Přejít na obsah

Výměna váhy vzduchu, problém ?


PedrosCZ

Doporučené příspěvky

Ahoj všichni, žádám Vás o konzultaci...

 

Pár měsíců se potýkám s tím, že mi u SII FL combi 103Kw (CFFB), najeto cca 200tis. km, začal motor tak divně pocukávat ve 4 až 6 kvaltu při otáčkách okolo 2tis. Při nižších kvaltech to nedělalo. V minulosti to také samozřejmě nedělalo. Začal jsem to řešit až teď protože se to víc a víc objevovalo a začala mi i rapidně stoupat spotřeba (průměr 6-7l), jindy cca 5l, i klidně mín na dálnici. Když jsem plyn při vyšších kvaltech více sešlápl, cukání okamžitě přestalo. Prostě cukání se objevovalo když jsem chtěl jet na dálnici na spotřebu, při mírně sešlápnutém plynovém pedálu. Je mi jasné, že nemůžu jet 100km/h na 6ku při 1200ot/m, že to motor dostává, taky jsem to nikdy nedělal...ALE

 

Diagnostika nehlásila žádnou závadu ! Kompletní diag bez závad. Po konzultaci s mechaniky se usoudilo, že by mohla být špatná váha vzduchu (ta že se nemusí v diag zobrazit), objednal jsem novou, vyměnil a po pár kilometrech se mi rozsvítilo a začalo blikat žhavení a vozidlo psalo závada "Start stop systému". Vozidlo jelo v režimu, že plyn reagoval až od určitého sešlápnutí a zase v určitém místě vypnul. Hrůza... (tu závadu mi vozidlo nikdy nezobrazilo a to jsem s ním ujel už cca 50tis. km)

 

Po připojení na diag byly poté v motoru tři chyby: 2x chyba váhy vzduchu (hodnoty sporadické) a 1x EGR (to samé hodnoty sporadické)

 

Vymazal jsem to, projel a zdá se že je vše OK, auto jede dobře, spotřeba se také jeví při ukazateli momentální spotřeby že se drží na nižších hodnotách a cukání jsem zatím nezaznamenal. Tak nevím...

 

Nesetkal jste se někdo s něčím podobným ? Nikde jsem nenašel ani nikdo neříkal, že by se po výměně váhy vzduchu muselo něco nastavovat, měnit. Ani nevím jestli to bude už v pořádku, chce to delší čas na projetí...

 

Za každé rady či poznatky děkuji.

 

Ještě jen doplním, že podobné téma jsem našel, ale hadičky jsem všechny kontroloval a žádnou poškozenou nemám (podtlaky, od turba, apod.)

Editováno: , autor: PedrosCZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže jsem ujel cca 30-50km bez problémů a poté z ničeho nic když jsem šel z práce a chtěl jsem nastartovat, rozblikala se kontrolka žhavení a auto vykazovalo zase ty samé problémy. Na maxidotu "chyba start stop" vozidlo jelo, ale divně, plyn reagoval nepravidelně.

 

Po připojení na diag v motoru 5 závad:

 

- průtok vzduchu při regeneraci příliš malý

- systém zpětného vedení výfuk. plynů - průtok příliš velký

- měřič hmotnosti vzduchu - nevěrohodný signál

- netěsnost v sacím systému

- měřič hmotnosti vzduchu  - signál příliš velký

 

Po vymazání jsem zatím ujel cca 25km, zatím OK, ale očekávám, že se závada zase projeví

 

Opravdu někdo neví co s tím ??? Začínám si říkat jestli ta nová váha vzduchu je v pořádku, asi tam zkusím vrátit tu původní, jestli to bude dělat i s ní... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice si připadám jak když si tu píšu svůj blog, ale třeba to někomu někdy pomůže...

 

Po připojení na diag a kontrolou EGR ventilu za jízdy zjištěno, že hodnoty mezi požadovaným a skutečným se značně liší.

 

volnoběh: požadované někde okolo 30% , skutečné nad 60%

 

za jízdy: při mírné zátěži rozdíl cca přes 20%, při plné zátěži kdy požadovaná hodnota byla 0% zůstával EGR otevřený naplno a udával hodnotu okolo 99%

 

Tedy pravděpodobně zůstává víceméně neustále otevřený a nezavírá se... Jeho hodnota vlastně neklesla pod 40%

 

V týdnu proběhne kompletní výměna EGR ventilu a poté přidám výsledek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nepíšeš svoj blog, len ťažko sa niečo radí od obrazovky počítača/mobilu. 

Každopádne ja som už menil EGR sám (nájdi môj príspevok vo fóre) a je to pakáreň. 

No zistil som, že tá klapka bola celá zakarbónovaná a zaseknutá. Toto Škodovka veľmi neporiešila dobre. 

Vieš ju skúsiť pohnúť manuálne s toho tyckou, ktorá uzatvára klapku. 

Neviem aký máš ročník a či platilo na teba dieselgate, ale v rámci dôvery zákazníkom Škoda vymieňala EGR ventil zadarmo. Písal som to v nejakom príspevku. 

Ak by ti to odmietli vymeniť, tak by som EGR rovno menil a nečistil. Výmena je totiž dosť komplikovaná. 

https://f.aukro.cz/images/sk6948584547/730x548/467079db-8dee-4e27-a5cd-3ce78ca6189a

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakci

 

Mám ročník 2013, facelift... diselgate se na mě nevztahuje podle VINka

 

Jinak mám možná objasnění, po dnešních měření za jízdy přes VCDS jsme zjistili že nová váha vzduchu (německá Hella), vykazuje špatné hodnoty, takže jí vracím... Nainstalována originál BOSCH a hodnoty jsou v pořádku, bez problému během jízdy, žádné chybové zprávy v paměti, tak snad top vydrží!

 

Ještě jsem se s tím nesetkal, že nová věc je vadná, ale evidentně se to stát může.

 

Nebo vyjádřete svůj názor podle následných screenshotu

 

Takto vypadají hodnoty s "novou váhou vzduchu" na volnoběh 

 

20200908_154603.thumb.jpg.51146dd8678064c860233a4510a1d963.jpg

 

Takto vypadají hodnoty s "původní váhou vzduchu BOSCH" na volnoběh 

 

20200908_163234.thumb.jpg.5aa323464d27951bf4b87f479bf39a3e.jpg

 

Dle mého názoru je nová váha vzduchu špatná, neboť dává dvojnásobné hodnoty než jsou požadované

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sorry za OT!
Já v minulosti řešil zase chyby snímače ABS, ale bez chyb fungoval jen jeden (prvovýroba) od té doby léta klid. Jiné značky, byť byla čidla nová ukazovali chybu... Sám nechápu.
Po této zkušenosti - co se týká čidel a snímačů - jen originál 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...