Přejít na obsah

Jirik.DC

Doporučené příspěvky

Čas v tom asi roli nehraje mám rok výroby 2006/7. :kol-28: Možná se to někde nastavuje, ale až zas tak do toho nevidím.

 

2MaroCZ

 

Vše mám v naprostém pořádku. :kol-47:  Jsem jeden z těch co jsou hodně pinklich na svého mazlika. :kol-28:  Pokud ti moucha, nebo třeba pavouček proletí či se zavěsí blízko střední lampičky (tam je schované čidlo - jak náklonové tak na hlídání vnitřního prostoru) tak ho čidlo regulárně sejme a rozhouká auto. Tato věc se stávala více lidem, ne jenom mě. 

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Neřešili jste prosím už někdo výměnu záložních baterii do houkačky - na original alarmu u Škoda Octavia II  (rok 2004 , 2005 , 2006 ...) ?

 

Já mám O2 1,9PD rv:2006 ..a houkačka mi po 6-ti letech při spuštění alarmu přestala houkat!    (jen blikaj blinkry)

Řáká se odcházej baterky - a vyndat houkačku -. znamená odvrtávat nýty. Dále baterky v hokačce jsou prý taky zalitý" ??

... nikde o tom není ani zmínka - a za tohle chteli tehdy příplatek 6000Kč ... to byl tedy kšeft ze Škodovkou ... tohle je k naštvání ... zajímalo by mě jak toto řeší jiné automobilky.

 

Zvláštní je že když jsem tak zmateně zkoušel zamykat a odemykat , a testoval On/Off Alarm ten nefunkční, On/Off náklonové čidlo ,a vnitřní čidlo - najednou houkačka kspustila a nešlo to dlouhou dobu ničím vypnout!! 

Je tady zvláštní že najednou jí vadné baterky nevadili ... Prostě houkala jak oživot - ale když jsem to nechtěl!

Teď babo raď... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Houkačka je na nejty, takže opravdu odvrtat a baterky vyměnit nelze, mění se tedy komplet houkačka.

Je ale celkem problém jí sehnat. Na ebay.com jsem je viděl v přepočtu asi za 500.

Jinak ve škodovce se radši ani neptej - http://www.cc-autodily.cz/sirena-elektronicka-2 , kolik by to asi stálo v autorizáku + práce... :kol-44:

 

No a pak je taky možnost koupit si komplet origo sadu na alarm, jde sehnat za 2760, použiješ houkačku a zbytek hodíš do šuplíku, což není zrovna ekonomický. :kol-28:http://skodateile.cz/index.php?pg=product∏=348&menu=%C5%A0koda|Octavia%20II%28A5%29%20facelift

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Houkačka je na nejty, takže opravdu odvrtat a baterky vyměnit nelze

 

Díky moc za informace - ale že něco nelze - sice jsem to ještě neměl venku ,ale jsem elektronik a výměna baterky by měla být  triviální věc (ať už je tam jaká je) - jestli LiPol objedná se ta , jestli NiMh .. těch máme všichni plný šuplíky)  Takže baterky lze vyměnit i kdybych měl houkačku rozřezat mini bruskou :)

 

Horší je jestli že mi houkačka houká  při zblbnutí a erroru" alarmu  - jeslti to není tedy problém s alarmem ?  .... Ale pokud by to byl problém v samotné elektornice alarmu - pak by přeci samotná elektronika alarmu normálně (pohybovým čidlem) nespouštěla řádně varovky.

Varovky při aktivaci alarmu blikaj ale jen houkačka mlčí - né že by mi to nějak vadilo z akustickýho hlediska - ale štve mě že je to nekompletní.

 

Ve voze mám domáci bastl GSM a i ten má po nějakém čase problém s dobíjecíma baterkama

Chystám se tedy rozdloubat tu houkačku a baterky přemístit a sdružit je i pro mé GSM aby byly společné a přístupné.

U houkačky vyvedu kabel pro vypínání samotného pieza. Nevím jestli má houkačka někde samostanou pojistku  (to asi má jištění nejspíš jen celej alarm)

Takže kdybych udělal vypínač na celu houkačku - nedobíjeli by to zase ty baterky.  A pokud bych udělal vypínač jen na data vodič - nejspíš by to házelo zbytečný chyby do diagnostiky. Takže bude lepší mít hardwarově vypínatelný jen samotné piezo.

