Přejít na obsah

5-rychlostny alebo 6-rychlostny?


ja_som_jano

Doporučené příspěvky

Dobry den,

planujem kupit Kamiq a rozhodujem sa medzi motormi:
1.0 TSI 70 kW, 5-manual,
1.0 TSI 85 kW, 6-manual.

Som laik, cize neviem, ako sa pri rovnakom objeme dosahuje tych +15 kW pri 2. motore. Mam obavu, ci to nie je napr. na ukor opotrebovania - pripomina mi to totiz "pretaktovanie" procesora na pocitaci, co veru moze viest k nestabilite. Preto radsej 1. motor...

Na druhej strane, mam dojem, ze 6-rychlostna prevodovka umozni kultivovanejsiu jazdu bez velkeho vytacanie motora. Preto radsej 2. motor.

 

 

O samotnych +15kW az taky zaujem nemam, lebo doteraz som sa vozil na 73 kW bez turba a bol som spokojny [Toyota Auris 1.3, 6-manual]... Navyse by som usetril 1120 eur = 29300 CZK.
 
Co na to hovorite?
 
VDAKA za odpovede.
 
Jano
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodne 6q... Vykon je dosazen jinym softwarem ridici jednotky motoru. O zivotnost motoru se nemusis bat. Ten zbytek auta casto prezije. Priplatek 30k za to rozhodne stoji.

 

EDIT: diky za opravu, tak opravdu tam jsou rozdily. Cekal jsem, zeto bude jako v pripade vykonovych verzi 1.2 TSI.

Editováno: , autor: embino
oprava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem se také rozhodoval mezi těmi dvěma motory a nakonec jsem šel do té slabší pětikvaltové a jsem spokojen. Rozdíl mezi nimi není až tak velký. Pětikvaltová převodovka je poskládána jinak a řekl bych, že i lépe. Například rozdíl otáček při 130 km rychlosti - silnější motor 6 st. 2800 ot. /m a slabší 5 st. 3100 ot. /m. Nejvíce záleží na tom jak budeš auto zatěžovat, jestli jezdíš většinou více naložený tak bych šel do té silnější. Jestli jezdíš jako já - zatížení + - 50% bohatě stačí slabší. 

Editováno: , autor: Ku-pe
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ak budeš 99% jazdiť mesto, postačil by aj 70kW/5Q... ak sa s Kamiqom chystáš pravidelne robiť výlety aj mimo mesto, určite radšej 85kW/6Q - nie len kvôli tým luxusným otáčkam na diaľnici. V počítačovej terminológii by som skôr povedal, že 70kW verzia je len podtaktovaná 85kW verzia.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V případě 1.0 TSI se nejedná jen o jiný SW, motor je jiný i konstrukčně, třeba má chlazené ventily sodíkem, jiné turbo a  další konstrukční změny.

 

Rozhodnout se, který motor už je ale spíše na tobě, ideálně zkusit se oběma projet a zhodnotit sám. Obě jedou docela dobře, záleží jak a kde jsi zvyklí jezdit.

 

EDIT: U vás dělali test, zkus mrknout a zhodnotit:

 

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to vím že je to o prioritách, protože mám rapida 70kw, 5q, style+ (s kotouči vzadu po kterých jsem ani netoužil) a zkušební jízdu jsem měl i se silnějším a propastný rozdíl to zase nebyl. Bral jsem už z omezené nabídky skladovek a výbava mě oslovila víc (jak kvedlání s 6q).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je relevantní a na uživateli. Na jiným modelu mám taky "nejslabší" brzdy, tahám vleky, jezdilo to plně naložený v 5 lidech s bagáží a brzdy nijak nehořely. Kdo chce hledat najde a je to mimo téma. 

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jen a jenom o preferencích.

Ty motory se chovají hodně podobně, ale co rozhodně nechceš je jezdit s 6q po okreskách.

Pokud nedáš aspon 50 % cesty po dálnici, tak za silnější verzi zcela zbytečně připlácíš a ještě navíc si snižuješ jízdní komfort.

5q je na běžné okresky zcela jistě komfortnější variantou, navíc za méně peněz. Rozdíl v motorech nemůžeš poznat.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, ano, naprosto souhlasím. Jezdím do zaměstnání nepravidelně tam 130 a 130km zpět. Z toho je 30 km po marné D1 a jinak 100km jen jednička téměř mimo obce, ale za permanentně silného provozu. Ani nevím, kde a kdy bych si tu 6 asi zařadil a se spotřebou za takových podmínek lehce nad 5 L jsem spokojen. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem za silnější motor. Po zkušební jízdě se 70kW jsem byl rozhodnut ihned. Nejen, že to jelo znatelne prichciple, ale to buceni při přidání plynu bylo rozhodující. Ta 85kW taky zabuci, ale tak jinak, min, a díky výkonu mu není třeba tolikrát šlapat po krku, tak to i méně často posloucham. Jen moje zkušenost. ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musí si to vyhodnotit a zkusit sám podle svých potřeb. Ono není na škodu i té 70 občasné šlapání po krku. Mám kolem sebe lidi dojíždějící do práce 10km a když vidím já po těch 10km na teploměru teplotu oleje ... ale třeba bude rád za pár kw a 6q navíc při cestě jednou za rok ke slanýmu rybníku s kufrem paštik (taky jsem tak kdysi jezdil). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ber tú silnejšiu variantu. Ja sa som si v minuloti priplácal za výbavy a pak som bol na hnevaný,že motor stohí za figu.Ale hore vyšie dobre radia vyskúšať ale hneď po sebe nie že za týždeň skúsiš. Musíš cítiť ten rozdiel. Len neviem či nekto má na skalde tento model 70 a aj  85 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, Dodi 15 napsal:

Jsem za silnější motor. Po zkušební jízdě se 70kW jsem byl rozhodnut ihned. Nejen, že to jelo znatelne prichciple, ale to buceni při přidání plynu bylo rozhodující. Ta 85kW taky zabuci, ale tak jinak, min, a díky výkonu mu není třeba tolikrát šlapat po krku, tak to i méně často posloucham. Jen moje zkušenost. ;-)

 

Nesmíš to podtáčet. Ta 70 kW víc bučí protože nemá dvouhmotoví setrvačník, dvouhmota je to co dělá silnější verzi kultivovanější - ona není ale nepřenáší to tolik vibrací přes převodovku. To je taky jedna z fíčur, které na autě nechceš ,pokud se ho neplánuješ vzdát po konce záruky.

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud nejezdíš jako ekoterorista, tak i ta dvouhmota vydrží dlouho a  je to daň za určitý komfort, ale každého věc k čemu se přikloní.

Byl tu dán dotaz, každý přispěl nějakou zkušeností a názorem a nyní jen na zadavateli dotazu co si vybere.

Bylo by vhodné kdyby to pak i zde napsal co vybral a podělil se s námi o svůj názor a to i pro další potenciální nerozhodné kupce. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si asi pleteš dvouhmotu 240mm určenou pro 2.0 TDi a 220 určenou pro slabší motorizace. Ta druhá varianta opravdu nic moc nevydrží. Pro průměrného řidiče to znamená pazvuky z motorové části už od 80K km. Na záruku ti to pravděpodobně nevymění, jediné plus je že s tím normálně nechá jezdit, jen budeš mít pazvuky z motorové části. 

 

Na druhou stranu ten kdo jezdí škodovkou od dob dvojkových ochcávek atd. tak pazvuky ze všech možných částí vozu už bude majitel zvyklí, prý je to u škodovky standard takže vlastně máš pravdu je to fuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...