Červen 29, 20205 r Autor Tak uz jezdim na cng a zatim bez problemu. Auto necuka, kontrolka nesviti. Uvidime dal:) Ale vypada to dobre:)
Červen 29, 20205 r Už jsem se lekl, že tě začala ta jízda na benzin i bavit :-) Takže super, výměna lambdy je přeci jen menší problém, než řešit vstřikovače. Koupit nové (starší) auto a hnedka řešit závadu je na pikaču. Jako prevenci kvůli úsadám beru Vervu 100 a každý 3 měsíc vyjedu a koupím čerstvý. Upraveno Červen 29, 20205 r od Sudetak
Září 23, 20213 r Ahojte pani, uz priblizne 9 mesiacov riesim podobny problem a zda sa, ze som na dobrej ceste k vyrieseniu. Mam VW Golf Variant 1.4 TGI 2015, najazd cca 69000 pred poruchou. Na zaciatku som si vsimol, ze auto jemne cuka, sklbe hned po nastartovani, spotreba bola tiez trochu vyssia, cca 20% potom sa objavil check engine a tieto chyby: 15356 - Oxygen (Lambda) Sensor Signal B1 S2 P2270 00 [096] - too Lean 4116 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1 P2196 00 [237] - Signal too High (Rich) Prvu vec co som spravil je, ze som si dal vymenit obe lambda sondy. To nepomohlo, tak som dal auto do autorizovaneho servisu VW v Bratislave k importerovi. Ziadal som iba diagnostiku a vysledok bol, ze mam bud zakarbonizovane sacie ventily, alebo vadne CNG vstreky. Tak som si dal vymenit CNG vstreky za nove, tiez to nepomohlo. Cize som riesil zakarbonizovane sacie ventily. Tie sa cistia orechovymi skrupinami, ale ani to nepomohlo. Teda auto islo lepsie, aj spotreba bola lepsia, ale check engine aj tak zasvietil. Dalsiu vec, co som skusil bola chemicka dekarbonizacia BG. Musim povedat, ze auto islo o poznanie lepsie, ale opat check engine zasvietil. To uz som bol zufaly, kolko penazi to auto zhltlo a stale nie je opravene. Pisal som ludom po forach a niekto mi povedal, ze on mal chybnu lambda sondu za katalyzatorom. Skontroloval som ake lambda sondy mi teda vymenili v neautorizovanom servise hned na zaciatku a zistil som, ze tam dali obe nespravne, ktore nepatria na moje CNG auto, ale na cisto benzinove. Tie povodne som vycistil a namontoval som ich naspat. Auto vyzeralo, ze ide bez problemov, ale po cca 1500 km opat zasietila kontrolka check engine a P2196. Vymenil som teda lambda sondu za katalyzatorom. Povodne som mal 04E906262F, ale ta sa uz nerobi, teraz VW dodava 04E906262EC. Eshop sa mi snazil predat 04E906262DT (podla netu sonda iba na benzinove auto, aj ked su eshopy, kde uvadzaju, ze moze ist aj na CNG), ze to bude fungovat, ale ja som trval na 04E906262EC. Po vymene a najazdeni cca 500 km ide auto bez problemov. Inak len pre info, lambda sonda pred katalyzatorom ma oznacenie 04E906262E. Vraj CNG taxiky v Prahe menia obe lambda sondy casto, cize je mozne, ze aj v mojom pripade ak by som vymenil hned na zaciatku lambda sondy za tie spravne, nemuselo to stat take peniaze a tolko casu. Treba si dat naozaj pozor, ake lambda sondy servis namontuje, lebo to moje auto nejako islo aj s tymi nespravnymi, len check engine svietil kazdych 30 km. Mozno tomu autu pomohli aj oriesky a dekarbo, ale to uz samozrejme nezistim. Teraz mam na auto cca 77000 a cakam, co sa bude diat dalej. Mam zakupenu novu originalnu lambda sondu aj pred katalyzatorom, cize cakam, ci ju vymenim. Ak by som mal dat nejaku radu, kto ma momentalne podobny problem, tak by som skusil vycistit obe lambda sondy v nejakom cistici a pozoroval, ci to ma nejaky efekt. Ak by sa interval od vymazania chyby a opatovneho zasvietenia predlzil, vymenil by som sondy (najprv sondu za katalyzatorom). Z mojho pohladu dekarbonizacia BG tiez zlepsila chod motora. Dufam, ze som aspon trochu pomohol. Drzte sa pani.
