Přejít na obsah

Zvýšení výkonu 1.3mpi 40kw


Jednatrojkafelda

Doporučené příspěvky

Ahoj, 

Měl bych dotaz, mám feldu s motorem 135m 1.3mpi 40kw, auto je po strycovy najeto poctivých 80tisic km, nedávno dělaná generálka motoru. Zajímá mě jestli má význam zvyšovat výkon ostrou vackou, čipem a snížením hlavy nebo raději vyměnit motor za 50kw a udělat to na něm? Nechci z toho dostat 100koni ale byl bych rád pokud by se z toho dal dostat výkon tak 55kw. Raději bych nechal původní motor než kupovat jiný u kterého nemám žádnou historii a ještě bych na něm dělal generálku nakonec a výměna za 50kw s tím že ho nechám bez úprav pro mě nemá význam ten motor o tolik líp nejede. Jsem automechanik měl jsem už dost aut ale feldu nikdy a nedělal jsem nikdy žádné úpravy na motoru proto se ptám tady lidi kteří tyhle auta znají dokonale. Takže práci kromě jiných map rj si udělám sám. Jsem ochotný investovat cca 10tisic Kč. Děkuji za rady případně můžete dát tip co pomůže, výfuk atd. (Vím že sportovní filtr a místo výfuku trubka je k ničemu) ještě bych chtěl říct že za jinou měnit nechci pokud mě někdo chce dát radu ať koupím 1.6 z důvodu že auto má opravdu málo najeto není zhnile a vím o něm úplně všechno. Dekuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 80 tkm generálka? To je nějaká blbost, ne? V těchto kilometrech ty motory bývaly v nejlepší kondici, takže jestli už byla nutná generálka, tak něco nehraje.

 

Co se týče úprav, tak vyměnit motor za 50 kW nemůžeš protože pak nebude sedět typ motoru a bude problém na STK. Hlavní rozdíl mezi 40 a 50 kW je velikost kompresního poměru, velikost kanálů v hlavě válců, vačka (s tou si ale nejsem 100% jistej, musel bych se podívat do knížek) a samozřejmě řídící jednotka.

 

Nejjednodušší je sehnat 50 kW motor a z něj použít díly který jsou odlišný. Tedy hlavu, tu nechat udělat a vačku. Velikost KP je tvořena tvarem dna pístů - slabší verze tam má vybrání. Řešení je buď použít 50 kW písty, nebo hlavu patřičně snížit abys ses dostal na KP 50 kW verze. Pokud je motor po GO, tak patrně bude vhodnější hlavu patřičně snížit - stejně bude pravděpodobně potřeba opravit dosedací plochu hlavy. Řídící jednotku buď sehnat 50 kW a spárovat s imo, nebo nechat upravit původní. Levnější bude sehnat tu silnější, tu seženeš za pár korun...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dělala se tam hlava, jestli kroužky pánve atd to nevím ale není to nic zvláštního pokud auto jezdí krátké trasy a je staré 20let. Vím o součástkach které jsou jiné u verze 40kw a 50kw ale než tam dávat písty a hlavu z vylitane 50 radši bych nechal původní a udělal tenhle motor ale nevím kolik se z něho dá dostat výkonu pouze ostrou vackou chipem případně snížením hlavy-a to nevím na jaký kompresní poměr bych mohl u tohoto motoru. Jinak jednotku mám i z 50kw a zkoušel jsem na sériové 40 a auto jede úplně stejně - byl to pokud zaslechl jsem že jednotka přidá cca 4kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jako nevím co od toho očekáváš, ale i když dáš ostrou vačku a čip, tak stejně aby auto jelo, tak ho budeš muset držet pod krkem. 1,6tku feldu jsem měl a ta prostě tahá o dost líp a navíc je tam prostor k dosažení slušného nárůstu výkonu.

