Přejít na obsah

Válec bez komprese - podpálený ventil


tomprazak

Doporučené příspěvky

ZDAREC 

potřeboval bych poradit s opravou vozu  (Škoda Octavia VRS 180 KW). Nastal problém že se o necelých 5000 km přejela výměna svíček takže autorizovaný servis nemůže vůz na záruku opravit.Výměna se má provádět v 60 000 km, vůz má nyní necelých 65 000 km. Ale podle intervalu co ukazuje systém v autě mám  do další servisní prohlídky ještě čas momentálně nějakých 13000 km nebo cca 100 dní.Závada je třetí válec bez komprese tudíž je vozidlo nepojízdné.Poslední servis proběhl v 49 238 km 28.6.2019(OKIM Ústí nad Labem) kde se ty svíčky měli udělat protože se nastavil proměnlivý interval(další prohlídka až po 30 000km) takže podle jednoduchých počtů se přejede interval výměny svíček.Vůz byl ještě v 54 000 km koncem záři 2019 na reklamaci kvůli zrcátku tam bylo technikem sděleno ohledně dalšího servisu že se vše zobrazí na rádiu ale je pravda že se to řešilo v jiném servisu(AUTO BRANKA PROSEK)a nemohli tušit že je interval nastavený špatně. Vůz měl těch 60 000km najeto letos začátkem března.
Editováno: , autor: Pawouk
Upraven název tématu.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. "Přejetí" výměny svíček na 99% nesouví s nulovou kompresí ve válci. Svíčky dnes s přehledem dají 100tkm a víc. Doby olova už jsou pryč (což byl ten hlavní důvod nízké životnosti svíček/izolátorů). Ostatně jsou motory, kde jsou svíčky na 200tkm a víc, protože při výměně musí motor ven - boxery. Jediná výjimka je náhlé selhání (rozpad izolátoru, tím i zničení povrchu válce atd). Tím spíš paltí bod 2. Normální záruka na díl, v tomto případě na svíčku.

2. Z tvé strany proběhlo vše správně, pokud dobře čtu. Posrali to v servise, kde nastavili špatný interval do další prohlídky, resp. včas nevyměnili svíčky. Jdi za nimi. V každém případě si napřed nech vyjet el. servisku s výčtem úkonů a času, dále si připrav všechny relevantní dokumenty a doporučil bych znalecký posudek s kulatým razítkem. Reálně hrozí, že se s tebou servis nebude chtít bavit, což je třeba řešit zostra a mít v ruce jasné důkazy a argumenty. Těch pár tisíc bych rozhodně dal, tohle je auto za milion a ne za 100k. Samozřejmě je do toho třeba zatáhnout i zákaznickou podporu ŠA a.s.

Auto je na vrácení a refundaci peněz, pokuds ho kupoval nové. O to víc to bolí, protože to je RS245, dost možná ještě bez zbytečného GPF. A navíc, i kdyby chtěli nabídnout výměnu za nové, to už nelze, protože už se nevyrábí, tuplem ne bez GPF. 

https://pbs.twimg.com/profile_images/1042019157972320256/STolLU9B_400x400.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No píšeš to jaksi zmateně? Pochopil jsem, že máš auto stále v záruce a že jsi si nechal na vlastní žádost změnit interval servisní prohlídky na pevný, je to tak? Pokud to tak je, tak máš na tu změnu intervalu právo a dále Ty jako zákazník přeci nevíš, kdy si mají měnit zapalovací svíčky, to je na servisu a Ty jako běžný laik nemáš ponětí ani přístup k takovéto informaci. Ale je samozřejmě předpoklad, že jsi sám o svém vlastní rozhodnutí neodmítl tu potřebnou výměnu svíček, nebo nereagoval opožděně na hlášení auta k návštěvě servisu  Pokud jsi absolvoval všechny předepsané servisní prohlídky, tak jak hlásilo auto a tím dodržuješ záruční podmínky a pokud neexistuje tebou podepsaný písemný záznam, že odmítáš předepsanou výměnu zapalovacích svíček, tak je to vše na autorizovaném servisu, aby nějakou závadu v záruce opravil. Pokud předchozí autorizovaný servis (jakýkoliv) pochybil sám, co se týče výměny svíček, nebo jiného, tedy např. toho chybného nastavení intervalu,  tak je to jen a jen jejich problém. Ty si záruční podmínky splnil a víc jako laik neřešíš, takže ať se starají jak mají, pokud ne, tak informuj přes zákaznickou linku fabriku a poptej se tam jak tohle řešit dále, když to servis nechce na záruku uznat.

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano vůz je stále v záruce řeším i výměnu předního levého světla to mi normálně na záruku vymění jinak já nic neměnil ohledně intervalu servisu.

