Klokan.Jack Posted February 7, 2020 Share Posted February 7, 2020 (edited) Zdravím. Chci se zeptat jak hodnotíte prvek volnoběžky který nejde vypnout. Já tedy velice negativně. Podle mě je to zase system, který je kontraproduktivní. V našich podmínkách akorát zvyšuje spotřebu, tím pádem emise a zatěžuje nadměrným opotřebením brzdové destičky. Misto toho aby člověk mohl brzdit motorem a tudíž s nulovou spotřebou, tak to jede na volboběh se spotřebou volboběhu a jeste pak musí brzdit. Navíc to je náhodné, takze se tomu nedá ani přizpůsobit jizda. Nedá se to nějak odblokovat? Jezdí se s tím příšerně. Edited February 8, 2020 by Pawouk Upraven název tématu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mičurin Posted February 7, 2020 Share Posted February 7, 2020 myslím že na polohu sport to normálně brzdí motorem.mam yeti a tam to funguje. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klokan.Jack Posted February 7, 2020 Author Share Posted February 7, 2020 před 14 minutami, mičurin napsal: myslím že na polohu sport to normálně brzdí motorem.mam yeti a tam to funguje. No jo, ale to jezdí ve zbytečných otáčkách, s tím se nedá jezdit pořád. To nic neřeší. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mičurin Posted February 7, 2020 Share Posted February 7, 2020 já si právě přepnu na sport při jízdě z kopce,když potřebuju brzdit mot, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klokan.Jack Posted February 8, 2020 Author Share Posted February 8, 2020 No, ale to je otravujici úkon navíc. To už můžu rovnou ťuknout do brzdy aby naskocilo brzdění motorem. To jsem si nemusel kupovat automat abych tam kvrdlal klackem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Rušaj Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 No nevím jestli jsem pochopil tvůj dotaz správně, ale system plachtění funguje jen v modu ECO. V jiném ne. Pokud jsem to pochopil dobře, tak jezdí na jiný mod. Stejně se na ECO nedá jezdit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarec27 Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 Nevidím v tom problém,lehce tukni na brzdový pedál a brzdí ti to motorem 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klokan.Jack Posted February 8, 2020 Author Share Posted February 8, 2020 před 9 hodinami, Martin Rušaj napsal: No nevím jestli jsem pochopil tvůj dotaz správně, ale system plachtění funguje jen v modu ECO. V jiném ne. Pokud jsem to pochopil dobře, tak jezdí na jiný mod. Stejně se na ECO nedá jezdit. Ja tam ale přepínání módu nemám. Nemam to jak změnit. Nebo je to nekde v nastavení? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klokan.Jack Posted February 8, 2020 Author Share Posted February 8, 2020 před 4 hodinami, Jarec27 napsal: Nevidím v tom problém,lehce tukni na brzdový pedál a brzdí ti to motorem Dost otravné ne? To jsou prostě další zbytečný úkony. Měla by stačit sundaná noha z plynu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarec27 Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 Je to o zvyku,po roce ježdění spokojenost. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roman.dj1 Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 Záleží na rychlosti a sklonu kopce. Pokud jedu z mírného kopce, tak se zapne plachtění. Jakmile je kopec strmější, tak se plachtění nezapne a probíhá brždění motorem. Nebo takto to mám vypozorováno u sebe. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Rušaj Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 Aha. Tak to jsem nevěděl, že tam nemáš mody. To nemůžeš to plachtění nějak vypnout? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klokan.Jack Posted February 8, 2020 Author Share Posted February 8, 2020 před 37 minutami, Martin Rušaj napsal: Aha. Tak to jsem nevěděl, že tam nemáš mody. To nemůžeš to plachtění nějak vypnout? No právě že ne. Prolezl jsem všechno možný a nikde to nenašel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lancelot Posted February 8, 2020 Share Posted February 8, 2020 (edited) Jezdil jsem teď OIII a narazil jsem na to taky, prolezl jsem nastavení a vypnout to nejde. Je to dementní tím spíš u 1.5 TSI, kdy tento motor sám o sobě skoro vůbec v nízkých otáčkách nebrzdí. Jsem z ostatních aut zvyklý pustit třeba před křižovatkou nohu z plynu, nechat lehce přibrzdit motorem a pak třeba pokračovat, tady to plachtí. Aspoň, že na S to nedělá. Blbé je, že po každém startu se dává zase D. Edited February 8, 2020 by Lancelot Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Rušaj Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Ono se vyplatí investovat při nákupu do možnosti nastavení modu. V tomto případě jde jezdit na normál. nebo individuál. