Květen 23, 20169 r Ahojda, mame kratce CG z 10/2012, zaruka tedy do rijna, i pri ohratem motoru na miste spojka "vrci", pri vyslapnuti je klid ... skutecne se to da reklamovat? DIky moc za info ... DD
Červenec 25, 20169 r V 6. 5. 2016 at 20:36, Joseamigo napsal: mě říkal mechanik v servisu, že u CG celkem běžně mění lamely spojky po 60000-80000km.... prej na to víc trpí ty městský CG, ty co jezdí větší dálky, třeba do práce v rámci okresu prej vydržej dýl... no, nevim, zdá se, že v prvotním nadšení pro nejlevnější městské auto koncernu to trochu víc zařízli na nákladech... Jak tak s Apíkem jezdím, napadá mě, že to předčasné opotřebování lamely spojky nemusí být spojkou samotnou - poddimenzováním - nýbrž že příčina by mohla být v softwaru motoru, který neskutečně pomalu ubírá a padá z otáček jak kdyby tam byl setrvák z kombajnu (dělá se to kvůli emisím - aby se vypláchl zbytek paliva před sacími ventily po ubrání plynu) - a tudíž spojka dostává pořádnou kuřbu při každém nezpomaleném přeřazení nahoru - i s poctivě puštěným plynem si auto při puštění spojky cukne dopředu. Zejména při vytočení nad 3000 ot/min je to katastrofa - kolikrát vyloženě čekám (a očima tlačim ručičku otáčkoměru), až padnou otáčky. Kdo na to kašle, hobluje spojku - zejména pak asi hlavně městské služebáky trpí. Jak jsem tedy původně uvažoval o update 44kW na 55kW software originál - viz vlákno 1.0MPI - update 44kW na 55kW (+) - tak teď vážně uvažuju o update od Mr. Cimbu, který toto neskutečně pomalé ubírání řeší...
Únor 17, 20178 r Takže dle Škody auto má přijít nová lamela v 22týdnu roku 2017, takže čekám až bude tento týden a jdeme se Citigem do servisu na výměnu.
Únor 17, 20178 r Take cekam, zaruka me skoncila pocatkem listipadu, ale s Bolkou se dohodlo ze se tam da nova lamela az bude, takze co nevidet Lamely ted budou nedostatkove zbozi V tom servise co to amm ja cekaji jeste 4 Upraveno Únor 17, 20178 r od danikd
Únor 17, 20178 r Jste si jisti, že to "vrčení" je spojkou? Podle mě to dělá převodovka, píše o tom i poslední článek SM o Ciigu - bazar, který cituje nějakého mechanika (pokud to není faktická chyba - jedna je v tom článku určitě a to utahovací moment výpustného šroubu oleje 8Nm - DP uvádí 30Nm, což je trošku rozdíl), nicméně jedním dechem dodává, že je to obyčejným uložením ozubených kol na hřídeli a že krom toho hrčení to funkčně ničemu nevadí (stejnej problém "trápil" i majitele Fordů Fusion a soudobý generace Fiest, nicméně spolehlivost na 100%). Co na lamele vadí mě je to, že obložení je nejspíš "slisovaný ze strouhaných zvířecích paznechtů", páč stačí jen malinko delší prokluz a spojka se pálí, zapachajíc chcíplotinou (fakt jsem myslel, že si někdo hraje na kafilérku, než jsem zjistil, že je to moje spojka po 10m couvání do kopce přes spojku). U žádnýho auta jsem se s něčim takovym nesetkal - ani spojka mojí bejvalý Žofiny Š110 vůbec nesmrděla když jsem zkoušel tahat Wartbuga z pangejtu; se starou Octavií z 60-tých let se dalo rozjet vpoho i na III. - jen pokusně, páč na dnešní poměry byla spojka poddimenzovaná. Nicméně nikdy nezapáchala jako u mého Apíka. Fakt nevim, co je to tam za pokusnej materiál. Jestli dojde někdy na výměnu, jakože spojku šetřim, určitě budu uvažovat o alternativě - pokud výrobce nezačne používat normální materiál obložení.
Únor 17, 20178 r U meho Citiga boucha lamela hlavne za studena!! Kdyz stoji treba den na mrazu. Servis potvrdil zavadu a cekame tez na vymenu:-) jibak co se tyka smradu ze spojky. Souhlas!! Setkal jsem se s tim hlavne u nove Fabie pri couvani do kopce,...
Únor 17, 20178 r Já teda žádné cvakaní nebo tak zatím nevypozoroval, ale je fakt, že spojka se začne pálit při trošku nešetrné prácí docela rychle. V dnešní době se bohužel nic nedělá tak pořádně jako dřív. Cvakání bych ale neřešil, je to prostě vlastnost převodovky-není to auto za mega, hraje se hlavně na cenu.