Vše nastavoval servis konkrétně  ten OKIM.Včera jsem tam byl a tam mi bylo řečeno že si to má zákazník pohlídat sám že od toho je manuál k použití že to tam je......což je dle mého názoru blbost

Editováno: , autor: tomprazak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klasické odmítací kecy (výměna tohoto motoru, to je tak 200-250k v dílech), na výměně motoru nebo vrácení peněz bych trval. Takže jak psáno, okamžitě vytočit infolinku, nechat si vyjet výpis knihy. Řešil dál, i soudně. Pro ně špatná reklama. Připiš to do topiku na foru - kterým servisům se vyhnout. Kdy je auto cca vyrobeno, když je ještě v záruce?

---Mimochodem, servis stále nedokázal, že by komprese ve válci souvisela s nevýměnou svíček.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vůz byl uveden do provozu 2017/10 záruka je 5 let nebo 100000km.Jinak vyděl jsem ty svíčky jsou opravdu K.O. a to konkrétně na 3 a 4 válci další krok byl že se změřily tlaky s tímto výsledkem (3 valec mrtev) další úkony jsou zastaveny kvůli tomu že se už vlastně účtujou na mě(vůz je jen pro pořádek v jiném autorizáku). A ještě dodám že se neodmítla výměna svíček zákazníkem ba naopak viz. Výše dotaz při reklamaci v 54 000 km(na zrcátko)

Screenshot_20200711-140053_Gallery.jpg

Editováno: , autor: tomprazak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 59 minutami, tomprazak napsal:

Ano vůz je stále v záruce řeším i výměnu předního levého světla to mi normálně na záruku vymění jinak já nic neměnil ohledně intervalu servisu.

Vše nastavoval servis konkrétně  ten OKIM.Včera jsem tam byl a tam mi bylo řečeno že si to má zákazník pohlídat sám že od toho je manuál k použití že to tam je......což je dle mého názoru blbost

V manuálu k použití (Návod k obsluze) nejsou uvedeny žádné servisní intervaly pro jednotlivé díly. LŽOU! Ať ti to tedy ten chytrolín v té knížce ukáže. Toto je totiž informace, kterou sám legálně zjistíš jedině tak, že si za peníze koupíš přístup do systému erWin, kde najdeš příslušnou část dílenské příručky. Ovšem toto rozhodně není tvojí povinností. Systém je určen pro odborné servisy. Ty, jako zákazník, se máš řídit pokyny k servisním prohlídkám, které ti sdělí infotainment. To, že je odborný autorizovaný servis neumí správně nastavit, není tvůj problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak padlo, intervalu bývalí kdysi v servisce, ale tu dnes zákazník nedostane, v manuálu to není. Určitě bych řešil přes zákaznickou linku ŠA, ale chce tam napsat e-mail a potom zavolat, jinak to bude trvat, než se k tomu vyjádří...

Určitě se nenechat odbýt, kór pokud bylo auto v servise (byť se záruční vadou) těsně před 60tis. km.

Jen mě udivuje, že to bude asi běžná praxe, že servisy kašlou na svíčky, jsem byl v 45tis na servise a svíčky taky nevymanily (další prohlídka za rok nebo v 75tis), protože vím, že svíčky mají být měněny po 60tis., tak jsem si je musel nechat vyměnit na vlastní žádost. Když jsem se ptal po tom servise v 45tis. za stačí přijet až vyzve auto, tak prý ano...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, tomprazak napsal:

.Vůz byl ještě v 54 000 km koncem záři 2019 na reklamaci kvůli zrcátku tam bylo technikem sděleno ohledně dalšího servisu že se vše zobrazí na rádiu ale je pravda že se to řešilo v jiném servisu(AUTO BRANKA PROSEK)a nemohli tušit že je interval nastavený špatně. Vůz měl těch 60 000km najeto letos začátkem března.

I ten autoservis Branka Prosec si měl zjistit, že ten interval prohlídek je změněný na jiný, tedy jak píšeš proměnlivý a v tom případě se Ti potřeba další servisní prohlídky ukáže až po prošvihnutí výměny svíček.  Z toho ale chápu, že původní interval servisu si měl pevný , tedy 15.000 km, je to tak? 

Nakonec i  když je to tak, nebo jinak, podstatné je to, že jsi absolvoval všechny předepsané servisní prohlídky dle výzvy infotaintmentu auta a to, že jeden servis změnil omylem intervaly servisních prohlídek a druhý si nevšiml z toho vyplývající souvislosti s tzv. prošvihnutím výměny zap. svíček a to se pravděpodobně  projevilo na té závadě s důsledkem snížené komprese (to by mohla být ta ulomená elektroda a možná poškozené sedlo ventilu), a že máš vše zdokladováno. Nenech se odbýt, tohle je evidentně chyba obou  servisů. Komu bude určena vina z těch dvou, závisí jen na fabrice, pokud je to tak, jak popisuješ tak by to měli uznat. Jenom nevím, kde máš teď vůz? Pokud je v servisu a čeká se na opravu, nebo vyjádření Škodovky tak Ok, pokud jsi s ním odjel domů, třeba po výměně těch svíček tak může být problém, to už by se Škodovka vytáčela. Každopádně jestli je auto v servisu, tak s ním nikde pryč nejezdi, dokud se to nevyřeší.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV proč by měl být původní interval 15tis? Ono když jezdíš kolem 20tis za rok, tak to prostě musí vyjít (kód pokud nájezd není pravidelný). U mě na autě vyšel taky servis na 45tis a potom až další za 30tis. Otázka je, zda u toho 2.0 TSI nemají svíčky i nějaký "věkový" limit, ale spíš asi ne. Nicméně chyba je určitě na servisu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 minutami, suri. napsal:

takže si na tom išiel 30km na dva-tri valce jop? tak potom sa tomu nečuduj čo sa stalo ... to mohlo byť X vecí prečo začal ten valec vynechávať ... 