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klokan.Jack Posted February 9, 2020 Author Share Posted February 9, 2020 před 8 hodinami, Martin Rušaj napsal: Ono se vyplatí investovat při nákupu do možnosti nastavení modu. V tomto případě jde jezdit na normál. nebo individuál. To by se vyplatilo, kdyby na to někdo při koupi upozornil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Rušaj Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Jo jo. To jsou hold správní lidi na správném místě. Místo důležitých věcí, které člověku ulehčí život, tak nabízí blbosti. Co si člověk nezjisti sám to nema. Škoda, že to nejde nakodovat, že? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martab Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 @Martin Rušaj Dříve to dělalo jen ECO, dnes se takto u nových aut chová i režim Normal, proto plachtí i auta bez možnosti nastavení módů. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lancelot Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Nechápu proč není možnost to nastavit, ale nechápu automobilky již delší dobu. Navíc si myslím, že vzhledem k tomu, že baterie se v rámci rekuperace pořádně nabíjí jen při brzdění motorem, má tato "plachtící vychytávka" i neblahý dopad na, už tak mizernou, životnsot baterie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin Rušaj Posted February 9, 2020 Share Posted February 9, 2020 Ať mi někdo vysvětlí v čem vůbec je to plachtění dobré a výhodne. Sptřeba? Emise? Ani jedno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martab Posted February 10, 2020 Share Posted February 10, 2020 Je to asi stejně dobré na spotřebu jako StartStop, vyřazování má smysl, ale jen někdy. Když už tak to chce spojit s nějakým tím mikro hybridním systémem, který při vyřazení vypne i motor. Ale to až v O IV... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrik Baroch Posted February 12, 2020 Share Posted February 12, 2020 (edited) Osobně jsem s možností plachtění spokojený. Zejména na rovinkách, kde motor zbytečně brzdí a já pak musel jemně lechtat plyn, teď v pohodě doplachtím. A pokud nechci plachtit, ťuknu do levého pádla na volantu a převodovka zařadí zpět rychlost (nepřepne do režimu manuálního řazení, takže paráda). Edited February 13, 2020 by Patrik Baroch Upřesnění informace 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhor Posted February 18, 2020 Share Posted February 18, 2020 Zkušenosti s Karoqem 1,5 TSI 4x4 červen 2019 Režim E - při ubrání plynu vždy naskočí plachtění Režim D - při ubrání plynu auto vždy brzdí motorem Režim S - při ubrání plynu auto vždy brzdí motorem (i když to brzdění moc "silné" není) Zkušenosti s Kodiaqem 2,0 TSI 4x4 listopad 2019 Režim E - při ubrání plynu vždy naskočí plachtění Režim D - při ubrání plynu většinou naskočí plachtění Režim S - při ubrání plynu auto vždy brzdí motorem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
decathlon Posted February 19, 2020 Share Posted February 19, 2020 (edited) Já teda nevím, ale podle mě je plachtění jen u aut, kde se dají nastavovat jízní režimy Eco, Komfort as pod. Já to v autě nemám a nepřipadá mi, že by mi Karoq na D režim plachtil. A myslím, že i v manuálu píší o tom, že plachtění je jen v režimu Eco a pokud tam nemáš režim Eco, tak by nemělo auto plachtit. Edited February 19, 2020 by decathlon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klokan.Jack Posted February 19, 2020 Author Share Posted February 19, 2020 před 12 hodinami, marhor napsal: Zkušenosti s Karoqem 1,5 TSI 4x4 červen 2019 Režim E - při ubrání plynu vždy naskočí plachtění Režim D - při ubrání plynu auto vždy brzdí motorem Režim S - při ubrání plynu auto vždy brzdí motorem (i když to brzdění moc "silné" není) Zkušenosti s Kodiaqem 2,0 TSI 4x4 listopad 2019 Režim E - při ubrání plynu vždy naskočí plachtění Režim D - při ubrání plynu většinou naskočí plachtění Režim S - při ubrání plynu auto vždy brzdí motorem A co si nepochopil na tom, že tam přepínač režimů nemám? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.