 

Jenže všechno je relativní a když si zvykneš na auto který má dvojnásobný výkon než felda, tak pak když do ní sedneš, je to prostě lenoch a zas tak velkej rozdíl mezi 1,3 a 1,6 nevidíš. Nevidím tedy ani větší smysl cpát peníze do starý 1,3jky za účelem většího výkonu pro běžný ježdění. Max bych snížil hlavu abych dosáhl KP silnější verze a dal bych čip. A šetřil bych na silnější auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nečekám a ani nechci aby to trhalo asfalt felda je jako druhé auto na ježdění po okolí chci si ji nechat kvůli levné u servisu všechno na ni udělám na dvoře, vadí mě jenom to že když dojedu auto co jede 80 nedá se předjet. Měl jsem silnější auta a je to jak říkáš člověk si na výkon zvykne. Na druhou stranu felda v dobrým stavu mé může jezdit 10let a vím že do ní nenasypu moc peněz narodil od daleko lepších a modernější h aut, není to tak že bych neměl na lepší auto spíš to beru jako levnou káru na litacku kolem komína ale jediný co mě vadí že výkon na předjet nebo v kopci chybí. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co přesně bylo dělaný vím že hlava, jestli kruhy nebo rozvody nevím a nepatram po tom olej nežere. Je mě to jasný ale než těžko prodávat a kupovat jinou s 1.6 to radši nechám takhle kvůli těm pár koním navíc. Protože sehnat pěknou feldu bez koroze a bez investic za pár korun už není moc jednoduchý a 30tisic za feldu nedám. A pokud se dělala hlava v 80tis km nepřijde mě to divný je to starý auto a stačí jezdit krátký trasy a je to hned. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono si totiž dost protiřečíš, tak se nediv proč se řeší co se řeší. Na jednu stranu píšeš, že o tomto znáš vše do puntíku, ale nevíš co se vlastně na tom motoru všechno dělalo. Já těchto motorů dělal dost a měli jsme je v práci i jako služební, takže vím jak po kolika kilometrech ty motory vypadají. A v 80 tkm tomu motoru nemůže být nic, max rozežraný těsnění pod hlavou a dosedací plocha hlavy od přestárlého fridexu. Ventily se na těchto motorech nepodpalují. I při 200 tkm ty motory jsou OK, pokud dostávají údržbu.

 

A věř, že když si sednou 4 dospělí do feldy 1,6, tak to s předjížděním taky žádná sláva nebude. Každá fabie s TDI, nebo TSIčkem tomu ujede kdy si zamane. To je prostě realita dnešního provozu. A za rozumný (i nerozumný) peníze na tom moc nezměníš.

 

A další věc je ta, že píšeš, že feldu máš jako druhý auto na ježdění kolem komína. Jako u takovýho auta by mi byl výkon opravdu putna. Hlavní parametr by byl nízká servisní a provozní náročnost. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám všechny faktury za servis, ale důkladně jsem to nezkoumal nemám důvod když auto funguje. Věřím ti že ty motory znáš, já moc ne nikdy jsem škodovky nedělal. I když věřím že 300tisic km dá jak nic pokud se servisuje pravidelně. 

Nízke provozní náklady jsou priorita, proto nechci měnit za jinou, ale nemyslím si že přiměřene úpravy zvýší provozní náklady. možná to řeším protože když si člověk zvykne jezdit v lepších autech a pak má jet někam feldou výkon chybí i když je to na jízdu kolem komína i když slabé brzdy a malé pohodly, výbava to jsou věci které mě nevadí. Ale asi máš pravdu že to nemá cenu řešit, na druhou stranu investice do aut se nevrátí nikdy a je jedno jestli je to mercedes nebo felda. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jarda-k> přeaně tak, nízká servisní náročnost, tady to bude marný, já mám jako pracovní monterkové auto po x felicích teď fabii junor 40kw po důchodci, která dostala i kouli a nic jak odvoz materiálu neočekávám. Kolega potřebuje raketu na kroužení a gumování kolem komína, je to hned.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě nemá smysl v to motoru vrtat. Výkon sice papírově vyšší bude, ale reálný rozdíl v dymamice bude zanedbatelný, na nějaká divoké předjíždění s autem plným lidí to stále nebude.  To by jsi výkon musel vytáhnout minimálně na dvojnásobek a pak to navíc ještě jinak zpřevodovat.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 15. 2. 2020 na 17:15, Jednatrojkafelda napsal:

Měl bych dotaz, mám feldu s motorem 135m 1.3mpi 40kw, auto je po strycovy najeto poctivých 80tisic km, nedávno dělaná generálka motoru. Zajímá mě jestli má význam zvyšovat výkon ostrou vackou, čipem a snížením hlavy nebo raději vyměnit motor za 50kw a udělat to na něm?

