Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahojda, mame kratce CG z 10/2012, zaruka tedy do rijna, i pri ohratem motoru na miste spojka "vrci", pri vyslapnuti je klid ...  skutecne se to da reklamovat? DIky moc za info ... DD

  • o 2 měsíce později...
Vloženo
V 6. 5. 2016 at 20:36, Joseamigo napsal:

mě říkal mechanik v servisu, že u CG celkem běžně mění lamely spojky po 60000-80000km.... prej na to víc trpí ty městský CG, ty co jezdí větší dálky, třeba do práce v rámci okresu prej vydržej dýl... no, nevim, zdá se, že v prvotním nadšení pro nejlevnější městské auto koncernu to trochu víc zařízli na nákladech...

Jak tak s Apíkem jezdím, napadá mě, že to předčasné opotřebování lamely spojky nemusí být spojkou samotnou - poddimenzováním - nýbrž že příčina by mohla být v softwaru motoru, který neskutečně pomalu ubírá a padá z otáček jak kdyby tam byl setrvák z kombajnu (dělá se to kvůli emisím - aby se vypláchl zbytek paliva před sacími ventily po ubrání plynu) - a tudíž spojka dostává pořádnou kuřbu při každém nezpomaleném přeřazení nahoru - i s poctivě puštěným plynem si auto při puštění spojky cukne dopředu. Zejména při vytočení nad 3000 ot/min je to katastrofa - kolikrát vyloženě čekám (a očima tlačim ručičku otáčkoměru), až padnou otáčky. Kdo na to kašle, hobluje spojku - zejména pak asi hlavně městské služebáky trpí.

Jak jsem tedy původně uvažoval o update 44kW na 55kW software originál - viz vlákno  1.0MPI - update 44kW na 55kW (+)  - tak teď vážně uvažuju o update od Mr. Cimbu, který toto neskutečně pomalé ubírání řeší...

  • o 6 měsíců později...
Vloženo (editace)

Take cekam, zaruka me skoncila pocatkem listipadu, ale s Bolkou se dohodlo ze se tam da nova lamela az bude, takze co nevidet :) 

Lamely ted budou nedostatkove zbozi :) V tom servise co to amm ja cekaji jeste 4 :)

Editováno: , autor: danikd
Vloženo

Jste si jisti, že to "vrčení" je spojkou? Podle mě to dělá převodovka, píše o tom i poslední článek SM o Ciigu - bazar, který cituje nějakého mechanika (pokud to není faktická chyba - jedna je v tom článku určitě a to utahovací moment výpustného šroubu oleje 8Nm - DP uvádí 30Nm, což je trošku rozdíl), nicméně jedním dechem dodává, že je to obyčejným uložením ozubených kol na hřídeli a že krom toho hrčení to funkčně ničemu nevadí (stejnej problém "trápil" i majitele Fordů Fusion a soudobý generace Fiest, nicméně spolehlivost na 100%).

 

Co na lamele vadí mě je to, že obložení je nejspíš "slisovaný ze strouhaných zvířecích paznechtů", páč stačí jen malinko delší prokluz a spojka se pálí, zapachajíc chcíplotinou (fakt jsem myslel, že si někdo hraje na kafilérku, než jsem zjistil, že je to moje spojka po 10m couvání do kopce přes spojku). U žádnýho auta jsem se s něčim takovym nesetkal - ani spojka mojí bejvalý Žofiny Š110 vůbec nesmrděla když jsem zkoušel tahat Wartbuga z pangejtu; se starou Octavií z 60-tých let se dalo rozjet vpoho i na III. - jen pokusně, páč na dnešní poměry byla spojka poddimenzovaná. Nicméně nikdy nezapáchala jako u mého Apíka. Fakt nevim, co je to tam za pokusnej materiál. Jestli dojde někdy na výměnu, jakože spojku šetřim, určitě budu uvažovat o alternativě - pokud výrobce nezačne používat normální materiál obložení.

Vloženo

U meho Citiga boucha lamela hlavne za studena!! Kdyz stoji treba den na mrazu. Servis potvrdil zavadu a cekame tez na vymenu:-) jibak co se tyka smradu ze spojky. Souhlas!! Setkal jsem se s tim hlavne u nove Fabie pri couvani do kopce,...

Vloženo

Já teda žádné cvakaní nebo tak zatím nevypozoroval, ale je fakt, že spojka se začne pálit při trošku nešetrné prácí docela rychle. V dnešní době se bohužel nic nedělá tak pořádně jako dřív. Cvakání bych ale neřešil, je to prostě vlastnost převodovky-není to auto za mega, hraje se hlavně na cenu.

