Přejít na obsah

Spojka Citigo


CitiGo

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...
V 6. 5. 2016 at 20:36, Joseamigo napsal:

mě říkal mechanik v servisu, že u CG celkem běžně mění lamely spojky po 60000-80000km.... prej na to víc trpí ty městský CG, ty co jezdí větší dálky, třeba do práce v rámci okresu prej vydržej dýl... no, nevim, zdá se, že v prvotním nadšení pro nejlevnější městské auto koncernu to trochu víc zařízli na nákladech...

Jak tak s Apíkem jezdím, napadá mě, že to předčasné opotřebování lamely spojky nemusí být spojkou samotnou - poddimenzováním - nýbrž že příčina by mohla být v softwaru motoru, který neskutečně pomalu ubírá a padá z otáček jak kdyby tam byl setrvák z kombajnu (dělá se to kvůli emisím - aby se vypláchl zbytek paliva před sacími ventily po ubrání plynu) - a tudíž spojka dostává pořádnou kuřbu při každém nezpomaleném přeřazení nahoru - i s poctivě puštěným plynem si auto při puštění spojky cukne dopředu. Zejména při vytočení nad 3000 ot/min je to katastrofa - kolikrát vyloženě čekám (a očima tlačim ručičku otáčkoměru), až padnou otáčky. Kdo na to kašle, hobluje spojku - zejména pak asi hlavně městské služebáky trpí.

Jak jsem tedy původně uvažoval o update 44kW na 55kW software originál - viz vlákno  1.0MPI - update 44kW na 55kW (+)  - tak teď vážně uvažuju o update od Mr. Cimbu, který toto neskutečně pomalé ubírání řeší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Jste si jisti, že to "vrčení" je spojkou? Podle mě to dělá převodovka, píše o tom i poslední článek SM o Ciigu - bazar, který cituje nějakého mechanika (pokud to není faktická chyba - jedna je v tom článku určitě a to utahovací moment výpustného šroubu oleje 8Nm - DP uvádí 30Nm, což je trošku rozdíl), nicméně jedním dechem dodává, že je to obyčejným uložením ozubených kol na hřídeli a že krom toho hrčení to funkčně ničemu nevadí (stejnej problém "trápil" i majitele Fordů Fusion a soudobý generace Fiest, nicméně spolehlivost na 100%).

 

Co na lamele vadí mě je to, že obložení je nejspíš "slisovaný ze strouhaných zvířecích paznechtů", páč stačí jen malinko delší prokluz a spojka se pálí, zapachajíc chcíplotinou (fakt jsem myslel, že si někdo hraje na kafilérku, než jsem zjistil, že je to moje spojka po 10m couvání do kopce přes spojku). U žádnýho auta jsem se s něčim takovym nesetkal - ani spojka mojí bejvalý Žofiny Š110 vůbec nesmrděla když jsem zkoušel tahat Wartbuga z pangejtu; se starou Octavií z 60-tých let se dalo rozjet vpoho i na III. - jen pokusně, páč na dnešní poměry byla spojka poddimenzovaná. Nicméně nikdy nezapáchala jako u mého Apíka. Fakt nevim, co je to tam za pokusnej materiál. Jestli dojde někdy na výměnu, jakože spojku šetřim, určitě budu uvažovat o alternativě - pokud výrobce nezačne používat normální materiál obložení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda žádné cvakaní nebo tak zatím nevypozoroval, ale je fakt, že spojka se začne pálit při trošku nešetrné prácí docela rychle. V dnešní době se bohužel nic nedělá tak pořádně jako dřív. Cvakání bych ale neřešil, je to prostě vlastnost převodovky-není to auto za mega, hraje se hlavně na cenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale to ej hlasite cvaknuti a kdyz jedes v ulici mezi abraky, tak se lide otaceji .. to rothodne neni normalni, a proto jsem to reklamoval, v servise hend vedeli o co dje a bez problemu na reklamaci .. a to to bylo  mesic pred koncem 4 lete zaruky ( 3 mesice po me koupi )... tak bdue alespon nova lamela

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to pouze hrčí za studena na volnoběh při neutrálu a puštěné spojce - po ohřátí to zmizí. Řešit to nehodlám, páč rozhodně nechci, by se mi v tom někdo zbytečně hrabal (neni nad montáž v prvovýrobě - krom velmi pečlivé ruční práce, kterou ovšem koná málokdo...).

 

před 27 minutami, danikd napsal:

Ale to ej hlasite cvaknuti a kdyz jedes v ulici mezi abraky, tak se lide otaceji .. to rothodne neni normalni, a proto jsem to reklamoval, v servise hend vedeli o co dje a bez problemu na reklamaci .. a to to bylo  mesic pred koncem 4 lete zaruky ( 3 mesice po me koupi )... tak bdue alespon nova lamela

Ovšem cvaknutí, že se lidi otáčí, to už na pováženou je...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Je fakt, že můj to dělá taky. Studenej motor, pokud nastartuju a pustím na N tak to cvakne a dělá to cvakací zvuk. Když je ohřátej tak vypíná S&S ale když ne, tak není nic slyšet a občas párkrát ťukne. S teplým motorem po desítkách km už vůbec, ale to ten motor nikdy na N nestojí. Buď běží protože ho držím na spojce (takže nemá co cvakat) aby se nevypl, anebo je vypnutej (takže necvaká). Při řazení to vždycky  udělá takový "tuk" a pak je to dobrý, prostě akorát není odhlučněný. Jinak někde jsem četl (asi tu, fakt nevím), že to cvakání je z výroby nějaká věc, že jedna lamela je o nějaký srandarozměr menší než by měla být a trochu lítá dokud se neroztáhne teplem, ale ničemu by to nemělo vadit. 

A mám pocit že überauto VW má stejnou spojku jako Citi, není-liž pravda? Abych nebyl na omylu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, Up! a Citigo jsou ještě spolu se Seatem Mii úplně stejný auta vyráběný na stejný lince s minimem odlišných dílů s odlišnostmi vzhledového charakteru a výbav. Technika je nachlup stejná = je to technologicky i finančně výhodné, všechny díly mají stejná katalogová čísla - stačí porovnat v on-line etkách - pouze s vyjímkou dílů odlišných (světla, nárazníky, volanty, 5 dveře...). Takže i spojka je stejná.

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

"Soudruhu konstruktére, potřebujeme novou lamelu, ty starý jdou do sr*ček. A levně."
Po týdnu - *Soudruhu manažere, tady máte návrh, stojí 3€ za kus.*

Škrtá nákresy * Ano soudruhu konstruktére, je to sice o 640% levnější, než přechozí nákres, ale pořád je to přes rozpočet.*

 

Hlavně mě u toho děsí, když za studenýho motoru udělám trochu drsnější rozjezd tak se to celý dost nehorázně rozklepe a to ani Felda nedělala. A to měla na origo spojce 20 let a 200 tisíc. Někdo šetřil, až ty auta budou muset do servisu? To se mi nějak nezdá. :D

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Takze opet neofiko, lamela bude nova, udejne stejny index R ( co byl od ledna ), pry na 100% ozkousena ... Takze dobry ... Rozhoduje se take o tom co s tema co to teprve nahlasi, asi smula, bude to brano jako vlastnost. Ti kteri maji nahlaseno a reklamaci v reseni se vymeni ...

Zatim nejde objednat, nevi se kdy bude dostupna.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...