Jinak než zásahem do mechaniky motoru se k rozumnému výsledku nedobereš. Máš co máš a tak je třeba s tím žít.

50 kW motor by byl lepší, ale kde ho chceš dneska vzít a v rozumném stavu?

Takže určitě vačku pro zlepšení plnění a vyplachování.

Asi by bylo dobré motor k vačce dokomprimovat, protože písty máš s vybráním pro snížení komprese, ale sehnat 50 kW písty už nejde.

Pomohl by i výfukový svod, ale nevím také kde ho vzít.

Dobrá vačka je ke koupi snadno. Pokud je tvoje použitelná, vezmou si ji protiúčtem a budeš mít jejich: Ing.Čepek 603 474 699

Pokud nejsi v Prahy (oni jsou ve Vestci), můžou ji zaslat.

Je to vačka, která nemá moc dlouhé doby otevření, ale hlavně větší zdvihy.

Takže ventil se otevře, nepřekáží proudění, proběhne co má a pak se ventil zase zavře.

Ne že je pootevřený, překáží a je otevřený dlouho - to bys přišel o volnoběh, reakce ve středních otáčkách atd.

Já jsem s touhle vačkou měl 88 koní.

Ovšem po opracování sedel, kanálů, slícování potrubí, s výfukovým svodem atd.

Jo a co se týče brzd, je to snadné:

Na hlavním brzdovém válci máš namontované omezovače pro brzdy zadní nápravy.

Tak je zahoď (nějak ekologicky obratně mám na mysli - ne přes plot). Brzdové trubky k zadním brzdám pak našroubuj rovnou do toho brzdového válce - mají stejné závity.

Odvzdušníš no a auto začni líp brzdit, protože teď brzdí hlavně předky a zadky se flákají.

 

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Konečně odpověď na to co jsem se ptal. Je mi jasny že nové písty už neseženu a starý motor 50kw už ani nemusí jet líp než ten můj. Na tu vacku bude potřeba nahrát nové mapy nebo motor pojede líp i na sériovou jednotku? Případně kdo by mapy udělal? A ty brzdy jsou tak ok nebrzdi potom zadek až moc k poměru předku? Protože přední brzdy jsou dost malé, ještě jsem slyšel že pasují dopředu brzdy z mondea je to tak? Děkuji. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí sériová data.

Existují data, která mají na konci N a ta moc nejedou a taky data, která mají na konci C, ta jsou celkem dobrá. Tak se podívej na to, co na ŘJ máš napsané.

Tam, kde přibyde vzduch s jinou vačkou, tam to lambda regulace stačí dobohatit a kde by bylo moc předstihu, tam ho čidlo klepání shodí, takže to pojede a nic se tomu nestane.

Kdyby těch změn bylo víc (svod, udělaná hlava), tam už by to jiná data chtělo, ale na samotnou vačku ani ne.

Zadek přebržděný mít nebudeš ani bez těch omezovačů.

Ano, brzdy má Felicia takové spíš dietní, jenže to auto nic neváží - na dnešní poměry. Takže i ty sériové jen s uvedenou úpravou to zvládnou dobře.

Já jsem na předku používal kotouče s vnitřním chlazením z Renaulta 19 238 mm průměr. Bylo jen třeba převrtat středící otvor na škodovácký průměr. A k němu přední brzdové třmeny za Sierry 2,0 DOHC s ABS-em (pro průměr kotoučů 260 mm, které mají větší prúměr pístků), ale držáky třmenů z téhle Sierry bez ABS-u (pro kotouče 240 mm průměr). Destičky pochopitelně z ABS-ové Sierry. A pak už normální brzdové hadičky Felicia.

