Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím všechny,

okolnosti mě donutily koupit druhé auto do rodiny - mírně jetý Městochod. Celkově jsem s ním spokojený, ale napadla mě myšlenka, co by po mechanické a elektrické stránce obnášela přestavba na kultivovanější a obecně příjemnější motor 1.2 TSI (CJZ). Máte někdo, prosím, bližší představu?

 

Nejde mi o legislativní stránku, tam se umím celkem dobře zorientovat, skutečně mi jde jen o přizpůsobení auta a motoru k sobě.

 

Díky.

No říká se, že za peníze v Praze dům, aneb všechno je možné a skoro všechno realizovatelné. Otázka v tomto případě spíše bude, když by to už někdo realizoval a ty si do dokázal legislativně zvládnout a nechat schválit, tak jestli by to za ty vynaložené prostředky stálo? Pokud to někdo kvalitně zrealizuje, tak si osobně myslím, že takové nové rychlé a pohodlné auto do města by tě vyšlo sakumpikum rozhodně laciněji, než takováto přestavba. Věř tomu, že třeba nové MINI COOPER S s dobrým motorem s cenou cca 600-700,000,- Kč,  Tě vyjde rozhodně laciněji, než tebou uvažovaná přestavba. 

Jednak, těžko najdeš v ČR profesionála, který si na takovou dost náročnou přestavbu troufne  ( i kdyby byla konstrukčně a prostorově možná) a umí ji kvalitně jednak vymyslet a pak i provést a pak Ti ji stejně fabrika tj. Škodovka oficiálně nepovolí a ty si to musíš sám nechat kompletně otypovat a pak schválit se vším všudy. To jsou tak nehorázné investice (hlavně ta konstrukce) a i když si to jak píšeš legislativně umíš představit a zrealizovat, tak nevím vůbec jestli to martyrium bude stát za obyčejné městské Citigo s obyčejným motorem 1.2 Tsi.  

Na druhou stranu, takové schválené a postavené auto, by bylo asi do budoucna cenným sběratelským artiklem.

  • Autor

Zatím se bavím jen o mechanické stránce věci. Především jestli motory CHY a CJZ (samozřejmě včetně převodovky) by byly prostorově záměnné bez nutnosti zásahu do karoserie (ve Fabii to tak snad je, ne?). Jakmile by se řezala kastle, už je to vyšší dívčí, to je mi jasné.

Co se týká legislativy, je mi jasné, že bez posvěcení od Škodawerke (které vím, že nedostanu) úřední šiml v ČR bude řehtat, hýkat, kousat, slintat a vzpouzet se. Ale dejme tomu, že by se to dalo zlegalizovat přes jiný evropský stát, kde nejsou tolik prudérní. Případně jako závodní speciál a to možná i u nás.

Upraveno od Johny.z

Tedy v první řadě si vem do ruky metr a běž měřit, tedy motor 1.2 Tsi i s převodovkou MQ200, jejich společnou délku , výšku a šířku a pak změř vnitřní motorový prostor v Citigu. To je základ a pokud se tam tahle konfigurace nevejde, tak jsi skončil. Pokud budeš muset řezat do kastle, tak to radši hned utni, neboť si nedovedu představit, že by tě to někdo oficiálně schválil, tedy zásah do typizované karosérie a ještě  k tomu vepředu v deformační zóně!  Pokud se to rozměrově vejde tj. měř  i s patřičným silentblokovým uložením motoru a převodovky (nějaké nové by ti vůbec nemuselo dobře fungovat), tak počítej, že musíš třeba mít modifikované hnací klouby (původní by asi rozměrově nepasovali), dále se ti tam musí vejít i původní celek řízení (nevím kdo by ti vyráběl nebo napasovával jiné),  potřebuješ oproti motoru 1.0 Mpi i delší prostor třeba na mezichladič atd. atd. Na cokoliv co si jen tak z hlavy vzpomenu, by se muselo  proměřit jestli to jde napasovat, popř. přepracovat.  Jelikož jsem měl dříve sám motor 1.2 Tsi a teď mám motor 1.0 Mpi ve Fabii, tak vím jak ty motory vypadají a kolik prostoru s příslušenstvím potřebují. Taktéž jsem dříve jezdil a nahlížel do motorového prostoru Citiga a dovedu si vybavit jeho motorový prostor i bez metru a rovnou si dovolím tvrdit, že motor 1.2 Tsi s patřičnou převodovkou MQ200 a s patřičným zavěšením a příslušenstvím do toho nenapasuješ. Takže Ti nechci brát iluze, ale raději bych se dal do stavby nového domu, než do téhle smyšlenosti.

PS: možná všechno tak jedině na ty závody, tam opravdu nevím jaké jsou možnosti a legislativa??? Jestli tedy by Ti to stálo za ty vynaložené peníze.

Upraveno od DušanV

1,2 TSi do Citiga?? To je v dnešní době celkem bláznivý :D

 

Nebylo by lepší si koupit VW Up! GTI (třeba ojetý), který má 1,0 TSi tuším s 85kW. No a pokud bys trval na vzhledu, tak je snazší předělat těch pár dílů na karoserii případně v interiéru do provedení Citigo.

 

Nebo pokud bys trval na přestavbě Citigo na jiný motor, tak podle jedině na 1,0 TSi dle řešení VW...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.