Únor 17, 20178 r Ale to ej hlasite cvaknuti a kdyz jedes v ulici mezi abraky, tak se lide otaceji .. to rothodne neni normalni, a proto jsem to reklamoval, v servise hend vedeli o co dje a bez problemu na reklamaci .. a to to bylo mesic pred koncem 4 lete zaruky ( 3 mesice po me koupi )... tak bdue alespon nova lamela
Únor 17, 20178 r ty jo takže když přijedu do servisu, tak mě tam hodí tu novou jen kvůli tomu jo? To schválně budu muset taky zkusit
Únor 17, 20178 r Mě to pouze hrčí za studena na volnoběh při neutrálu a puštěné spojce - po ohřátí to zmizí. Řešit to nehodlám, páč rozhodně nechci, by se mi v tom někdo zbytečně hrabal (neni nad montáž v prvovýrobě - krom velmi pečlivé ruční práce, kterou ovšem koná málokdo...). před 27 minutami, danikd napsal: Ale to ej hlasite cvaknuti a kdyz jedes v ulici mezi abraky, tak se lide otaceji .. to rothodne neni normalni, a proto jsem to reklamoval, v servise hend vedeli o co dje a bez problemu na reklamaci .. a to to bylo mesic pred koncem 4 lete zaruky ( 3 mesice po me koupi )... tak bdue alespon nova lamela Ovšem cvaknutí, že se lidi otáčí, to už na pováženou je...
Únor 17, 20178 r Aha... Mě to jinak připadá odhlučněný slušně - na to, že tam skoro nic neni - žádnej tapec na kapotě ani na zadní stěně mot. prostoru, ale to je na jiný téma...
Březen 9, 20178 r Je fakt, že můj to dělá taky. Studenej motor, pokud nastartuju a pustím na N tak to cvakne a dělá to cvakací zvuk. Když je ohřátej tak vypíná S&S ale když ne, tak není nic slyšet a občas párkrát ťukne. S teplým motorem po desítkách km už vůbec, ale to ten motor nikdy na N nestojí. Buď běží protože ho držím na spojce (takže nemá co cvakat) aby se nevypl, anebo je vypnutej (takže necvaká). Při řazení to vždycky udělá takový "tuk" a pak je to dobrý, prostě akorát není odhlučněný. Jinak někde jsem četl (asi tu, fakt nevím), že to cvakání je z výroby nějaká věc, že jedna lamela je o nějaký srandarozměr menší než by měla být a trochu lítá dokud se neroztáhne teplem, ale ničemu by to nemělo vadit. A mám pocit že überauto VW má stejnou spojku jako Citi, není-liž pravda? Abych nebyl na omylu.
Březen 9, 20178 r Jj, Up! a Citigo jsou ještě spolu se Seatem Mii úplně stejný auta vyráběný na stejný lince s minimem odlišných dílů s odlišnostmi vzhledového charakteru a výbav. Technika je nachlup stejná = je to technologicky i finančně výhodné, všechny díly mají stejná katalogová čísla - stačí porovnat v on-line etkách - pouze s vyjímkou dílů odlišných (světla, nárazníky, volanty, 5 dveře...). Takže i spojka je stejná. Upraveno Březen 9, 20178 r od Sir_Jarek
Březen 14, 20178 r Takze neofiko psssst, nova lamela od Sachsu byla objednatelna 3 dny! Pote stazena, protoze co? Stale cvaka, stale cvaka... VW vyda TPIcko ze to cvakani je jev a ne zavada, skodovka si udajne vykruci dalsi lamelu ... tak jsem zvedav, nicmene vymena lamely se odklada
Březen 14, 20178 r No to mi pos**, nikdo neumí vyrobit lamelu??!! Teda já zapomněl, asi umí, ale musí stát tak do půl Eura Ještě by byla možnost, jestli někdo nevyrábí lepší, neorigo díl...
Březen 14, 20178 r No je to smutny, desitky let vicemene stejna, ale nekdo inovuje ( cti setri ) a pak to stoji za prd ...
Březen 14, 20178 r "Soudruhu konstruktére, potřebujeme novou lamelu, ty starý jdou do sr*ček. A levně." Po týdnu - *Soudruhu manažere, tady máte návrh, stojí 3€ za kus.* Škrtá nákresy * Ano soudruhu konstruktére, je to sice o 640% levnější, než přechozí nákres, ale pořád je to přes rozpočet.* Hlavně mě u toho děsí, když za studenýho motoru udělám trochu drsnější rozjezd tak se to celý dost nehorázně rozklepe a to ani Felda nedělala. A to měla na origo spojce 20 let a 200 tisíc. Někdo šetřil, až ty auta budou muset do servisu? To se mi nějak nezdá.
Březen 14, 20178 r TEnto samy problem je tedka na 1.4 TSI, kdyz nepridavas trosku plyn tak to skace ... taky lamela ...
Březen 14, 20178 r Taky mame v rodine Citigo a cekame na lamelu. Poslednou dobou se k tomu pridaly rany po nastartovani a lehkem seslapnuti plynu pri rozjezdu.
Duben 6, 20178 r Takze opet neofiko, lamela bude nova, udejne stejny index R ( co byl od ledna ), pry na 100% ozkousena ... Takze dobry ... Rozhoduje se take o tom co s tema co to teprve nahlasi, asi smula, bude to brano jako vlastnost. Ti kteri maji nahlaseno a reklamaci v reseni se vymeni ... Zatim nejde objednat, nevi se kdy bude dostupna.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.