Září 23, 20213 r To BGčko jsi dával do oleje ? Nebo i na čištění do sání ? Čištění sacích ventilů stálo kolik ? Dávali ti report o stavu před a po ? V ČR zatím nevím o autorizáku co by čistilo sací ventily u TSI motoru. Krom toho u CNG se sací ventily zdaleka tak nezanáší jako u klasického benzínu.
Září 23, 20213 r Dle všech článků co jsem kde našel, by se motor jezdící na CNG údajně neměl zanášet karbonem. P.S. Výměnou lambda sondy za katem nejspíš projdou všechna auta na CNG. Upraveno Září 23, 20213 r od Sudetak
Září 25, 20213 r V 23. 9. 2021 na 9:13, Johnny_704 napsal: Ahojte pani, uz priblizne 9 mesiacov riesim podobny problem a zda sa, ze som na dobrej ceste k vyrieseniu. Zkusil jsi jezdit na benzín? Nebylo to lepší?
Září 27, 20213 r Ahojte, BGcko som daval kompletny program, cize najskor sanie, potom plechovka do motora ako vyplach a nakoniec dalsia plechovka do motora po vymene oleja. Stalo to asi 200 eur. Cistenie sacich ventilov bolo robene v original VW servise za 310 a vraj to nerobili prvykrat. Pristroj si poziciavaju od importera. Mal som moznost nahliadnut na saci ventil nevycisteny a vycisteny, tak podla mojho laickeho pohladu to vyzeralo ako cierna spinava panvica, akoze nic strasne, ziadne hrube usadeniny. Po tom ako mi vybehol check engine a pred dekarbonizaciou som jazdil aj na benzin, islo to lepsie, ale check engine mi aj tak zasvietil. Lenze podla mna to bolo sposobene tym, ze som tam v tej chvili uz mal nespravne lambda sondy. Jedna z nich bola na benzinovu 1.2 TSI. Je dost mozne, ak by som na zaciatku mal vymenene lambda sondy za tie spravne, tak by som tento prispevok na forum ani nepisal, lebo by som to uz ani neriesil. Ale kedze som sa s tym dost vytrapil, tak som vam chcel dat vediet, aby niekto v buducnosti nedopadol ako ja.
Říjen 10, 20222 r Ahoj, mohl by mi prosím někdo tedy potvrdit, že chyba "P2196 - O2 Senzor Signal Stuck Rich bank1 sensor1" je tedy vážně lambda ZA katalyzátorem 04E 906 262 EC a ne PŘED 04E 906 262 E? Mechanik mi tvrdí že jednička bývá před... Lehké cukání studeného motoru + opakovaně svítí i po vymazání MIL. 1.4 TSI 103 kW CHPA Děkuji
Prosinec 28, 2024Pro 28 Stalo se vám při této chybě, že ukazoval maxidot kvalitu CNG 90%? Včera jsem natankoval..nezvykle se tam vlezlo 17kg a pak vyskocila zmíněná chyba spojená s lambdou a ukazuje nižší kvalitu paliva...
Prosinec 31, 2024Pro 31 A bylo potřeba něco řešit na autě nebo to prostě bylo míň kvalitní palivo a při dalším natankováni to bylo ok?
Leden 1Led 1 Nic sem neřešil, na autě nebylo nic znát. Při dalším tankování opět 100%. Výše uvedená chyba P2196 je buď sporadická anebo již signalizuje skutečný problém s lambdou. Nejezdil si náhodou v poslední době častěji i na benzin ?
Leden 2Led 2 Mám takové pouze moje podezření, že celý ten problém s lambdou mají auta jezdící častěji na benzin. U mě se problém s odcházející lambdou za katem projevil vždy, když jsem auto provozoval déle na benzin. Bavil jsem se s taxikářem co měl několik octavií na CNG a ten tento problém vůbec neznal. Logicky z důvodu ekonomiky na benzin vůbec nejezdil. Ale je to jen moje podezření, auto podle mě není na jízdu na benzin prostě stavěné, a proto lambda častěji odchází než u běžné benzinové 1.4.
Leden 2Led 2 To se mi moc nezdá. CNG s benzínem střídám pravidelně poslední 3 roky a nic se nikdy nedělo... Myslím, že po 210k km už je většina těchto sond na výměnu, je tam ještě původní.
Leden 9Led 9 Tak sonda za katem vyměněna. Vyjety 2 CNG nádrže a problém se znovu neprojevil, takže si myslím vyřešeno.
Leden 10Led 10 Všechny octavie na CNG si tím projdou, dřív nebo později. Naštěstí je to problém relativně "levný" a lehce řešitelný (ale dokážu si představit život i bez toho 🙂). Přístup k sondě je naštěstí dobrý.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.