A vzadu kotouče a třmeny z Golfa III 226 mm průměr. Jenže bylo třeba koupit i náboje kol s držáky třmenů z Golfa a dát dohromady bowdeny ruční brzdy, protože Felicia má zadní nápravu blíž k ruční brzdě než je má Golf.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám rj M na 40kw, ještě N na 50kw, tu jsem sehnal za stovku, C se dá koupit ale našel jsem za 1200kc a nevím jestli to pojede líp na 40kw motoru když je určena na 50kw. Nakonec jsem dal stejně zpátky origo místo té n protože na tu jede líp. Můj názor je ze má větší smysl vyměnit vacku za ostřejší než měnit motor nebo celé auto za 1.6. Hlavu ani nic jinyho bych neřešil, svody se sehnat nedají a když se bude v budoucnu dělat těsnění pod hlavou tak bych rovnou mohl nechat snizit. Jak jsem řekl pro mě není priorita dostat z toho co nejvíc výkonu za cenu toho času a peněz i když věřím že ten motor se dá naladit na 100koni. Brzdy jsou zanovni takže zatím zůstanou puvodni. Jak říkáš na tak lehké auto stačí, slabě jsou jenom pokud je auto plně naložený nebo při dlouhém klesání ztrácí účinnost ale to neřeším při brzdění motorem to není takový problém. 

Kazdopadne děkuji za rady. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem si neuvědomil, že máš 40 kW motor, takže i data, přesto, že to vím, že ho máš. A mluvil jsem o 50 kW datech. Pardon...

Jaký máš rok výroby auta? Jde mi o to, že novější data (N) jsou horší než starší (C).

Je tam hodně ubráno benzínu a jsou i daleko horší reakce na přidání.

Ovšem v TP z toho vylezly příznivější normované spotřeby než původně auto mělo.

A stejné to asi bude i u 40 kW dat. Ty ale neznám.

Tipnul bych si, že budou mít všude větší předstihy, když má 40 kW motor menší kompresi

a určitě budou mít novější data stejně ubraný benzín jako u 50 kW verze.

Ty se hlavně nezapomeň Ing.Čepka zeptat na ventilové vůle.

Jestli máš tyčky sacích ventilů hliníkové nebo ne, hraje roli.

Až tam vačku dáš, musíš je nějak nastavit za studena (ty hodnoty vůlí potřebuješ znát),

ale podstatné je, jaké vůle máš nastavit na horkém motoru - to jsou teprve ty správné vůle.

Motor se dá přestavět na 136 koní - co si tak vzponímám, ale asi za 250 tisíc korun, takže o maximech bych radši nehovořil.

Ale vačka stávala Kč 3.800 bez DPH, když byla použitelná sériová protiúčtem.

Nevím, co to stojí dnes, ale uvidíš.

No a mnou doporučená úprava brzd je ještě levnější - stojí to jen brzdovou kapalinu a práci.

Já pořád vycházím z toho, že máš limuzinu a ne kombi, kde je zátěžový regulátor, který správně nastavit je ještě levnější.

Když přidáš zadkům, odlehčíš tak předkům, které nebudou tak brzo vadnout.

Ale jestli máš na předku nějaké destičky za pár peněz, tak budou vadnout ať uděláš do chceš.

Pokud bys chtěl opravdu výkonné sériové brzdy, musel bys použít výkonné a proti vadnutí odolné destičky: https://www.autokelly.cz/Product/FE-FDS610/180140/39849642;39850140;7;1403;23806;34805331;34575462;32447074

Ale pak bys měl zase přebržděný předek, protože součinitel tření těchhle destiček je oproti sériovým asi 1,5-násobný.

I to se dá zase pořešit.