Quest: ?? Nebo to nemám dělat a lze tu sirenu libovolně vypínat / zapínat přes VAG  ??

Editováno: , autor: jirkadj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj tak jsem se - možná průkopnicky dostal až k záložním baterkám uvnitř alarm sirény Octavi 2  2006..

 

Ale zklamáním bylo že baterka v sirené i po 6,5roku jakž takž napěťově i výkonově relativně OK  (nabito a pak měřeno na žárovce 2Watt) ... Baterkou to tedy primárně není že mi nehouká alarm sirena.

Baterka je tam NiMh 6Volt  (5x bodovaných 1,2V oválných článků - celková velikost asi jako menší lidský palec)

Ale tahle mini baterka je tam v uzavřeným vodotěsným těsným prostoru -a takže jejím plynováním a rosením kyseliny v jejím okolí opravdu nehezky ,,rozežrala" SMD elektroniku .... :(

Bylo to dokonce  tak silně rozleptaný - že i tranzistrory v okolí měli měkké až gumové pouzdra" a drolili se.  (na foto je to už asi po desátem čištění zubním kartáčkem a trychlorem")

 

Je opravdu zvláštní že tohle na mě ještě předevčírem houkalo ! .. sice zmateně - když se vůbec neměl spustit alarm , a houkalo to tak že se to nedalo nijak vypnout. Asi piezo má svůj obvod a houká si v tomhle stavu jak ho napadne.

 

Jen ještě takový poznatek - tohle rozleptávání tišťáčku uvnitř houkačky možná začalo už asi 4 roky po koupi auta - protože co si pamatuju to občas spouštělo falešný poplach (asi tak 5x do roka) A jelikož mám ještě GSM jsem letěl vždycky kvůli falešnýmu poplachu na parkoviště.

Ale už jsme si díky GSM ani nevšiml že už mi hoiukačka při spuštěním alarnu neukala (jenom to blikalo) .....

A rozleptabný tíšťák uvnitř sirény by mohla být příčina - že se to jeden celý rok falešně plašilo!!

 

Možná je toto i váš problém ? - když tu čtu o falešných poplaších? ...

Tahle záložní baterie v siréně se moc Škodovce nevyvedla (i když to dělaj v Itáli ..nebo kde že?)

 

Pokoušel sem se spoje u své Houkačky vyčistit , rekonstruovat.

Stravíl sem na tom pod velmi silnou lupou 2hodiny ,a nakonec se to podařilo. 

Jinak jsem pak kolem baterky dal savý materiál aby případný únik kyseliny trochu zabrzdil".

Pokud by to chtěl někdo taky opravit , nebo ode mě koupit jinou - mám dvě k dipozici ...

post-2371-0-49208700-1382125740_thumb.jp

post-2371-0-52889400-1382125794_thumb.jp

post-2371-0-04886100-1382125809_thumb.jp

post-2371-0-33871200-1382125817_thumb.jp

post-2371-0-82482500-1382125943_thumb.jp

Editováno: , autor: jirkadj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak, životnost je 5-6 let a pak se to musí měnit.

Jinak, že seš elektronik je hezký, já mám maturu z elektra za jedna, ale stejně bych se nepouštěl do něčeho, co vím, že je zbytečný. :kol-28: Stačí to tu trochu pročíst.

Editováno: , autor: Lukáš Plachý
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky vám pánové opět za odpovědi..
No já maturitu nemám , na takový věci nemám čas :) ... ,,já jsem jen obyčejný hloupý bastlíř" a baví mě se v něčem vrtat - na to zase trochu času rád věnuju.
... Ale odvážným štěstí přeje .... pouštím se i do jiných hrůzostrašnějších bastlů např.  vlastmí GSM alarmy ,FV elektrárna & en.soběstačnost. A věř mi že na tohle by mi maturita o moc víc nepomohla - věr mi na tu to ale fakt nejezdí .... Ale jinak samozřejmě chválím tvé teoretické úspěchy  (i mě osobně by prospělo pár diktátů z ČJ.. :)

 

Jinak co se týká mé konkrétní záložní baterky (tuhle moji už týden vypojenou)  jsem napojil na zátěž (žárovičku asi 0,5W) svítila mi celý film - než jí spadlo napětí pod 5V. Udělal sem jí alespoň cyklus" A ano sice je její psaná životnost 5-6let jak píšou v manuálu - ale pravda je žeby takhle bateka frčela ještě 2-4roky.
Baterkou to tedy v mém případě není má pořád rel. dobrou kapacitu - jen baterky ROZLEPTALA kolem tišťák - viz foto je jasným důkazem!  (je to časově nastavané ... tzv: ,,kurvítko")  .... a takže je možné že takhle přesně dopadly i váše vadné sirény?