ne to ne spíš tak 5 km nemohl jsem ihned zastavit zhoršovalo se to po zvolna

Editováno: , autor: tomprazak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě se zeptám, protože nemám k dispozici dílenskou příručku, popř. pokyny k údržbě Octavie III, tedy u toho motoru 2.0 Tsi je opravdu interval výměny zapalovacích svíček 60.000 km? Není to popř. až 90.000 km, tak jak to mají některé novější motory Tsi motory? Sám nevím, ale jistě to tady zodpoví někdo, kdo má k těm příručkám přístup, ať se to tady ujasní. Ptám se proto, že třeba v pokynech údržby na Fabii III je u motorů Tsi od roku výroby 2017 interval výměny zap. svíček 90.000 km. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 34 minutami, Martab napsal:

@DušanV proč by měl být původní interval 15tis? Ono když jezdíš kolem 20tis za rok, tak to prostě musí vyjít (kód pokud nájezd není pravidelný). U mě na autě vyšel taky servis na 45tis a potom až další za 30tis. Otázka je, zda u toho 2.0 TSI nemají svíčky i nějaký "věkový" limit, ale spíš asi ne. Nicméně chyba je určitě na servisu...

No pokud to dobře chápu, tak jsou u nás v ČR jen dva servisní intervaly, tedy proměnlivý tj. 30.000 km nebo 2 roky a pak dále po roce, nebo pevný tj. 15.000 km nebo 1 rok. Z toho usuzuji, že když mu tedy měnili (třeba i omylem servisní interval), aspoň tak píše, tak pak jiný  interval při výměně intervalu může být jen ten pevný. Pokud tedy se vyjádřil přesně. 

PS: teď jsem si to našel, servisní interval prohlídky je opravdu poprvé jen 30.000 km, nebo 2 roky a pak dále jen 30.000 k nebo 1 rok a jen interval výměny oleje se dá změnit, takže vlastně nevím co mu tam tedy za interval měnili, snad jen toho oleje, vždyť říkám výše mého předchozího příspěvku, že to popisuje nějak né moc jasně? Tak, či onak, podle mne to je na servisu, dle návodu k obsluze Škodovek můžeš i  po rozsvícení varovných kontrolek EPC a tzv. grilovaného kuřete dojet s opatrností do servisu. 

Editováno: , autor: DušanV
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, DušanV napsal:

No pokud to dobře chápu, tak jsou u nás v ČR jen dva servisní intervaly, tedy proměnlivý tj. 30.000 km nebo 2 roky a pak dále po roce, nebo pevný tj. 15.000 km nebo 1 rok. Z toho usuzuji, že když mu tedy měnili (třeba i omylem servisní interval), aspoň tak píše, tak pak jiný  interval při výměně intervalu může být jen ten pevný. Pokud tedy se vyjádřil přesně. 

Ale to se týká oleje, servisní prohlídky jsou vždy první 30tis/2roky a další potom 30tis./rok. U oleje je to 30tis/2roky vždy při promenném intervalo, u pevného 15tis/rok. On měl z výroby nastaveno 30tis/2 roky, na tuto servisní prohlídku jel v 27tis a na další potom v 49tis další tedy měla být v 49+30 = 79tis nebo rok od té poslední. Takže servis "nis špatně nenastavil", auto neumožňuje nastavit interval 11tis km, tak aby to vyšlo na 60tis další servis. Jak jsem psal, řešil jsem "podobnou" situaci a taky by servis nechal svíčky "přejet" až do dalšího servisu co nabízelo suto, kdybych se o výměnu nepřihlásil sám...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 minutami, Martab napsal:

Ale to se týká oleje, servisní prohlídky jsou vždy první 30tis/2roky a další potom 30tis./rok. U oleje je to 30tis/2roky vždy při promenném intervalo, u pevného 15tis/rok. On měl z výroby nastaveno 30tis/2 roky, na tuto servisní prohlídku jel v 27tis a na další potom v 49tis další tedy měla být v 49+30 = 79tis nebo rok od té poslední. Takže servis "nis špatně nenastavil", auto neumožňuje nastavit interval 11tis km, tak aby to vyšlo na 60tis další servis. Jak jsem psal, řešil jsem "podobnou" situaci a taky by servis nechal svíčky "přejet" až do dalšího servisu co nabízelo suto, kdybych se o výměnu nepřihlásil sám...

Teď je otázka co na to Škodovka jestli požene zodpovědnost do toho Ústí kde byla ofiko poslední garančka ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...