Zadní brzdové válečky mají standardně pístky s průměrem 19,05 mm, takže když tam dáš válečky s pístky 20,84 nebo 22,20, což lze, budeš mít sice sériové brzdy, ale s úplně jiným výkonem.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to rv99, nevím Teda ale na to že motor má 40kw si myslím že špatně nejede a když jsem s tím jel poprvé byl jsem překvapený že se s tím dá jezdit vcelku svižně a udržet krok s provozem na 110po okreskach (zkušenost byla taková že vždycky když jsem na cestě potkal feldu na okresce v 70-80km hod. Ventilovy vůle to je mi jasny že musím zjistit a správně nastavit, jaké tam jsou tyčky nevím zatím jsem se v motoru nehrabal. Ano mám hatchback a brzdy jsou Zimmermann ale i tak to zázrak asi neudělá když nejsou chlazené a průměr mají klasický. A drazkovane nebo vrtané kotouče nechci protože vím z vlastní zkušenosti ze se zvlni a nevydrží to co plně kotouče. Druhá věc je ta že u vrtanych kotoučů je menší plocha tření o ty vyvrtane díry coz bych nechtěl už u tak malých brzd. Nikdy se nedá brzdný účinek zlepsit líp než použít větší průměr kotoučů s vnitřním chlazením,al ale to teď pro mě není důležité 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to už budeš mít novější - horší - data.

Dynamice asi ubližuje i ta skříň s převodem stejným jako 1,6-ka (3,883), když 50 kW má 4,118. 

U těch brzd nemáš tak docela pravdu.

Jsou 2 možnosti:

1) Nechat sériové brzdy a věc vyřešit jen v třecích materiálech a ev. brzdových válečcích - jak jsem popsal dneska.

Pokud mají sériové destičky součinitel tření kolem 0,28 a tak když můžeš mít destičky s materiály,

které mají až do 600 st.C součinitel tření 0,58 (třeba Ferodo DS3000), tak s nimi ty brzdy nepoznáš - a není důvod použít jiné kotouče.

Je to také obvykle levnější možnost.

2) Použít nesériové brzdy se sériovými destičkami.

Pak záleží na tom, jaké komponenty použiješ, kolik za ně zaplatíš a taky třeba jestli se s nimi chceš vejít do 13" plechového disku.

Což jsem chtěl já, abych nemusel na zimu kromě kol měnit i brzdy. A nechme stranou, že firma Endless vyrábí i "zimní" destičky.

Pokud se rozhodneš jen pro to vyndání omezovačů rozhodně to v lepším brždění poznáš.

Fajn by bylo taky, kdybys potřeboval vyměnit tekoucí/klepající tlumiče.

Ty hatchbackové považuji za vadný díl, už když leží nové v regálu.

Felicia Pick- up měla tlumiče s podstatně lepšími útlumy.

Takže mj. auto s nimi i líp brzdilo, když mělo kola víc na zemi než ve vzduchu.
Ale to byly originální tlumiče.

Z druhovýroby se možná útlumy limuzínových a pick-upových tlumičů lišit nebudou.

Nevím jestli by se jim vyplatilo to rozlišovat.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Převodovka je věc o které jsem přemýšlel proč na slabší motor daly z výroby delší převodovku, myslím si že že dvou důvodů, max výkon je ve 4500 místo 50kw v 5000 a aby pocitově jela ta 50 o dost líp než 40 když už si zákazníci připlatily za silnější motor. převodovka se dá koupit za petistovku i tak ale asi nechám tu původní i s ní se dá auto rozjet na okreskach na 120 a přitom motor netoci jak flexa. 

K těm brzdam věřím že dražší komponenty brzdí líp a vím to z vlastní zkušenosti, stejně bych raději zvolil větší kotouče pokud by byly brzdy ko a třmeny zarezle než koupit destičky za 3200kc, ale to je kazdyho věc chápu že velká nevýhoda je ze 13kola nevejdou. Tlumiče byly nedávno menene a přední brzdy taky proto budu řešit až budou ko.

 

Jen tak mimo téma myslím si že teď je nejlepší doba na nákup dílů a provoz Felicie když se dá sehnat vše, že silnic postupně mizí a každý se jí zbavuje, není to tak dlouho co to takhle bylo se 120 a 105 a kdo ji opecovava a chce sehnat např petikvalt převodovku už za 500nekoupi a rapid nebo garde to už je úplně někde jinde ale je to tak že v době kdy se ty auta nechávaly za cenu slivovice vzniklo hodně nepovedených úprav který cenu hodně srazily

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...