 

Ale máte pravdu v tom že pokud to za těch 5let takhle uvnitř sežere elektroniku  - pak kompletní výměna sireny je jediný rozumný řešení ,než trávit 4hod jako já na její rekonstrukcí s následnou sporadickou funkčností.
Tohle vědět úplně na začátku při koupi auta - pomohlo by třeba odvětrávání hadičkou pryč do motor protoru (třeba jako to maji PB baterie u motocyklů)  životnost elektorniky by se jistě prodloužila.
Je fakt je taky že otevřít sirénu to bez úplného poškození nejde. Stačí ale tupý nůž a kladívko (nebo pak už ,,zubažská" mini bruska). Pak po výměně batt se to dá zpět dbře a těsně zalepit , nejprve vteřinákem a pro dokonalou těsnost objet housenkou silikonu a nechat zaschnout. (Sice to už není úplně original , ale ušetřený 2600Kč na už takto starým autě jsou taky dobrý)

 

Co se týká výměny záložních baterek - už vás někoho vidím jak volí u 7let starýho auta vyhodit   A) = 3000Kč za celou novou houkačku  , nebo za B) = jen 100Kč za novou baterku ... no každy si sám zvolí co je pro něj lepší. Stejně musíte houkačku měnit odvrtávat - takže ztráta času je skoro stejná.

Ovšem pokud by vám to rozežralo uvnitř elektroniku jako u mě - pak by se vám jistě vyplatilo vyměnit celou houkačku.

A pokud celou sirenu -  záruce už vůbec né draze přes Škodovku - cožpak jsme holky že si nevyměníme něco co ja na jendom nýtku a na konektoru :)
 

Editováno: , autor: jirkadj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Poprosil bych vás o pomoc, má siréna /auto MR2009/ se začíná hlásit - viz. níže log. Chtěl jsem se zeptat, uvažuji o zakoupení sirény na ebay a chtěl bych vyměnit svépomocí, měl bych pár dotazů :

1. odvrtání je nějak moc náročné, flexou to vzít nepůjde ? Je to přece jen v podběhu.

2. na eBAY mají 1K0951605C i včetně nějakého kovového držáku (http://www.ebay.de/itm/Audi-A4-A5-A6-Q5-Q7-A8-Alarmsirene-Signalhorn-1K0951605C-1K0-951-605-C-/360695238888?pt=DE_Autoteile&hash=item53fb1c90e8) a stejně tak i bez  - je to nutné koupit s držákem či stačí bez ?

3. pro opětovné namontování, je potřeba i něco jiného než nýty 6x10 (http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/n90511302-nyt-s-trnem-oe-10911.html) ?

4. někde je vidět, že to je i v nějakém obalu/ "držáku" 1Z0951227C - mám to na MR2009 ?

 

Díky.
 

1K0951605C                                                               -----------

LIN BACKUP HO                                                         H03  1301

Coding -----

Dealership number -----

01134                            002

Alarm horn

Lower limit not reached

Intermittent

 

 

 

 

Standard values:

   Error status:                                                  00100010

   Priority:                                                         4

   Malfunction frequency counter:                       3

   Unlearning counter/driving cycle:                    177

   Odometer reading:                                         0113846

   Time indication bit:                                         0

   Day counter:                                                  01.14.2054 (22.11.2013)

   Time:                                                             07:33:40

 

Measured values:

                                                                        Term.15 ON

                                                                        10.55 V

                                                                        On

                                                                        On

                                                                        Term.50 OFF

                                                                        On

                                                                        Off

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odvrtáš jednoduše třeba i aku vrtačkou - je to jednoduchý jak facka - pokud máš nabitou AKU a ostrej vrták (cca 12mm) trvá to 20sec

Sirena drží na dvou místech 1). na tom nýtku , a 2). druhé připevnění je klasický matička (na 10mm klíček stranový)

Vlastně bys to mohl mít přidělaný jen na tu matičku -ale to by se tam asi moc klepalo.

