nákupu do možnosti nastavení modu. V tomto případě jde jezdit na normál. nebo individuál.

To by se vyplatilo, kdyby na to někdo při koupi upozornil. 

Jo jo. To jsou hold správní lidi na správném místě. Místo důležitých věcí, které člověku ulehčí život, tak nabízí blbosti. Co si člověk nezjisti sám to nema. Škoda, že to nejde nakodovat, že?

@Martin Rušaj Dříve to dělalo jen ECO, dnes se takto u nových aut chová i režim Normal, proto plachtí i auta bez možnosti nastavení módů.

Nechápu proč není možnost to nastavit, ale nechápu automobilky již delší dobu.

Navíc si myslím, že vzhledem k tomu, že baterie se v rámci rekuperace pořádně nabíjí jen při brzdění motorem, má tato "plachtící vychytávka" i neblahý dopad na, už tak mizernou, životnsot baterie.

Ať mi někdo vysvětlí v čem vůbec je to plachtění dobré a výhodne. Sptřeba? Emise? 

Ani jedno.

Je to asi stejně dobré na spotřebu jako StartStop, vyřazování má smysl, ale jen někdy. Když už tak to chce spojit s nějakým tím mikro hybridním systémem, který při vyřazení vypne i motor. Ale to až v O IV...

Osobně jsem s možností plachtění spokojený. Zejména na rovinkách, kde motor zbytečně brzdí a já pak musel jemně lechtat plyn, teď v pohodě doplachtím. A pokud nechci plachtit, ťuknu do levého pádla na volantu a převodovka zařadí zpět rychlost (nepřepne do režimu manuálního řazení, takže paráda).

Upraveno od Patrik Baroch
Upřesnění informace

Zkušenosti s Karoqem 1,5 TSI 4x4 červen 2019

Režim E - při ubrání plynu vždy naskočí plachtění

Režim D - při ubrání plynu auto vždy brzdí motorem

Režim S - při ubrání plynu auto vždy brzdí motorem

(i když to brzdění moc "silné" není)

 

Zkušenosti s Kodiaqem 2,0 TSI 4x4 listopad 2019

Režim E - při ubrání plynu vždy naskočí plachtění

Režim D - při ubrání plynu většinou naskočí plachtění

Režim S - při ubrání plynu auto vždy brzdí motorem

Já teda nevím, ale podle mě je plachtění jen u aut, kde se dají nastavovat jízní režimy Eco, Komfort as pod. Já to v autě nemám a nepřipadá mi, že by mi Karoq na D režim plachtil.  A myslím, že i v manuálu píší o tom, že plachtění je jen v režimu Eco a pokud tam nemáš režim Eco, tak by nemělo auto plachtit.

Upraveno od decathlon

  • Autor
před 12 hodinami, marhor napsal:

Zkušenosti s Karoqem 1,5 TSI 4x4 červen 2019

Režim E - při ubrání plynu vždy naskočí plachtění

Režim D - při ubrání plynu auto vždy brzdí motorem

Režim S - při ubrání plynu auto vždy brzdí motorem

(i když to brzdění moc "silné" není)

 

Zkušenosti s Kodiaqem 2,0 TSI 4x4 listopad 2019

Režim E - při ubrání plynu vždy naskočí plachtění

Režim D - při ubrání plynu většinou naskočí plachtění

Režim S - při ubrání plynu auto vždy brzdí motorem

A co si nepochopil na tom, že tam přepínač režimů nemám?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.