Vloženo

Ale to ej hlasite cvaknuti a kdyz jedes v ulici mezi abraky, tak se lide otaceji .. to rothodne neni normalni, a proto jsem to reklamoval, v servise hend vedeli o co dje a bez problemu na reklamaci .. a to to bylo  mesic pred koncem 4 lete zaruky ( 3 mesice po me koupi )... tak bdue alespon nova lamela

Vloženo

Mě to pouze hrčí za studena na volnoběh při neutrálu a puštěné spojce - po ohřátí to zmizí. Řešit to nehodlám, páč rozhodně nechci, by se mi v tom někdo zbytečně hrabal (neni nad montáž v prvovýrobě - krom velmi pečlivé ruční práce, kterou ovšem koná málokdo...).

 

před 27 minutami, danikd napsal:

Ale to ej hlasite cvaknuti a kdyz jedes v ulici mezi abraky, tak se lide otaceji .. to rothodne neni normalni, a proto jsem to reklamoval, v servise hend vedeli o co dje a bez problemu na reklamaci .. a to to bylo  mesic pred koncem 4 lete zaruky ( 3 mesice po me koupi )... tak bdue alespon nova lamela

Ovšem cvaknutí, že se lidi otáčí, to už na pováženou je...

  • o 3 týdny později...
Vloženo

Je fakt, že můj to dělá taky. Studenej motor, pokud nastartuju a pustím na N tak to cvakne a dělá to cvakací zvuk. Když je ohřátej tak vypíná S&S ale když ne, tak není nic slyšet a občas párkrát ťukne. S teplým motorem po desítkách km už vůbec, ale to ten motor nikdy na N nestojí. Buď běží protože ho držím na spojce (takže nemá co cvakat) aby se nevypl, anebo je vypnutej (takže necvaká). Při řazení to vždycky  udělá takový "tuk" a pak je to dobrý, prostě akorát není odhlučněný. Jinak někde jsem četl (asi tu, fakt nevím), že to cvakání je z výroby nějaká věc, že jedna lamela je o nějaký srandarozměr menší než by měla být a trochu lítá dokud se neroztáhne teplem, ale ničemu by to nemělo vadit. 

A mám pocit že überauto VW má stejnou spojku jako Citi, není-liž pravda? Abych nebyl na omylu.

Vloženo (editace)

Jj, Up! a Citigo jsou ještě spolu se Seatem Mii úplně stejný auta vyráběný na stejný lince s minimem odlišných dílů s odlišnostmi vzhledového charakteru a výbav. Technika je nachlup stejná = je to technologicky i finančně výhodné, všechny díly mají stejná katalogová čísla - stačí porovnat v on-line etkách - pouze s vyjímkou dílů odlišných (světla, nárazníky, volanty, 5 dveře...). Takže i spojka je stejná.

Editováno: , autor: Sir_Jarek
Vloženo

Takze neofiko psssst, nova lamela od Sachsu byla objednatelna 3 dny! Pote stazena, protoze co? Stale cvaka, stale cvaka... VW vyda TPIcko ze to cvakani je jev a ne zavada, skodovka si udajne vykruci dalsi lamelu ... tak jsem zvedav, nicmene vymena lamely se odklada :(

Vloženo

"Soudruhu konstruktére, potřebujeme novou lamelu, ty starý jdou do sr*ček. A levně."
Po týdnu - *Soudruhu manažere, tady máte návrh, stojí 3€ za kus.*

Škrtá nákresy * Ano soudruhu konstruktére, je to sice o 640% levnější, než přechozí nákres, ale pořád je to přes rozpočet.*

 

Hlavně mě u toho děsí, když za studenýho motoru udělám trochu drsnější rozjezd tak se to celý dost nehorázně rozklepe a to ani Felda nedělala. A to měla na origo spojce 20 let a 200 tisíc. Někdo šetřil, až ty auta budou muset do servisu? To se mi nějak nezdá. :D

 

  • o 4 týdny později...
Vloženo

Takze opet neofiko, lamela bude nova, udejne stejny index R ( co byl od ledna ), pry na 100% ozkousena ... Takze dobry ... Rozhoduje se take o tom co s tema co to teprve nahlasi, asi smula, bude to brano jako vlastnost. Ti kteri maji nahlaseno a reklamaci v reseni se vymeni ...

Zatim nejde objednat, nevi se kdy bude dostupna.

 

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...