 

Pak dáš do dírky po nýtku umělohmotnou hmožděnku (takovou s dorazem aby nepropadla) , nebo jen bužírku - a nějaký silnější šroub VRUT  (rozměr z halvy už nevím - cca 5-6mm?)

 

A včem spočívá tvůj problém se sirenou - nefunguje vůbec ? , nebo vynechává? , nebo houká slabě?

Já jen že bych jí od tebe na ND odkoupil - třeba   ...ale už taky mám slíbenou za 400Kč ze vraku nabouranýho na zadek - tak uvidím

 

Každopádeně nepochopím - jak můžou u nás obchodníci na cokoli požadovat 400 - až 1000% marže.

Sirena stojí ve světě kolem, 800Kč - u nás 4000Kč ... úžasný - tak takhle ten ,,komunismus" nevybudujeme !  (a to sem pravičák :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za informace, není problém, klidně Ti ji prodám (napiš když tak PM), ale nevím, jak dlouho to půjde z Německa zánovní (údajně z Audi rv. 2013), plánuji výměnu mezi 26-31.12, pokud dojde. Siréna zatím 2 měsíce hlásí chybu, ale houká a hlasitě...možná je to i něčím jiným, kabelem/konektorem, možná vytéká baterie na plošňák, kdo ví, ale mám také problém se spouštěním alarmu a 2x tam byla myslím jako zdroj uvedena siréna. Nechci zde zbytečně budit sousedy...

Ještě mi rolbař radil, abych ji umístil jinam při výměně, ale to asi nedám ;-( popř. možná v teplejších měsících...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdyžtak se ti ozvu - když mi to nevyjde.

Pokud ti VAG hlásí chyby - tak nevím - možná že opravdu ty vytékající baterky - dělaj problémy všem co se jim nechtěně spouští alarm - a budí polovinu obyvatel :)

 

Umístěni bych neměnil - proč kvůli zlodějum? - pokud by šel nejdřív někdo po funkční siréně (protože teď už každý ví kde je umístěna) - pak ho lituju - protože by se mu jistě spustitla při už při náklonu heverem - a pak při její demontáži přímo do ucha. a mezi tím by vzbudil spoustu naštavných lidi s kulovnicí"

I když pravda - dneska když alarm houká - lidi by spíš nejradeji zakroutili krkem majiteli. (prot mám pro jistotu i tichý GSM alarm)

 

(Siréna se spustí i při malém náklonu - při heverování  - pokud máte náklon čidlo - vyzkoušeno ! :)

 

Ještě jsem zapoměl pro úplnost - rozborka"

1). hever - auto nahoru

2). sundat kolo 

3). sundat podběh - asi 15 vrut-sroubků

4). vleva nahoře v podběhu sirena

5). odvrtat , odšroubovat , vytáhnout konektor

6). vyměnit , a zpět sborka" :)

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mě trápí spíš jiná věc - já mám O2 z roku 2006/3  (tzn: sběrnice Can-Bus první verze)  a sirenu mám pod přesným kód označením: 1k0951605b

 

A od 2007 měli Octavie novější Can-Bus sběrnici.

A označení sirén je tedy více: např 1k0951605c , 1k0951605a  ... Jinak vypadaj stejně - jen na konci je jiný písmeno ...doufám že bude s mojí O2 2006 Compatibilní?

Editováno: , autor: jirkadj
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak demontáž/montáž sirény je fakt maličkost včetně toho odvrtání nýtu.Jen dát tam zpět origo nýt byl trochu problém, má maličko větší průměr než jsem měl doma nýtovací kleště, musel jsem dát malinko menší (cca 0,4mm.). Díky moc za rady ! :-) Jo a siréna prošla VASPC testem,rozkuchám ji a když tak přidám poznatek.

Jo mimochodem, plastový kryt podběhu budu sundávat i na druhém kole...vyndal jsem odtamtud asi velkou hrst listí ! Humus

Editováno: , autor: Shaarky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...